Petin häntä, jolle olin ikuista rakkautta vannonut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murheellinen -tar.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="smirre";25910959]Se mikä sattuu ruotsinlaivalla, pysyy siellä. Ihan ok välillä irrotella ja saa sitte lisää voimia parisuhteeseen. Muutama huono kokemus kyllä on tuntemattomien kanssa tullut laivalla. Ovat joko sammuneet kesken tai ei ole seisonut miehellä tarpeeksi. Mielestäni on imartelevaa, kun nuoret pojat vielä innostuvat tällaisesta kypsemmästä naisesta. Tunnen itseni halutuksi ja vielä vetovoimaiseksi! Kotiin on kuitenkin ihana palata, sillä seksi oman kullan kanssa on kuitenkin parasta![/QUOTE]

Valitettavasti noi laivareissut on usein pettämiseen päätyviä tavalla tai toisella. Sehän on uiva hotelli, panohuoneet valmiina ja usein kukaan ei saa koskaan tietää.

Tätä meininkiä olen nähnyt ihan työni puolesta kun matkustelen pari kertaa viikossa laivalla. Todella ikävää ja vielä ikävämpää kun ei monetkaan tiedä mitä siellä työjutuissa oikeastaan tapahtuu. Yhteishengen kohotus jatkuu vielä hyteissäkin..

Ap. ajan myötä tuskasi helpottuu ja olet onnellinen että et kaatanut sitä miehesi niskaan joka ei ajan kanssakaan ehkä siitä selviä.

Omantunnontuskat on luonnollisia ja kuuluvat sulle joka teit väärin. Mutta älä missään nimessä kerro miehellesi! Siitä vasta alkaa vyyhti joka vie teidän helvettiin. Ota opiksesi äläkä laita itseäsi tilanteisiin jossa voit olla heikko. Esim. mä en mene laivoille sen takia että olen altis lirkuttelulle vaikka en sänkyyn meniskään. En silti siedä itsessäni mitään tuollaista joten en lähde kokeilemaan kepillä jäätä.

Onpa pöyristyttävää luettavaa pettämisestä.
Jos pettää, se on tuskaa molemmille osapuolille. Mikäli ei halua hyvän liiton särkyvän, niin koko pettämistä ei pitäisi tapahtua. Mikään kännipano tai muu ei ole selitys pettämiselle.

Ja jos ja kun mies saa myöhemmin tapauksesta kuulla, mitäs sitten? Asia on kaksinkertaa kamalampaa. On petetty ja on salailtu. Se jos mikä on jo varma päätös liitolle.

Petetyllä osapuolella pitää ja onkin oikeus saada tietää tapahtumista. Hän saa silloin itse päättää haluaako jatkaa elämää syrjähyppääjän kanssa vai ei.
Tieto lisää tuskaa, mutta oikeuskin on tietää.

• Tykkää
Reactions: nöppönen ja weebo
Jos en kertoisi niin en pystyisi olemaan enää samalla tavalla läheinen ja oma aito itseni miehen kanssa. Ehkä olen psyykeeltäni erilainen, mutta kokisin, että valheesta tulisi ikäänkuin näkymätön seinä minun ja mieheni välille.

Tuo kertominen onkin sitten vähän kaksipiippuinen juttu.
Toisaalta miehellä olisi oikeus tietää asiasta, mutta toisaalta kertominen aiheuttaisi hirveästi mielipahaa ja luottamuspulaa ehkä turhaan?
Ap varmaan itse tietää aikooko olla jatkossa luottamuksen arvoinen?
Itse en haluaisi tuollaista tietää, enkä myöskään kertoisi.

Kuin niin aiheuttaa luottamuspulaa turhaan? Eiköhän se luottamus ole jo mennyt, kerran on pettämään pystynyt. Pystyykö ap luottaa enää itseensäkkään, kun kerran noin miehelle on jo pystynyt tekemään.

Todella loukkaavaa miestä kohtaan, pettäminen ja salailu. Ei voi muuta sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25914274:
Aivan varmasti jos ovat tyypillisiä tämän palstan juoruämmiä...

Multa tollanen saattas karata omalle kumppanille vahingossa vaikken sitä erikseen muualla huuteliskaan :ashamed: Oon vaan niin tottunut siihen, että miehen kanssa asiat jaetaan

Voi herranjumala, ei tähän ole kuin yksi ratkaisu!!!

