Olen muka peruuttanut jonkun autoa päin, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täytyy vielä mainita että meillä on tehty kotipihalla ja mun autolle pientä ja vähän isompaakin ilkivaltaa (josta olen muutama kk sitten tehnyt rikosilmoituksen) ja mieleen on tullut voisko tämä olla jotain sellaista, tosin nyt hämää että siinä lapussa oli kuin olikin silminnäkijän yhteystiedot.
Mä olen ihan vainoharhainen ja hermoraunio.

Et sä siinä ainakaan mitään häviä, kun soitat poliisille ja kysyt mitä pitäisi tehdä, kun et ole mielestäsi törmännyt, eikä autossasi näy jälkiä. Saat mielenrauhaa tuolle stressimielellesikin, kun puhut virkavallan kanssa ja saat heiltä toimintaohjeet.

Nyt rauhoitut.
Jos soittajan autoon on tullut vaurioita niin ensisijaisestihan sinun autosi vakuutus korvaa vaurioiden korjaamisen. Mitään omavastuuosuuttahan sinun ei tarvitse maksaa koska kyse on vastapuolen autoon tulleiden korjausten kustannuksista, ei sinun autosi vaurioista. Jos omaan autoosi olisi tullut vaurioita niin niiden korjauskustannuksista maksaisit omavastuun.
Voi olla niin ettei sinun autoosi ole tullutkaan vaurioita ja kertomasi perusteella autosi on uudehko koska siinä on peruutustutka. Hieman osumiskulmasta riippuu hälyttääkö peruutustutka vai ei. Muovipuskuri joustaa jonkin verran niin ettei ulkopuolisia vaurioita näy mutta puskurin kiinnikkeet voivat vaurioitua. Kallista.
Ehdottaisin että menette miehesi kanssa häntä tapaamaan. Vertaatte autojen mahdollisia vaurioita ja sitä missä hänen autonsa on ollut parkissa sinun autoosi verrattuna. Tuoreeltaan on parempi todeta vauriot kuin kuukauden kuluttua.Jos lappu on tallella niin toivottavasti siinä on ilmoittajan puhelinnumero.
Jos sitten menee ihan tappeluksi niin odotat että vastapuoli tekee rikosilmoituksen, et sinä jos et ole omasta mielestäsi tehnyt mitään.

Joo, mutta pitää huomioida, että bonukset tipahtaa ja se jos mikä tulee kalliiksi!!!

Tulee mileen tilanne jossa ystävä kolaroi vahingossa parkkipaikalla toista autoa ja hätäpäissään nopeasti katsoi jonkun paikalta samaan aikaan lähteneen auton rekisterinumeron. Eipä tullu hälle mitään :D

Alkuperäinen kirjoittaja näinkö?;25859346:
Tulee mileen tilanne jossa ystävä kolaroi vahingossa parkkipaikalla toista autoa ja hätäpäissään nopeasti katsoi jonkun paikalta samaan aikaan lähteneen auton rekisterinumeron. Eipä tullu hälle mitään :D

Nii. Mut sehän tässä nyt hämää että siinä lapussa oli silminnäkijän yhteystiedot. Mikä lie pölö sekin? Jättäis kirjoittamatta mitään lappuja ellei oo varma mitä on nähnyt ja mitä kuvitellut. V*ttu, mä meen sen tiedoilla laittaan miljoonaan autoon lappuja että oon nähnyt kolaroivan niin tietää miltä tuntuu! (No en mee mutta mieli tekis)

Autolla törmäyksen kyllä tuntee ja kuulee autoon. Ei niin törmää, ettei sitä tuntisi. Pari kertaa oon autolla kolhaissut, toisella kertaa omaan postilaatikkoon ja toisella kerralla auto törmäsi minuun parkkipaikalla. Ei se jää epäselväksi. Ja molemmilla kerroilla vauhti oli hiljainen.

