Olen muka peruuttanut jonkun autoa päin, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, kysyitkö jossain aikaisemmassa viestissä tai toisessa viestiketjussa miten käy jos olisitkin törmännyt toisen autoon ja lähtenyt sitten paikalta? En vain löytänyt juttua enää mistään.
Jos olisi todettavissa että olet törmännyt ja olisi näyttöä siitä että tietoisena törmäyksestä olisit poistunut paikalta ja juttu päätyisi poliisin tutkintaan, kirjattaisiin joko sakko suoraan liikennerikkomuksesta, liikennevahinkopaikalta poistuminen ilmoittamatta asiasta vahinkoa kärsineelle tai poliisille tai tutkintailmoitus samalla nimikkeellä. Ja siinäkin lopputulos sama, sakkoa. Päiväsakkoja antaisin 6-8 ja sakon loppusumma riippuu tuloistasi.

Ja yhä vieläkään ei ole kuulunut mitään, eiköhän tää juttu ala olla tässä.
Jos ei 1,5 vuorokaudessa saa autoaan putsattua niin että näkee onko siinä edes jälkeä niin...
Aika lujaa vaan vituttaa se lapun jättäjä :/

[QUOTE="hmmm";25844402]No jos sun autossa ei ole mitään jälkiä, en maksaisi yhtään mitään. Sana sanaa vastaan.[/QUOTE]

Joskus auto on sen verran kurassa/liassa, ettei sitä naarmua välttämättä näe. Varsinkaan kun kyseessä olisi korvausvelvollinen

Noniin. Tänään nainen soitti ja silminnäkijä (joka oli jättänyt lappuun yhteystietonsa) oli kuulemma nähnyt törmäyksen ja kamala pamauskin kuulunut muka. Kummastuttaa vain että minä tai kyydissä ollut ei huomattu mitään.
Oudointa on että tämän naisen autossa on kuulemma mustia maalijälkiä (minun auto on musta) mutta kai nyt helvetti munkin autossa näkyisi JOTAIN jos siitä olisi irronnut maalia toiseen autoon! Ja olisin huomannut jotain jos törmään autoon niin että puskuri on siitä irti?!? (Kummastuttaa sekin miten meni 2vrk todeta että puskuri on irti ja autossa on maalijälkiä)

Mä oikeesti luulen että ämmä on itse toheloinut autonsa johonkin ja laittaa vaan ekan kohdalle osuvan sopivasti samanvärisen auton syylliseksi =( Ja mistä helvetistä tiedän vaikka tämä "silminnäkijä" ois juonessa mukana?

Olisiko mun aiheellista soittaa poliisille ja kysyä neuvoja? Oon kyllä loppuviikolla menossa muissa asioissa poliisilaitokselle käymään niin sitten ainakin kysyn.

Ja voisko mun vakuutus edes korvata toisen auton vaurioita jos mun auto näyttää siltä ettei sillä ole mihinkään törmätty eikä kukaan autossa olevista ole huomannut mitään?

Tuolla parkkipaikalla oli aika vilinä ja mustia autoja on ns. maailma täynnä, mistä mä tiedän vaikka joku muu samaan aikaan liikkunut musta auto olisi törmännyt tähän ko. autoon ja silminnäkijä katsonut väärin ja laittanut mun rekkarin?

Mua ahdistaa tää asia niin että oon oikeasti menettänyt jo yöunenikin ja tavallaan tekis vaan mieli laittaa menemään omasta vakuutuksesta että sais pois päiväjärjestyksestä, mutta voiko vakuutus edes mitään korvata tällaisessa tilanteessa?!

Minä ainakin kiistäisin tuossa tilanteessa kaiken. Jos kerran autossa ei näy mitään jälkiä, etkä ole itse kuullut pamausta tai tuntenut törmäystä, niin ei kannata ryhtyä maksumieheksi.

miksi ette vie autojanne vakuutusfirman vahinkotarkastajalle. ne yllensä osaavat katsoa onko vahingot syntyneet niin kuin sanotaan... meillä ainakin säästyttiin isolta laskulta.

Minä ainakin kiistäisin tuossa tilanteessa kaiken. Jos kerran autossa ei näy mitään jälkiä, etkä ole itse kuullut pamausta tai tuntenut törmäystä, niin ei kannata ryhtyä maksumieheksi.

Juurikin näin! Kysyisin poliisilta neuvoa. Mutta EN missään tapauksessa maksais jos en olis törmännyt, kyllä tuollaisen tömähdyksen huomaa tyhmempikin! Ota pikana yhteys poliiisiin auton kera, ettei voi kukaan syyttää siitä että auto onkin jo korjattu. mitä pikemmin sen parempi!

Mua ahdistaa tää asia niin että oon oikeasti menettänyt jo yöunenikin ja tavallaan tekis vaan mieli laittaa menemään omasta vakuutuksesta että sais pois päiväjärjestyksestä, mutta voiko vakuutus edes mitään korvata tällaisessa tilanteessa?!

Älä nyt hätiköi ja mene maksamaan mitään. Jos löytyy todisteet, että sun auto on osunut, niin sitten vakuutukseen. Jos ei, niin sitten kiistät kaiken ja et maksa. Kyllä sä olisit huomannut, jos noin olisit törmännyt, että puskurikin on irti ja kaikkea.

