Ex koiranomistaja ei anna tietoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joopajoo"

Vieras
Otettiin koira. Selvitettiin koirasta paljon ennen kuin päätimme sen ottaa. Tehtiin luovutussopimus, nimet alla. Edelleen odotamme ent. omistajalta tietoja milloin koira käynyt lääkärissä viimeksi, sekä rokotustietoja. Luotimme kun sanoi toimittavansa rokotustiedot kun löytää rokotuskortin. Monta kertaa olemme kysyneet ja viimeksi sanoimme että antaa edes eläinlääkärin nimen missä koira käyny, saahan ne tiedot sieltä (jos hän esim. kadottanut kortin), no nyt se oli löytynyt (?) mutta tietoja ei vieläkään ole saanut laitetuksi meille.
Sopimukseen kirjasi kuitenkin terve koira, rokotukset ja madotukset on kunnossa. Mihin lähdetään selvittelemään jos tämä ent. omistaja ei tietoja luovuta (vaikka sopimuksessa niin lupaa) ? Koiran hyvinvointia tässä ajatellaan. Eipä näytä häntä kiinnostavan.

Soita eläinlääkäriin ja kysy, voiko koiralle ottaa rokotteet nyt varmuuden vuoksi, vaikkei edellistä kertaa ole tiedossa. (jos sitä ylipäätään on aiemmin rokotettu suositusten mukaan, en meinaan luottaisi, että on.) Madottaa voitte vaikka heti tänään.

Jos koira on sirutettu, vie eläinlääkärille joka katsoo sirusta koiran tiedot. Jos ei ole sirutettu tai rekisteröity jollekkin kasvattajalle johon ottaa yhteyttä, on myyjä ollut joku vastuuntunnoton luuseri ja oma mokasi, että ostit häneltä.

[QUOTE="poks";25803367]Soita eläinlääkäriin ja kysy, voiko koiralle ottaa rokotteet nyt varmuuden vuoksi, vaikkei edellistä kertaa ole tiedossa. (jos sitä ylipäätään on aiemmin rokotettu suositusten mukaan, en meinaan luottaisi, että on.) Madottaa voitte vaikka heti tänään.[/QUOTE]

täytyy madottaa ennen rokotuksia. Voikohan tätä viedä johonkin kuluttajariitalautakuntaan via onko se vaan yritys vastaan kuluttaja? Kun sopimus on.
Ihmiset on niin pahoja!

Pahasti kuulostaa siltä, ettei koiraa ole rokotettu kun salailee tolleen lääkärin nimeäkin. Itse ottaisin yhteyttä eläinlääkäriin ja kysyisin häneltä, miten asiassa pitäisi toimia.

[QUOTE="vieras";25803423]Pahasti kuulostaa siltä, ettei koiraa ole rokotettu kun salailee tolleen lääkärin nimeäkin. Itse ottaisin yhteyttä eläinlääkäriin ja kysyisin häneltä, miten asiassa pitäisi toimia.[/QUOTE]

Joo niin täytyy ehkä tehdä.

Mikään kuluttajasuojalautakunta ei puutu yksityisten välisiin juttuihin.
Mä kans epäilen ettei koiraa ole rokotettu lainkaan, madota se nyt heti ja soita ell ja kysele niistä rokotuksista.
Ja täytyy sanoa että mä en ole kovinkaan monesta seropista kuullut joka olisi sirutettu, enkä oikein ymmärrä miksi ihan kotikoira pitäisikään siruttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja hippiäitee;25803568:
Tuskin kannattaa kamalasti päätään tälläisellä vaivata, anna koiralle loishäätö ja aloita rokotukset aivan alusta.

Rokotetaanhan löytökoiratkin vaikkei ole mitään tietoa edellisistä rokotuksista.

totta. Kiitos!