Mitä olet ap nyt tekemässä asialle, soitatko poliisille (suosittelen), vai vakuutustarkastajalle vai mitä teet?

Kävin poliisilaitoksella muissa asioissa ja kysyin samalla tästä asiasta. Poliisi sanoi vaan että tän toisen tarvii tehdä rikosilmoitus ja silminnäkijän valaehtoisesti todistaa. Oudolta kuulosti poliisistakin etten olis mitään huomannut eikä mun autoon oo tullut jälkiä. Mulla oli auto pihalla mutta pyynnöstä huolimatta poliisi ei nyt tullut sitä katsomaan/kuvaamaan vaan sanoi että jos ja kun toinen puoli tekee ilmoituksen niin ehtiessään tutkivat asiaa.

Kävin poliisilaitoksella muissa asioissa ja kysyin samalla tästä asiasta. Poliisi sanoi vaan että tän toisen tarvii tehdä rikosilmoitus ja silminnäkijän valaehtoisesti todistaa. Oudolta kuulosti poliisistakin etten olis mitään huomannut eikä mun autoon oo tullut jälkiä. Mulla oli auto pihalla mutta pyynnöstä huolimatta poliisi ei nyt tullut sitä katsomaan/kuvaamaan vaan sanoi että jos ja kun toinen puoli tekee ilmoituksen niin ehtiessään tutkivat asiaa.

Mainitsitko poliisille, että myös sulla oli todistaja, eli silminnäkijä kyydissä? Olennaisinta tuollaisessa asiassa todellakin on, että sulla on toditaja ja varoiksi voisit käydä vielä valokuvauttamassa autosi kolmannella tutulla, joka sitten toimii niiden valokuvien todistajana.

[QUOTE="minä";25860688]Mainitsitko poliisille, että myös sulla oli todistaja, eli silminnäkijä kyydissä? Olennaisinta tuollaisessa asiassa todellakin on, että sulla on toditaja ja varoiksi voisit käydä vielä valokuvauttamassa autosi kolmannella tutulla, joka sitten toimii niiden valokuvien todistajana.[/QUOTE]

Jep, mutta kun mun kyydissä oli 11-vuotias niin ei kai kelpaa todistajaksi.

Pitää varmaan jotain naapuria vielä napata hihasta ja ottaa kuvat.

Niin ja poliisi antoi ymmärtää että tällaiset tutkimukset ei ihan tärkeimpänä ole päiväjärjestyksessä että voi mennä kuukausitolkullakin aikaa. Hitto.

Mä valvoin taas keskellä yötä kolme tuntia ja itkin ja mietin tätä.
Mitä jos ne (siis "silminnäkijä" ja tää nainen) vaan väittää tiukasti että se oon ollut mä ja syyttää ja syyttää? En mä nyt helvetti minnekäön käräjille halua enkä stressata viikko- tai kuukausikaupalla.

Ihan oman mielenrauhani ja unieni takia taidan maksaa sieltä omasta liikennevakuutuksesta ja bonareista pois.

No nyt pyydät naapuria ottaa kuvat siitä sun autosta ja mahdollisesti todistamaan kuvan otto ajan ja kunnon yms.

Sit kysyt poliisilta vielä että kelpaako 11v todistajaksi.

Sit ilmoitat toiselle osapuolelle, että:

-sulla on kuvat omasta autosta
-mahdollinen oma todistaja
-sana sanaa vastaan
-saa nostaa rikosilmoituksen sua vastaan jos meinaa rahaa saada
-epäilet itse huijausta ja olet valmis nostamaan syytteen siitä jos sut todetaan syyttömäksi, myös perättömästä ilmiannosta, toisen'silminnäkijää' vastaan kun tässähän epäillään että olisi huijaus

voisin kuvitella että jos huijausta taustalla kyllä tulisi kakka housuun ja homma jäisi siihen.

voipi olla

Tänään oltiin yhteydessä omaan vakuutusyhtiöön, sanottiin siis että tällaista väitetään ja epäillään huijausta ja että poliisiin on oltu yhteydessä. Lähettään sinne kuvat autosta ja vakuutustarkastaja tutkinee asiaa.

