Tukholman-reisteilystä, APUA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merta vihaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

merta vihaava

Vieras
En ole käynyt 10 vuoteen laivalla...

Nyt pitäis sitten lähteä ja mä olen aika pihalla... 10 vuoteen en ole yhteenkään viikinkiin tai siljaan astunut ;)

Pystyykö laivalla maksamaan Visa Electronilla??
Millä lasten (6 ja 9) kanssa kannattaa mennä keskustaan? Osaako joku neuvoa tarkemmin miten sinne pääsee niin, että osaa vielä poiskin ;) ;)
Entä Tukholmassa, kai sielläkin kaupoissa ym pystyy yhtä lailla electronilla maksamaan?

Viime kerrasta on tosiaan niin kauan aikaa, että en oikeasti tiedä näistä jutuista yhtään mitään :(

Joten viisaammat, auttakaa......

Noi maksukorttiasiat löytyy aika helposti laivayhtiöiden sivuilta.

Tukholmassa käy Electron ihan yhtä hyvin kuin Suomessakin, mutta kruunuja kannattaa silti vaihtaa esim. metrolippuja yms. varten. Ja ainakin Siljan laivoilla rahanvaihto onnistuu laivan infopisteessä 24h.

electronit ei mun mielestä käy laivalla(kun vaativat varmistuksen=kaapelin= ei onnistu merillä) tukholmassa toki. keskustaan pääsy riippuu millä laivalla meette eli mihin terminaaliin. kävellen metroasemalle ja siitä metrolla tai taksi terminaalista tai siljan bussilla kai pääsee johonkin jotenkin.. kai.

Silja ja Viikkari tulevat eri terminaaleihin eri puolille kaupunkia, joten vaikea neuvoa. Mutta suosittelen Siljaa laivaksi, siellä useita ravintoloita, kiva kylpylä jne. Viikkarilla vain pari raflaa ja saunaosasto pieni.

electronit ei mun mielestä käy laivalla(kun vaativat varmistuksen=kaapelin= ei onnistu merillä) tukholmassa toki. keskustaan pääsy riippuu millä laivalla meette eli mihin terminaaliin. kävellen metroasemalle ja siitä metrolla tai taksi terminaalista tai siljan bussilla kai pääsee johonkin jotenkin.. kai.

Electron toimii kaikilla laivoilla. Heillä on nettiyhteydet. Itse reissaan 4-5 kertaa vuodessa joko Tallinnassa tai Ruotsissa ja maksan kaiken aina Electronilla.

Mennään Vikinglinella eli sieltä terminaalista sitten pitäis mennä sinne keskustaan...
Mitähän taxi maksaa tuollaisen matkan?

Jestas mä olen pihalla... Reissannut olen kyllä, mutta ihan muilla kulkuneuvoilla... Tuo Tukholma on jäänyt hivenen pimentoon ;)

Perillä cityssä ehditte olla noin klo 11-15, joten ei siinä kummempia kuvioita ehdi suorittamaan. Vinkit löytynevät kaupungin nettisivuilta tai laivayhtiön neuvonnasta. Vuodenaikakin vaikuttaa, mihin kannattaa suunnistaa. Ja mikä teitä ylipäänsä kiinnostaa? Miksi matkustatte Tukholmaan?

Sekä Siljalle että Vikingillä on laivaterminaaleista bussit, jotka menevät keskustaan ja taas illansuussa takaisin laivaterminaaliin. Lippuja voi ostaa laivan infosta (josta saa myös lisätietoja bussiyhteyksistä, kuten aikataulut), Tukholman keskusasemalta tai bussista (joissain maksu vain luottokortilla). Visa Electron tietääkseni käy monissa paikoissa, mutta itse ottaisin varalta jonkin verran kruunuja.

Mukavaa matkaa, Tukholma on superihana. :D

Mennään Vikinglinella eli sieltä terminaalista sitten pitäis mennä sinne keskustaan...

Jestas mä olen pihalla... Reissannut olen kyllä, mutta ihan muilla kulkuneuvoilla... Tuo Tukholma on jäänyt hivenen pimentoon ;)

Kävellen, bussilla tai taksilla. Viikkarissa myydään muistaakseni bussilippuja jo laivalla. Ei tarvitse sitten kuin astua terminaalista ulos ja hypätä bussiin. Suosittelen Tukholman karttaa hankittavaksi, jos noin pihalla olet.

Viking-tervminaali on lähempänä keskustaa. Metrolla tai laivayhtiön bussilla voisitte mennä keskustaan? Kävellenkin pääsee. Taksi on Ruotsissa kallein vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";25918763]Kävellen, bussilla tai taksilla. Viikkarissa myydään muistaakseni bussilippuja jo laivalla. Ei tarvitse sitten kuin astua terminaalista ulos ja hypätä bussiin. Suosittelen Tukholman karttaa hankittavaksi, jos noin pihalla olet.[/QUOTE]

Viking Linen bussi on hyvä vaihtoehto. Nopea ja helppo. Suoraan terminaalista keskustaan (Cityterminalen). Laivan infosta kannattaa ostaa menopaluuliput, pyytää aikataulut ja ottaa ilmainen kartta mukaan.

Itse suosittelisin käymään esimerkiksi vanhassa kaupungissa tai kiertelemään. Kauppoja en noin lyhyellä matkalla lähtisi kovin paljon kiertelemään, koska niissä menee hemmetisti aikaa ja pääsääntöisesti löytyy samat roinat kuin Suomesta. :)

Heitänpä vielä kysymykset ap.lle:
Miksi menette Tukholmaan, jos vihaat merellä oloa? Lasten mieliksikö? Eikö kahden tunnin laivamatkan etäisyydellä sijaitseva Tallinna ajaisi saman asian?

Yhteistyössä