Professori: alle 2-vuotias vaurioituu päiväkodissa, vasta 3v hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näinnn!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huom, liian varhainen päivähoito VOI jättää lapseen pysyviä jälkiä. En usko, että lapsi automaattisesti "vaurioituu", vaikka professori onkin sitä mieltä.

Professori kuin professorihan on aukottomasti aina oikeassa. Ja jokainen alle kolme vuotiaana päiväkotiin laitettu vauroituu pysyvästi. Yksikään yli kolme vuotias puolestaan ei.

HUOH.

Yhtälailla lapsi voi vaurioitua jos kotona on jotain pielessä.

Toivottavasti lapseni vaurioituvat hoidossa samalla tavalla kuin minä, koska olen elämääni ja saavutuksiini aika tyytyväinen. :)

minä olen ainakin jossain määrin samaa mieltä.. johan sen pysty järjelläkin päättelemään. itse hoidan reilu kahteen vuoteen kotona ja sitten perhepäivähoitoon pieneen ryhmään.

:laugh: Voi että te olettekin yksinkertaisia. Heti kun joku teidän mittapuulla "suuri oih iso henkilö" sanoo mielipiteensä te uskotte sitä kuin raamattua ja kaikenlisäksi hyvin mustavalkoisesti. Kun taas tulee tutkimuksia kuinka hyvä asia on päiväkoti aloittaa varhain, ne ovat kaikki kusetusta. Loogista. :D

Sain juuri siirron päiväkodissamme pienten ryhmään ja en voi muuta sanoa, kun että vahvistuu vain se mielipide, ettei päiväkoti ole todellakaan alle 2-vuotiaan paikka :/ 14 lapsinen ryhmä, jossa kolme ei-kävelevää.. En laittaisi itse koskaan omaani.

ja kattoko kukaan tota ylipäänsä???? tää otsikko on liian kärjistetty.

Mua ei ainakaan henk koht vois vähempää kiinnostaa jonkun tyypin mielipiteet. :D
Tutkimuksiakin olen lukenut puolesta ja vastaan. Joten plaah, ei jaksa edes katsoa, pätkän jaksoin lukea.
Mieheni meni alle vuoden ikäisenä hoitoon ja toivon lapseni "vaurioituvat" yhtä ihanaksi ja stressinsietokykyiseksi ihmiseksi, tosin oma poika meni 1,5-vuotiaana hoitoon, mutta kuitenkin. :popcorn:

Mammat on niin ihania toisilleen, näitä on kiva lukea, mukavaa viihdettä. :popcorn:

Mua ei ainakaan henk koht vois vähempää kiinnostaa jonkun tyypin mielipiteet. :D
Tutkimuksiakin olen lukenut puolesta ja vastaan. Joten plaah, ei jaksa edes katsoa, pätkän jaksoin lukea.
Mieheni meni alle vuoden ikäisenä hoitoon ja toivon lapseni "vaurioituvat" yhtä ihanaksi ja stressinsietokykyiseksi ihmiseksi, tosin oma poika meni 1,5-vuotiaana hoitoon, mutta kuitenkin. :popcorn:

Mammat on niin ihania toisilleen, näitä on kiva lukea, mukavaa viihdettä. :popcorn:

nimenomaan. kattokaa ennenkun kommentoitte kärkkäästi vastaan. puhuttiin ainoastaan isosta ryhmästä ja ikäkausista millon oppii ryhmässä oleen sun muuta. ja 4-5v jo hyötyy kuulemma päiväkodista..

ja minä edelleen olen äärettöm stressiherkkä ja läheisriippuvainen, kun menin vuoden ikäisenä päiväkotiin.... ;)

On se syksyn alku kyllä sellasta touhua pienten ryhmäss, että oksat pois...hyvässä lykyssä puolet on uusia, pieniä, puolikuntoisia ja itkuisia. Ei niistä päivistä kukaan selviä stressittömänä.

No eiköhän tuo ole ihan maalaisjärjellä selvä homma.

esim 1,5vuotias tarvitsee paljon syliä ja turvaa, laita se päiväkotiin jossa 14 lasta ja 3 hoitajaa, lapselle tulee paha mieli / turvaton olo / pelästyy jotain, tarvitsee syliä ja turvaa, hoitotädeillä on kädet täynnä muita lapsia, mitä lapsi tekee siinä vaiheessa? Sulkeutuu omaan kuoreensa ja koittaa selvitä yksin, tai alkaa käyttäytyä aggressiivisesti, heittää tavaroita tms saadakseen huomion.

Onko palstamammat niin idiootteja etteivät tätä tajua? huh huh.... joudun kyllä silti laittamaan lapseni hoitoon 1v8kk iässä, tosin laitan perhepäivähoitajalle.

Voisiko joku siteerata tutkimusta, joka osoittaa, ettei lapselle ole mitään haittaa siitä että se viedään PÄIVÄKOTIIN alle 3-vuotiaana??? Tuskinpa, koska sellaista ei ole. Isot ryhmät eivät ole alle 3-vuotiaiden paikkoja ja tämä on biologinen ja psykosiaalinen fakta.

[QUOTE="minä";25918475]ja minä edelleen olen äärettöm stressiherkkä ja läheisriippuvainen, kun menin vuoden ikäisenä päiväkotiin.... ;)[/QUOTE]
Omg 50% lapsista siis vaurioituu!! Teimme juuri tutkimuksen. Minä taas olen kovin stressiherkkä ja kärsin siitä pahiten teininä. Eli 100% 3-vuotiaina päiväkotiin viedyistä vaurioituu, laittakaa äkkiä kuinka normaaleja olette, muuten olette huonoja äitejä tutkimuksen mukaan!

Sori mä pilaan tämän ketjun...olen vähän väsynyt ja huvittuneella tuulella :xmas:

:laugh: Voi että te olettekin yksinkertaisia. Heti kun joku teidän mittapuulla "suuri oih iso henkilö" sanoo mielipiteensä te uskotte sitä kuin raamattua ja kaikenlisäksi hyvin mustavalkoisesti. Kun taas tulee tutkimuksia kuinka hyvä asia on päiväkoti aloittaa varhain, ne ovat kaikki kusetusta. Loogista. :D

Entä kuuntelitko ollenkaan, mitä Keltikangas-Järvinen sanoi? Eihän tuo uutinen vastaa ollenkaan sitä, mitä Liisa puhuu videolla. "Uutinen" on kärjistetty, Keltikangas-Järvinen taas puhuu fiksusti eikä mitenkään kärjistetyn ehdottomasti.

Keltikangas-Järvinen puhuu paremman päivähoidon puolesta ja riskeistä jne., ei mielestäni tuomitse videolla ketään. Eli ei kannata tulkita sellaista, mitä ei ole itse katsonut/kuullut. :)

Onneksi olen tavannut elämässäni tarpeeksi monta professoria. Tiedän, että heilläkin on omat tarkoitusperänsä, mielipiteensä eivätkä he ole mielipiteineen mitään jumalasta seuraavia.