Ei enää ikinä autoa lainaksi!

Nyt ottaa aivoon ja rankasti!

Lainasin tänään autoamme kaverilleni, joka lähti 200km päähän hakemaan jotain netistä ostamaansa tuotetta. Ennen kuin lupasin koko auton, sanoin että mies menee klo 01 töihin yöllä, joten auton on oltava hyvissä ajoin takaisin. Aika oli vielä siinä vaiheessa reilusti ajaa siis tuo 200km suuntaansa.

No, yllättäen autosta ei ole kuulunut mitään. Laitoin ennen yhdeksää viestin, että missä menet, vastaus oli "sinne päin ajalemassa" (voi pyhä yksinkertaisuus, miehet :D) Tunti sitten yritin soittaa, kaverilla on puhelin kiinni. Äsken tuli sitten viesti, että olen tunnin päästä siinä ja akku on loppunut ja pyyntö laittaa viestiä johonkin numeroon. Yritin ja kas kummaa, ko. numero ei ole käytössä!

Toivon todella, että se auto tunnin päästä on tuossa pihassa, siinä on bensaa ja mies ehtii ajoissa töihin!! :mad:

Olen varmaan hiton pirteä aamulla klo 07, kun poika herää ja aamu alkaa. Ei taida paljon tarvita tänä yönä nukkua. Olin lisäksi vielä niin tyhmä, etten antanut kaverilleni asuntomme avainta, joten joudun tuosta alaovelta itse sen auton avaimen hakemaan.

Jatkossa mietin kaksi kertaa ennen kuin lainaa yhtään mitään kenellekään! Niin korpeaa tällainen toiminta.

No just, ihanaa toimintaa. Vituttaa sun puolesta :kieh:
Mä oon kyllä niin natsi muutenkin etten lainais autoani yhdellekään kaverille (mutsille oon joskus tarjoutunut lainaamaan muttei sekään huolinut kun ei oo koskaan ajanut automaattia :D)

Musta taisi just tulla samanlainen natsi. Vituttaa sen verran ankarasti tämä nyt. Keskellä yötä ei oikeasti jaksaisi tällaista.

Nyt en sitten tosiaan saa sitä sankaria mistään kiinni, joten pitää kai mennä päivystämään tonne pihalle piakkoin josko suvaitsisi saapua.

Auts, onpa kyllä erittäin tökerö kaveri. :kieh:

Lähtisin sun miehenä taksilla töihin ja laittaisin tuon autonlainaaja-kaverin maksamaan kulut. Niin ja varmaan turha lisätä, että autoa ei enää lainaan heruisi.

Niin no, mies ajaa työkseen rekkaa eli taksimatkakin tulis vaan yhteen suuntaan. Olettaen, että voisi tulla huomenna rekalla töistä kotiin.

Tosin musta tuntuu nyt, että JOS se oikeasti on tuossa lupaamansa ajan päästä, haluaisin tämän tänään alta pois. Ei tarvitsisi enää huomenna metsästää autoa ja avaimia pitkin kyliä.

Joidenkin ihmisten on ehkä vaikea ymmärtää, että perheellinen ihminen ei välttämättä halua olla enää 01.00 kukkumassa hereillä. Ainakaan selvinpäin :D

Auto oli pihassa yhdeltä. Mies siis ehti, mutta aika lennosta vaihtoivat. Autossa kuulemma oli roskaa yms ja bensa vedetty kyllä aikalailla viimeiseen. Kuulemma ennen työpaikkaa sai tankata. Sitä bensaa tosin ei paljoa ollut alunperinkään.

Äsken just puhuttiin miehen kanssa puhelimessa ja oltiin kovin yksimielisiä siitä, että autoa ei enää lainata kovin helpolla kenellekään.

