Ei ihme, että naiset tekevät enemmän kotitöitä omasta mielestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naiset vauhdissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän syksy;25800640:
joo, kyllä ap osaa ainakin määräämisen, kaverin äitikin määrätään hiljaiseksi ja samalla pidetään itseään kidutuksen uhrina. miehen logiikkaa?

ei tule mieleen, että ne naiset ei hiljenneet oivaltaessaan olleensa väärässä, vaan järkytyksestä herran elkeistä?

Se kaverin äiti käyttäytyi todella törkeästi, kukaan ei ilmeisesti hänelle ole ikinä sanonut mitään vastaan. On vieläkin vihainen mulle, ihan yksi lysti. Tämä nainen puhuu kaikista selän takana pahaa, niin miehistä kuin naisista, todella törkeä tyyppi. Niin törkeitä juttelee poikansa entisistä naisista, haukkuu huoriksi ja ihan käsittämätöntä läppää.

Oli luultavasti ekan kerran hiljaa eläessään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25800657:
Diktatuurissa onkin se hyvä puoli, että silloin siivotaan, kun minä niin päätän. Muutoin saa olla kuin ellun kanat. :p
Tuo on totta. Meillä demokratiassa menee niin, että se siivoaa, joka on sotkenutkin tai jota sotku häiritsee. Pientä eripuraa meinasi aikoinaan syntyä, kun nuoriso oli sotkenut keittiön ja olisi pitänyt muka ruokaa laittaa, mutta mä en laittanut, koska en halunnut siivota keittiötä eikä mulla ollut nälkä. Pari kuukautta ne yritti, että mä olisin ollut hovimestari, siivooja, kokki, puutarhuri ja pankkiautomaatti, mutta mä en siihen suostunut. Joko kaikki tekee osuutensa tai sitten kukaan ei tee mitään.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Se kaverin äiti käyttäytyi todella törkeästi, kukaan ei ilmeisesti hänelle ole ikinä sanonut mitään vastaan. On vieläkin vihainen mulle, ihan yksi lysti. Tämä nainen puhuu kaikista selän takana pahaa, niin miehistä kuin naisista, todella törkeä tyyppi. Niin törkeitä juttelee poikansa entisistä naisista, haukkuu huoriksi ja ihan käsittämätöntä läppää.

Olet ilmeisesti aika nuori.

Älä sure, kyllä se sinäkin vielä tavoille opit, vaikka matkan varrella vähän tulee lunta tupaa. Naisen pelko on viisauden alku... ja niinkin sanotaan, että parempi se on olla tossun allan kuin taivasalla.

Jos itsekin myönnät, että kaverin äiti on joku aivan erityisen luonnevikainen tapaus, niin miksi ihmeessä yleistät hänen käyttäytymisensä koskemaan koko naissukupuolta?

• Tykkää
Olet ilmeisesti aika nuori.

Älä sure, kyllä se sinäkin vielä tavoille opit, vaikka matkan varrella vähän tulee lunta tupaa. Naisen pelko on viisauden alku... ja niinkin sanotaan, että parempi se on olla tossun allan kuin taivasalla.

No tämän naisen elämä on niin yksinäistä, että ei käy kateeksi. Kaikki vihaavat häntä, edes omat lapset ei tykkää. Milloinkohan tämä nainen tajuaa mistään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö...;25800844:
Jotain äitisuhdeongelmia sinulla, pitääkö paikkansa? Ne on helppo projisoida kaverin äitiin tai omaan (pian entiseen?) naisystävään.

No ei todellakaan, äitiin ja siskoon välit ovat loistavat.

Miehen logiikka: Laitan pyykit koneeseen, otan pyykit koneesta ja ripustan kuivumaan. Pyykinpesuun käytetty kotityöaika 10 minuuttia.

Naisen logiikka: Laitan pyykit koneeseen, annan koneen käydä, otan pyykit koneesta ja ripustan kuivumaan. Pyykinpesuun käytetty kotityöaika 2½ tuntia.

