Opetellut käyttämään valurautapannua (viimein).

• Viestiketjun aloittaja Rähinä-Reetta
  • Ensimmäinen viesti
Rähinä-Reetta
Voi olla, ettei enää tarvitse teflonpannuja ostella. Ensimmäinen huomio oli, että tämä valurautainen savuttaa paljon vähemmän kuin se entinen tefloninen, jolla paisteltuani leijaili kattoa myöten paistosauhut vaikka liesituuletin oli täysillä.
Varmaan tosi terveellisiä sauhuja...

Rähinä-Reetta
Joo eka vähän tarttuili kiinni uutena - ohjeessa oli ettei tarvitsisi enää tehtaan jäljiltä rasvapolttaa - mutta kun toistamiseen rasvapoltettiin se niin ei enää tartu.

La Paset
Eikä tarvii rautatabletteja ostella, koska pannusta irtoaa rautaa. Älä vaan vahingossakaan pese koneessa. Kyllä tulee lihoista ja kaloista ihan eri makuiset rautapannulla paistettuna.

"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25850128:
Meillä ei kokemusta teräspannuista. Vielä ainakaan. :)
Teräspannulla ei saa kaunista paistopintaa. Eikä siinä suositella paistettavaksi valkuaista sisältäviä tuotteita -> tarttuvat pannuun kiinni.

........................
Onnistuuko teillä kananmunan paisto valurautapannulla? Mä kokeilin kerran, mutta jämähti tosi tiukasti kiinni, joutui putsaamaan kunnolla ja tekemään rasvapolton.

Kokkailija
Hei ap, saako kysyä, paljonko pannu maksoi? Mä olen kans ajatellut hankkia sellaisen, olen niin kyllästynyt noihin teflonpannuihin. Meillä on kyllä valurautainen parilapannu, jolla paistoin eilen hyvät pihvit ja paahdoin ensin vihreää tankoparsaa, valmistuvat siinä tosi hyvin.

Rähinä-Reetta
Hei ap, saako kysyä, paljonko pannu maksoi? Mä olen kans ajatellut hankkia sellaisen, olen niin kyllästynyt noihin teflonpannuihin. Meillä on kyllä valurautainen parilapannu, jolla paistoin eilen hyvät pihvit ja paahdoin ensin vihreää tankoparsaa, valmistuvat siinä tosi hyvin.
Se oli jotain 40€ paikkeilla (ei siis mikään kovin kallis), ja puukahvainen mistä sitten jälkeenpäin luin ettei kannattaisi ostaa... Mutta jospa tuo nyt ekana kokeiluna menee. :D

Kokkailija
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25850227:
Se oli jotain 40€ paikkeilla (ei siis mikään kovin kallis), ja puukahvainen mistä sitten jälkeenpäin luin ettei kannattaisi ostaa... Mutta jospa tuo nyt ekana kokeiluna menee. :D
Kiitos, kiva tietää, että niitä saa myös suht edullisesti, kun nyt ei olisi varaa laittaa sellaiseen niin paljon rahaa. Tuo meidän parilapannu maksoi muistaakseni jotakin 70 euroa, mutta on kyllä ollut tosi hyvä.

Rähinä-Reetta
[QUOTE="niin";25850152]Teräspannulla ei saa kaunista paistopintaa. Eikä siinä suositella paistettavaksi valkuaista sisältäviä tuotteita -> tarttuvat pannuun kiinni.[/QUOTE]

Ok, kiitos tiedosta. :)

Yhteistyössä