Siis ei oo totta toi mun naapuri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mymmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mymmeli"

Vieras
Vähän taustatietoja: oon 7 kuulla raskaana, asutaan luhtitalossa ja meidän alakerrassa asuu noin 25-v. pariskunta. Ne pitää noin kerran kahdessa viikolla kännibileet, jolloin ne huudattaa trace-möykkää täysillä noin klo 22-02. Tänään on näköjään taas tuollainen ilta. Kokemuksesta tiedän ettei toi jumputus lopu ennen aamuyötä, oon jopa soittanut poliisille kerran, sieltä sanottiin että "poliisilla on muitakin kiireitä, soita uudelleen jos tapahtuu jotain hälyyttävää".

No nyt sitten käytin koiraa iltapissalla tuossa klo 23 ja näin tämän asunnon miehen tupakalla kaverilaumoineen tuossa kuistilla, joten ajattelin mainita asiasta. Pyysin että "oisko mahdollista että laittaisitte musiikkia vähän pienemmälle tai mielellään kokonaan poiskin, ainakin ennen puolta yötä kun tuo musiikki kuuluu tosi hyvin meille". Niin herra totes että "no hei, sitten kun toi teidän vauva syntyy niin se varmaan valvottaa meitä vielä enemmän" ja painui naureskellen sisälle. Eikä tokikaan laittanut yhtään musiikkia pienemmälle. Joten tässä sitä valvotaan...

Voi huoh. No ehkä sitten kun vauva syntyy niin poliisikin ottaa meidät tosissaan kun on pieni lapsi asunnossa jota musiikki valvottaa. Tai sit vien huutavan, väsyneen lapsen tuohon alakerran ovelle näytille että "kiitti musasta, saitte tän aikaan, onko nyt hyvä mieli"...

-.-

poliisin pitäis kyllä tulla tilanne tarkastamaan jos vaan soitat. Se on ihan sama onko teillä lapsia vai ei, mutta jos sä soitat joskus aamuyöllä että alakerrassa on bileet ja musiikki pauhaa niin kyllä niiden pitäis tulla hiljentämään. Aina kun mä olen soittanut, niin on tulleet.
Veikkaan, että noita ei kyllä paljoa hetkauta häiritseekö niiden bileet sun lapsen unta tai herättääkö musiikki sen unestaan...Että ihan poliisiin yhteys jos vielä puolen yön jälkeen meno jatkuu, ja VAADIT niitä tulemaan, sanot että on toistuvaa ja puhuminen ei auta.

hohhoijaa. Ihmetyyppi olet. Hanki elämä!Käykö kateeksi vai mikä vaivaa ihmistä, joka valittaa jos toiset pitävät bileet kerra kahdessa viikossa? Ei olisi tullut mieleenkään valittaa kun kerrostalossa yläpuolella asuvat lapsettomat juhlivat joskus.
Joo, ja mulla oli 2 lasta tuolloin, ja lapset kyllä nukkuvat taustamelussa. Itse en saanut nukutta. Lapset laitoin nukkumaan ennen kuin musiikki alkoi ja kun lapset nukahtavat niin ei haittaa alle 7-vuotiailla todellakaan äänet.

Nt jo isompi heräisi todennäköisesti, murrosikäisillä alkaa olla tarkempaa nukkumisen kanssa. emme asu enää k-talossa

Yhdessä muiden naapureiden kanssa myös valitusta isännöitsijälle.

Täällä on kyllä poliisitkin tulleet paikalle, kun joku on häiritsevästi bilettänyt. Ja minäkin allekirjoitin valituksen, vaikka meidän päähän taloa ei mitään ääntä kuulunutkaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä outoa tuossa;25898075:
Ei mielestäni mitään, itse olette valinneet aasumismuodoksi tuon mikä se on.

ai että jos valitsee asumismuodokseen muun kuin omakotitalon keskeltä korpea, niin on tyydyttävä bileiden kuunteluun ja kännisten karjuntaan? Ööh, ei. Kyllä on olemassa sellainen asia kuin taloyhtiön hiljaisuus.
Entä jos mä tulen puhallinorkesterin kanssa sun omakotitalosi eteen soittelemaan klo 01 yöllä kun sulla on aamulla töitä? Mietitkö sä silloin että "ihan ok, itsepähän olen asumismuotoni valinnut"?

Voi hemmetti! Mun mielestä on niin että jos haluaa asua kerrostalossa, niin täytyy osata sopeutua eri asunnon omistajien elämänmenoihin.. siis ääniin, biletykseen, kyttäämiseen, sauhutteluun, käryihin yms . se on vaan just sitä lähiöelämää, pakkoko on asua kiinni toisissa???

Voi hemmetti! Mun mielestä on niin että jos haluaa asua kerrostalossa, niin täytyy osata sopeutua eri asunnon omistajien elämänmenoihin.. siis ääniin, biletykseen, kyttäämiseen, sauhutteluun, käryihin yms . se on vaan just sitä lähiöelämää, pakkoko on asua kiinni toisissa???

Ootsä tosissas :D

Vaikka asuis kerros-, rivi-, paritalossa missä ikinään, niin silti on se hiljaisuusaika.