Ap:n on pakko kertoa.

Asialla on todistajia, silminnäkijöitä, vieläpä naisia. Olisin valmis lyömään vaikka tonnista vetoa nyt heti, että he ovat jo kertoneet eteenpäin jollekin.. miehelleen, toiselle ystävälle tms.

Jos yhtään todistajaa ei olisi niin ehkä harkitsisin itsekin kertoisinko, ainakin jos kyseessä on joku hyväily tms, eli tauti tai raskausriskiä ei ole ollenkaan.

Mutta sun teolla on todistajia!!!!! ja ne on naisia!!! jos ne olisi edes miesryyppykavereita niin nehän vaan läimisi selkään ja kattoisivat ylöspäin, mutta ne on naisia, joten ne KERTOO.

sitten kun ne kertovat tietonsa niin olet paaaaaljon pahemmassa pississä kuin jos kerrot nyt itse.

Jos palstalla olis ketju, että mies petti laivalla olleessaan naista, niin varmasti ketju täyttyisi "Joo mies pellolle. Kerran pettää - aina pettää. Ei se ole rakkautta jos pystyy toista satutttaa tolla tavalla..."
Tai "... kuulin, että mies petti minua 2v sitten risteilyllä toisen kanssa.." "NO on miehellä munaa!! Pettää ja salannu koko asian, kaks vuotta elänyt valheessa! Pihalle tollanen! Eihän siitä ole kun harmia...".

Viimeksi muokattu:
Ihmiset eivät ole täydellisiä ja jos oikeasti kadut etkä aio koskaan enää tehdä mitään vastaavaa niin et ole huono ihminen, vaan ihminen joka on tehnyt virheen. Jos tilanne olisikin niin ettei kukaan olisi saanut tietää, ehkä silloin voisit harkita tekosi salaamista, mutta eikö kuitenkin olisi parempi kuulla asiasta sinulta kuin vaikka vuoden päästä kaverilta? Valtava kriisihä'n siitä tulee, mutta se että katuu, tunnustaa ja ottaa vastuun, on aina hyvä merkki parisuhteen jatkon kannalta. Täysi helvettihän teillä on edessä, pettämistä on aina vaikea antaa anteeksi ja vielä vaikeampaa unohtaa, luottamus on rakennettava ja ansaittava uudestaan, mikäli siis miehesi haluaa jatkaa suhdettanne. Mielestäni hänen pitäisi saada tehdä valinta siitä haluaako vielä jatkaa kanssasi vai ei. Jos salaat asian, voit kuvitella ettei hän huomaa, mutta usein pettäjien teot heijastuvat arjessa ja sängyssä jopa vihamielisyytenä petettyä kumppania kohtaan. Hänhän ei ole tehnyt mitään väärää, joten sellainen toiminta olisi ikävää. Mielestäni pitää kertoa totuus ja ottaa vastuu. Voi olla ettei miehesi olisi halunnut tietää, jos aiot jatkossa olla uskollinen ja tuo oli ainoa hairahdus, tässä olisi myös mahdollisuus viedä kriisin kautta omaa suhdettanne eteen päin. Hienoa että kadut ja olet pahoillasi, ikävää että on nin paljon näitä mitä tapahtuu laivalla se jää sinne ihmisiä. Oikeasti se ei ole totta vaan ne omat teot heijastuvat kumppanin kohteluun kotona vaikkei pettäjä sitä itse huomaisikaan. yhtenä oireena on mustasukkaisuus kun pettäjät luulevat että se toinen tekee samaa kuin he itse.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Ihme luterilaista meininkiä!Tarvii omantunnontuskissaa kieriä!Otat virheestäsi opiksi,etkä tee sitä enää toiste.Jos haluat keventää omaatuntoasi,mene vaikka papille puhumaan tai soita kriisipuhelimeen.Ei miehesi mikään jumala ole,joka automaattisesti ymmärtää ja antaa anteeksi kaiken,kunhan kadut ja pyydät anteeksi.

Onko kyseessä yksilön vai perheen kriisi?Mikä ajoi juuri sinut tähän tekoon?Mieti. Ja mieti,onko sinulla ongelma vai parisuhteessa,miehessässi,missä?Jos sinulla on ongelma,mieti tarvitsetko apua siihen. Oletko esim. masentunut?