Toisesta osapuolesta ei ole kuulunut mitään maanantain jälkeen mutta jos vielä kuuluu niin nytpä on kerrottavaa. Hän kuulemma on kiikuttamassa autoaan arvioitavaksi merkkiliikkeeseen yms. Siinäpä kiikuttelee, jos vakuutustarkastaja ja mahdollisesti poliisikin toteaa että mun autolla ei ole mihinkään törmätty niin omaan pussiin menee korjaukset.

Kiinnostaisi kovasti tietää mikä on tämän naisen ja "silminnäkijän" keskinäinen suhde. Ja vähän tekis mieli soittaa tälle lapun jättäjälle että jos niin saatanan tarkkanäköinen on että on nähnyt mun kolqroivan niin tervetuloa katsomaan mun autoa josko hän siinä näkis jotain mitä kukaan muu ei näe.

Kröhöm..

Kävi joskus samalla tavalla. Joku 30-40v nainen soitti täydessä raivossa miehen kännykkään, että sillä autolla on kolaroitu parkkipaikalla hänen autoonsa ja oli joku jättänyt myös lapun tuulilasiin.

Olin toisessa huoneessa kun mies vastasi tähän puheluun ja kuulin kuinka vastasi että
- Haloo..?

Sitten tuli hetken hiljaisuus ja:

- PISTÄ S**TANA ÄMMÄ SE V*TUN TURPAS TUKKOON JA SOITA SITTE UUDESTAA KU OLET RAUHUTTUNUT

Melkein vuorokauden kesti ilmeisesti tämän naikkosen rauhottuminen kunnes soitti taas mutta eri ääni kellossa. Oli kuulemma selvinnyt asia jo ja me emme olleet mihinkään syyllisiä.

Mä valvoin taas keskellä yötä kolme tuntia ja itkin ja mietin tätä.
Mitä jos ne (siis "silminnäkijä" ja tää nainen) vaan väittää tiukasti että se oon ollut mä ja syyttää ja syyttää? En mä nyt helvetti minnekäön käräjille halua enkä stressata viikko- tai kuukausikaupalla.
Ei tuo nyt minnekään käräjille mene. Se menee niin juuri kuin fiksummat täällä ovat sanoneet: vastapuolen pitää tehdä rikosilmoitus ja sitte poliisit tutkii. Kerrot rehellisesti oman puolen tarinastasi. Pahimmassa tapauksessa saat sakkoja ja vakuutusyhtiösi korvaa toisen auton vahingot. Jos toisessa autossa on maalijälkiä, niin kyllä se pitäisi sinun autossasi näkyä.

Älä ainakaan maksa mitään ennen kuin asia on tutkittu. Tsemppiä!

Ihmettelen myös tuollaisia raivoakkoja. Miten ihmiset kuvittelevat, että asian selvittely on helpompaa kun huutaa ja kiroaa toiselle? Asiakaspalvelussa yms. kuulemma näihin törmää useinkin. Asiallisella keskustelulla olen itse aina saanut hyvää palvelua, vaikka oliskin vituttanut.

saman kaltainen huijaus taas liikkeellä en tiedä mihin asialla pyritään. Mies kertoi että lappu oli jätetty ja siinä oli minun numeroni ka rekisteri otteeni ja aloin takemmin kysellä missä tapahtunut niin mies alkoi änkyttää ja kerroin että annan puhelimen viranomaistutkintaan ja selvitetään kuka soitti niin aika nopeasti meni puhelin kiinni ja loppuun vielä kuului nauhoituksen lopetus ääni. Eli uskon että ne haluaa vaan vastajaan sanovan kyllä joka jää tallenteelle. Saman kaltainen kun alkuvuodesta lontoosta tulleet puhelut. Olkaapa valppaita!

Yhteistyössä