[QUOTE="höh";25898096]hohhoijaa. Ihmetyyppi olet. Hanki elämä!Käykö kateeksi vai mikä vaivaa ihmistä, joka valittaa jos toiset pitävät bileet kerra kahdessa viikossa? Ei olisi tullut mieleenkään valittaa kun kerrostalossa yläpuolella asuvat lapsettomat juhlivat joskus.
Joo, ja mulla oli 2 lasta tuolloin, ja lapset kyllä nukkuvat taustamelussa. Itse en saanut nukutta. Lapset laitoin nukkumaan ennen kuin musiikki alkoi ja kun lapset nukahtavat niin ei haittaa alle 7-vuotiailla todellakaan äänet.

Nt jo isompi heräisi todennäköisesti, murrosikäisillä alkaa olla tarkempaa nukkumisen kanssa. emme asu enää k-talossa[/QUOTE]

no sähän se harvinaisen tyhmä olet. Ensin sanot, ettei olisi tullut mieleenkään tehdä valitusta, ja seuraavassa lauseessa sanot ettet melun takia saanut unta? Eikö tuo ole juuri se tilanne jossa niitä valituksia kuuluu tehdä? Se on ihan sama pidetäänkö ne bileet kerran kahdessa viikossa vai kerran kahdessa vuodessa, mutta jos mulla on kaksi pientä lasta jotka herättää aamulla klo 8, niin mä haluan nukkua yöni hyvin, enkä suinkaan yläkerran bileitä kuunnellen. Ja ei, en ole tippaakaan kateellinen. Jos haluaisin bilettää, menisin bilettämään.

Mutta järjestyssääntöjen mukaan taas on tietyt kellonajat, jolloin on hiljaisuus, ja silloin ei biletetä äänekkäästi.

Onneksi suurin osa noudattaa niitä sääntöjä, eikä elä kuin pellossa.

ei kerrostalossa kytännyt kukaan, kaikki elivät itse ja antoivat muiden elää. nuoria ihmisiä oli paljon.

[QUOTE="vieras";25898108]ai että jos valitsee asumismuodokseen muun kuin omakotitalon keskeltä korpea, niin on tyydyttävä bileiden kuunteluun ja kännisten karjuntaan? Ööh, ei. Kyllä on olemassa sellainen asia kuin taloyhtiön hiljaisuus.
Entä jos mä tulen puhallinorkesterin kanssa sun omakotitalosi eteen soittelemaan klo 01 yöllä kun sulla on aamulla töitä? Mietitkö sä silloin että "ihan ok, itsepähän olen asumismuotoni valinnut"?[/QUOTE]

En miettisi, korkeintaan kävisi mielessä, että joko nyt tulee vuosituhannen kosinta, tai sitten toi ukko on tehnyt jotain todella outoa ;)

[QUOTE="vieras";25898131]no sähän se harvinaisen tyhmä olet. Ensin sanot, ettei olisi tullut mieleenkään tehdä valitusta, ja seuraavassa lauseessa sanot ettet melun takia saanut unta? Eikö tuo ole juuri se tilanne jossa niitä valituksia kuuluu tehdä? Se on ihan sama pidetäänkö ne bileet kerran kahdessa viikossa vai kerran kahdessa vuodessa, mutta jos mulla on kaksi pientä lasta jotka herättää aamulla klo 8, niin mä haluan nukkua yöni hyvin, enkä suinkaan yläkerran bileitä kuunnellen. Ja ei, en ole tippaakaan kateellinen. Jos haluaisin bilettää, menisin bilettämään.[/QUOTE]

sain unen korvatulpilla, eikä haitannut yhtään vaikka en olisi ilman niitä saanut.

Pilkun viilaus: Myös omakotitaloja on lähiöissä, ja kaikki kerrostalot eivät ole lähiöissä. Kerrostalo ei siis ole yhtäkuin lähiö.

Se pieni lapsi saattaa jopa tottua nukkumaan siinä möykässä, meilläki ipana nukkuu vaikka imuroisin sen päältä ja sama kuka möykkää korvan vieressä, koiraki... Mut mie muuttasin muualle jos hermot kärsis metelistä. Turha se on nuorisolle alkaa mittään takomaan nuppiin, jos ei järki riitä niin se ei riitä ja sillon on toimittava ite.

'Siis me saadaan lapsi. Vähäks me ollaa parempii ihmisii ku noi TRACEN kuuntelijat.'

ps. Vauvaa tuskin musiikki häiritsee.

Ps. Mistä sinä sen tiedät?

Meiän vauvaa häiritsi jo se, jos hänen kanssa samassa huoneessa nukkui joku muu. On niin herkkäuninen lapsi, että nukkuu vain ja ainoastaan täydessä hiljaisuudessa.
Ja ei, ei olla opetettu häntä sellaiseksi. Täällä nyt ei koskaan hiljaista saanut tekemälläkään esikoisen ollessa päälle vuosikas vauvan synnyttyä.

Mitä nuo teidän tulevat pennut edes koko asiaan kuuluu m itenkään? etkö voinut vaan kirjoittaa että naapurista kuuluu musiikkia?

Joka musta on ihan normaalia elämää, että haluaa tavata nuorena lapsettomana muita ihmisiä ja silloin sitä volyymia laittaa vähän isommalle. Jos olisivat jotain hulttioita ja musiikki soisi joka yö, häiriintyisin. Mutta viikonloppuna, eikä joka viikonloppuna.

[QUOTE="viera";25898146]Pilkun viilaus: Myös omakotitaloja on lähiöissä, ja kaikki kerrostalot eivät ole lähiöissä. Kerrostalo ei siis ole yhtäkuin lähiö.[/QUOTE]

Nipo!

Yhteistyössä