Auttakaa mua ymmärtämään, aikuisen miehen tietokoneella pelaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äääääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äääääh

Vieras
Kiva peli joo,
Ymmärrän että sitä on hauska pelata. MUTTA, en ymmärrä miten sitä jaksaa pelata 2-5h päivässä yhteen putkeen.

En vain ymmärrä. Kuulokkeet päässä istuu tuon ajan koneella ja samalla juttelee kavereidensa kanssa, he siis ovat samassa pelissä. Tällä yhdelläkin kaverilla on 1v vauva kotona ja toinen tulossa. Joka ilta pelaa :o missä vaiheessa hänkin kerkii olemaan vaimonsa kanssa?

Me ollaan miehen kanssa työttömiä tällä hetkellä molemmat, eli kerkiin olemaan miehen kanssa päiväsaikaan, joten niin paljon ei tuo pelaaminen haittaa. Voin vaan kuvitella miltä näistä toisista vaimoista tuntuu kun kaikki vapaa-aika menee peliä pelatessa.

Miten jaksaa edes tehdä jotain tuollaista monta tuntia putkeen? Tuijottaa tietokoneen ruutua ja ampua jotain ukkoja siellä. Äääääh... Tiedän etten ole ainoa joten naiset, kokemuksia :D

Miksi aikuisuus olisi este peleille?
Minäkin pelaan joskus ja olen 23v, saan hetken lepoa ja ns aivotonta hupia. :D

Mieheni myös 28v. :)

En ymmärrä jos päivätolkulla pelataan perheellisenä etenkään, mutta pelit ovat oikein hyvä ajanviete. Toisin kuin tämä palsta. :D

Mä tunnen aikuisia naisiakin, jotka tykkäävät pelata tuntikausia. Itse en kuulu heihin, mutta ei mullekaan tuota mitään ongelmaa tehdä tuntikausia jotain mulle mieluisaa juttua. Jos ei tarttis käydä töissä, meillä luultavasti syötäisiin pitkän kaavan mukaan joka ainoa päivä...ihan vaan sen vuoksi, että pidän ruuanlaitosta ja saatan käyttää yhden aterian tekemiseen viisikin tuntia. Nyt vaan ei ole moiseen aikaa.

Mulle on edelleen ihan sama paljonko joku pelaa (kun ei kyseessä rahapelit), omapa on elämänsä.
Saatanpa minäkin viettää tuntikausia milloin minkäkin parissa.

Kuka jaksaa leipoa 3h päivässä joka päivä, kuka jaksaa kokata 2h päivässä joka päivä, kuka jaksaa urheilla 4h päivässä joka päivä, kuka helvetti jaksaa töissä jopa 12h/pv...
Kuka jaksaa kaksplussaa minuuttiakaan ;)

jne

kylä mullakin mies pelaa aika paljon, mut ei niin et mua ihan tosissaan häiritsisis. sitä en kyl tajua et ku peli on kesken, ni sitä ei voi lopettaa, ilmeisesti skoka pelaavat tiimeissä, ja jos joku lähtee menee kaikki pilalle tms. siinä saa sit esim ruoka odottaa jäähtymässä.....

Mun mielestä on naurettavaa leimata pelit lasten jutuiksi. Monet pelit on ihan suunnattu aikuisille. Itsekin kolmekymppisenä naisena saatan jäädä pelaamaan pariksi tunniksi jotain hyvää peliä helpostikin.

Palstan ajatushan on, että kun tulee aikuiseksi, pitää unohtaa kaikenlainen hauskanpito, naisten täytyy leikata tukka lyhyeksi (koska pitkä tukka kuuluu vain pikkutytöille) ja naisten täytyy keskittyä kotitöihin ja miesten talon rakentamiseen tai remontointiin. Kaikki muu on lapsellista ja typerää, varsinkin jos se on hauskaa.

No, minä ymmärrän kyllä miestäsi erittäin hyvin, sillä itselläni saattaa hyvinkin vierähtää 3-5h kerralla tietokoneella tai pleikkarin ääressä, jos on hyvä peli. Että kyllä tuo on ihan yhtä lailla meidän aikuisten naisten ongelma.

Se "ukkojen" ampuminen vaan on niin pirun koukuttavaa, pääsee ihan toiseen maailmaan, jossa voi surutta lahdata pahiksia ja ampua hienoilla aseilla, leikkiä agenttia:D Meillä kyllä pelaa mieskin, mut aika paljon vähemmän kuin minä. Pelaaminen on mulle myös rentoutumisaikaa, silloin lukittaudun kellariin peliluolaani ihan yksin ja mies on vauvan kanssa yläkerrassa pois jaloista. Onneksi mies ei tästä ahdistu, välillä tulee huutelemaan, että ruoka ois valmista. Meillä tämä toimii näin.

Mut se on tietysti eri asia, jos toista alkaa pelaaminen ahdistaa, silloin pitää asiasta jutella. Homman pitäisi olla tasapainossa, toisen pitää saada pelata ja toisen pitää saada yhteistä aikaa. Mut alkuperäiseen kysymykseesi vastaten; kyllä se pelaaminen on kivaa ja siihen uppoutuu helposti pitemmäksikin ajaksi. Nykyään pelit ovat grafiikaltaankin todella hienoja ja tarinat koukuttavia, hahmot hienosti mallinnettuja. Siitä se syntyy.