Erehtyminen on inhimillistä ja ihminen on erehtyväinen,ihminen tekee virheitä,se on inhumillistä.Opi niistä,äläkä toista niitä.Ja jos otat opiksesi,ei sinun tarvitse kristittyyn tapaan kantaa syntitaakkaa ikääsi mukanasi tai kulkea tunnustelemassa syntejäsi.Tee rauha itsesi kanssa.
Ja jos et kerrasta opi,se on sitten kiitos ja kumarrus avioliitolle ja lähdet etsimään avoimesti sitä,mitä haet.

Huhhuh. Tää keskustelu on järkyttänyt mua eniten kuin mikään mitä olen tähän mennessä, lähes kuuden vuoden aikana täältä lukenut.

Tulee mieleen, että moni neuvon antaja on pettänyt itsekin, mutta sitä ei lasketa, kun he ei ole kertoneet siitä kellekään.
Voiko olla inhottavampaa asiaa kuin pettäminen... Taitaapa voida, nimittäin sen kertomatta jättäminen ja valehtelu. Kenenkään ei pitäisi joutua elämään valehtelijan kanssa, eikä valehtelija ansaitse yhtään mitään.

Vai näinkö opetatte lapsillennekin, että jos vaikka varastaa, ei kannata kertoa? eikö enää opetetakaan, että totuus on aina kerrottava, oli se mik hyvänsä? Rappeutuneet arvot teillä.

Jos palstalla olis ketju, että mies petti laivalla olleessaan naista, niin varmasti ketju täyttyisi "Joo mies pellolle. Kerran pettää - aina pettää. Ei se ole rakkautta jos pystyy toista satutttaa tolla tavalla..."
Tai "... kuulin, että mies petti minua 2v sitten risteilyllä toisen kanssa.." "NO on miehellä munaa!! Pettää ja salannu koko asian, kaks vuotta elänyt valheessa! Pihalle tollanen! Eihän siitä ole kun harmia...".

Niin peesi!!!! Ei tarvitse kuin lukea Iholla-sarjan Reino Nordinia koskevat keskustelut (jossa mies tunnusti vaimolleen, että oli jossain kohtaa pettänyt tätä).

Mä oon pettänyt. En kertonut. Mies epäili, valehtelin. Ja tämä oma tuska on jotain aivan kamalaa.

Mutta kuten moni sanoi tässä ketjussa, en mene ja helpota omaa oloani sillä että kertoisin. Vaikka olenkin sitä mieltä että miehellä on oikeus tietää. Mun vaakakupissa painaa enemmän lapset ja heidän ehjä/särkynyt perhe.

Ja voin jo nyt sanoa etten tule vastaamaan yhteenkään kysymykseen taikka kommenttiin liittyen viestiini. Itse olen soppani keittänyt ja sen myös omalla tavallani syön.

[QUOTE="Ihminen";25914443]Ihme luterilaista meininkiä!Tarvii omantunnontuskissaa kieriä!Otat virheestäsi opiksi,etkä tee sitä enää toiste.Jos haluat keventää omaatuntoasi,mene vaikka papille puhumaan tai soita kriisipuhelimeen.Ei miehesi mikään jumala ole,joka automaattisesti ymmärtää ja antaa anteeksi kaiken,kunhan kadut ja pyydät anteeksi.

Onko kyseessä yksilön vai perheen kriisi?Mikä ajoi juuri sinut tähän tekoon?Mieti. Ja mieti,onko sinulla ongelma vai parisuhteessa,miehessässi,missä?Jos sinulla on ongelma,mieti tarvitsetko apua siihen. Oletko esim. masentunut?

Erehtyminen on inhimillistä ja ihminen on erehtyväinen,ihminen tekee virheitä,se on inhumillistä.Opi niistä,äläkä toista niitä.Ja jos otat opiksesi,ei sinun tarvitse kristittyyn tapaan kantaa syntitaakkaa ikääsi mukanasi tai kulkea tunnustelemassa syntejäsi.Tee rauha itsesi kanssa.
Ja jos et kerrasta opi,se on sitten kiitos ja kumarrus avioliitolle ja lähdet etsimään avoimesti sitä,mitä haet.[/QUOTE]

Nimenomaan, Mies ei ehkä antaisi anteeksi. Miksi siis miehen pitäisi elää ihmisen kanssa, joka on häntä anteeksiantamattomasti pettänyt? Kehtaatte puhua rakkaudesta tässä yhteydessä vielä. Oksettavaa.

