Miksi naisten on niin vaikeaa uskoa, että joku ylipainoinen nainen on todellakin miesten mieleen?

  • Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
"Linda"
Minun läheinen ystäväni on ylipainoinen. Omien sanojensa mukaan kuulemma 15-20kg. Päältäpäin en välttämättä uskoisi noin ylipainoiseksi, sillä on kohtalaisen kiinteä kuitenkin ja vyötäröltä/lantiolta yllättävän hoikka. Ei siis mitään läskimahaa, vaan ihan selvä vyötärö. Kai ne läskit on myös jakaantunut tasaisemmin.Hän myös kyllä lenkkeilee ja ui. Hän on kieltämättä nätti ja pukeutuu todella naisellisesti. Ei paljastavasti, vaan siis hameisiin, mekkoihin yms. Hyvä tyylitaju muutenkin.
Hän saa aina miesten huomion. Ei yksin baareissa, vaan kaupungilla, koulussa, töissä ja vaikka kaupan kassajonossa. Tänään oltiin tankkaamassa ja sielä tankilla ei kortti toiminut, eikä toiminut sisälläkään. Kaveri vinkkasi mut autosta josko olisi käteistä. Menin sisälle maksamaan kaverin bensat ja siellä huoltoasemalla heti alettiin flirttailla kaverilleni. Hän saa paljon kehuja ulkonäöstään. On kihloissa (hoikan ja urheilullisen) miehen kanssa. Näihin ihailijoihin ja flirttailijoihin kuuluu lähinnä komeita ja hoikkia miehiä, ei mitään kaljamahoja. Se että joku sporttinen mies esim. baarissa yrittää iskeä kaveriani, niin ärsyttää suunnattomasti monia naisia. Heti kun on pyöreä, niin vain kaljamahat saisivat osoittaa kiinnostusta.

Monissa tilanteissa huomaa, miten hoikat naiset ovat suorastaa kateria ystäväni saamasta huomiosta. Sitten alkaa selän takana tää "läski, huora, tyrkky" jauhaminen.

EN väitä, että kaikki hoikat naiset olisivat tällaisia. Olen itsekin hoikka ja se, että muut saavat huomiota ei ole mun elämästä millään tavalla pois.
Monien vaan on kovin kovin vaikea ymmärtää, että sielä hieman pyöreämmissäkin naisissa on valioyksilöitä.

Tiedän jo etukäteen millaista palautetta tähänkin viestiin saan..

Fakta vaan on se, että hoikissa naisissa on paljon niitä, jotka eivät voi kestää sitä, jos jäävät ulkoäössä "kakkoseksi" heitä pyöreämmälle naiselle.

Faktahan on myös se, että ylipainoisissakin naisissa on katkeria naisia ihan yhtä paljon. Joten en nyt tarkoita, että vain hoikat olisivat katkeria. Varmaan yleisemmin ne katkerat ovat ylipainoisia.
 
hennnni
Joo ei ne ymmärrä;) mut mulle on ihan sama mitä tän palstan akat ovat mieltä. Itse olen ylipainoinen (100kg) ja mieheni pelaa lätkää ihan sm tasolla. On komea ja urheilullinen ja pikkutyttöjä pelin jälkeen ympärillä mut silti se vaan katselee tällästä läskiä;)
 
"vieras"
Mun zumpaohjaajani on erittäinen kovakuntoinen ja varmaan vähintään tuo 20kg ylipainoa. Eli kyllä niitä liikunnallisia ylipainoisia on, vaikka ei nyt mikään yleinen näky välttämättä.
 
En tiedä minkämoisissa piireissä ap ystävineen liikkuu, mutta mä en ole koskaan kuullut kenenkään kaverini tai ystäväni sanovan ketään seläntakana huoraksi, tyrkyksi tai läskiksikään.
Mä olen. Porukassa myös yksi pullukka, joka on aika rempseä ja iloinen. Monia ärsyttää hirveästi se. Sitten kun saa miesseuraa, niin alkaa se "no toi mies varmaa haluu vaan p****u, kun tollasta sotanorsua iskee".
 
