Keskenmenon jälkeen plussanneet - kevät 2012->

Kaikille uusille plussaajille tervetulloo joukkoon! :)

Mahtavaa Riikka! Meillähän on eroa vain 6pv btw. :p
Mut LA sulla onkin sit 5pv ennen mua.
Millon sulla on se seuraava ultra?

Jops: Ei se miun mielest mtn vaikuta, onko ollu yhdet vai kymmenet menkat km jälkeen kun tullut raskaaksi. :)

Itsellä juur kerkes tulla yhdet menkat ja sitte onnas ja tällä hetkellä vielä on Itiö mukana ja oireet myös. ><

LuvLucy & Itiö 11+3

Luvlucy: Mä ymmärsin että Jops tarkoitti ettei ole varma raskausviikoistaa kun edellinen vuoto ollut km tyhjennysvuoto eikä kuukautiset. Sillon kierto voi olla hieman eri kuin normaali kuukautiskierto ja ovulaatiokin ollut eri aikaan eikä raskaus välttämättä ole täsmälleen siinä vaiheessa kun tyhjennysvuodosta laskettaessa.

Jops: Mä tulin toisen keskenmenon jälkeen heti raskaaksi, ilman että kerkesi olemaan kuukautisia välissä. Pääsin sit aiemmin rv7 jo lääkärin ultraan ihan vaan varmistamaan että plussa todellakin oli uusi plussa eikä jäämistöä keskenmenosta. Ja tosiaan määritetään tuo raskauden kesto kun edellisiä kuukautisia ei ole ollut. Kierto oli kuitenkin ollut normaali ja raskaus just niin pitkällä kuin edellisestä keskenmenosta laskettuna ois pitänytkin. Kierron palautuminen riippuu hieman miten pitkällä raskaus jo oli. Mulla se meni spontaanisti kesken rv7. Valitettavasti tuo uusi alkanutkin raskaus päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 12.

JOPS, minäkin olen raskautunut siten että 5 vkoa km:stä näytti plussaa. Sekin valitettavasti meni spontanisti vkoa myöhemmin kesken.

Olin eilen siellä yksityisellä ja oli hintansa väärti. keskusteltiin pitkät tovit eikä ollut olo kuin liukuhihnalla...
Tämä lääkäri sanoi näkevansä raskaussäkin/pussin. (nla täti puhu kohtuontelosta..?)
Oli kuulemma pyöreän ja kivan mallinen, joten näyttää hyvin pitkälti normalille alkuraskaudelle, ja mun kierron mukaan näkymä juuri sellainen olisikin. Kun sanoin plussanneeni aikaisin, sanoi hän että ihmisillä alkaa niin eriaikaan hormonit näkyä: joillain heti kun munasolu raapaisee seinämää, jolloin tulee se vahvaplussa heti kuukautisten poisjäämisen aikaan (hento viiva kuulemma voi tulla kauankin ennen sitä ihmisestä riippuen?) ja joillain taas näkyy vasta haaleana viivana tuolloin: nämä on kuulemma juuri niitä yksilöllisiä eroja..

tosiaan, 1.2. mulla oli siis kuukautiset, joten sen kierron mukaan ollaan juuri siinä 4-5 vkon rajoilla: ja kuulemma juuri sellaiselta näyttää ja pitäisi luottaa siihen kiertoon nyt vaan. Se vuoto mitä oli 24.2. on voinut kuulemma olla mitä vaan: kohdussa ei ainakaan näkynyt mitään mistä se voisi olla peräisin. Edeltävänä iltana oli seksiä niin lääkäri veikkasi sitä vuodon syyksi. Kohdunkaula kuulemma tuppaa olemaan joskus verekäs näin alkuun.

Kukaan ei luonnollisestikaan voi kertoa näillä viikoilla onko tuulimuna/ tulossa km tms, tällä hetkellä näkymä on sellainen kuin kuukautisista voisi olettaakin.
Joten mennään nyt sillä ajatuksella että kierron mukaan se on tärpännyt vaikka aikaisin plussa tulikin. Oli toki ne kuukautiset kuun alussa niin runsaat että vähän ihmettelinkin että miten ois voinu siitä selvitä...

