voiko päivähoitomaksuihin hakea jonkinlaista poikkeuspäätöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nelli"

Vieras
Meille tuli lähes 500€ päivähoitomaksu, eihän meille jää edes kuussa ruokaan 500€ laskujen jälkeen. Voiko tulorajat todella olla noin alhaalla?

Mun brutto palkka 2280€ /kk
ja miehen brutto 1870€ /kk ja meille iskettiin täydet hoitomaksut molemmista lapsista.

Soitin ja sanoin maksuista, niin virkailija totes et onhan ne korkeet..

Ymmärtääkseni meidän tulot eivät ole kovin hääppöset nyky yhteiskunnassa..(kumpikaan ei yllä edes keskituloihin)

En tiedä..
täytyi nyt vaan tää tunne purkaa johonkin...
No aina sitä on selvitty..eiköhän me tästäkin jotenki selvitä.. Mut aika huikee lisälasku joka kuukaus tuli maksettavaks:/

eiköhän jokaisen kunnan sivuilla ole laskurit. sinne syötetään että montako lasta ja paljonko päiviä kuussa, ts osapäiväsesti vai kokopäiväsesti
meillä on yksi töissäkäyvä ja minä kotona kht, ja lapset (2) 10pv/kk päiväkodissa-ja noin 100e kuussa tää lysti kustantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25908787:
semmosta se on... meillä samansuuruiset tulot kuin teillä ja kahdesta maksetaan pikkasen yli 200€ kuussa

Pakko nytviel kysyä maksatteko lapsista yhteensä pikkasen yli 200€ vai molemmista pikkasen yli 200€ eliyht. yli 400€?

Voiko kunnilla olla näin suuret erot? Meidän kunta siis ryöstää... ?

[QUOTE="Nelli";25908842]Pakko nytviel kysyä maksatteko lapsista yhteensä pikkasen yli 200€ vai molemmista pikkasen yli 200€ eliyht. yli 400€?

Voiko kunnilla olla näin suuret erot? Meidän kunta siis ryöstää... ?[/QUOTE]yhdestä on reilu 100€/kk eli kahdesta muutaman euron yli 200€/kk

Ap:n perheellähän on oikein hyvät tulot! Rajat on tosiaan melko matalalla. Helposti saa vapautuksen, mutta yhtä helosti menee täydet maksut. Siihen väliin ei paljon tunnu jäävänkään.

[QUOTE="vieras";25908861]Ap:n perheellähän on oikein hyvät tulot! Rajat on tosiaan melko matalalla. Helposti saa vapautuksen, mutta yhtä helosti menee täydet maksut. Siihen väliin ei paljon tunnu jäävänkään.[/QUOTE]

Kiitos:) Ei se kyl aina siltä tunnu ku raataa kuukauden päivät töissä, palkka tulee ja palkka menee laskuihin.. hirveesti ei jää näistä palkoista nautittavaks vapaa-aikana...

Mut totta monella on asiat viel huonommin, meil kummallakin on kuitenki työpaikat ja pystytään itse elättää itsemme..

sepä riippuu mihin ne rahat menee´-onko asunto kallis, tuleeko paljon lehtiä&kallis nettiliittymä&kanavapaketit, millaista ruokaa ostaa ja mistä, paljonkon harrastaa ja mitä.
usein se kaikki mitä tulee, menee, vaikka välillä tulisikin enemmän.. näin ainakin meillä, koska minä en osaa säästää...

Laskeskelin äkkiseltään, että Espoossa noilla tuloilla yhdestä lapsesta maksettaisiin 189 euroa, eli kahdesta joka tapauksessa alle 400. Tarkistaisin onko tuloselvitykset toimitettu ja vaatisin tarkistamaan maksun. Mielestäni maksu ei voi olla oikein. Espoossa käsittääkseni veloitetaan maksimisumma, jonka kunnat voivat veloittaa, joten Espoon maksua suurempi ei maksu voi olla.

Mutta niinhän se on, kahden alle keskituloisen palkoilla pääsee jo suurimpaan maksuluokkaan.

[QUOTE="Xxxx";25908949]Siis montako lasta?[/QUOTE]

Kaksi lasta molemmatalle 6v

Ehkä täs on nyt käyny joku kömmähdys, täytynee laittaa kirjallinen tarkistus pyyntö..

Ei varmaankaan voi hakea, ellei ole todella hyviä perusteluja. Muutenhan kaikki, joiden mielestä maksut ovat liian korkeat, hakisivat poikkeusta. Mitä järkeä siinä on??? Taulukot ovat taulukoita ja todistettujen tulojen ja ilmoitettujen rajojen mukaan on tietysti toimittava.

Hmmmm... Mä laskin yhdellä laskurilla etä 4300 brutolla maksut ois 201€/ lapsi. Hieman suurensin bruttoa koska lomarahatkin jotenkin huomioidaan.

Halpaahan se hoito ei oo. Meilläkin on nyt hetken - siis kaksi vuotta- kaksi lasta hoidossa yhtäaikaa...meen osa-aika työhön, niin otan vaan 15 pv/kk, mut 360€ menee ainakin meiltä. Se on iso raha se. Autoa ei ainakaan vaihdeta ennenkuin esikoinen aloittaa koulun ;)

Meillä suunnilleen samat tulot ja kyllä, olemme aina maksaneet täydet hoitomaksut. Tulot ovat juuri tulorajan verran, alennusta maksuista ei tipu, jos ei lapsella ole jokin kuntoutuksellinen/sosiaalinen syy hoidossa oloon. Onneksi kaksi on jo koulussa ja nuorimmainen on jo eskarissa, enää menee eskarikaisen osapäivämaksu, joka noin 130e/kk. Muistan ihan hyvin, kuinka otti päähän maksaa kolmen lapsen täydet hoitomaksut. Varsinkin sellaisina kuukausina, jolloin olivat poissa hoidosta esim. vesirokon vuoksi 2 viikkoa ja itse jouduin ottamaan palkatonta vapaata.

eiköhän jokaisen kunnan sivuilla ole laskurit. sinne syötetään että montako lasta ja paljonko päiviä kuussa, ts osapäiväsesti vai kokopäiväsesti
meillä on yksi töissäkäyvä ja minä kotona kht, ja lapset (2) 10pv/kk päiväkodissa-ja noin 100e kuussa tää lysti kustantaa.

ööö. Siis mihen sä voit olla kotihoidontuella ja lapset on päiväkodissa? Siis mahdoton yhtälö! Miten Salla saat kotihoidontukea, jos lapset on päivähoidossa?

Yhteistyössä