Seksi on edelleenkin tabu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "herkuttelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"herkuttelija"

Vieras
Sellaisen mielikuvan saa kun palstaa lukee. Jos joku kertoo tai puhuu seksistä, heti hyökätään halveksimaan kuin kyse olisi jostain perverssiosta! Aika kummallista.

Ettekö te NAISET koskaan puhu seksistä esim. ystävienne kanssa? Onko kaikki salaista puuhastelua pimeässä peiton alla?
Eikö teitä tosiaankaan kiinnosta? Miksi ei? Kaikki raskautuneet on sitä ainakin harrastaneet. :D

Kukaan ei hyökkää jos joku puhuu palstalla kuukupeistaan, limoistaan tai repeytymistään.

Miksi seksistä puhuminen on kaikkein tuomittavinta?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
seksi koskettaa ( yleensä ) jotakuta muutakin kuin vain itse kertojaa. en itse tykkäisi jos mun mies kuvallaan tunnistettavasti kertoisi meidän seksielämästä täällä tai jossakin muulla forumilla.

seksi ei nykyään ole minusta silti TABU. sillähän myydään kaikkea autoista tiskirätteihin suunnilleen.
nykyään ihminen on kieroutunut ja sulkeutunut, jos ei halua omaa seksielämäänsä jakaa .tai vähintäänkin sulkeutunut peiton alla lauantaisin saunan jälkeen paneskelija. ;)

seksi koskettaa ( yleensä ) jotakuta muutakin kuin vain itse kertojaa. en itse tykkäisi jos mun mies kuvallaan tunnistettavasti kertoisi meidän seksielämästä täällä tai jossakin muulla forumilla.

seksi ei nykyään ole minusta silti TABU. sillähän myydään kaikkea autoista tiskirätteihin suunnilleen.
nykyään ihminen on kieroutunut ja sulkeutunut, jos ei halua omaa seksielämäänsä jakaa .tai vähintäänkin sulkeutunut peiton alla lauantaisin saunan jälkeen paneskelija. ;)

Näin varmaankin monen kohdalla on.

Mutta miksi joku toinen joka kertoo avoimemmin, pitää joukolla yrittää lytistää maan rakoon?

Jos toisen kertoma ei itseä vahingoita niin miksi sitä ei sallita?

Ei ole, mut niinku endie2:kin totesi niin seksi koskettaa myös toistakin ihmistä kuin sitä kertojaa. Ja vaikka periaatteessa mulle on sama vaikka mun mies kertoilis kavereilleen millainen mä olen sängyssä tms niin en mä silti halua että kaikki tietää niin intiimeitä asioita musta.

Näin varmaankin monen kohdalla on.

Mutta miksi joku toinen joka kertoo avoimemmin, pitää joukolla yrittää lytistää maan rakoon?

Jos toisen kertoma ei itseä vahingoita niin miksi sitä ei sallita?

tällä ilmeisesti nyt viitataan johonkuhun ... ?! ( anteeksi en tiedä, en ole ollut niin paljoa nyt palstalla... ).
mutta siis jos on kyse jostakusta palstatyypistä, niin jotkut nyt vaan herättävät ihmisissä reaktioita ,että otsasuoni pullottaa.kirjoitti henkilö sitten moi tai hei. :)

itse mietin joskus, että en jaksa uskoa, että kaikki osaavat ymmärtää nettikirjoittelun iättönyyttä , minkä kerran kirjoitat, jää tänne iäksi. mutta en jaksa siitä täällä(kään) (enää) muistutella,koska A ) kaikilla on toisten luvat kertoa vaikka mitä tai B ) oikeastaan ei kuulu mulle ja tyydyn vain hymähtelemään nykyisin ;)

Noen tasan puhu seksistä kavereideni kanssa. Mitä se niille kuuluu? Eikä se tarkoita, että olisin estynyt. Mitä lisäarvoa seksimme saisi siitä, että kertoisimme siitä muille?

[QUOTE="herkuttelija";25807718]

Ettekö te NAISET koskaan puhu seksistä esim. ystävienne kanssa?[/QUOTE]

No en puhu. Ei katsos kiinnosta jakaa seksielämääni kavereille ja vielä vähemmän kiinnostaa kuulla heidän seksielämästään. Olenko nyt sulkeutunut ja säälittävä?

Alkuperäinen kirjoittaja öhh;25807829:
No en puhu. Ei katsos kiinnosta jakaa seksielämääni kavereille ja vielä vähemmän kiinnostaa kuulla heidän seksielämästään. Olenko nyt sulkeutunut ja säälittävä?

myös tälle. Kaikkea asioita ei tarvitse jakaa muiden kanssa.

Noen tasan puhu seksistä kavereideni kanssa. Mitä se niille kuuluu? Eikä se tarkoita, että olisin estynyt. Mitä lisäarvoa seksimme saisi siitä, että kertoisimme siitä muille?

Eihän siitä ole pakko kertoa, mutta ihmetyttää jos ei siitä koskaan luonnostaan viriä keskustelua. Kaikki (melkein kaikki?) ovat seksistä kuitenkin kiinnostuneita.
En ole koskaan hakenut lisäarvoa, ei tullut mieleenikään tuo, mutta hauskaa ja vapauttavaa on keskustelujen tiimoilta ollut.

