Miksi naisten on niin vaikeaa uskoa, että joku ylipainoinen nainen on todellakin miesten mieleen?

  • Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
On vähän eriasia, jos se läski on jakautunu kauniisti, eikä näytä lihavalta, kun se, että se kaikki rasva kertyy mahaan ja näyttää lihavalta. Ensimmäisestä voin uskoa, että hän on miesten mieleen, jälkimmäisestä en.
Oletko koskaan kuullut että ihmiset voivat ihastua toisen luonteeseen? Olet varmaan nähnyt ns susirumia ( sudet tosin ovat näyttäviä eläimiä) ihmisiä, joilla kuitenkin on puoliso. Rumuuteenko he ovat ihastuneet?
 
"Linda"
Kertokaapa te naiset:
Kiinnostutteko vain hoikista ja hyvin urheilullisista miehistä? Juokseeko teidän kaikkien miehen cooperissa vähintään sen liki 3000? Kelpaako teille VAIN ja AINOASTAAN itsestään kaikinpuolin huolehtiva kuorinta-aineista ja kosteusvoiteista tietävä mies? Ette edes vilkaise miestä, jos tällä ei ole kauluspaita päällä? MIeluiten tietenkin puku?

Onko teidän ihastukset ja nykyiset miehenne aina olleen hoikkia, timmejä, trendikkäitä ja komeita?

ELI MIKSI HELKKARISSA TE ETTE VOI YMMÄRTÄÄ, ETTEI MIEHETKÄÄN AJATTELE NAISISTA SAMOIN?!

Tuskin meistä palstamammoistakaan kovin monella olisi lapsia, jos miehelle kelpaisi vain se supermallien supermalli.
 
justjust
Tiedän miltä näyttää 30 kiloa ylipainoa, äitini koko lapsuuteni ajan ollut. Siksi välttelen ylipainoa kuin syöpäistä, en halua päätyä samaksi.

Ja mitä tulee normaalipainon alarajalla oloon, niin mielestäni vaatteet näyttävät paremmalta päällä.
Yhyy, nyt varmaan mun lapset saa traumoja kun niitten äiti on YLI 30kg ylipainonen. Niin, tai sit ne on vaan onnellisia kun niillä on edes äiti, se ylipainoinen. Äidin kun on meinannut kuolema korjata jo 2 kertaa.
Ehkä myös siksi ihana, komea, hoikka mieheni p*askat välittää mun kiloista, onhan se kiva että vaimo on edes elossa.

Mua ärsyttää nää jatkuvat läski-keskustelut. Pysykää katkerat laihat kotona.
 
Yhyy, nyt varmaan mun lapset saa traumoja kun niitten äiti on YLI 30kg ylipainonen. Niin, tai sit ne on vaan onnellisia kun niillä on edes äiti, se ylipainoinen. Äidin kun on meinannut kuolema korjata jo 2 kertaa.
Ehkä myös siksi ihana, komea, hoikka mieheni p*askat välittää mun kiloista, onhan se kiva että vaimo on edes elossa.

Mua ärsyttää nää jatkuvat läski-keskustelut. Pysykää katkerat laihat kotona.
En saanut traumoja, sian esimerkin siitä, mitä en halua olla ja siksi kuntoilen ja pyrin ylläpitämään kuntoani, jotta en vajoa siihen. Tosin äidilläni oli osittain sairaudestakin kyse, nykyään yrittää enemmän kuntoilla yms.

En ole katkera, miksi olisin. Olen itseasiassa aika onnellinen, että olen suuren osan geeneistä perinyt isältäni, muuten saattaisin olla tukevampi jo ihan luonnostaan. Pääsen sillä tavalla vähemmällä kuin mitä lyhyt ja tukevarakenteisempi äitini pääsee ylipäätään.
 
"niin"
oi tiedän kyllä miltä näyttää 15 kiloa ylimääräistä,omasta mielestäni itselläni on sen verran ns. ylipainoa, vaikka on kuitenkin normaalin painon rajoissa. En vaan koskaan ymmärrä, miksi joku haluaa olla tarkoituksella ylipainoinen, itse näen paljon vaivaa jotta saisin painon tippumaan samaan, mitä oli ennen raskautta. Itse lähinnä ihannoin hoikkuutta, kauhukuvia äidistäni nähneenä, joten ns. sietokyky lihavalle on varsin alhainen.
Sinä siis et siedä niitä, jotka ovat lihavia, vai et sietäisi itseäsi jos olisit lihava? Ja ihanko oikeasti et ymmärrä, että ylipainoisella henkilöllä voi olla loistava kunto, eikä hän välttämättä tunge sisäänsä kaikkea epätervettä moskaa mitä tarjolla on, EIKÄ ole sairas?