Aika pöljää väittää pelien olevan lastenviihdettä, etenkin kun suurimmat myyntihitit ovat K18-pelejä.

Itsekin viihdyn toisinaan pelien parissa. Jos tykkään pelata, niin keltä se on pois? Ei keneltäkään. Päinvastoin, siinä saa lepuuttaa aivoja ja monet pelit ovat hyvää viihdettä. Samaan aikaan toiset tuijottavat telkkarista ns. "akkojen sarjoja" kuin viimeistä päivää, eikä heistä koskaan valiteta.

Tänään on kakkosduunista tiedossa vapaailta, joten taidanpa hieman seikkailla Skyrimin kauniissa maisemissa katsomassa mitä uutta löytyy :)

Minäkin :wave: Kun lapset menneet nukkumaan, saatan istua monta tuntia koneella pelaamassa. Aivan ihastuttava tapa nollata aivot ja unohtaa kaikki arjen murheet. Laittaa musiikki soimaan ja pelata jotain addiktoivaa peliä yömyöhään.

Myös minä pelaan joskus ja saatan pelata useammankin tunnin putkeen. Lempipelini on Harvest Moon, sellainen maatilan hoitamispeli.

Viime aikoina myös meidän nelivuotias on kiinnostunut kyseisestä pelistä. Tulee äitin viereen kattomaan, kun äiti näprää DS-konsolia ja huutelee 'anna koiralle ruokaa, anna kissalle ruokaa, anna hepalle ruokaa jne.' silloin kun ruokin pelissä eläimiä. Tai jos pelissä on festivaalipäivä, se on pojan mielestä synttäripäivä. :D

Pelithän on just parhaita! Saa mättää oikein kunnolla ja ampua rynkyllä ja heittää kranaatilla, mitä en ikinä pääsisi oikeasti tekemään:D Eniten tykkään peleistä, joissa on intensiivinen tarina ja sopivasti taisteluelementtejä. Joku niissä vaan on.

eihän tuo 2-5 tuntia ole juuri mitään.. Meillä mies pelaa ainakin puolet vuorokaudesta jotain ja lopun aikaa katselee elokuvia =) Meillä kolmevuotiaskin osaa jo pyytää syliin katsselemaan joitain tiettyjä pelejä.. Vähän tuo ärsyttää mutta kaikkeen tottuu ja eipähän ainakaan ole missään dokaamassa, vaikka henkisesti ei sitten paikalla ihan olisikaan. Usein on mies samassa paikassa pelaamassa samaa peliä aamulla kun lähden töihin ja kun iltapäivällä palaan. Hyvä jos vessassa ehtinyt käymään päivän aikana, saati että olisi syönyt mitään, puhumattakaan kotitöiden tekemisestä.

[QUOTE="A.p";25923093]Mutta joka pvä 4 tuntia?? Käytännössä koko ilta...[/QUOTE]

No ei ole normaalia, vaikka pelit olis kuinka fantsuja.
Ihmettelen, mistä ihmiset ottavat ajan siihen jos perheessä on lapsiakin. Yöllä ilmeisesti, mutta mua nukuttaa öisin.....

kylä mullakin mies pelaa aika paljon, mut ei niin et mua ihan tosissaan häiritsisis. sitä en kyl tajua et ku peli on kesken, ni sitä ei voi lopettaa, ilmeisesti skoka pelaavat tiimeissä, ja jos joku lähtee menee kaikki pilalle tms. siinä saa sit esim ruoka odottaa jäähtymässä.....

Näin meilläkin. Mies pelaa hupina ja aikaa tappaakseen jos on tylsää, eikä mua haittaa siinä muu ko se ettei pelejä "voi" keskeyttää.

Oon kyllä varotellu että vauvan tultua ei sellanen pelaaminen enää onnistu, vaikka tajuaa se sen itekin. Onneksi. :attn:

[QUOTE="A.p";25923093]Mutta joka pvä 4 tuntia?? Käytännössä koko ilta...[/QUOTE]

Mää saatan tehdä koko illan, vaikkapa sen 4h, käsitöitä tai lukea. Mies ei pidä kummastakaan niin pelaa.
Ei kai se niin outoa ole?

Meillä ei siis ole vielä lapsia, eli vapaa-aikaa on iltaisin paljon.

Suomalaisten pitäis tajuta et asiat ovat muuttunu tässä 20 vuodessa ja nykyään pelaamistakin voisi kutsua harrastukseksi. (e-urheilu) Monissa peleissä siihen pelaamiseen joutuu todella keskittyä että saat siinä edes jotain aikaan ja se on vähän kuin kavereitten kanssa ajan viettoa, jos kyseessä on tiimipeli. Mutta siis virtuaalisesti :D Pelaaminen ei ole fyysisesti juurikaan uuvuttavaa joten sitä jaksaa tehä niin pitkää kun vaan väsyy.

Enemmän häpesin sanoa harrastavani tietokonepelaamista yläasteella kuin nyt. Siihen aikaan se oli jotenkin "noloa", nykyisin on normaalia että nelikymppiset pelaa.

Yhteistyössä