Miten tämä tilanne menee?:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25869679]Ei sulla lain mukaan ollut oikeutta lähteä töistä. Luvaton poissaolo. Jos olis "oikea" työpaikka, niin lähtisitkö sieltäkin luvatta kesken työpäivän pois? Ei harjoittelu ole sen huonompaa kuin oikea työkään[/QUOTE]

Mulkku. Ole itte ilmatteeks töissä kun läheises kuolee.

Toisaalta kyllä mäkin varmaan olisin pois töistä,siis ihan oikeista töistä,mistä maksetaan jopa palkkaa, siis jos mun miehen mummu kuolis. on kuitenkin sekin läheinen mulle,vaikka miehen mummu onkin. olisin pois vaikka en sais. Olen siis ääliö?

et sä pärjää koskaan oikeassa työssä tuolla asenteella.
töistä ei saa lähteä kesken päivän pois.
Oli kyllä myös miehesi vika, koska oli hänen vastuulla lapset, olisi se vastuu pitänyt kantaa: jos ei saa hoitajaa,lapset otetaan mukaan, piste.
sun työpaikka ei ole vastuussa siitä, jos miehellesi tulee yllättävä meno.
itse olen joutunut menemään lasten kanssa aika kummiinkin paikkoihin, ei olisi tullut mieleenkään komentaa miestä pois työstä.

• Tykkää
Reactions: Tara74
Teit väärin.

Vaikka työkaverit olisivat mulkkuja ei töistä saa kesken päivän lähteä. Jos olisit mennyt kauniisti johtajan juttusille oliist varmaankin saanut luvan lähteä.

Se ryhmän vastaava ei ole siinä asemassa, että se olis voinut päättää saatko lähteä vai et. Sen päätöksen tekee päiväkodin johtaja. Ja koska sulla ei ole kasvatusvastuuta olet ryhmässä ylimääräinen..ja sen vuoksi ryhmän toiminnan ei olisi pitänyt heilahtaa suuntaan eikä toiseen jos olisit lähtenyt paria tuntia aiemmin. Ei sinua voi tuosta rokottaa millään tavalla.

[QUOTE="Leea";25870114]et sä pärjää koskaan oikeassa työssä tuolla asenteella.
töistä ei saa lähteä kesken päivän pois.
Oli kyllä myös miehesi vika, koska oli hänen vastuulla lapset, olisi se vastuu pitänyt kantaa: jos ei saa hoitajaa,lapset otetaan mukaan, piste.
sun työpaikka ei ole vastuussa siitä, jos miehellesi tulee yllättävä meno.
itse olen joutunut menemään lasten kanssa aika kummiinkin paikkoihin, ei olisi tullut mieleenkään komentaa miestä pois työstä.[/QUOTE]

Todellakin saa jos on pätevä syy!!!! Ja se syy ei ole sinun päätettävissä.

no se vastaav tavallaan on ns.johtaja myös siellä...eli sille ilmoitan mun menemiset ja tulemiset,siis justiin se ärsyttävä akka.. no miehen mummu on kuollut,kuoli puoliviiden aikaan tänään ja mies on nyt kotonaan. Mun äiti taas huomenna tulee lastemme kans kotiin... Niinkuin johonkin viestiin kirjoitin niin olen samalla myös työharjoittelussa koulun takia... sanoin kyllä vastaavalle että voin koravata poissaolot mutta ei ottanut kuuleviin korviinkaan,valitti vaan että en voi lähteä... mut pakko oli,omat lapset ois joutunu päineen olemaan. ja kyllä ainakin mulle oma mummuni on todella tärkeä ja vaikka mikä olis niin kyllä haluaisin viimeisen kerran elossa nähdä hänet. ihan sama vaikka potkut töistä sen takia saisin! olenko edelleen ääliö?

ymmärrän että motivaatiota hoitaa toisten lapsia ei ole jos omat noin pieniä. tai siitä sun poistuminen varmaan johtui, jos kerran oikeaan työhön olisit saanut niitä hoitajia muualtakin. tai mies olisi. eikö ehtinyt mummoaan parin tunnin päästä katsomaan kun vuorosi päättyi?

No musta ap:lla on iso asennevamma, oisko se osa syynä siihen että ryhmän vastaava on hänen mielestään ilkeä akka.

Mä en ymmärrä ollenkaan tota että lähetään vaan kesken pois töistä ku ei muka olla oikeissa töissä. Hoh hoijaa, meidän firmassa ei kateltais tollasia päivääkään. Ite oon ollu ilmaseks työharjoittelussa ja kyllä ihan koin olevani töissä ja vastuullinen ja käyttäydyin sen mukaisesti.

Tietenkään noin pienet lapset eivät voi olla keskenään kotona. Jos mies ei saisi ketään hoitamaan lapsia, niin silloin ap:n pitäisi mennä esimiehen (kuka se sitten onkaan) puheille NÖYRÄNÄ ja kertoa tilanne ja pyytää lupa olla poissa. En oo ikinä ollu työpaikassa jossa neuvottelemalla ei saataisiin asioita sovittua. Toisaalta ymmärään että ap:n asenne työpaikka kohtaan on niin veemäinen että voi olla ettei esimiehen tekisi mieli antaa mitään myönnytyksiä.