Sama homma kun käytetään astianpesukonetta.

Enpä ole tyhmempää kuullut. Ei kukaan noin ajattele. Mistä tuollaisia kuvitelmia olet saant päähäsi?

Pyykinpesuun menee parisenkymmentä minuuttia, eniten vie aikaa pyykin kuivan pyykin lajittelu, ja vienti jokaisen omaan kaappiin. myös pyykin ripustaminen vie hetken.

No ei todellakaan, äitiin ja siskoon välit ovat loistavat.

Eikö ne komenna sua koskaan tai vaadi mitään? Meinaan, jos ihminen tietää mitä on asialliset vaatimukset ja hyväksyy oman osuutensa, niin ei se riehu ympäriinsä niinkuin sinä nyt, vaan opettaa vastaantuleville hölmöläisille nätisti, miten olisi viisaampaa elää?

Ja kukas sitä kaverin äitiäkään opettaa miten kannattaa asennoitua saadakseen arvostusta, ellet sinä mene hattu kourassa pyytämään anteeksi sanojasi ja sitten keskustele hänen kanssaan rakentavasti siitä, miten hänen lapsensa kotiolonsa ovat kokeneet?

Ei voi olettaa ihmisten oppivan mitään hyödyllistä, jos vain solvaa eikä perehdy asioiden tilaan heidän kannaltaan, eikä halua heille hyvää?

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän syksy;25801137:
Eikö ne komenna sua koskaan tai vaadi mitään? Meinaan, jos ihminen tietää mitä on asialliset vaatimukset ja hyväksyy oman osuutensa, niin ei se riehu ympäriinsä niinkuin sinä nyt, vaan opettaa vastaantuleville hölmöläisille nätisti, miten olisi viisaampaa elää?

Ja kukas sitä kaverin äitiäkään opettaa miten kannattaa asennoitua saadakseen arvostusta, ellet sinä mene hattu kourassa pyytämään anteeksi sanojasi ja sitten keskustele hänen kanssaan rakentavasti siitä, miten hänen lapsensa kotiolonsa ovat kokeneet?

Ei voi olettaa ihmisten oppivan mitään hyödyllistä, jos vain solvaa eikä perehdy asioiden tilaan heidän kannaltaan, eikä halua heille hyvää?

No ei komenna, kuka helvetti nyt aikuista miestä komentaa. En ole mikään koira, ihan tiedoksi vain.

En todellakaan pyydä tältä ääliöltä anteeksi, ei ole mitään syytä.

Kyllä se nyt niin on, että naiset liiottelevat noita hommiaan. Kaikki on niin helvetin rankkaa ja vaikeeta, sitten kun äijä tekee samat hommat niin lähinnä ihmettelee, että mitä se nainen koko ajan valittaa. Onpas rankkaa.

Niin no voisihan se olla noinkin, mutta kun se on se mies joka ensimmäisenä rupeaa rypistelemään, että miksi tämä mun valkoinen kauluspaita on nyt ihan kirjava ja saatana, ei ole rypytkään silinneet siellä koneessa tai pyykkinarulle.

Tosiaan sitä aikaa voi mennä se pari minuuttia miehellä, siellä koneessa vaan toden näköisesti on kaikki värit sekaisin, ja narulle niitä ei kyllä ole sen ihmeemmin ripusteltu. Voisin näyttää lasteni telineelle ripustamista pyykeistä oikein esimerkillisen kuvan, mutta kun en älynnyt ottaa. Pyykit siis siinä telineellä ihan tuhannen mytyssä ja oikeastaan vaan nostettu lähes kasaan telineelle, juu siihen ei tosiaan montaa minuuttia saa kulumaan.

• Tykkää
Akat luulevaat olevansa tehokkaita, ku aloittavat 40 eri asiaa, mut yhtään ei saa valmiiksi

Tähänkohtaan on ihan pakko kysyä niistä miesten tekemistä väliaikaisratkaisuista, jotka sitten tönöttävätkin paikoillaan vuositolkulla. Eli siis aloitatte yhden asian, ettekä edes sitä saa valmiiksi ;)

Ajattele naiset voivat aloittaa jopa mainitsemasi 40. Hmm 1 tai 40.