Mut lääkäri käski ottaa lunkisti: jos vuotoja ei enää tule niin mitään hätää ei ole.. jos tuulimuna olisi, ja olisi sitä 24.pvä vuodellut niin se ois kuulemma alkanut vuotaa jo reilusti pois. Mutta kuulemma näin alussa ei sitäkään voi poissulkea tietenkään.

Elän siis sillä periaatteella että marrasvauvaa kannetaan :heart:

kauheetahan ois ollu jos ois ollu alkio ilman sykettä ja selkeesti ollu pidemmällä raskaus, sit se olis ollu siinä... mut tosiaan, kierronmukaiselta kohtu näyttää, aikaisesta plussasta huolimatta .

T:Neiti

Neiti-81 toivotaan että siellä alkaa vielä sydän sykkiä, kyllä nuo yksityiset on niin lostavia!! Ota vaan rennosti!

Jops ns. virallinen LA lasketaan neuvolassa 28 pv mukaan vaikka kierron pituus olisi aivan jotain muuta joten ihan hyvin tuo KM LA pitää paikkansa. Tätä LA sitten viilataan ultrien jälkeen jos heittää yli viikolla muutoin pidetään ennallaan. Joten ei huolta sen suhteen.

).( mun vähäisetkin oireet on kadonneet :(, esikoisen raskauskin oli täysin oireeton mutta huoli on silti kova... väsymystä on mutta mä en laske sitä kyllä oireisiin. Toivotaan että kaikki on kunnossa masussa. Yöllä säikähdin todella paljon kun jotain lorahti alakerrassa, piti nousta oikein vessan tarkastamaan tilanne ja onneksi kyseessä oli valkkari eikä vuoto... ehkä tämä tästä!

Jops Mulla tänään 5+4, joten laskettu aikahan tulee ihan lähekkäin ellei jopa samalle päivälle! ;) Onnea meille! :heart:

Neiti-81 Hienoa, että gynekäynti meni hyvin! :) Nyt vaan paljon tarrasukkia!

ipna jos esikoisenkin raskaus oli oireeton, niin eihän nyt kai mitään hätää ole! Paljon tarrasukkia! :heart:

Ihmettelin kun itellä alkoi lievä ällötys aamulla..ensin poltteli mahaa niin ku normaalisti joka päivä on nyt poltellu ja sit alkoi oksettamaan..vessaan ei tarvinnut juosta mutta sellainen oksettava olo on..itseasiassa nytkin vähän..pienestä ihminen on iloinen, kun saa pahan olon itelleen! :D vaikkei tää kyl kivaa oikeesti oo..mut mut.. :)

Paljon tarrasukkia nyt Neiti-81 tulokkaalle :) :heart:

ElinaMaria, jjuuu, levolla mennään :) Ja nautitaan vapaasta..

Huomenna olis The Voice of Finland livelähetys :) sinne pitäs men. Ihanaa ^_^ täytyy kölliä koko päivä, et jaksaa siel sit istua.. Khihi :heart:

Emby^ ja nökö 25+3 :heart:

LuvLucy mulla on seuraava ultra sitten rakenneultra. :) Ellei mitään ihmeellistä tule. :)

Jops mullakin oli km joulukuussa ja tammikuussa tein heti plussa testin. Mä jouduin käymään kolme kertaa ultrassa kun niitä viikkoja kattovat kun ainut edellinen vuoto oli se tyhjennys vuoto. Mutta aika hyvin sitten lopulta saivat selville viikot ja lasketun ajan. :)

Riikka & Niisku 12+3

Km jälkeen yrityksestä
Me ootettii et "tyhjennysvuodon" jälkeen tuli 2 menkat ja sit tärppäski heti. =) Meil se oli suositus et parit normimenkat väliin ku oli kuiteski nii myöhänen keskenmeno. Lupasivat jo silloin et ens kerralla kontrolloivat paremmin ja kyllä ovatkin sen tehneet onneksi.

Nyt näin pitkällä jo ollaan. :heart: :D
Missy ja prinsessa 26+6 :heart: :D :D :heart:

• Tykkää
Reactions: Sanle
Jospa sitä uskaltutuisi oikein virallisesti tänne listoillekin, eli minulle voi päivittää ikä 31, Km 1/11 ja 6/11, neljättä odottelen ja LA on 14.10

Eka neuvola oli tänään ja siellä se pieni sydän sykki hurjaa vauhtia keskellä sitä katkarapua :) :heart: Pissassa oli vähän leukkarit koholla, joten joudun uuden pissanäytteen viemään ja sitten epäili että minulla on oireeton hiiva tai jokin muu tulehdus. Käski ottaa semmoisen tasapainottavan maitohappobakteerikuurin. Tulipa vain mieleen, että onkohan tulehduksilla ja keskenmenoilla ollut jokin yhteys, kun viime vuonnakin noita tulehduksia oli. Mutta eipä noista tiedä...