No mihin se raja vedetään, että lain mukaan saa olla töistä pois jos läheinen kuolee? Puoliso ja lapset mainittiinnkin mutta eikö saa mennä hautajaisiin jos vanhempi kuolee? Tai paras ystävä?

Heh. Ap vaikuttaa maailmanomistajalta. Tekee mitä haluaa ei ole köyhä ja kipea vaikka kukaan perheessä ei käy oikeissa töissä. Äitinsä on orjuuttanut jo apurikseen, vaikka äiti käy töissä, ap:n perheessä ei kukaan. Juoksuttaa äitiään ja varmaan muitakin sukulaisia ja tuttuja.

Miksi monet lapsuuden paikkakunnalle jääneet ovat oikeita törkimyksiä?

[QUOTE="jep";25870461]Heh. Ap vaikuttaa maailmanomistajalta. Tekee mitä haluaa ei ole köyhä ja kipea vaikka kukaan perheessä ei käy oikeissa töissä. Äitinsä on orjuuttanut jo apurikseen, vaikka äiti käy töissä, ap:n perheessä ei kukaan. Juoksuttaa äitiään ja varmaan muitakin sukulaisia ja tuttuja.

Miksi monet lapsuuden paikkakunnalle jääneet ovat oikeita törkimyksiä?[/QUOTE]

en ole lapsuudenpaikkakunnalla:D ja lisäksi mies on oikeissa töissä,tekee niitä kotona. ite olne vaan kuukauden harjottelussa tuolla... nii.. lisäksi meillä on varmasti muuten paremmin asiat kuin esim sulla:D oma talo ja rahaa on ...

Siis mitä helvettiä te sekoilette. Ap on ihan syystä ollut pois ja tuon saa täysin laillisesti koodille "pakottavat perhesyyt". Harjoittelu on toki sinällään eri asia, että kela ei kysy kuin että onko paikalla vai ei, mutta ap varmasti saa korvattua tunnit myöhemmin.

[QUOTE="hilla";25870707]AP. Minkä ikäinen olet?[/QUOTE]

Minkäs ikäinen itse olet? Elät parhaassa uraputkessa jossa materia ja raha vain merkitsee, läheisistä viis. Pomo ja työpaikka on kaikkikaikessa perhe ja muut tulee kaukana perässä?

Toki laki on työnantajan takana, mutta kyllä minua kylmää oikein, että noin joustamaton ja tunteeton ihminen hoitaa jonkun lapsia! Minusta täysin ymmärrettävää, että miehen piti päästä kuolevan mummun viereen ja kun kerran muuta vaihtoehtoa ei ole äiti kotiin lasten luokse.

Kaikenlisäksi harjoittelijaa ei lasketa edes vahvuuteen, ei tule mitään ongelmia hänen poistumisesta.

Koitat nyt neuvotella sen pomon kanssa ja kysy koululta myös neuvoa!

• Tykkää
Reactions: rtee ja nöppönen
No mihin se raja vedetään, että lain mukaan saa olla töistä pois jos läheinen kuolee? Puoliso ja lapset mainittiinnkin mutta eikö saa mennä hautajaisiin jos vanhempi kuolee? Tai paras ystävä?

No ota työehtosopimuksesi esiin ja lue sieltä, hyvä ihminen! Alakohtaista, mutta yleensä avo- tai aviopuolison, oman lapsen tai vanhemman hautajaispäivät ovat palkallisia vapaapäiviä. Kuoleman vuoksi ei saa palkallista vapaata. Toki jos ei kuolemantapauksen vuoksi ole työkunnossa, niin siitä voi saada sairaslomaa.

Ap on siis poistunut luvatta harjoittelupaikaltaan uhmaten vielä esimiehen kieltoa. Ihan oikeissa töissä varmaankin koeajalla olevalle työntekijälle ilmoitettaisiin tässä tapauksessa, että huomenna ei enää tarvitse tulla.

en ole lapsuudenpaikkakunnalla:D ja lisäksi mies on oikeissa töissä,tekee niitä kotona. ite olne vaan kuukauden harjottelussa tuolla... nii.. lisäksi meillä on varmasti muuten paremmin asiat kuin esim sulla:D oma talo ja rahaa on ...

Se on hyvä, että teillä on rahaa ilman sinunkin panostasi. Veikkaan nimittäin, ettet ihan lähiaikoina tule ihan oikeita palkkatöitä näkemään.

Mitenkäs lapsesi ovat näin kaoottisesta päivästä selvinneet? Kannattaa varautua siihenkin, että siellä päiväkodissa saattavat kysellä lastesi hyvinvoinnista ja huoltamisesta, kun tämä tempauksesi antaa aika epävakaan kuvan teidän perheestä.

Yhteistyössä