Onko normaalia että flunsassa sattuu ja ahdistaa keuhkoihin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
vai olisko jotain muuta. Ihan sohvalla istuessa/maatessakin. Puhumattakaan jos kävelet edes jääkaapille on poltto kova.
En kehtaisi tälläisenä kiireisänä tauti aikana häiritä turhaan lääkäreitä.
 
"aloittaja"
Kyllä hengittää pystyn, mutta se ei ole vaivatonta. Eli siis tunnen sen, tekee kipeää/polttaa/ahdistaa/vaikeaa... kuinka sen nyt kuvailisi. Ja yhtään jos hengästyy maistuu suussa veren maku.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25824052]Kyllä kävisin keuhkot varoiksi kuunteluttamassa. En tosin missään iltapäivystyksessä, mutta omalääkärille koettaisin saada päivystysaikaa.[/QUOTE]

Mulla ei ole ns. omaa lääkäriä. Ja työterveyshuoltokin viikon eteenpäin varattu..
 
"aloittaja"
yskä on kuivahkoa.. limaa kyllä irtoaa, mutta vain aamuisin ja siihen meinaa tukehtua.
Kovasti yskittää, ikäänkuin koko ajan joku kutittas sulalla tuolta kurkusta ja keuhkoista.
Kuumetta ei ole,vaan mittari näytti 37. Minun normi lämpö on jotain 35 luokkaa.
 
Mulla myös keuhkoputken tulehdus... Nyt 5. päivä menossa lääkekuuria ja nyt rupeaa jo henki paremmin kulkemaan.
Mulla lääkäri sanoi, että heti lääkäriin uudestaan jos kuume nousee, silloin voi olla keuhkokuumetta.
 
"vieras"
Keuhkoputkentulehdus voi mennä itsekseen ohi, mutta jos on bakteerin aiheuttama, niin siihen tarvitaan antibiootteja. Suosittelen käymään lääkärissä, jos vaikka ottaisivat tulehdusarvot.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25824918]Keuhkoputkentulehdus voi mennä itsekseen ohi, mutta jos on bakteerin aiheuttama, niin siihen tarvitaan antibiootteja. Suosittelen käymään lääkärissä, jos vaikka ottaisivat tulehdusarvot.[/QUOTE]

ei mulla vaan mennyt. antibiotit alkovat sit tepsiä.
Kaks viikkoa kuuntelin ja kun lääkkeitä aloin ottaa niin muutamassa päivässä alko tepsiä.
 
"vieras"
Tarkoitin siis että suurin osa menee ohi itsekseen, jos on viruksen aiheuttama. Ei mullakaan ole koskaan mennyt ilman lääkekuuria pois, mut aina ollut bakteerin aiheuttama, tulehdusarvot siis korkealla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25824942]ei mulla vaan mennyt. antibiotit alkovat sit tepsiä.
Kaks viikkoa kuuntelin ja kun lääkkeitä aloin ottaa niin muutamassa päivässä alko tepsiä.[/QUOTE]

minulta ei otettu tuolloin mitään testejä.. (??) mistä sit tiesivät kumpaa on?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25825065]Ei sitä tiedäkään muusta kun tulehdusarvoista,,,jos eivät ole koholla niin aika varmasti viruksen aiheuttama, eikä vaadi antibiootteja.[/QUOTE]

mut sain silti ja tehosi?
 

Yhteistyössä