Jos siirrän laskun eräpäivää, se maksaa minulle 10 euroa. Jos jätän laskun maksamatta,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nakki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nakki"

Vieras
ja maksan myöhemmin, karhukirjeen tultua, ylimääräinen kustannus on minulle 5 euroa, eli puolet siitä mitä olisi laskun sovitulla eräpäivänsiirrolla tullut. Onkos siinä mitään logiikkaa? Ei minusta.

Soitin nimittäin operaattorille tehdäkseni saldorajoituksen äitini puhelimeen ja samalla kysyin voiko eräpäivää siirtää. Jos jättäisin vaan maksamatta, ja maksaisin karhukirjeen jälkeen, säästäisin vitosen suhteessa siihen että sovin maksupäivän uudelleen. Äitini puhelinliittymä on siis minun nimissäni, tähän mennessä hän on laskut kyennyt hoitamaan mutta nyt ei.

[QUOTE="Nakki";25878512]ja maksan myöhemmin, karhukirjeen tultua, ylimääräinen kustannus on minulle 5 euroa, eli puolet siitä mitä olisi laskun sovitulla eräpäivänsiirrolla tullut. Onkos siinä mitään logiikkaa? Ei minusta.

Soitin nimittäin operaattorille tehdäkseni saldorajoituksen äitini puhelimeen ja samalla kysyin voiko eräpäivää siirtää. Jos jättäisin vaan maksamatta, ja maksaisin karhukirjeen jälkeen, säästäisin vitosen suhteessa siihen että sovin maksupäivän uudelleen. Äitini puhelinliittymä on siis minun nimissäni, tähän mennessä hän on laskut kyennyt hoitamaan mutta nyt ei.[/QUOTE]

Samaan paradoksiin olen törmännyt, tosin eräpäivän siirtomaksu oli vieläkin suurempi. Itse jätin sitten kyseisen laskun vaan kylmästi maksamatta ja maksoin maksumuistutuksen sitten ajallaan. Mielestäni melko huonoa "brändiä" kyseisiltä yrityksiltä, sillä se vain opettaa ihmiset siihen, että eräpäivää on edes turha siirrellä (=olla rehellinen maksuvaikeuksistaan), vaan kannattaa olla hiljaa ja suoraan jättää maksamatta laskut, jos rahaa ei kerran ole.

[QUOTE="heh";25878566]Tuleeko maksamatta jättämisestä myös korot?[/QUOTE]

myöhästymiskorko on niin minimaalinen, ettei sillä ole merkitystä. Jos puhutaan 11 prosentin vuosikorosta, niin käytännössä tässä laskussa sillä ei ole mitään merkitystä. Jää edelleen reilusti edullisemmaksi kuin tuo eräpäivän sopiminen.

Tietysti sitten painittais ihan eri sarjassa, jos lasku ehtisi lähteä perintätoimistoon, ja tulisi heidän kulujaan siihen päälle.

[QUOTE="heh";25878566]Tuleeko maksamatta jättämisestä myös korot?[/QUOTE]

Tottakai tulee ja ne lasketaan siihen muistutuskirjeen eräpäivään saakka. Tosin, saisi olla aika järjettömän suuri puhelinlasku, jotta (vuotuinen) korko olisi laskun eräpäivästä muistutuskirjeen eräpäivään sen 5 euroa...

Mikäli Saunis, niin oma.s....fi sivuilla saa eräpäivän siirrettyä maksutta, asiakaspalvelulla teetettynä maksaa 10 euroa. Ja jos muutaman päivän maksaa myöhässä, eli ennen muikkaria, harva firma vaatii maksamaan sitä 5 euron myöhästymismaksua....

Mikäli Saunis, niin oma.s....fi sivuilla saa eräpäivän siirrettyä maksutta, asiakaspalvelulla teetettynä maksaa 10 euroa. Ja jos muutaman päivän maksaa myöhässä, eli ennen muikkaria, harva firma vaatii maksamaan sitä 5 euron myöhästymismaksua....

Joo, sama firma, ihme että eivät sanoneet tuota nettimahdollisuutta ollenkaan! Hyvä tietää vastaisuudessa. Vaikka ei pitäisi tulla ylläreitä enää, kun tein äidille saldorajoituksen. (Äiti ei ole enää ihan "kunnossa", ja kuitenkin tahdon että on puhelimitse tavoitettavissa.)

Yhteistyössä