Luota itseesi. Jos et ole huomannut törmänneesi, niin silloin et ole törmännyt. Ota samantien yhteyttä poliisiin, ja sano että epäilet huijausta. Ja äkkiä poliisit tarkastamaan sun auto, ennen kuin siihen ilmaantuu jostain jälkiä...

• Tykkää
Reactions: Debra
Poliisiin yhteyttä, rohkeasti vain. Vaikka kävisi ilmi, että olet törmännyt, poliisit eivät sinua syö. Mutta parempi sekin kuin tulla kusetetuksi.

Minkähän värinen auto silminnäkijällä itsellään on?

[QUOTE="jojo";25858377]Poliisiin yhteyttä, rohkeasti vain. Vaikka kävisi ilmi, että olet törmännyt, poliisit eivät sinua syö. Mutta parempi sekin kuin tulla kusetetuksi.

Minkähän värinen auto silminnäkijällä itsellään on?[/QUOTE]

Punainen kuulemma.
Oudolta tuntuu että en ois isoa punaista farmaria mitenkään huomannut ja pamauttanut perään.

Tässä mättää nyt:
a) minä tai kyydissä ollut ei kumpikaan olla huomattu mitään
b) peruutustutka ei juuri sillä hetkellä olisi toiminut
c) minun autossa ei mitään jälkeä, toisella puskuri irti ja maalijälkiä (joista ilmoitetaan 2vrk myöhemmin)

Itse jätin kerran parkkipaikalla autoon lapun kun NÄIN varmuudella että yks auto peruutti toista päin ja kaahas vaan pois. Jätin numeroni ja auton rekkarin, omistaja soitti samana päivänä sekä myös poliisit. Ei tullut mutinoita kun se ajaja oli myöntäny poliiseille sen. Omistaja kiitteli ja kysyi miten voin hyvittää, haluanko vaikka viinipullon tai kukkia. Sanoin etten tarvitse mitään, että pääasia ettei mene omaan piikkiin (omistajan siis) tuollainen.

Ongelma oli se, että minulla ei ollut autossa kynää, juoksin kaupasta kassalta hakemaan ja oli kova työ muistaa tarkalleen se rekkari. Eli jos joku on nähnytkin jotain, on se voinut katsoa myös rekkarin väärin, TAI katsonut eri auton. Ellei oo kaveri kuka "on muka jättänyt lapun"

Poliisille auton kera jo TÄNÄÄN!

[QUOTE="...";25858441]eikun silminnäkijällä. jos se onki pamauttanut siihen autoon ja koittaa laittaa sun syyks.[/QUOTE]

En tiedä, mutta voisko sekään olla niin tyhmä että jättäis sit omat tietonsa kuitenkin? :/

[QUOTE="Joopanoo";25858357]Luota itseesi. Jos et ole huomannut törmänneesi, niin silloin et ole törmännyt. Ota samantien yhteyttä poliisiin, ja sano että epäilet huijausta. Ja äkkiä poliisit tarkastamaan sun auto, ennen kuin siihen ilmaantuu jostain jälkiä...[/QUOTE]

Tuo ei pidä paikkaansa. Olen ollut pari kertaa kyydissä, kun kuski on törmännyt toisen auton puskuriin eikä huomannut ennen kuin huomautin asiasta.

Olis se aikamoinen pamaus ollut jos toisella hajoo puskuri ja maaliviivoja jää.
Mä epäilen asiassa tapahtuneen
a) huijaus
b) silminnäkijän epäuskottavuus

Sillä jos sä törmäät johonkin niin että jää jälkiä niin kyllä sen tuntee sen kolauksen. Tai tietty joku iso maasturi, ei mikään citymaasturi ja pienen pieni kotteroon törmäys voi olla asia erikseen. mutta jos kaksi suht saman kokoista autoa törmää niin ei sitä voi olla tuntematta...

Joten ap, soita poliisille ja kerro oma versio asiasta ja painota oikeasti sitä että luulet tulevasi huijatuksi.
ei ole ensimmäinen kerta että joku yrittäis omaa törttöilyä peittää ja etsiä maksumiehen muualta.

Kyllä mua on pari kertaa v*tuttanut kun olen itse törmännyt autolla ja joutunut omistani korjaukset maksaa. Kyseessä siis aidan tolppaan peruuttaminen ja omassa pihassa peräkärryyn (noloa myöntää että vain 3 minuuttia aikaisemmin ajoin pihaan enkä poisperuuttaessani enää muistanut että siihen mies oli peruuttanut peräkärryn).

Älä nyt hätiköi ja mene maksamaan mitään. Jos löytyy todisteet, että sun auto on osunut, niin sitten vakuutukseen. Jos ei, niin sitten kiistät kaiken ja et maksa. Kyllä sä olisit huomannut, jos noin olisit törmännyt, että puskurikin on irti ja kaikkea.

Niin, kyllä mä ymmärrän. Mutta kun mjua oikeesti ahdistaa tää asia ihan helvetisti, oon aika stressikone (luojan kiitos ei ihan kamalia vastoinkäymisiä oo ollut). Ja en saa nukuttua kunnolla tän takia ja pyörii koko ajan mielessä.

:(

Yhteistyössä