Harva varmaan haluaa olla tarkoituksella ylipainoinen. Saman kysymyksen voisi asettaa toisinpäin; miksi kukaan haluaa olla tarkoituksella alipainoinen? Ihan yhtä epätervettä.

Jos ihminen tiputtaa normaalipainon sisällä 15kg niin uskaltaisin epäillä, että kyse ei ole hoikkuuden ihannoinnista, vaan laihuuden ihannoinnista. Moni normaalin/ylipainon rajoilla keikkuva voi näyttää melko hoikalta, ruumiinrakenteesta riippuen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25923320:
Oletko koskaan kuullut että ihmiset voivat ihastua toisen luonteeseen? Olet varmaan nähnyt ns susirumia ( sudet tosin ovat näyttäviä eläimiä) ihmisiä, joilla kuitenkin on puoliso. Rumuuteenko he ovat ihastuneet?
Musta tässä alotuksessa puhuttuunkin just tasan ulkonäöstä ja siitä, kuinka ylipainoinenkin on miesten mieleen. Kyl nää susirumat on sit ihan oma juttunsa, joita tähän ei sotketa.
 
Musta tässä alotuksessa puhuttuunkin just tasan ulkonäöstä ja siitä, kuinka ylipainoinenkin on miesten mieleen. Kyl nää susirumat on sit ihan oma juttunsa, joita tähän ei sotketa.
Voihan ne ylipainoiset olla myös susirumia, joten ei se ulkonäkö ole aina se syy miksi jotain naista/miestä pidetään viehättävänä. Pelkkä ylipaino tuskin on se magneetti mikä vetää miehiä puoleen, edes ap´n kuvailemassa tapauksessa.
 
[QUOTE="niin";25923485]Sinä siis et siedä niitä, jotka ovat lihavia, vai et sietäisi itseäsi jos olisit lihava? Ja ihanko oikeasti et ymmärrä, että ylipainoisella henkilöllä voi olla loistava kunto, eikä hän välttämättä tunge sisäänsä kaikkea epätervettä moskaa mitä tarjolla on, EIKÄ ole sairas?

Harva varmaan haluaa olla tarkoituksella ylipainoinen. Saman kysymyksen voisi asettaa toisinpäin; miksi kukaan haluaa olla tarkoituksella alipainoinen? Ihan yhtä epätervettä.

Jos ihminen tiputtaa normaalipainon sisällä 15kg niin uskaltaisin epäillä, että kyse ei ole hoikkuuden ihannoinnista, vaan laihuuden ihannoinnista. Moni normaalin/ylipainon rajoilla keikkuva voi näyttää melko hoikalta, ruumiinrakenteesta riippuen.[/QUOTE]

En sietäisi itseäni, jos olisin lihava, tosin en myöskään pidä lihavia kovin ulkoisesti miellyttävinä ihmisinä. En ymmärrä, miksi joku valitsee olla lihava. Ei, en voi ymmärtää, miksi joku, joka ei ole sairas, on läski. Ellei sitten ole päässä vikaa kun ei kykene laihduttamaan normaalipainoiseksi.

En myöskään halua kenenkään, en edes itseni, olevan alipainoinen. Normaalipainoinen ei ole sama asia, vaikka se varmaan lihavan silmin melko laihalle näyttääkin.

Haluan tiputtaa sen verran painoa, jotta voin käyttää vanhoja vaatteitani ja tiedän näyttäväni paremmalle hoikempana. Haluan myös saada vatsalihakseni uudestaan esiin ja muutenkin timmimmän vartalon. 15 kiloa olisi se noin suunnilleen määritelmä, mutta lihastamassan kasvaessa toki painokin nousee. En tarvitse 15 kilon painonpudotusta, vaan 15 kg:n kunnonparantamisen. Tähän tähtään, vaikka vaaka näyttäisi isompaa lukua kuin varsinaisesti toivon, ymmärrän hyvin, että lihasmassaa pyrin ennemmin.
 
