Laittautumisesta (vaatteet, meikki, hiukset jne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja torvisieni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

torvisieni

Vieras
Olisi kiva kuulla teidän laittautumisesta, kumpaan kastiin kuulutte? Nyt ei puhuta mistään kauppaan lähdöstä, vaan kuvitellaan tilanne, että olet lähdössä kaverisi kanssa parille.

Vaihtoehto 1: Pikasuihku, nopeasti hiusten kuivaus, tosi nopea ja tosi kevyt meikki ja ekat ok vaatteet kaapista (esim. farkut, joku trikootunika). Ulkona pipo päähän. Ulkoasu on siisti, mutta sen näköinen että nopeasti on lähdetty ja ulkoista olemusta ei ole mietitty.

Vaihtoehto 2: Vaatteiden valinta, mietintää siitä että millainen olo tänään on, miltä tekisi mieli näyttää, yleensä kaapista valitaan joku kiva mekko ja saappaat. Mietintää siitä, et miten laittaisi hiukset, kihartaisiko, laittaisiko kiinni, suoristaisiko, mikä sopisi asuun? Meikkaus, ensin mietintää siitä, että millainen meikki sopisi asuun ja fiilikseen; ihan kevyt, punaiset huulet vai selkeämmin meikatut silmät? Sitten meikki ja tukanlaitto yhteensä 30-50min. Sitten peilataan ja valitaan laukkua, korvakoruja ja muita asusteita... Ulkonäkö on huoliteltu ja selkeästi "kokonaisuus".

Kuulun itse ihan heittämällä tuohon kakkoskastiin. Laittaudun aina kauan ja hartaasti. Jos kynnet mätsää mekon kuviointiin, se tuskin on vahinko.

Jotain näiden väliltä, en käytä hirveästi aikaa suunnitteluun, vaatteet valitsen ja meikki naamaan (aina sama...). Nään siis vaivaa jonkin verran, tulos on siisti, ei liian laitettu, mut ei mikään seinästä reväisty eli erinäköinen kuin arkena.

Jotain tolta väliltä, laittaudun ja meikkaan huolella mutta koko hommaan suihkuineen ei mee millään tuntia kauempaa. Mä en jää pohtimaan tai miettimään et sopisko joku koska tiedän mitkä sopii minkäkin kanssa.

Vaihtoehto 3:
pikasuihku, vaatteiden valinta, mietintää siitä että millainen olo tänään on, miltä tekisi mieli näyttää. Mietintää siitä, et miten laittaisi hiukset, kihartaisiko, laittaisiko kiinni, suoristaisiko, mikä sopisi asuun? Tosi nopea ja tosi kevyt meikki. Sitten tukan laitto 10-45 min. Sitten valitaan laukkua, korvakoruja ja muita asusteita. Ulkoasu on sen näköinen että nopeasti on lähdetty ja ulkoista olemusta ei ole mietitty.

Mä en vaan osaa vaikka kuinka yritän.

Jos olen todella todella lähdössä johonkin ja aikaa riittää, olen tuo kakkonen. Tosin yleensä ne meikit ja hiukset laittaa joku aloittelemassa oleva kaveri. Ja auttaa vaatteiden valinnassa myös. Mitään saappaita en käytä, korkkareilla lähtisin. Tosin en ihan "parille" jos baariin menen.

Jotain tolta väliltä, laittaudun ja meikkaan huolella mutta koko hommaan suihkuineen ei mee millään tuntia kauempaa. Mä en jää pohtimaan tai miettimään et sopisko joku koska tiedän mitkä sopii minkäkin kanssa.

Kutakuinkin näin. En pohdi ja ihmettele, tiedän tyylini, ja korkeintaan tunti menee huolitelluun ulkonäköön.
Jos kuitenkin kahdesta aloituksen vaihtoehdosta pitää valita, on 2 lähempänä, koska lopputulos kuulostaa enemmän "minulta".

Enempi 1. Mullä on lyhyet hiukset eikä niiden laittamiseen mene aikaa. Oon aika naturelli-elli, enkä yleensä juuri meikkaa normityöpäivänä. Kun siltä tuntuu, laitan kevyesti. Vaatteiden valintaan ei yleensä mene kauaa kun päätän mielessäni etukäteen mitä laitan ja tiedän mikä sopii minkäki kanssa. Haluan näyttää siistiltä ja niin teenkin, mutta toki varmasti myös siltä että lähtöön ei ole mennyt kauaa.

Ennemmin kaksi, joskin tällä hetkellä on harvoin mahdollista kovin pitkällisesti paneutua miettimään omaa ulkomuotoa. Mutta niin tein ennen lapsia ja niin teen nytkin jos aika millään liikenee. Ja se on ihanaa.

Se riippuu tilanteesta. Jos on aikaa ja "parempi" tilaisuus, kuulun 2-tyyppiin.

Yhtä helposti voin myös poiketa kaljalle suoraan töiden jälkeen farkuissa ja trikoopuserossa tukka ponnarilla.

Kyllä se on toi kakkosvaihtoehto :) Ykkönen on lähinnä mun arkipäivä (tosin sillonkin saatan panostaa enemmän). Ja täytyy myöntää, et kunnon baari-iltaa varten tulee useimmiten myös shoppailtua, joskus esim pelkkä mekko ja joskus sen lisäksi myös asusteet.

Yhteistyössä