Millainen välikausiasu vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja "hupu"
  • Ensimmäinen viesti
"hupu"
Minkälaisen välikausiasun olette ostaneet tai ostaisitte vauvalle (puolivuotta- 1- vuotiaalle)? Ostaisitteko kosteussulullisen, haalarin vai kaksiosaisen, vai jotain ihan muuta? Olen koittanut kierrellä kauppoja ja etsiä nettikaupoista, mutta todella huonosti löytyy ulkovaatteita koossa 74.

---
Meillä oli kosteussuojattu haalari, koska tykkäsi istua hiekkalaatikossa ja konttailla nurmikolla. Sitten oli kauppatakki ja viileisiin ulkopäikkäreihin fleecehaalari..

"annika"
äitiyspakkauksen kevytvanuhaalaria on käytetty niin kauan kuin se on mahtunu. vaunussa nukkessa pelkkiä villavaatteita.
jos on esikoinen niin tuon ikäisen kanssa kannttaa ehkä oleskella hiekkalaatikolla tai nurmikolla vain paremmalla säällä, joten kummosta kosteussuojaa ei välttämättä tarvi. meillä oli kyllä esikoisellakin käytettynä ostettu kosteussuojahaalari ulkona konttailuun, on heinäkuun lopussa syntynyt, joten silloin ekana keväänä sitä jonkin aikaa ehti käyttää, varsinainen hiekkalaatikkoelämä aloitettiin kuitnekin vasta kesällä lapsen ollessa 10kk ikäinen
huutiksesta saat halvalla minkälaisen tahansa. tuossa koossa on rutkasti ylitarjontaa.

"vieras"
Mietin muuten itse tänään samaa ja katsoin hm:n nettikaupan poikavauvojen ulkovaatteet. Arvatkaa mitä siellä oli: Anorakki, olkihattu ja fleecetakki! EI MUUTA! Ei hitto, anorakki ja olkihattu.. anna mun kaikki kestää.

"annika"
[QUOTE="a p";25890811]Mielelläni otan myös vastaan ihan merkkejä ja malleja ja vinkkejä mistä niitä voi ostaa.[/QUOTE]

no noita fleecehaalareita ja vastaavia pukuja löytyy kyllä ihan hm:ltä, prismasta, sittarista, kappahlista, lindexiltä.

kostteussuojahaalareita esim sittarista, prismasta, jesper juniorilta, polarinilta.
vaikka ihan reimatecin babymallinen haalari, jonathan tähti, lassietec jne.
mutta siis ei todella kannata satsata uuteen haalariin kun tuosta koosta on ylitarjontaa käytettynäkin, kattele siitä huuto.nettiä

"a p"
Huutiksessa ei kyllä tunnu olevan tarjontaa yhtään, tai korkeintaan jotain todella huonokuntoisia rytkyjä. Fb- kirppareitakin olen ahkerasti seuranut, mutt noin pientä kokoa ei tunnu löytyvän mitään. Meillä on vauva lisäksi nelivuotias ja ulkoilemme paljon, joten eiköhän vauvakin istu hiekkalaatikon reunalla heti kun vain oppii istumaan, keinussa jo aiemminkin. Hinnalla ei sinällään ole merkitystä, kunhan löytäisi jonkin hyvän. Tuleeko vauvojen mallit kauppoihin myöhemmin kuin isompien, kun esim. Metsolassa ei ole ainuttakaan mallia?

"Joops"
Meilläkin käytettiin äitiyspakkauksen kevyttoppapukua ekana syksynä, vauva oli kyllä vasta 3-4kk. Seuraavaksi kevääksi löysin kirpparilta jonkun halvan, ilman mitään kosteussulkuja ym. Ei harrastettu hiekkalaatikkoa vielä silloin...

Ostaisin fleecehaalarin. Kesällä voi olla hiekkiksellä ilman haalaria :D
sitten ku o kesän alet kesä/heinäkuun vaihteessa niin ostaisin sen vkhaalarin kun tietäisin mitä kokoa syksyllä käytetään :) takki tai anorakki on kaupoille hyvä

"a p"
[QUOTE="vieras";25890843]Mietin muuten itse tänään samaa ja katsoin hm:n nettikaupan poikavauvojen ulkovaatteet. Arvatkaa mitä siellä oli: Anorakki, olkihattu ja fleecetakki! EI MUUTA! Ei hitto, anorakki ja olkihattu.. anna mun kaikki kestää.[/QUOTE]

No näinpä. Sama juttu Lindexillä. Tytöille olisi kyllä paljon paremmin vaihtoehtoja, vaikkei hyvin niillekään.

