V*ttu että menee hermot nyt ! Syömälakkoko ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä ??????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä ??????

Vieras
Mitähän ihmettä nyt oikein meinaa, kun n. 10 kuukauden ikäinen vauva ei suostu syömään oikein mitään ? Varsinkaan puuroa !

Kauheeks huutamiseks meni äskenkin, kun yritin iltapuuron syöttää, ei kelvannut.
Maha ollut ripulilla sillä ja kakat haissu ihan kamalalle, tänään tuli vihreää kakkaa ja sulamatonta ruokaa. Viikonloppuna tuli neonkeltaista kakkaa.

Olen nyt jättänyt vehnän pois sitten ruuasta, koska se ei kuulema ole hyväksi alle 1-vuotiaille, saattaa aiheuttaa vilja-allergiaa.

Kulmahampaita on tulossa, en tiedä johtuisko siitä mutta tuota lakkoilua on jatkunu kohta 2 viikkoa jo !

Allergiaa ? Hampaista johtuvaa ?

No nytkin sitten pistin pelkän maidon voimalla nukkumaan, ilmeisesti herää sitten yöllä syömään vellin pullosta nälkäänsä.
Puolisohan ei siitä yhtään tykkää (hoitaa yösyötöt).

Pitäiskö viedä jo lääkäriin ?

Niin ja koitapa vaikka huomenna, että annat Buranaa pari kertaa. Voipi olla, että maistuu ruokakin.
Tai sitten on mahatautia, eikä sen takia ole ruokahalua.

Ei se haittaa, vaikka olisi kauankin syömättä, kunhan nestettä menee.

Meillä oli juuri lähes kaksi viikkoa kestävä ripuli 9,5kuukautisella vauvalla, ja moni sanoi, että nyt on jos jonkinlaista mahatautia liikkeellä.
Kokeile antaa hedelmäsoseita, jos ei muuta suostu syömään. Ja meille ainakin lääkäri sanoi, että tärkeintä on juominen, eli ei haittaa vaikka pari päivää söisi vähän huonommin.

Ihan ensimmäisenä luovut meidän äitien suurimmasta paheesta: stressaamisesta. Lapsilla on luonnostaan kausia, että elävät melkeinpä ilmalla vain. Aikuiselle tämä on aivan hirveää, kun tuntuu, ettei lapsi syö, nälkäänkö tuo itseään näännyttää, mutta ei varmasti näännytä! Anna olla vähemmällä ruoalla, odottele ja katsele hetki, kyllä se siitä rauhoittuu ja rupeaa taas syömään. Molemmilla lapsistani ollut ihan samanlaisia oikkuja tuossa iässä. Voi johtua hampaista, niin kuin tuolla jo aiemmin mainittiin, voi myös johtua jostain mystisestä, ohi menevästä vatsavaivasta. Mutta mikä tahansa syy olikaan, lapsi ei kuole siihen, että elää väliaikaisesti pelkällä maidolla. Kyllä se luonto lapsensa hoitaa. Voit kysäistä neuvolasta jos oikein huoli painaa. Sieltä saa usein hyviä vinkkejä, millä pahimmasta pääsee yli.

Kyllä se luonto lapsensa hoitaa. Voit kysäistä neuvolasta jos oikein huoli painaa. Sieltä saa usein hyviä vinkkejä, millä pahimmasta pääsee yli.

Ennen ei myöskään ollut sellaisia allergioita kun nykyisin, aiheuttaa juurikin ripulia ja tuollaista kakkaa. Sekä syömättömyyttä. Vihreä kakka ei ole normaalia.
Ne neuvolan tiedot on myöskin usein sillä jollain 80-luvun tasolla.

Jos ap lapsi ei muuten ole kovin kiukkuinen ja nukkuu ok, ei varmaan ole allergiaa. Mutta muuten voisit kokeilla viljatonta vähän aikaa. Eli Riisipuuroa ja soseita missä ei myöskään lisättyä viljaa. Jos auttaa, niin luultavasti allergiaa.

Ihan varmasti voi johtua hampaistakin. Yks mikä ton ikäsiä saattaa myös huudattaa ruokapöydässä on se et ne tahtoo osallistua itse siihen syömiseen. Annatko hänelle mahdollisuuden syödä itse?

Ne neuvolan tiedot on myöskin usein sillä jollain 80-luvun tasolla.

Miksi ihmisillä on tuollainen käsitys neuvoloista? Itse olen muuttanut lasten kanssa paljon ja pojat ovat käyttäneet 4 neuvolan palveluita. Kaikki kokemukset ovat olleet todella positiivisia. Kerran luin neuvolassa kuulemistani asioista sanomalehdestä pari viikkoa neuvolakäynnin jälkeen, ja muistan miehellekin ihmetelleeni, kuinka neuvolassa voivat olla perillä jostain sellaisesta. Neuvolassa juteltiin paljon muustakin kuin vihreästä kakasta...

Kyllä edelleenkin ehdottaisin, että aloittaja ottaa yhteyttä neuvolaan jos on kova huoli. Siellä kyllä osaavat rauhoitella. Jos tuntuu, ettei vastaus tyydytä, kannattaa hakeutua lääkäriin. Itse sain lasten vauva-aikana tosi hyviä kokemuksia yksityiseltä puolelta, mutta saattavathan nuo kunnalliset terveydenhuoltopalvelutkin olla mainettaan parempia - ainakin joissain kunnissa - vaikka täällä aivan retuperällä ovatkin.

Yhteistyössä