Ansiosidonnainen huononee:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt ne päättää lyhentää ansiosidonnaista jos ei aktiivisesti osallistu tukitoimiin. Eli osallistu turhanpäiväisille tukikursseille ja täksi ajaksi vien sitten maalta bussilla kolme lastani jonnekin hoitoon kun olen 2-3tuntia kuuntelemassa jotain tyhjänpäiväistä. Niin ja ansiosidonnaiseni alkaa vasta äitiysloman jälkeen.
Tokihan haen töitä, mutta nuo kurssit on yhtä tyhjän kanssa.

[QUOTE="aloittaja";25915102]Enpä kovin nautikaan ja itselläni hyvin lähellä myös sairasloma(sitäkin takana jo yli puolivuotta ) ja sitä kautta sairaseläke. Ajattelin vaan kituuttaa tuolla ansiosidonnaisella ja katsoa josko jaksaisin tehdä enää töitä sen tauon jälkeen.[/QUOTE]

No, kaikki tuet eivät tule ilmaiseksi. Ellet saa lääkäriltä lausuntoa, miksi et voisi osallistua noihin kursseihin, niin se on vähän voivoi. Olet itse valinnut olla ansiosidonnaisella, joten työkkäri voi määrätä kursseille sun muille. Siä se työnhaku on. Jolelt pyri hakeutumaan sairaseläkkeelle, on hyvin vaikea vältellä työtä.

No, kaikki tuet eivät tule ilmaiseksi. Ellet saa lääkäriltä lausuntoa, miksi et voisi osallistua noihin kursseihin, niin se on vähän voivoi. Olet itse valinnut olla ansiosidonnaisella, joten työkkäri voi määrätä kursseille sun muille. Siä se työnhaku on. Jolelt pyri hakeutumaan sairaseläkkeelle, on hyvin vaikea vältellä työtä.

No ed. sairaslomille oli lausuntoja eri lääkäreiltä ja sairaslomalta jäin äitiyslomalle. Jään kyllä kotihoidontuelle, mutta jos sekin vain 2-vuotiaaksi asti niin lyhyeksi jää. Lääkärit ja psykologit jäi vähemmälle kun synnytin ja annoin asioiden olla. Sanotaanko ettei asiat parane ja luulin voivani olla nätisti poissa työelämästä. Huonoltahan se näyttää hakea töitä sairaslomalta ja sanoa, että olen ollut sairaana viimeiset 2-vuotta, kuin jos voisi olla rauhassa kotona sairastamassa ja saada hoitoa.

Tosin taitaa olla parempi jäädä kokonaan työmarkkinoiden ulkopuolelle ja antaa yhteiskunnan hoitaa niin vuokrat kuin muukin eläminen. Tätä olen miettinyt oikeana vaihtoehtona sille jos en jaksaisi mennä enää lääkäriin tai juosta missään muuallakaan.

Jos et pysty töissä käymään niin oletko ihan varma että pystyt lapset huolehtimaan?

Itse en ymmärrä näitä kotona olevia lapsia hoitavia työttömiä jos lapsia kotona hoitaa se on kodinhoitotuki!

[QUOTE="aloittaja";25915220]Tosin taitaa olla parempi jäädä kokonaan työmarkkinoiden ulkopuolelle ja antaa yhteiskunnan hoitaa niin vuokrat kuin muukin eläminen. Tätä olen miettinyt oikeana vaihtoehtona sille jos en jaksaisi mennä enää lääkäriin tai juosta missään muuallakaan.[/QUOTE]

Ei yhteiskunta niitä hoida, ellet ole työttömänä työkkärin kirjoilla, jolloin sinulle voidaan osoittaa työtä, joihin joudut menemään.

Yhteistyössä