Hävetkää poliitikot palkkoinenne, etuinenne, eläkkeine!!!!!

• Viestiketjun aloittaja "kansalainen"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei viitsi punamummokaan kantaa yhteistä vastuuta, vaan kehtasi nostaa verotonta palkkaa presidentin hommasta ja nyt sitten verotonta eläkettä. No mikäs sitä on herrojen nostaa veroastetta kun ei itse tarvitse maksaa veroja.

rietas
Mehän ne sinne äänestetään. Ehkä ensi kerralla voisit äänestää jotain sellaista, joka ei tavoittele ensisijaisesti omaa etuaan? Tai ryhdy itse ehdokkaaksi?

Kansanedustajia on 200. Jos jokainen saa 6500 € palkka, se tekisi 1,3 M€ kuukaudessa. Äkkiseltään kuulostaa paljolta, ja yksittäiselle ihmiselle se olisikin lottovoitto. Mutta jos tuosta alettaisiin jakamaan vaikka jokaiselle suomalaiselle jotain, niin mitä jäisi per lärvi?

Se on niin suhteellista.

"vieras"
Mehän ne sinne äänestetään. Ehkä ensi kerralla voisit äänestää jotain sellaista, joka ei tavoittele ensisijaisesti omaa etuaan? Tai ryhdy itse ehdokkaaksi?

Kansanedustajia on 200. Jos jokainen saa 6500 € palkka, se tekisi 1,3 M€ kuukaudessa. Äkkiseltään kuulostaa paljolta, ja yksittäiselle ihmiselle se olisikin lottovoitto. Mutta jos tuosta alettaisiin jakamaan vaikka jokaiselle suomalaiselle jotain, niin mitä jäisi per lärvi?

Se on niin suhteellista.
Kansanedustajien palkka pitäisi kymmenkertaistaa, muuten meillä on vain kutosen lyhyellä matikalla kunnostautuneita pääministereitä.

ap.
[QUOTE="vieras";25803819]Kansanedustajien palkka pitäisi kymmenkertaistaa, muuten meillä on vain kutosen lyhyellä matikalla kunnostautuneita pääministereitä.[/QUOTE]

ei pitäisi vaan se pitäisi pienempää 200e kuukausi

Oon jokseenkin samaa mieltä, mutta että 200e/kk palkkaa?

Mielestäni kansanedustajat on kyllä oikeutettu hyvään palkkaan, tekeväthän he sen rahan eteen töitäkin vaikka meille tavalliselle pulliaisille se voi näyttää joltain muulta.
Jokseenkin taas sitten tuntuu, että liika on liikaa. Ensinnäkin heillä on kaikki etuudet käytettävissä, he eivät maksa asumisestaan tai liikkumisestaan, he eivät maksa veroja.. Palkat huitelee pilvissä ja mitä kansanedustajille jää elämisestään maksettavaksi? Äkkiseltään ajateltuna vain oma syömisensä. Ellei syömässäkin käydä "liike lounailla.." ;D

• Tykkää
Reactions: Millenia
vieeeras
Hei ap, mihin unohdit kaveriesi Hakkaraisen ja Soinin kuvat?! Ei nekään ilmaiseksi istu siellä eduskunnassa. Tosin Teuvvolla on usein yöllisiä luottamustehtäviä, joista pitäisi maksaa jopa vähän ekstraa.

Oon jokseenkin samaa mieltä, mutta että 200e/kk palkkaa?

Mielestäni kansanedustajat on kyllä oikeutettu hyvään palkkaan, tekeväthän he sen rahan eteen töitäkin vaikka meille tavalliselle pulliaisille se voi näyttää joltain muulta.
Jokseenkin taas sitten tuntuu, että liika on liikaa. Ensinnäkin heillä on kaikki etuudet käytettävissä, he eivät maksa asumisestaan tai liikkumisestaan, he eivät maksa veroja.. Palkat huitelee pilvissä ja mitä kansanedustajille jää elämisestään maksettavaksi? Äkkiseltään ajateltuna vain oma syömisensä. Ellei syömässäkin käydä "liike lounailla.." ;D
joo, miettivät päivät pitkät että miten saisivat täytettyä omia lompakoitaan enemmän. loppuajan koittavat keksiä uusia veroja.

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25803923:
joo, miettivät päivät pitkät että miten saisivat täytettyä omia lompakoitaan enemmän. loppuajan koittavat keksiä uusia veroja.
No hittojako äänestätte sinne edustajia, jotka ajaa vain omia etujaan?

Yhteistyössä