En sietäisi itseäni, jos olisin lihava, tosin en myöskään pidä lihavia kovin ulkoisesti miellyttävinä ihmisinä. En ymmärrä, miksi joku valitsee olla lihava. Ei, en voi ymmärtää, miksi joku, joka ei ole sairas, on läski. Ellei sitten ole päässä vikaa kun ei kykene laihduttamaan normaalipainoiseksi.
Mielenkiintoinen näkökanta, lihavuus tarkoittaa siis mielenterveysongelmia. Aika pelottavaa, Suomen presidenttinäkin on ollut mies joka on siis hullu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25923692:
Mielenkiintoinen näkökanta, lihavuus tarkoittaa siis mielenterveysongelmia. Aika pelottavaa, Suomen presidenttinäkin on ollut mies joka on siis hullu.
Lähinnä kommentilla päässä vikaa viittasin siihen, että joko laiskuus tai saamattomuus voisivat olla näitä syitä. Kumpiakaan ihmisiä en varsinaisesti pidä "terveenä" ihmisenä, vaan oletan olevan joitakin mielenterveydellisiä ongelmia, kuten masennus.
Ja jos viittaat Ahtisaareen, en usko hänen kovin paljon loistaneen presidenttikaudellaan, enemmänkin ollut nyt neuvottelijana vähän siedettävämpi ihminen.
 
"niin"
En sietäisi itseäni, jos olisin lihava, tosin en myöskään pidä lihavia kovin ulkoisesti miellyttävinä ihmisinä. En ymmärrä, miksi joku valitsee olla lihava. Ei, en voi ymmärtää, miksi joku, joka ei ole sairas, on läski. Ellei sitten ole päässä vikaa kun ei kykene laihduttamaan normaalipainoiseksi.

En myöskään halua kenenkään, en edes itseni, olevan alipainoinen. Normaalipainoinen ei ole sama asia, vaikka se varmaan lihavan silmin melko laihalle näyttääkin.

Haluan tiputtaa sen verran painoa, jotta voin käyttää vanhoja vaatteitani ja tiedän näyttäväni paremmalle hoikempana. Haluan myös saada vatsalihakseni uudestaan esiin ja muutenkin timmimmän vartalon. 15 kiloa olisi se noin suunnilleen määritelmä, mutta lihastamassan kasvaessa toki painokin nousee. En tarvitse 15 kilon painonpudotusta, vaan 15 kg:n kunnonparantamisen. Tähän tähtään, vaikka vaaka näyttäisi isompaa lukua kuin varsinaisesti toivon, ymmärrän hyvin, että lihasmassaa pyrin ennemmin.
Onko sulla ylipainoisia kavereita? Jos on, niin kai olet kysynyt heiltä, miksi he ovat ylipainoisia, ja nimenomaan käyttämällä sanoja läski ja onko sulla päässä vikaa? Huomaat kai itsekin, että puhut ylipainoisista melko alentavaan sävyyn ;)

Eikä normaalipainoinen näytä ainakaan mun silmiltä alipainoiselta, vai onko alipainoinen terveen näköinen? Mun mielestä normaalipainoinen/ylipainoinen on (usein) terveen näköinen (ja turha vetää tähän mitään +50kg övereitä, nyt ei puhuta sairaalloisesta lihavuudesta), alipainoinen harvemmin. Mutta nää mahtaa olla sitten jo ihan katsojan silmissä nää jutut.

Mun puolesta jokainen olkoon sellanen ku on, laihduttakoon tai lihottakoon, ihan mikä itselle oikeaksi sattuu tuntumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25923579:
Voihan ne ylipainoiset olla myös susirumia, joten ei se ulkonäkö ole aina se syy miksi jotain naista/miestä pidetään viehättävänä. Pelkkä ylipaino tuskin on se magneetti mikä vetää miehiä puoleen, edes ap´n kuvailemassa tapauksessa.
Mutta ap puhukin nyt vaan ylipainoistesta ystävästään, jota miehet pitää yleensä ottaen viehättävänä. Ei puhuttu naamasta tai luonteesta yhtään mitään. Sul on jännä tapa lähtee nyt vähän sivuraiteille. Ja kuten sanoin, tietysti se riippuu siitä, mihin ne ylimääräset 20 kiloo on kertyny. Jos ne on takapuoles ja rinnois niin totta helvetissä niillä kerää miesten huomion. Jos ne on vatsalla ja leuassa, niin vähemmän sitä positiivista huomioo sillon saa.
 
Lähinnä kommentilla päässä vikaa viittasin siihen, että joko laiskuus tai saamattomuus voisivat olla näitä syitä. Kumpiakaan ihmisiä en varsinaisesti pidä "terveenä" ihmisenä, vaan oletan olevan joitakin mielenterveydellisiä ongelmia, kuten masennus.
Ja jos viittaat Ahtisaareen, en usko hänen kovin paljon loistaneen presidenttikaudellaan, enemmänkin ollut nyt neuvottelijana vähän siedettävämpi ihminen.
Laiskuutta ja saamattomuutta ei ole koskaan laskettu päävikaisuuden joukkoon. Kun päässä on vikaa, puhutaan mielenterveysongelmista, persoonallisuushäiriöistä tai mielisairauksista. Masennus ei ole laiskuuden synonyymi. Joten se mitä sinä ilmaisulla tarkoitit, ei taida aueta kaikille ihmisille. No toisaalta tuo kommenttisi kertoi enemmän kun 1000 sanaa. Tyhmyydelläkin voi näemmä loistaa.
 