Hirveä hinku olisi kertoa sukulaisille, mutta odotellaan nyt ainakin sinne np ultraan ja lääkärinlaan asti. Usko on vahva ja olo positiivinen tämän raskauden suhteen, vaikka vähän vielä tuolla takaraivossa keskenmenopeikko koputtelee aika ajoin. : / Ja voi tätä yökkimisen ja inhotuksen ja kuvotuksen MÄÄRÄÄ!!! :x Kun mikään ei tunnu auttavan! Reippaampi kävely saa yökkimään, aamulla ensimmäinen tunti on ihan kamalaa, kun kaikki hajut yököttää. Kaulaliinat tuntuu kuristavan, kumartelu yököttää. Siltikään en hetkeäkään vaihtais, kunhan tämä täältä tulee syliin asti!!

johnu 8+5 (muuttui neuvolassa, omien laskujen mukaan 8+3)

Tervetuloa johnu ja onnea! :flower: :) Ja tsemppiä!

Meillä meni keskenmenosta noin 7kk ennen plussausta. Multa on poistettu oikea munanjohdin siinä keskenmenon aikana, nini.. ^_^ :) Mut yllättävän vähän aikaa, mä olin varautunu vuoteen..

Onko teillä joskus sellasia.. vatsanväänteitä, polttoja? Ihan ko olis kova kiire vessaan, mut ei tuu edes ilmaa.. Tiettekö mitä ajan takaa?
Mulla tullut nyt parina aamuna sellasia, ei oikein tiiä miten päin olis ja et onko se tosiaan vessahätää vai mitä se on.. menee kyl viidessä minuutissa ohi..

Emby^ ja nökö 25+4 :heart:

Tervetuloa johnu ja onnea! :flower: :) Ja tsemppiä!

Meillä meni keskenmenosta noin 7kk ennen plussausta. Multa on poistettu oikea munanjohdin siinä keskenmenon aikana, nini.. ^_^ :) Mut yllättävän vähän aikaa, mä olin varautunu vuoteen..

Onko teillä joskus sellasia.. vatsanväänteitä, polttoja? Ihan ko olis kova kiire vessaan, mut ei tuu edes ilmaa.. Tiettekö mitä ajan takaa?
Mulla tullut nyt parina aamuna sellasia, ei oikein tiiä miten päin olis ja et onko se tosiaan vessahätää vai mitä se on.. menee kyl viidessä minuutissa ohi..

Emby^ ja nökö 25+4 :heart:
En tiie onko sama, mutta ekaa kertaa nyt tänä aamuyönä oli polttoja.
Nukahdin ja ku heräsin puol7 ni taas oli niitä, mut ne sit hävis.
Ja nyt ku nousin ylös ni taas poltti. ><
Siis sellast kipuu mikä mua muistutti et joko a) on ilmavaivoja tai vatsanväänteitä tai sit b) menkkakivut. Vatsa mul oliki sit vähän sekasin, mut ei mul oo ennen tollasii polttoi tullu.. :s

mulla on kans ollu niitä "polttoja" mahassa,tuntuu just niin kun vatsataudin aikaan kun vääntää ja seuraavaks vessaan pitäs juosta,mutta ei nyt. se vaan vääntää ja tuntuu et maha on ihan pinkeenä,pakko huohotella vähä aikaa,sit se menee ohi.
johtusko jotenkin suolistosta,sehän toimii nyt hitaammin?!

Kylvaa! Ihan just samalta tuntuu ja kuulostaa.. Hmm.. niih, oisko ne sitte ruoansulatusvaivoja.. Se on totta, et suolisto toimii hiukan hitaammin ny.. Jeesjees.. :) Tuskin on mitään vakavaa, en mä sitä tässä.. :p Kiva saada muiden kokemuksia..