Ja minä en kyllä rutkuta kuin lähinnä muksuille, mies töissä ja minä kotona. Siksi kotihommat on minusta enemmänkin minun vastuulla.

Mutta osaan tarvittaessa kyllä autooni renkaani vaihtaa (ja kun niitä olen itse vaihtamassa miehen työpaikalla, se on kyllä mies joka itse sanoo, että ei sun tarvitse, minä vaihdan), ja jostakin syystä tuo meidän harrasteauton pesu miehen pyynnöstä aina minulle osuu, liekö sitten teen hyvää jälkeä, ja hei se tulee valmiiksi :whistle:

Niissä kohdissa se on kyllä mies joka puhaltelee pitkää ja raskasta hommaansa ja siksi pyytää minulta apuja.

Viimeksi muokattu:
Aika perinteiset ovat teidän vastaukset naisen ei pidä muuttua, vaan miehen pitää kestää kaikki, lopettaa ruikutus tai ryhtyä homoksi.

Nainen saa toki olla vaikka psykoosissa oikkuineen ja omituisuuksineen, nalkuttaa, ruikuttaa 24h ja miehen pitää kestää.

Ei vaan ne hommat nyt vaan pitää tehdä!
(paitsi se kaupoissa ravaus, siitä en itsekään välitä)
Ihmeellistä miehet-naiset jakoa. Tehkää yhdessä!

Eipä ole kyllä tullut mieleen, että pyykinpesuun kuluisi tuota kahta ja puolta tuntia aikaa. Siinä pyykkikoneen huristessa kun ehdin vaikka siivoamaan kämpän ja kenties vielä tekemään jotain muutakin, jos siivoaminen oikein nopeasti käy. Ruokaa en tilaa valmiina enkä myöskään halua tunkea uuniin mitään valmispöperöä, joten laitan ruuan alusta loppuun itse, mutta parempaahan se ruoka niin on. :P Eipä tuossa kyllä mielestäni mitään valittamista ole, joskin näissä kotihommissakin pätee vastavuoroisuus = kumpikin tekee oman osansa.

Miehen logiikkaa eri tilanteissa:

Pyykit: pestään kaikki samassa, ei katsota taskuja jne. eikä pesuohjeita. Kuivausrumpuun lyttyinä kaikki tai narulle ravistelematta. Vaimo korjaa pyykit kaappiin ja saa silittää osan vaatteista. Mies käytti aikaa 15 minuuttia, vaimo tunnin.

Ruoanlaitto: ostetaan puolivalmista tai einestä, lämmitetään mikrossa tai "kokataan" lisäämällä kuumaa vettä. Aikaa meni 5 minuuttia. Vaimo kauhistuu kun lapset on ruokittu moskalla ja näkee ekstravaivaa seuraavan aterian kanssa: ainakin tunti.

Imurointi, lakaisu ym.: mies huitaisee keskeltä lattiaa pahimmat pölyt/roskat, huoneen seinustoja ei ole olemassakaan. Voi pyyhkiä pahimmat tahrat mutta "ei näe" omia sotkujaan ihan siinä vieressä. Aikaa kuluu 5-10 minuuttia. Vaimo korjaa jälkiä vähintään yhtä kauan.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta tätä se on todellisuudessa. Niin että miehet pitäkää vaan suunne kiinni!

No tämän naisen elämä on niin yksinäistä, että ei käy kateeksi. Kaikki vihaavat häntä, edes omat lapset ei tykkää. Milloinkohan tämä nainen tajuaa mistään mitään.

Tekstejäsi huvittuneena silmäiltyäni totean, että kyllä tuo nainen varmaankin joskus jotain tajuaa - ja että vaikka se "joskus" voikin olla varsin laaja käsite, niin tapahtuma-aika lienee varmasti ennen omaasi.