Pidän nämä asiat ihan omina yksityisasioina. Olen luultavasti outo kun nykyään on muotia jauhaa näistä jutuista, ketä pani ja mihin reikään jne.

Mutta näillä mennään, olen luultavasti vanhanaikainen vaikka en ole kovin vanha. Jotkut asiat tekee mieli pitää ihan omana ja naisen välisinä juttuina.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Alkuperäinen kirjoittaja öhh;25807829:

Onhan(hauskassa) keskustelussa muitakin variaatioita olemassa kuin nuo kaksi mainitsemaasi.

Ärsyttääkö SINUA jos joku MUU täällä kertoo ITSESTÄÄN? Jos, niin miksi?

Puhun mä parhaan ystäväni kanssa aika intiimistikin(eli kokemuksista jne), mutta sit muiden kavereiden ja tuttavien kanssa ne seksijutut on sellasia pintapuolisempia, ehkä vähän saattaa vihjailla omista mieltymyksistä.
Riippuu niin tilanteesta.

En mä kuitenkaan Suomen suurimmalle äitien keskustelupalstalle kirjoittaisi tällä omalla nickillä, blogitiedoillani ja kuvallani mitään seikkaperäistä selostusta seksielämästäni. Enkä varsinkaan sellaista tarinaa, mistä pystyy suht helposti päättelemään keitä ovat tarinan muut osapuolet. :D

Puhun mä parhaan ystäväni kanssa aika intiimistikin(eli kokemuksista jne), mutta sit muiden kavereiden ja tuttavien kanssa ne seksijutut on sellasia pintapuolisempia, ehkä vähän saattaa vihjailla omista mieltymyksistä.
Riippuu niin tilanteesta.

En mä kuitenkaan Suomen suurimmalle äitien keskustelupalstalle kirjoittaisi tällä omalla nickillä, blogitiedoillani ja kuvallani mitään seikkaperäistä selostusta seksielämästäni. Enkä varsinkaan sellaista tarinaa, mistä pystyy suht helposti päättelemään keitä ovat tarinan muut osapuolet. :D

En minäkään tänne paljasta mutta ei minua haitta jos joku muu paljastaa.

Seksi nyt vaan on aihe josta ei saisi paljastaa yhtään mitään, sen yleisyydestä huolimatta. Kuten hyytikyppynenkin tuossa sanoi, siitä vihjaamallakin saa haloon aikaiseksi. :D

Millä tavalla se on tabu? Mitäs jos ihmisillä nyt vaan sattuu heräämaan halveksunta, kun joku esittelee sellaisia seksitapoja, joita ei pidetä hyvien tapojen mukaisina? Kertoo vaikkapa että kännissä panevat kavereiden kanssa sekaisin ja keskenään sillä välin, kun joku kavereista joutuu poistua ulkopuolisena olohuoneeseen?

Mun mielestäni asia on päinvastoin eli seksi on nykyisin kaikkea muuta kuin tabu. Seksiähän tulee joka tuutista ja mitä erilaisempaa, sitä "parempaa" ja "normaalimpaa" se on. Jotenkin ollaan mun mielestä menty äärimmäisyydestä toiseen. Nykyisin pitäisi olla jotain muuta kuin perushetero, ollakseen normaali. Tälläkin palstalla kuullun mukaan pitäisi paneskella vähän joka reikään, olla kimpassa ja paneskella muutenkin missä sattuu ja ketä sattuu - ja vielä kertoa siitä kaikesta. Sitten olisi normaali, eikä estynyt. Outo ja epänormaali on nykyisin se, jolla on yksiavioinen parisuhde, ihan tavallista seksiä ja joka ei höpöttele julki kaikkia intiimiasioitaan.

[QUOTE="vieras";25811712]Millä tavalla se on tabu? Mitäs jos ihmisillä nyt vaan sattuu heräämaan halveksunta, kun joku esittelee sellaisia seksitapoja, joita ei pidetä hyvien tapojen mukaisina? Kertoo vaikkapa että kännissä panevat kavereiden kanssa sekaisin ja keskenään sillä välin, kun joku kavereista joutuu poistua ulkopuolisena olohuoneeseen?[/QUOTE]

Ihminen kun projisoi itseään.

Mistä herää halveksunta? Mikä raivostuttaa jos joku esittelee? Kuka on määritellyt hyvien tapojen mukaisen seksikäyttäytymisen?

Ihmistä ärsyttää toisissa eniten ne samat asiat, joita on itsessä.

:)

Ihminen kun projisoi itseään.

Mistä herää halveksunta? Mikä raivostuttaa jos joku esittelee? Kuka on määritellyt hyvien tapojen mukaisen seksikäyttäytymisen?

Ihmistä ärsyttää toisissa eniten ne samat asiat, joita on itsessä.

:)

Aika huono analyysi. Itse en tekisi kaverille noin, en käyttäytyisi noin, en tekisi puolisolle noin, enkä suostuisi tuollaiseen kohteluun.

Yhteistyössä