Kaktuspiikki Kiitos tsempeistä! :heart: Sinneki oikein paljon viikkoja lisää toivottelen!! :flower: :heart:
Tuollast samankaltast itelki ollu, mut mulla selkeesti liittyny just tuoho "ilmavaivoihin" tai kovaan vatsaan, tarkotan siis suolistoa ei ulkopuolelta. =) Meneepäs vaikeeks nyt.. :D

Lääkärintarkastus Tänään selvitty siitä ja kotiin pääsin siis vielä, IHANAA! :heart: :heart: :heart: :heart:
Prinsessa kasvaa kyllä oikein hienosti nyt oli keskikäyrän just yläpuolella. :heart: Eli painoarvio oli 1126g, elikkä hyvin kasvetaan siellä. :D :D Kaikki oli muuteski hyvin nytten ja sitten tasan kahden viikon päästä kontrollikäynti ellei täs nyt mitää aiemmin ilmene. =) :whistle: :D Kaikinpuolin hyviä uutisia siis!! :heart:

Hankinnoista Ihka ensimmäisen vaatekappaleen uskalsin ostaa vihdoin! :O Sellanen vaalee body jossa lukee englanniksi:
:heart: " I'm so small, I need my mum, I love my dad, I'm so happy " :heart:

NIIH JA POOOOOOOOOOKKKKKKKKKKKKSSS!!!!
Missy ja prinsessa 27+0 :heart: :heart: :heart:

Tillu79 mistä olet hommannut dopplerin ja paljonko maksoi? Olen ajatellut itsekin, vaikka näillä näkymin viimeistä vauvaa ollaan meidän perheeseen odottelemassa. Jos siitä sais jotenkin rauhallisemman olon, kun voisi itse aina kuunnella. Ja olisihan se noille muksuillekin kivaa, kun saa kuunnella tulevan pikkusisaren ääniä jo mahassa :)

Aamulla vihlaisi mahaa oikein kunnolla. :( En tiedä johtuiko pissahädän ja kyljen kääntämisen yhteisvaikutuksesta, vai mistä. olin vielä niin unissanikin, etten oikein paikallistanut varsinaista kipukohtaa. Ehkä tuolla vasemmalla alavatsalla on edelleen kipua. Olisiko lihaksessa? Ärsyttää niin kovasti, kun ei voi heti mennä ultraan ja tarkistaa, että lyökö sydän edelleen ja onko kaikki hyvin!!! Perseestä!!

Huomenna poksuu!! On niiiiin hitaita päiviä välillä. Menisipä kuukausi nopeasti, seuraava neuvola on vasta viikolla 14!!!

johnu 8+6

Poksista vaan täältäkin! ihanan rento aamu,kummallakaan ei kiirettä mihinkään,lököteltiin vaan sängyssä ja höpistiin :heart:
nyt jos lähtis hieman ulkoilemaan mökille viimesten lomapäivien kunniaksi.

johnu mulla on just toi angelsoundsin doppleri,mutta en oo vielä saanu kuulumaan ääniä,johtunee varmaan istukasta joka on edessä tai sitten oon tosi surkee ettimään! :)

aurinkoista lauantaita kaikille!

kaktuspiikki 14+0 !

• Tykkää
Reactions: Missy1985
Hei saisinko liittyä mukaan kasvattelemaan masua... pikkukakkonen olisi tulossa ja keskenmeno taustaa on sen verran.. että 10/2008,3/2009 ja 12/2010.. Oltiin jo lapsettomuus tutkimuksissa ja hoidot olisi pitänyt alkaa kun olisin saanut painoa 5kg pois..alkuviikosta aloin kuitenki epäilemään olotilaani kun oli menkka jomotuksia joita ei koskaan ole ennen menkkoja vaan vasta sitten kun on alkanut ja niinpä tein testin johon YLLÄTYKSEKS ilmestyi haaalea mutta selvästi erottuva plussa.. nyt on sitten tummentunut.. huomenna aikomus tehdä viellä yksi.. HUH.. Pelko on todella todella kova.. !! luulen että tänään olis rv4+0 tasan.. mennään sillä niin kauan kuin ultrassa on käyty.. :) eli la olis sitten 17.11. <3 Meinataan tosiaan mennä varhaisultraan kaks kertaa ihan vain siksi että esikoisen kanssa tehtiin samoin ja alku stressi helpotti paljon sillä!
Menkka jomotuksia on nyt ollut ja tänään aika voimakkaitakin.. pelkään koko ajan että vuoto alkais..

Yhteistyössä