Olipa hauska ketju :D Olen koko ajan vaan entistäkin tyytyväisempi omaan parisuhteeseeni, kiitos kaksplussan!

Tiedätkö mitä on arvostus, ap? Sellanen nainen tai mies jota kumppani arvostaa, ei koe tarvetta nalkuttamiselle. Ihan vinkiksi vaan tulevaisuuttasi ajatellen ;)

Mitä minun pitäisi ajatella? Menevätkö panostuksemme perheeseemme tasaisesti ajankäyttömme ja vaivamme suhteen? Lapsen kokemusperäistä subjektiivista mielipidettä ei lasketa.

Vaimoni on lapsen kanssa kotona ja minä töissä.

Vaimo huomioi lasta ja pesee pyykkiä mutta ei yleensä pese tiskejä tai tyhjää tiskikonetta. Tulen töistä kotiin väsyneenä ja vastassa on tietysti väsynyt vaimo (muuta en odotakaan). Pyykkiä kyllä tehdään koneella ahkerasti ja osallistun pyykin ripustamiseen 30%. Tiskikonetta ei ole tyhjätty. Imurointi menee 60% vaimolle ja 40% minulle. Tiskikone siis 70% minulle ja 30% vaimolle. Roskien hoito on 90% minulle ja 10% vaimolle.

Kokkaus on 60% vaimolle ja 40% minulle.

Leikin lapsemme kanssa iltaisin sen iltahereilläoloaikamme töistä tultuani eli 5h kun vaimo jatkaa tv-ohjelmien katsomista ja samalla teen näitä kotihommia.

Minä tienaan 77% nettokuukausivaroistamme ja vaimo 23%.

Vaimon ulkoilut ja vapaa-aika on 80% ulkoiluajasta ja minun 20% (sisältää yhteisen aikamme 5%). Ei sisällä viikonloppua eikä lapsen päiväuniaikaa (silloin menee tasan koska olemme aina yhdessä).

Jos joku muuttuja puuttuu niin täydennän mielelläni tehtävänantoa.

Melkoset on prosentit teillä. Meillä mun kotona ollessa prosentit jakaantuu aikalailla eri tyyliin ku teillä. Mies tienaa lähes 100prossaa meidän tuloista ja mä hoidan lähes 100prossaa kodin sisäpuolen jutuista. Pihanhoidosta en vielä osaa sanoa, ku nyt ekaa kertaa asutaan talossa jossa hoidettava piha ja juuri jäin kotiäidiksi ;) Autohommista en valitettavasti ymmärrä ja ne on lähes täysin miehen vastuulla.

Lisäänpä vielä, että kotiäitinä hoidan kotihommat miehen työaikana, ja illalla ollaan koko perhe "vapaalla". Eli ei tarvi mun valittaa ees työajastani ;) Ja jos yöheräilyjä hoidankin enemmän, niin vastaavasti otan torkkuja "työajallani". Leppoisaa on olla kotiäiti.

Ai niin! Minä lakaisen joka päivä keittiön eli lakaisu on 100% minulle. Pölyjen pyyhminen on 100% minulle mutten tee sitä kuin harvoin. WC:n siivous 60% vaimolle ja 40% minulle. Lelujen kerääminen fiftififti (ei oo vaikee homma). Laskujen hoito (ei rahassa vaan ajassa) fiftififti. Pyykkien korjaaminen narulta 80% vaimolle ja 20% minulle.

Vissiin helpointa olisi jos minulle lankeaisi aina kaikista kotitöistä se 23% jonka vaimo rahassa tienaa ja 77% hänelle. Ei tarvitsisi näitä numeroita pyöritellä ja miettiä, vaan olisi selvät minuutti- tai kertamäärät.

Hassuinta on ehkä tuo ulkoilun määrä. Eli 80% ulkoilusta on vaimolle eli 2-3 kertaa treenejä viikossa ja sitten vielä ulkoilua kavereiden kanssa. Minulla ulkolua yksi ilta pariin viikkoon. Laskinkokaan prosenttia oikein edes?