[QUOTE="niin";25923747]Onko sulla ylipainoisia kavereita? Jos on, niin kai olet kysynyt heiltä, miksi he ovat ylipainoisia, ja nimenomaan käyttämällä sanoja läski ja onko sulla päässä vikaa? Huomaat kai itsekin, että puhut ylipainoisista melko alentavaan sävyyn ;)

Eikä normaalipainoinen näytä ainakaan mun silmiltä alipainoiselta, vai onko alipainoinen terveen näköinen? Mun mielestä normaalipainoinen/ylipainoinen on (usein) terveen näköinen (ja turha vetää tähän mitään +50kg övereitä, nyt ei puhuta sairaalloisesta lihavuudesta), alipainoinen harvemmin. Mutta nää mahtaa olla sitten jo ihan katsojan silmissä nää jutut.

Mun puolesta jokainen olkoon sellanen ku on, laihduttakoon tai lihottakoon, ihan mikä itselle oikeaksi sattuu tuntumaan.[/QUOTE]

Hmm, muutama tukevampi on, muttei varsinaisesti ylipainoisia. Kaverini ovat enemmänkin sitä sorttia, jotka huolehtivat enemmän fyysisestä ulkomuodostaan. Tiedän yhden pikkusiskon olevan selkeästi ylipainoinen, joka johtuu sairaudesta. Läskit sukulaiseni (kaksi kappaletta) ovat myös sairauden vuoksi ylipainoisia.

Jos normaalipainoinen seisoo pullukan vieressä, usein normaalipainoinen näyttää alipainoiselta. Eniten toki ylipainoisissa ihmisissä inhottaa ajatus niistä lääkärikuluista, jotka lankeavat veronmaksajien niskaan. En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi omalla toiminnallaan aiheutettujen sairauksien hoidon maksaa valtio. Tulisi säästöä, kun pullukat maksaisivat ylipainosta johtuvat sairautensa itse. Ja ylipainoiset saisivat innostusta pudottaa painoaan, kun lääkärilasku kasvaisi.
 
"poikia3"
Voisi kuvitella että kyse olisi sairaudesta, jos ei paino tipu. Muutenhan paljon liikuntaa harrastavan ruokatavat ovat melko ällöttävät jos kykenee pysymään läskinä o_O
Kyllähän tähän pätee ne samat faktat kuin hoikemmillakin. Kun syöt vähemmän kuin kulutat laihdut. Jos syöt normaalisti ja liikut normaalisti paino pysyy vakiona.

Terveisin n. 5 km viikossa uiva, eilen myös 6 kilometriä kävellyt ylipainoinen nainen. Eli ainakin mun pitäisi ryhtyä laihikselle ja syödä normaalikalorimäärää huomattavasti vähemmän, että paino putoaisi. Ja juuri nyt, siihen minulla ei ole energiaa.
 
Mutta ap puhukin nyt vaan ylipainoistesta ystävästään, jota miehet pitää yleensä ottaen viehättävänä. Ei puhuttu naamasta tai luonteesta yhtään mitään. Sul on jännä tapa lähtee nyt vähän sivuraiteille. Ja kuten sanoin, tietysti se riippuu siitä, mihin ne ylimääräset 20 kiloo on kertyny. Jos ne on takapuoles ja rinnois niin totta helvetissä niillä kerää miesten huomion. Jos ne on vatsalla ja leuassa, niin vähemmän sitä positiivista huomioo sillon saa.
Ihmisillä on tapana lähteä sivuraiteille, kun keskustellaan jostain aiheesta. Kyllä jokapäoväisessä elossa keskustelut rönsyilevät välillä kovinkin runsaina. Kaksplussalla vaan ei sellaista tapahdu.
 
Eniten toki ylipainoisissa ihmisissä inhottaa ajatus niistä lääkärikuluista, jotka lankeavat veronmaksajien niskaan. En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi omalla toiminnallaan aiheutettujen sairauksien hoidon maksaa valtio. Tulisi säästöä, kun pullukat maksaisivat ylipainosta johtuvat sairautensa itse. Ja ylipainoiset saisivat innostusta pudottaa painoaan, kun lääkärilasku kasvaisi.
Valtio maksaa myös muista elintapasairauksista johtuvat kulut. Mm. tupakoiminen, epäterveellinen ruoka, alkoholi, lääkkeiden aiheuttamat vaivat, urheiluvammat....Lista on pitkä. Listaan voisi lisätä myös ne kulut joita valtiolle tulee sairaista lapsista. Tavallaanhan vanhemmat monesti valitsevat haluavatko siirtää omat vialliset geeninsä seuraavalle sukupolvelle. Mutta onneksi Suomessa ei eritellä niitä sairauksia mitkä on itseaiheutettuja.
 