Mä kans epäilen ettei koiraa ole rokotettu lainkaan, madota se nyt heti ja soita ell ja kysele niistä rokotuksista.
Ja täytyy sanoa että mä en ole kovinkaan monesta seropista kuullut joka olisi sirutettu, enkä oikein ymmärrä miksi ihan kotikoira pitäisikään siruttaa?

Lähinnä ehkä siksi jos menee hukkaan ja joku löytää, niin omistaja saadaan selville.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Meidän sekarotupiski on sirutettu ja ihan siks että jos katoaa/karkaa tms. niin löytyy omistaja. Onks sun mielestä sekarotuiset niin mitättömiä että ihan sama vaikka karkais, ei sitä kukaan kaipaa kuiteskaa?

Meidän sekarotupiski on sirutettu ja ihan siks että jos katoaa/karkaa tms. niin löytyy omistaja. Onks sun mielestä sekarotuiset niin mitättömiä että ihan sama vaikka karkais, ei sitä kukaan kaipaa kuiteskaa?

En mä sillä tarkottanut, mulla oli itelläkin ihana sekarotuinen. Eikä mun rotukoiristakaan (3 kpl) oo ikinä kellään sirua ollut enkä oo osannut kaivata.
Aattelin vaan kun tosta yhdestä vastauksesta sai sen kuvan että ellei koiralla ole sirua niin omistaja on täyspaska.

En mä sillä tarkottanut, mulla oli itelläkin ihana sekarotuinen. Eikä mun rotukoiristakaan (3 kpl) oo ikinä kellään sirua ollut enkä oo osannut kaivata.
Aattelin vaan kun tosta yhdestä vastauksesta sai sen kuvan että ellei koiralla ole sirua niin omistaja on täyspaska.

jotkut on vaan ilkeitä. suurin osa siis. pieni osa ihmisiä on oikeesti ystävällisiä.

No onhan se siru hyödyllinen, vaikka tuskin monikaan sitä oikeasti tarvitsee loppujen lopuksi. On se silti hyvä olla olemassa.

• Tykkää
Reactions: as if
Ja ap:lle. En tosiaan tiedä voiko tuosta valittaa minnekään tms. mut meidän koirasta kans ei tiedetty otettaessa että onko saanut rokotuksia (oli 1,5-vuotias). Ja muistaakseni eläinlääkäri antoi ne kaikki tarpeelliset, sanoi ettei niistä ole haittaa vaikka se olisikin saanut ne jo mutta siitä on haittaa jos oletetaan että on saanut vaikka ei olekaan ja sitten ei anneta niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja missä äly;25805170:
Miksi helvatassa ette pistänyt ehdoksi,että tiedot pitää tulla tiettyyn päivämäärään mennessä jos haluaa koko hinnan :) Yksinkertaista.
Miksi helvatassa et lue viestejä joihin vastaat?
Koira oli ilmainen.

Alkuperäinen kirjoittaja missä äly;25805170:
Miksi helvatassa ette pistänyt ehdoksi,että tiedot pitää tulla tiettyyn päivämäärään mennessä jos haluaa koko hinnan :) Yksinkertaista.

Mä ymmärrän lukemaani niin että koirasta ei ole maksettu mitään.

Ja ap:lle. En tosiaan tiedä voiko tuosta valittaa minnekään tms. mut meidän koirasta kans ei tiedetty otettaessa että onko saanut rokotuksia (oli 1,5-vuotias). Ja muistaakseni eläinlääkäri antoi ne kaikki tarpeelliset, sanoi ettei niistä ole haittaa vaikka se olisikin saanut ne jo mutta siitä on haittaa jos oletetaan että on saanut vaikka ei olekaan ja sitten ei anneta niitä.

ok, kiitos!

eikös sen voi laskea, koira saa ekat rokotukset 8-10viikon iässä, tähän tehosteen kuukauden kuluttua ja vuoden ikäisenä taas rokotukset, tästä eteenpäin parinvuoden välein, riippuen tietty yhdistelmistä.

Yhteistyössä