Meillä on ilmeisesti liian pienet citymarketit ja Prismat, kun neljä kiertäneenä en ole löytänyt kuin yhden oikeaa kokoa olevan Citymarketista ja väri on vaalean harmaa, joka tuntuu tosi tylsältä ja myös aralta väriltä likaantumiselle.

"annika"
[QUOTE="a p";25890880]Huutiksessa ei kyllä tunnu olevan tarjontaa yhtään, tai korkeintaan jotain todella huonokuntoisia rytkyjä. Fb- kirppareitakin olen ahkerasti seuranut, mutt noin pientä kokoa ei tunnu löytyvän mitään. Meillä on vauva lisäksi nelivuotias ja ulkoilemme paljon, joten eiköhän vauvakin istu hiekkalaatikon reunalla heti kun vain oppii istumaan, keinussa jo aiemminkin. Hinnalla ei sinällään ole merkitystä, kunhan löytäisi jonkin hyvän. Tuleeko vauvojen mallit kauppoihin myöhemmin kuin isompien, kun esim. Metsolassa ei ole ainuttakaan mallia?[/QUOTE]

mikä koko se pitäis olla?
reimashop.fi esim. reimatecit on koosta 74 alkaen. jonathanin vauvamallistosta (jesper juniorista) löytyy varmasti ainakin koosta 68 alkaen.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Meidän tuon ikäisellä oli syksyllä käytössä po.p:n kosteussuojattu 74cm puku jossa oli irroitettava fleesevuori. Oli edellisistä alennusmyynneistä hankittu enkä tiedä kuuluuko nykyiseen mallistoon vastaavaa.

Oli kuitenkin hänelle hyvä koska häntä kannettiin kantorepussa paljon, säässä kuin säässä ja hän myös istuskeli veljen kanssa hiekkalaatikolla, keinui ja muuten youhusi leikkipuistoissa.

Lisäksi oli reiman vanha kostessuojaton haalari sekä pari fleesehaalaria rataspukuina.

..
Tarkkasilmäinen löytää huutiksesta. Itse ostin jo aiemmin keväällä koon 68 kosteussuojatun haalarin sieltä kevättä silmällä pitäen. Vauva nyt 7kk. Kotona on myös esikoisen perua kosteusuojattu puku kokoa 74 eli sitä käytetään sitten syyskaudella (mahtuu 80cm saakka).

Pitää tietää mitä huutiksesta etsii ja kysellä vielä myyjiltä. Esim tuotakaan haalaria ei mainostettu kosteussuojatuksi, mutta osasin aavistaa sen olevan ja kysyin sitten tarkemmin siitä.

"noh"
omani piti 80cm haalari jo alle puolivuotiaana eli kannattaa miettiä, onko oikeasti tarpeen hankkia välikausihaalari.. itse hankin ja se oli päällä tasan muutaman kerran keinuessa elokuussa. nyt kohta 1v täynnä ja 86cm/92cm koossa mennään.

..
Meidän tuon ikäisellä oli syksyllä käytössä po.p:n kosteussuojattu 74cm puku jossa oli irroitettava fleesevuori. Oli edellisistä alennusmyynneistä hankittu enkä tiedä kuuluuko nykyiseen mallistoon vastaavaa.

Oli kuitenkin hänelle hyvä koska häntä kannettiin kantorepussa paljon, säässä kuin säässä ja hän myös istuskeli veljen kanssa hiekkalaatikolla, keinui ja muuten youhusi leikkipuistoissa.

Lisäksi oli reiman vanha kostessuojaton haalari sekä pari fleesehaalaria rataspukuina.
Ne fleecevuoratut kuuluvat syysmallistoon, keväällä ei ole fleecevuorta. Po.P:n koot taitaa muuten alkaa 68:sta jo nekin.

"a p"
[QUOTE="annika";25890933]mikä koko se pitäis olla?
reimashop.fi esim. reimatecit on koosta 74 alkaen. jonathanin vauvamallistosta (jesper juniorista) löytyy varmasti ainakin koosta 68 alkaen.[/QUOTE]

Kiitos, tuota Reimashopia en tiennytkään, enkä hoksannut Reiman sivuja selatessani.

Siis tuota po.p:n pukua voin kyllä suositella, oli mukavantuntuista materiaalia ja siinä oli helppo kontata jne.

Jos hinnalla ei ole väliä niin mahtaakohan Molon sateenkaaripukua olla 74cm, se on suloinen ja harkitsen sitä nyt tuolle 1v+ ikäiselle.

Yhteistyössä