"niin"
Hmm, muutama tukevampi on, muttei varsinaisesti ylipainoisia. Kaverini ovat enemmänkin sitä sorttia, jotka huolehtivat enemmän fyysisestä ulkomuodostaan. Tiedän yhden pikkusiskon olevan selkeästi ylipainoinen, joka johtuu sairaudesta. Läskit sukulaiseni (kaksi kappaletta) ovat myös sairauden vuoksi ylipainoisia.

Jos normaalipainoinen seisoo pullukan vieressä, usein normaalipainoinen näyttää alipainoiselta. Eniten toki ylipainoisissa ihmisissä inhottaa ajatus niistä lääkärikuluista, jotka lankeavat veronmaksajien niskaan. En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi omalla toiminnallaan aiheutettujen sairauksien hoidon maksaa valtio. Tulisi säästöä, kun pullukat maksaisivat ylipainosta johtuvat sairautensa itse. Ja ylipainoiset saisivat innostusta pudottaa painoaan, kun lääkärilasku kasvaisi.
No ei kyllä todellakaan näytä :D Kyllä se normaalipainoinen näyttää ihan normaalipainoiselta ja se pullukka pullukalta/ylipainoiselta! Jos sitten on käynyt sellainen vahinko, että omakuva on elämän varrella vähän vääristynyt ja henkilöllä on ongelmia henkisellä puolella painoon liittyvissä asioissa, niin silloin se normaalipainoinen näyttää alipainoiselta ja se pullukka sairaalloisen lihavalta.

Nyt ihan uteliaisuudesta; mitä ovat ne sairaudet, jotka sun mielestä on hyväksyttäviä syitä olla ylipainoinen? Koska niin ilmeisesti ajattelet? Että ihminen saa olla läski, jos sillä on siihen lupa?
 
Rähinä-Reetta
Eniten toki ylipainoisissa ihmisissä inhottaa ajatus niistä lääkärikuluista, jotka lankeavat veronmaksajien niskaan. En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi omalla toiminnallaan aiheutettujen sairauksien hoidon maksaa valtio. Tulisi säästöä, kun pullukat maksaisivat ylipainosta johtuvat sairautensa itse. Ja ylipainoiset saisivat innostusta pudottaa painoaan, kun lääkärilasku kasvaisi.
Entä ne anorektikot jotka makaavat sairaalahoidossa kun ovat ensin opetelleet olemaan syömättä? Kuka ties mitä lääkityksiä tarvitsevatkaan, kun ei hormonitoiminnotkaan enää pelaa. Saati sitten normaali vastustuskyky.

Musta on ollut hyvin vähän kuluja sairaudenhoidollisesti. Harvoin iskee edes normi virukset. Paljon harvemmin kuin monille muille lähipiirissä. Mun paino on aina ollut normin ylärajalla tai ylipainon puolella.
 
hyvä idea
Eniten toki ylipainoisissa ihmisissä inhottaa ajatus niistä lääkärikuluista, jotka lankeavat veronmaksajien niskaan. En vaan ole koskaan ymmärtänyt, miksi omalla toiminnallaan aiheutettujen sairauksien hoidon maksaa valtio. Tulisi säästöä, kun pullukat maksaisivat ylipainosta johtuvat sairautensa itse. Ja ylipainoiset saisivat innostusta pudottaa painoaan, kun lääkärilasku kasvaisi.
Sama kai sitten koskisi tuolla periaatteella myös esimerkiksi tupakoitsijoita, alkoholisteja, anorektikoita, urheilijoita jne. Oikeastaan lähes kaikki sairaudet ja vammat ovat jollain tasolla itseaiheutettuja, joten parasta olisi, jos kaikki huolehtisivat ainoastaan omista sairaus- ja terveyskuluistaan. Lapsenhankintakin on vapaaehtoista, joten neuvolatkin voisivat olla maksullisia. Pitäisi olla vähän niin kuin sellainen jenkkisysteemi, että jokaisella vakuutukset ja niillä joilla ei oo varaa ottaa, niin jäävät hoidotta. Kyllä tulis halvaksi!
 

Yhteistyössä