Missä kouluikäinen lapsesi istuu, jos matkustat kaksin hänen kanssa henkilöautolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stars Hollow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Stars Hollow

Jäsen
09.01.2012
215
0
16
Siis etupenkillä vai takapenkillä? Ja nyt tarkoitan nimenomaan pidempiä matkoja isommilla teillä.

Itse ajan toisinaan 8-vuotiaamme kanssa kahden nelostietä vajaan 100km suuntaansa ja oon aiemmin istuttanut tyttöä takapenkillä. Koska jutteleminen on kuitenkin paljon hankalampaa tytön istuessa takana, niin oon pohtinut, voisko hän istua edessä vieressäni. Miten te muut toimitte? Istutatteko koululaista turvallisemmin takana vai mukavammin edessä?

[QUOTE="niin";25828824]No se tietenkin riippuu siitä kuinka pitkä lapsesi on! Meillä pian 10-v. poika istuu vielä pitkät ajomatkat takapenkillä.[/QUOTE]

Tyttö on nyt n. 130cm ja käyttää koroketta.

Meillä istuu vielä turvavyöistuimessa ja takapenkillä. Pituutta hieman enemmin kun teillä. Annan istua takana ja turvaistuimessa niin kauan kuin suostuu/mahtuu. Tykkää itse turvaistuimesta, koska siinä on helpompi nukkua. Hyvä näin! :-)

[QUOTE="vieras";25828903]Meillä ei enäää ekaluokkalaisella ollut turvaistuimia. Noloahan se olisi ollut! Kaverillani oli vielä 2luokallakin ja aika kieroon katsottiin.[/QUOTE]

tai muuten, ei noin typerä voi olla!!!!

mitä haittaa jos joku idiootti katsoo kieroon, jos tällä tavalla turvaistuimella pelastat lapsesi hengen...????!!!!!
haloo taas!!

Useimmiten 9-vuotias ja 12-vuotias istuvat pitkät matkat takapenkillä. Mulla on turvallisempi fiilis sillä tavalla. Välillä ovat kyllä edessäkin istuneet (9-vuotias vielä korokkeen kanssa), mutta ne ovat olleet lyhyempiä matkoja.

Mitä eroa sillä on, onko matka pitkä vai lyhyt?
Tää on musta täällä ihan naurettavaa, että puhutaan siitä turvallisuudesta ja ollaan niin ehdottomia joissain asioissa, mutta sitten toisissa taas ihan huolettomia.

Jos sä ajat 100km/h vauhtia isolla tiellä, niin ihan yhtä paljon se kolari kohdalle osuessaan aiheuttaa vahinkoa, oli se sun matkasi pisteestä A pisteeseen B sitten 5km, tai 500km....

Yleesnä takapenkillä, koska etupenkillä pienimmän selkä menosuuntaan istuin. Pidemmille matkoille saatan kyllä irroittaa istuimen, jos kyydissä vain isompi lapsi. Juuri siksi, että tuollaiset ajelut mukavaa jutusteluaikaa.

Aina sanotaan, että turvallisin paikka istua autossa on takapenkki. Laitatteko miehennekin sinne istumaan?

[QUOTE="vieras";25829292]Onks sulla paku?

Meillä istuu aina takapenkillä turvaistuimessa.[/QUOTE]

On, enkä laittais kyl muutenkaa 12 enkä 16 vuotiaita turvaistuimeen. Ennemmin mun pitäis olla sellasessa ku oon perheen lyhin ;)

Yhteistyössä