Puhutte myös luottamuksesta. Valehtelemallako ollaan luotettavia?

Mä oon pettänyt. En kertonut. Mies epäili, valehtelin. Ja tämä oma tuska on jotain aivan kamalaa.

Mutta kuten moni sanoi tässä ketjussa, en mene ja helpota omaa oloani sillä että kertoisin. Vaikka olenkin sitä mieltä että miehellä on oikeus tietää. Mun vaakakupissa painaa enemmän lapset ja heidän ehjä/särkynyt perhe.

Ja voin jo nyt sanoa etten tule vastaamaan yhteenkään kysymykseen taikka kommenttiin liittyen viestiini. Itse olen soppani keittänyt ja sen myös omalla tavallani syön.

Sinä laitat oman parisuhteesi miehesi edelle. Tuo ei ole rakkautta vaan takertumista.

Taitaa tän ketjun perusteella oikeesti olla naiset niitä, jotka useammin pettävät. Ne vain salaavat asian, joten sitähän ei lasketa.
"Ite oon soppani keittäny ja ite sen tavallni syön". Just just, ite oot miestäs pettänyt niin kannappa vastuus kuten aikuinen, ja kohtaa se (syystäkin) vihainen ja loukattu mies. Tolla, että ei kerrota petetylle, pelastetaan vain se oma nahka ja jatketaan sitä (kulissi) liittoa.

Kyllä vaan naiset on kieroja. Ihan älyttömän kieroja.

Nimenomaan, Mies ei ehkä antaisi anteeksi. Miksi siis miehen pitäisi elää ihmisen kanssa, joka on häntä anteeksiantamattomasti pettänyt? Kehtaatte puhua rakkaudesta tässä yhteydessä vielä. Oksettavaa.

Puhutte myös luottamuksesta. Valehtelemallako ollaan luotettavia?

Sanasi kuulostaa niin kauniille jne.... Mutta ihmisiä me ollaan ja virheitä tehdään. Se ei tarkoita etteikö rakasta.

Kuten viesti johon vastasit niin kriisi voi olla jossain ihan muualla kun suhteessa, taikka että se pettäjä on jotenkin paha ihminen.

Mä ymmärrän pettämisen tuomitsemisen. Mutta en raakuuteen saakka.

Sanasi kuulostaa niin kauniille jne.... Mutta ihmisiä me ollaan ja virheitä tehdään. Se ei tarkoita etteikö rakasta.

Kuten viesti johon vastasit niin kriisi voi olla jossain ihan muualla kun suhteessa, taikka että se pettäjä on jotenkin paha ihminen.

Mä ymmärrän pettämisen tuomitsemisen. Mutta en raakuuteen saakka.

Mikään ei ole raaempaa, kuin ensin pettää ja sitten salata se, mukamas ettei kumppani vaan kärsi. Paskaa selittelyä.

[QUOTE="Sama";25914588]Ei. Vaan mä laitan lastemme isän ja äidin edelle. Ehjän perheen.

Sinä ettekä muut tiedä asiaa sen enempää kuin että minä petin, kadun enkä kertonut. Mitään muuta et elämästämme tiedä, joten naurettavaa tulla takertumisesta puhumaan...[/QUOTE]

Sulla on semmonen ehjä perhe, missä äiti ei puhu totta isälle. Ok.

Taitaa tän ketjun perusteella oikeesti olla naiset niitä, jotka useammin pettävät. Ne vain salaavat asian, joten sitähän ei lasketa.
"Ite oon soppani keittäny ja ite sen tavallni syön". Just just, ite oot miestäs pettänyt niin kannappa vastuus kuten aikuinen, ja kohtaa se (syystäkin) vihainen ja loukattu mies. Tolla, että ei kerrota petetylle, pelastetaan vain se oma nahka ja jatketaan sitä (kulissi) liittoa.

Kun et tiedä tauostoja niin älähän tuomitse noin rankalla kädellä.

Joo ja tää kaikki kuitataan muka sillä, että nainen onkin oikeastaan vaan niin uhrautuvainen, ettei halua pahoittaa miehen mieltä. Ja että ajattelee lapsia. Tässä vaiheessa, kun ei oikeasti edes enää ole luottamuksen arvoinen. Hyi että, miten asian voikin kääntää nurinpäin mielessään ja oikeuttaa sen, muka tuollaisella hyvyydellä.

Yhteistyössä