Onneksi meillä on leasing-auto minkä käyttö-oikeus rajoittuu omaan perheeseen. Ei saa lainata edes omalle äidille tai omille sisaruksille jos ja kun eivät asu samassa taloudessa. Voi hyvällä omatunnolla kieltää auton lainaamiset. :kieh: =)

Mutta en varmaankaan lainaisi autoa muutenkaan kovinkaan herkästi.

Mä en kyllä lainaa autoani pitkille matkoille, parin tunnin lyhyille matkoille voin lainata esim. kaupassa tai lääkärissä käynti. Mut jos tiedän itsellä olevan menoa samana päivänä en lainaa ollenkaan.

Yleensä kyl tutut kysyy mua suoraan käyttämään asioilla, ja sit itekkin soittelen autottomalle kaverille kun oon ite menos kauppaan. :)

Mul kans kaveri lainas autoo, yhden päiväsaikaan olevan menon takia, ja otin viel kamun muksun hoitoon. Puhe parista tunnista, noh kaverilla venyi iltaan asti... En sen jälkeen oo tosiaan autoo hövelisti lainaillu, siskolle korkeintaan voin jättää yön ympäri en muille.

Kerran piti poliisillekin kovasti todistella että olin lainannut autoa. Piti hakea rikesakko laitokselta, tolpasta oli kuva napsahtanut. Mutta kun ei saanut kuskista selvää niin eihän sitä tiennyt kuka ajoi enkä yhtään muistanut kenelle olin lainannut autoa. Ikävä juttu... :xmas:

Blue
Kerran piti poliisillekin kovasti todistella että olin lainannut autoa. Piti hakea rikesakko laitokselta, tolpasta oli kuva napsahtanut. Mutta kun ei saanut kuskista selvää niin eihän sitä tiennyt kuka ajoi enkä yhtään muistanut kenelle olin lainannut autoa. Ikävä juttu... :xmas:
Mutta eikös se nykyään oo niin että se sakko napsahtaa joka tapauksessa omistajalle tai haltijalle jos ei muista kenelle on autoa lainannut ja kuva on epäselvä?

Blue
Ei napsahda jos auton haltija asian kiistää. Silloin poliisin on selvitettävä kuka autoa ajoi. Ja minkäs sille mahtaa jos haltija ei muista kenelle on autoa lainannut...
Aijaa, mä olin ihan siinä uskossa että tähän tehtiin muutos sen takia kun näitä emmämuista-tyyppejä oli joka toinen. Ja koska haltija on joka tapauksessa vastuussa autostaan, niin se on hänen menetyksensä jos ei muista kenelle autoa lainasi. Mutta ehkä mä muistan väärin. Mun täytyy vähän googlettaa kunhan ehdin.

Aijaa, mä olin ihan siinä uskossa että tähän tehtiin muutos sen takia kun näitä emmämuista-tyyppejä oli joka toinen. Ja koska haltija on joka tapauksessa vastuussa autostaan, niin se on hänen menetyksensä jos ei muista kenelle autoa lainasi. Mutta ehkä mä muistan väärin. Mun täytyy vähän googlettaa kunhan ehdin.
Se sakko tulee automaattisesti haltijalle mutta sitä ei tarvitse maksaa jos ei ole autoa ajanut. Siinä kysytään autoa ajanutta ja jos asia ei haltijan toimesta selviä niin poliisi alkaa selvittämään asiaa.
Suomessa ei ketään sakoteta vain sen takia että omistaa auton paitsi jos luovutat sen tieten humalaiselle.

Blue
Se sakko tulee automaattisesti haltijalle mutta sitä ei tarvitse maksaa jos ei ole autoa ajanut. Siinä kysytään autoa ajanutta ja jos asia ei haltijan toimesta selviä niin poliisi alkaa selvittämään asiaa.
Suomessa ei ketään sakoteta vain sen takia että omistaa auton paitsi jos luovutat sen tieten humalaiselle.
Joo niin tossa mun likittämässä jutussakin luki. Olin siis väärässä.

Yhteistyössä