Pomo tarjosi "parempaa" paikkaa, jota en halua ottaa vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En halua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En halua!

Vieras
Kuinka sanoa pomolle, etten halua ottaa hänen tarjoamaansa "parempaa" paikkaa yksikössämme vastaan. Työskentelen tällä hetkellä kassalla ja pomo haluaisi minun siirtyvän myyjäksi, jotka ovat yrityksessämme arvostetummassa asemassa kuin kassahenkilöt. Palkka kuitenkin pysyisi samana.

En tahdo ottaa tuota paikkaa vastaan, sillä:
- työajat olisivat huonommat, pääasiassa iltavuoroa (Aamuvuoroa tekee yksi henkilö vakituisesti, eli pääasiassa aamuvuoron mahdollisuus olisi vain kyseisen henkilön lomien aikana. Tällä hetkellä minulla on aamuvuoroviikko lähes joka toinen viikko.)
- osastoilla ei ole käytössä tasoittumisjaksoja, joten ei ole mahdollista tehdä välillä lyhyempiä päiviä
- useampi "hentonen naisihminen" on paikkansa särkenyt kyseisellä osastolla nostellessaan painavia tuotteita
- mieheni tekee vuoroviikon aamua ja iltaa, mikäli minulla olisi pelkkää iltavuoroa, näkisin miestä hereillä oikeastaan vain joka toinen viikko
(- joutuisin siirtämään kesälomani "huonompaan hetkeen", sillä kyseisen osaston kesälomat on jo jaettu. Yhteinen kesäloma miehen kanssa menisi siis mönkään.)

Tällä hetkellä, vaikka työni onkin hieman yksipuolista, viihdyn työssäni. Työajat ovat erittäin hyvät ja minulle sopivat, voimme myös työkaverien kanssa vaihtaa helposti vuorojamme. Tasoittumisjakso tarjoaa mahdollisuuden päästä, varsinkin kesällä, nauttimaan lyhyemmistä työpäivistä.

Kuinka sanon pomolle, että en paikkaa halua? Kyseessä on kuitenkin "kunnianosoitus" kun minut on huomattu ja minulle paikkaa on tarjottu, näin ainakin pomoni ajattelee. Muutama entisistä työkavereistani on joutunut pomon epäsuosioon ja heille on sen jälkeen kuraa satanut niskaan. Lisäksi, jos vastaan kieltävästi, tarjotaanko minulle enää muita uusia tilaisuuksia päästä vaihtamaan paikkaa yksikössä?

Kiitos tarjouksesta, olen otettu siitä, että tarjosit paikkaa minulle, mutta tällä hetkellä olen tyytyväinen nykyisessä työssäni.

Mutta se voi olla, varsinkin jos on kusipää pomo, että sinulle ei sitten enää vaihtoja tarjota.

Kiitä tarjouksesta, mutta sano, että tällä hetkellä "ylennys" ei sovi elämäntilanteeseesi ja että otat mielelläsi ylennyksen vastaan jos sitä tarjotaan muutaman vuoden päästä. Näin ollen et tule ainakaan heti paljastaneeksi oikeaa syytä kieläytymiselle.

Kiitä tarjouksesta, mutta sano, että tällä hetkellä "ylennys" ei sovi elämäntilanteeseesi ja että otat mielelläsi ylennyksen vastaan jos sitä tarjotaan muutaman vuoden päästä. Näin ollen et tule ainakaan heti paljastaneeksi oikeaa syytä kieläytymiselle.

Tätä minäkin kannatan, että kieltäytymisen syyksi ei sano ettei halua vaan sen että käytännön syistä nykyinen työ on parempi.

Lapsettomana koen hankalaksi tuon elämäntilanteeseen vetoamisen. Entäpä jos pomo kysyykin syitä? Tuskin hän on iloinen vastauksesta, että kesällä olisi kiva nähdä muutakin kuin aamuaurinko.

Lapsettomana koen hankalaksi tuon elämäntilanteeseen vetoamisen. Entäpä jos pomo kysyykin syitä? Tuskin hän on iloinen vastauksesta, että kesällä olisi kiva nähdä muutakin kuin aamuaurinko.

Sanot, että kyseessä henkilökohtainen asia, jos alkaa enemmän kyselee. Voisihan sinulla olla kotona vaikka mitä kriisiä meneillään, ei hänen tarvitse siitä enempää tietää.

Ja siis kyllähän niitä erilaisia elämäntilanteita on muillakin kuin lapsiperheillä. Teillä voisi olla vaikka talonrakennusta, mies sairastaa, mummo on kuolemaisillaan, lapsettomuushoitoja, oikeudenkäynti jne. Jos pomolla on yhtään hienovaraisuuttaa eihän ala enempää kyselemään ja jos alkaa niin sanot vaan, että henkilökohtainen asia.

Kiitä tarjouksesta, mutta kerro tuo että työajat huononisivat ja suunniteltu kesälomareissu menisi pieleen.
Kerro, että olet kyllä jatkossakin kiinnostunut muistakin työtehtävistä. Voit toki myös kysyä, pysyvätkö työajat ennallaan ja voisitko lomasi pitää kuten olet suunnitellut.

Mun mielestä voit sanoa myös että ei kiinnosta koska palkka ei nouse.
Kuitenkin tulisi siis enemmän vastuuta mutta sitä ei huomioitaisi palkassa

Luulisin että kesäloma kuitenkin pysyisi siinä mihin se on jo sovittu, tai ainakin voisit sitä pitää ehdottomana ehtona.

Voihan se kyllä ikävä kyllä mennä niinkin, että pomo ei kieltäytymisestä tykkää eikä uuta tarjousta enää tule.
Kannattaa miettiä tarkkaan.

No onhan lapsettomillakin elämää. Vituttaa tuo ainainen lapsikortin vetäminen; aina kesälomat, syys- ja hiihtolomat parhaaseen aikaan, kun lapsillakin on ja blaaaaahhh....

Mikä ylennys se sellainen on, jossa työolosuhteet ja -ajat huononevat, työn mielekkyys laskee eikä palkkakaan nouse? Kannatan myös lämpimästi tuolla ylempänä jo ehdotettua "kiitos tarjouksesta, ei sovi tämänhetkiseen elämäntilanteeseen, mutta jos palataan asiaan parin vuoden päästä, voi tilanne olla kokonaan toinen." -vastausta.