Ehkä siksi, että sitä tekee kaikkensa painonsa ylläpitämiseksi, puree porkkanaa ja muita vastenmielisiä ruokia, harrastaa liikuntaa pakon edestä, mittaa ja punnitsee, panostaa ulkonäköönsä tms.

Näkee hemmetisti vaivaa ja joku saakin sen onnensa vähemmällä vaivalla? :D
Vähemmästäkin ottaa kaaliin (varsinkin höyrytettyyn ruusukaaliin).


Tähän kohtaan sanoisin sen kuuluisan kateuden ja panettelun.
 
[QUOTE="vieras";25923089]Miten se on vaikeaa ymmärtää, että ylipainoiset voivat harrastaa jumalattomasti liikuntaa ja silti olla ylipainoisia? Ehkä he tykkäävät vastapainoksi herkutella miten tykkäävät ja eivät siten laihdu.[/QUOTE]

Voisi kuvitella että kyse olisi sairaudesta, jos ei paino tipu. Muutenhan paljon liikuntaa harrastavan ruokatavat ovat melko ällöttävät jos kykenee pysymään läskinä o_O
 
diipadaapa
Katylina ei välttämättä (hoikkana?) tiedä, mitä 15-20kg ylipainoinen näyttää. Vaikka tuo kilomäärä kuulostaa ja onkin aika hurja, niin ei tuon kokoinen vielä mikään ISO ole. Varsinkin jos on läskit jakaantunut tasaisesti ja osaa pukeutua oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: Maira
"vieras"
Voisi kuvitella että kyse olisi sairaudesta, jos ei paino tipu. Muutenhan paljon liikuntaa harrastavan ruokatavat ovat melko ällöttävät jos kykenee pysymään läskinä o_O
Voi, sä et selkeästi ymmärrä ruoasta yhtään mitään. Itseensä saa mätettyä, varsinkin vähän isokokoisempi ihminen, terveellistä ruokaa helposti 2000-3000 kcal päivässä. Ne muutamat ylipainoiset joiden tiedän liikkuvan ja paljon, syövät esimerkiksi maitotuotteet täysrasvaisina, juustot täysrasvaisina, paljon pähkinöitä, lihaa jne. Ei ole todellakaan vaikeaa syödä terveellistä ruokaa suurilla kaloreilla. Liian moni vain mieltää terveellisen ruoan pelkäksi lehtisalaatin ja rasvattoman jogurtin puputukseksi, jolla onkin aika vaikeaa pitää itsensä ylipainoisena.
 
!!
http://zenvigroup.blogspot.com/2012/01/plus-size-model.html#!/2012/01/plus-size-model.html

Näistä suurin osa on varmaan sen 15-20kg ylipainoisia. Tuola on muutama, joilla on ylipainoa varmaan se 50kg. Tavallaan viidenneksi ylimpänä on kuva, jossa on kaksi naista. Toisella sähkönsininen mekko ja toisella beige body/uikkari. (blondi ja brunet) nuo voisivat olla sen 15-20kg ylipainoisia. Kun laitetaan kivat istuvat vaatteet, niin ihan ok näyttävät.
 
Katylina ei välttämättä (hoikkana?) tiedä, mitä 15-20kg ylipainoinen näyttää. Vaikka tuo kilomäärä kuulostaa ja onkin aika hurja, niin ei tuon kokoinen vielä mikään ISO ole. Varsinkin jos on läskit jakaantunut tasaisesti ja osaa pukeutua oikein.
oi tiedän kyllä miltä näyttää 15 kiloa ylimääräistä,omasta mielestäni itselläni on sen verran ns. ylipainoa, vaikka on kuitenkin normaalin painon rajoissa. En vaan koskaan ymmärrä, miksi joku haluaa olla tarkoituksella ylipainoinen, itse näen paljon vaivaa jotta saisin painon tippumaan samaan, mitä oli ennen raskautta. Itse lähinnä ihannoin hoikkuutta, kauhukuvia äidistäni nähneenä, joten ns. sietokyky lihavalle on varsin alhainen.
 
On vähän eriasia, jos se läski on jakautunu kauniisti, eikä näytä lihavalta, kun se, että se kaikki rasva kertyy mahaan ja näyttää lihavalta. Ensimmäisestä voin uskoa, että hän on miesten mieleen, jälkimmäisestä en.
 
