Kesävauva - koska mökille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökille mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökille mieli

Vieras
Minkä ikäisen vauvan kanssa te lähtisitte ekaa kertaa mökille?

Meille on syntymässä esikoinen touko-kesäkuun vaihteessa, ja nyt mietityttää, uskallanko haaveilla mökkijuhannuksesta? Jos siis oletetaan, että synnytys osuu la:aan, menee normaalisti ja lapsella on kaikki kunnossa. Napero olisi silloin reilu kolmeviikkoinen.

Mökillemme on noin 5 tunnin ajomatka, eikä siellä ole juoksevaa vettä, pesu järvivedellä. Jos järvivesi on pienen vauvan pesun kannalta ongelma nykyhygieniakäsitysten aikana (onko?), toki voimme ottaa hanavettä mukaan. Ruuanvalmistus, vedenlämmitys yms hoituisi muiden puolesta, eli fyysistä rasitusta mökkeily ei mulle synnyttäjälle aiheuttaisi.

Mikään pakkohan meidän ei ole mökkille päästä, mutta haluaisin kuulla mielipiteitänne, minkä ikäisen vauvan kanssa mökkeily on jo hauskaa & järkevää? Sori jos kysymys naurattaa, mutta ollaan molemmat ihan vauvanoviiseja.

Ottaisin hanavettä mukaan. Muuten en näkisi mitään ongelmaa, jos kaikki menee synnytyksessä hyvin ja jos itse pystyt istumaan hyvin, jos jaksat vauvan kanssa matkustaa ja jos vauvan syömisen kanssa kaikki on ok.

Tulee samoihin aikoihin kolmas vauva ja heinäkuun alkupuolella on tarkoitus lähteä mökille. Sama matka on kuin teilläkin. On meillä pesty järvivedellä vauvaa ja mukana on toki ollut myös kosteuspyyhkeet joilla on selvitetty pienemmät pesut.
Pienen tissivauvan kanssa on helppo matkata jos ei ole koliikkeja ym. Eniten meitä huolettaa nämä isommat viikarit. Toki pitää mennä vauvan ehdoilla ja esim. automatkalla pysähdellä useammin mutta sitä ei olla koettu ongelmaksi. Mökillä on sekin mukavaa kun käsipareja on useampi ja apua saatavilla =)

Aamuäree, hyvä neuvo, niin aion tehdäkin! Siis emme missään nimessä lupaa kenellekään että tulisimme, kunhan kiinnosti, että uskallanko edes haaveilla moisesta... Ja kiitos Leenuliinukka kannustuksesta!

Kannattaa varautua myös siihen, ettet itse ole ihan parhaassa mökkeilyterässä. Jälkivuoto voi olla tosi runsasta ja tikit ym. Ne voi estää esim. saunomisen (paras puoli mökkeilyssä)

Vaikka heti voisin lähteä. Meillä tosin on mökillä juokseva vesi, mutta onnistuisi veden lämmitys saunassakin.

Yhtä lailla tai enemmänkin minä mökillä lepään & rentoudun kuin kotona :). Etenkin jos mökillä on joku tekemässä mulle ruokaa :D

Itse synnyin elokuun puolivälissä aikoinaan. Ja ennen elokuun loppua olin jo vanhempieni mukana veneilemässä.

Minäkin miettisin enemmän omaa kuntoasi. Kyllä vauvan kanssa pärjää, mutta käsittääkseni jälkivuodon aikaan ei saisi mennä uimaan? Oman hygienian hoitaminen on hankalampaa ilman juoksevaa vettä.

Enemmän mä kans miettisin sitä sun omaa alapäätäs. Jälkivuoto kun kestää sen 3-6 viikkoa ja pitää olla koko ajan pesemässä.

Ei mulla kyl kestäny...tai sitten aika on kullannut muistot :D

Mutta en mä vaipat housuissa kulkenut enää kun 10 vrk ikäisen kanssa päivä ostoskeskuksessa vietettiin, tai kun 4 viikon ikäisen kanssa risteiltiin.

Ei mulla kyl kestäny...tai sitten aika on kullannut muistot :D

Mutta en mä vaipat housuissa kulkenut enää kun 10 vrk ikäisen kanssa päivä ostoskeskuksessa vietettiin, tai kun 4 viikon ikäisen kanssa risteiltiin.

Mää kuljin :$
Sitä vuotoa kesti ja kesti ja kesti.... mä jo luulin ettei se koskaan lopukaan.

• Tykkää
Reactions: Katylina
me oltiin viime kesänä meidän vajaa 2kk vanhan pikkutytön kanssa viikonloppu mökillä ja hyvin meni :) toi juoksevan veden puute kyl voi olla hieman hankala juttu, mut otatte vaan hanavettä mukaan, ni eiköhän onnistu :) mut kannattaa juu vasta synnytyksen jälkeen katsoa että kykeneks sä ylipäätään ja lähteä, ja miten vauva-arki on lähteny käyntiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25850681:
Mää kuljin :$
Sitä vuotoa kesti ja kesti ja kesti.... mä jo luulin ettei se koskaan lopukaan.
Kiesus. Toivottavasti en saa kolmannella kerralla kokea tuota. Kesävauva ja kaikkee, ajatuksena olisi mökkeillä ja mennä rannalle ja maauimalaan...

juu oma hygieniaa eniten miettisin. ekassa tehtiin kaavinta (istukan irrotus) sybbytksen yhteydessä ja jälkivuotoa kolme viikkoa. tokassa normaali synnytys ja vuotoa todella runsaasti ja kauan 6 vk kanssa. ei olis tullu mieleen olla mökillä toosaa pesemäasä :D

Enemmän mä kans miettisin sitä sun omaa alapäätäs. Jälkivuoto kun kestää sen 3-6 viikkoa ja pitää olla koko ajan pesemässä.

Tämä minuakin askarruttaisi enemmän kun vauva. Mun äiti meni liian aikaisin mökille (pikkusiskoni oli 2vkoa) ja sai kohtutulehduksen. Ite oon ainakin nelisen viikkoa molempien synnytysten jälkeen vuotanut jonkun verran ja vaikka olis ihan tuhrua niin joka vessakäynnillä kannattaa pestä ja vaihtaa side. Maalla tuo on aika hankalaa.

Ite olin talvella syntyneen esikoiseni kanssa ekaa kertaa mökillä kun vauva oli 7vkoa, eikä meillä ollut mitään ongelmia. Tosin meillä tulee juomavesi kaivosta sisälle, eli vauvan pystyi pesemään lavuaarissa.

Yhteistyössä