Mistä rahaa=(

• Viestiketjun aloittaja "mother"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Täälläpäin kirpparipöytä maksaa väh.28e ja maksu tehtävä heti..

Onko teillä kaapeissa/pakastimessa jotain? leipoa itse sämpylöitä (itse voisin pelkällä sämpylälläkin elää viikon).

makkarasoppaa? tekee isomman satsin niin riittää esim. 3 päivää?

sihen en osaa vastata että mitä saisi lisää rahaa..

"mother"
[QUOTE="vieras";25872216]Täälläpäin kirpparipöytä maksaa väh.28e ja maksu tehtävä heti..

Onko teillä kaapeissa/pakastimessa jotain? leipoa itse sämpylöitä (itse voisin pelkällä sämpylälläkin elää viikon).

makkarasoppaa? tekee isomman satsin niin riittää esim. 3 päivää?

sihen en osaa vastata että mitä saisi lisää rahaa..[/QUOTE]

On minulla ruokaa,mutta eniten tuo pakollinen bensanmeno,kun sitä pittää vielä ostaa.

"Pikkuinen Jättiläinen"
No viikossa ei kyllä ehdi oikein mitään tehdä, jos ei lainaa halua ottaa. Huutikseen jotain myyntiin osta heti-hinnoilla niin menisi kaupaksi mahdollisimman pian? Oikein muuta en keksi mistä saisi alle viikossa rahaa. Jos on luottokortti niin käyttää sitä ja maksaa heti koko laskun kun se tulee niin ei tule korkoja.

fyx
Just joo. Hienoa, että sulla on säästössä rahaa, mutta säästöjen paras käyttö on tiukassa paikassa ruokaan, laskuihin tms. Matkoja tehdään vasta, jos säästöjä jää näiden lisäksi jäljelle.

[QUOTE="mother";25872221]Ei se nyt auta kritisoiminen,kun ollahan muutenkin pienituloisia. minä kotona,mies minimipalkalla töissä! Minulla on säästössä matkaa varten,en ota sieltä.[/QUOTE]

Hmm..Nooh iha mite vaa.. jokseevaa järetöntä säästää mikäeli perhe sitten kärsii siitä että pitää elää 20€/vko ja sit natistaan ku ei oo rahaa ruokaan.. jep jep..

MAtka varmaa tärkeempää kuin ruoka.. :headwall:

• Tykkää
Reactions: Tara74
"vieras"
Mitä sillä 20eurolla pitäis saada? Siis riittääkö että ostaa tuoreruoat vai pitäiskö ihan alusta asti kaikki (pastat,riisit,pakastekasvikset ym) saada tolla? Onko hygieniatarvikkeita,esim vaippoja,pakko ostaa? Minkä kokonen perhe?

Meillä ei edes tarvitse elää tiukilla,mutta pyrin siihen että kaapeista löytyy ruokaa 2-3 päivän tarpeisiin. Jos esim tullaan kipeeks molemmat aikuiset tai muuten ei päästä kauppaan,niin ei "kuolla nälkään".

Jatkoa (tulevia "rahattomia" viikkoja) ajatellen suosittelen että säkin täytät kaapit sillon kun rahaa on. Kuivakaappiin sämpyläainesten lisäks riisiä,pastaa,tomaattimurskaa ym,pakastimeen lihaa/kalaa/kanaa,leipää,kasviksia,.. Jos sulla on kaapissa pastaa ja tomaattimurskaa,pakkasessa jauhelihaa niin niistä jo saat maistuvaa jä täyttävää ruokaa..

juuuh
Täällä 23e loppukuuksi (4hlö). Säästöjä on myös, mutta niihin ei ole kajottu(lapsien). Hoitovapaalla bmi enää 19 eli liikunta pitää varmaan lopettaa. Pelkillä rehuilla ja tonnikalalla...

"mother"
[QUOTE="vieras";25872270]Entä jos otat sieltä matkakassasta pikkasen "lainaan" sihen bensan ostoon ja palautat sinne sen summan kun taas rahaa saa?[/QUOTE]

Sieltä voi ottaa max. 20e. ollaan kauan säästetty odotettuun matkaan.

"mother"
[QUOTE="vieras";25872312]Mitä sillä 20eurolla pitäis saada? Siis riittääkö että ostaa tuoreruoat vai pitäiskö ihan alusta asti kaikki (pastat,riisit,pakastekasvikset ym) saada tolla? Onko hygieniatarvikkeita,esim vaippoja,pakko ostaa? Minkä kokonen perhe?

Meillä ei edes tarvitse elää tiukilla,mutta pyrin siihen että kaapeista löytyy ruokaa 2-3 päivän tarpeisiin. Jos esim tullaan kipeeks molemmat aikuiset tai muuten ei päästä kauppaan,niin ei "kuolla nälkään".

Jatkoa (tulevia "rahattomia" viikkoja) ajatellen suosittelen että säkin täytät kaapit sillon kun rahaa on. Kuivakaappiin sämpyläainesten lisäks riisiä,pastaa,tomaattimurskaa ym,pakastimeen lihaa/kalaa/kanaa,leipää,kasviksia,.. Jos sulla on kaapissa pastaa ja tomaattimurskaa,pakkasessa jauhelihaa niin niistä jo saat maistuvaa jä täyttävää ruokaa..[/QUOTE]

Bensaan,maitoon/allergiselle ehkä jotain.

"mother"
Saan ainakii 3 päivälle ruokaa laitettua. Tilanne on siksikin vaikia,kun joudun syöttämään varmaan viikon tuata aikuusta mukulaa,kun sillä ei oo rahaa yhtään! Oma vikansa tavallaan,kun ei ole,mutta pakkohan mun on jeesaa.

Yhteistyössä