"vieras"
oi tiedän kyllä miltä näyttää 15 kiloa ylimääräistä,omasta mielestäni itselläni on sen verran ns. ylipainoa, vaikka on kuitenkin normaalin painon rajoissa. En vaan koskaan ymmärrä, miksi joku haluaa olla tarkoituksella ylipainoinen, itse näen paljon vaivaa jotta saisin painon tippumaan samaan, mitä oli ennen raskautta. Itse lähinnä ihannoin hoikkuutta, kauhukuvia äidistäni nähneenä, joten ns. sietokyky lihavalle on varsin alhainen.
Juuri kumosit itsesi, ei voi olla 15 kiloa YLIPAINOA jos on normaalipainoinen. Ihan eri asia, tottakai jokainen voi ajatella että itsellään on 15 kiloa ylimääräistä vaikka painaisi 0 kiloa. Et siis todellakaan tiedä miltä näyttää 15 kiloa ylipainoa... Mä en taas ymmärrä miksi joku haluaisi olla normaalipainon alarajalla. Ihmiset on erilaisia.
 
Sporttinen
Minä harrastan liikuntaa keskimäärin:

Ma: Ratsastusta 1h, tallilla touhuamista noin 1h ja sen jälkeen olen talutusratsastustunnilla taluttajana, eli kävelen noin 50min.

Tiistaina: Zumba 60min, menen sinne kävellen. 1km suuntaansa

ke: työpaikan naisten sähly 60min (no okei 50min, kun 10min juoruillaan)

to: ei mitään

pe: kävely, pyöräily tai juoksu 30-60min

la: ei mitää

su: lähes aina pitkä kävelylenkki

Koton teen selkä- ja vatsalihaksia.

Mitat: 167cm, 90-92kg.

Syön aivan liikaa.. aamulla lautasellinen puuroa, litra vettä, muki maitoa, hedelmä ja pala leipää. Kahvia pari mukia.

Lounas: iso annos työpaikkaruokalan safkaa ja iso annos salaattia.

Iltapäivällä: Kahvia, banaani ja pari keksiä, vähän suklaata tms

päivällinen: esim. kolme perunaa, pari pihvia, vähän kastiketta, salaattia ja pari leivän palaa

illlalla: Hedelmiä, rahkaa, vähän pähkinöitä, pussiluumuja, kahvia

Karkkia syön noin (noin 100g edestä suklaata) 2-3 päivänä viikossa.
 
"Seepia"
En tiedä minkämoisissa piireissä ap ystävineen liikkuu, mutta mä en ole koskaan kuullut kenenkään kaverini tai ystäväni sanovan ketään seläntakana huoraksi, tyrkyksi tai läskiksikään.
Jep, sama täällä. En ymmärrä missä tuollaisia ihmisiä on. Minun ystävät ei ikinä käyttäisi moista kieltä kenestäkään tai siis en ole koskaan kuullut käyttävän.
 
[QUOTE="vieras";25923238]Juuri kumosit itsesi, ei voi olla 15 kiloa YLIPAINOA jos on normaalipainoinen. Ihan eri asia, tottakai jokainen voi ajatella että itsellään on 15 kiloa ylimääräistä vaikka painaisi 0 kiloa. Et siis todellakaan tiedä miltä näyttää 15 kiloa ylipainoa... Mä en taas ymmärrä miksi joku haluaisi olla normaalipainon alarajalla. Ihmiset on erilaisia.[/QUOTE]

Tiedän miltä näyttää 30 kiloa ylipainoa, äitini koko lapsuuteni ajan ollut. Siksi välttelen ylipainoa kuin syöpäistä, en halua päätyä samaksi.

Ja mitä tulee normaalipainon alarajalla oloon, niin mielestäni vaatteet näyttävät paremmalta päällä.
 
Samasta syystä kun naisten on vaikea uskoa, että meikkaamaton, ylimeikattu, laittautuva, laittautumaton, ylikypsä, ruma, kaunis, yh-äiti jne olisi miesten mieleen. Jotkut kun kokee muut naiset aina uhkana omalle parisuhteelleen. Mutta eihän se kerro muusta kun omasta epävarmuudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus

Yhteistyössä