Aleksi Valavuori: "Mielummin kondomi kuin kodinhoitotuki"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pumpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pumpe

Jäsen
01.02.2012
177
0
16
Mitä ajatuksia tuo teissä, jotka luitte Valavuoren kommentin herätti?

Itseäni lähinnä nauratti, noin puhuu juurikin ne lapsettomat... Toivottavsti Valavuoren ajatukset muuttuvat hieman realistisimmaksi, kun heidän vauvansa syntyy.
Tuli muuten mieleen, että eivätkai he ota vastaan lapsilisää, vanhempainpäivärahaa tai äitiyspakkausta, ovathan nekin tukia...? :confused:

Toivottavasti ainakin antavat ne hyväntekeväisyyteen, heillä kun on ilmeisesti talous (muttei ne ajatukset) kunnossa..=)

Mitä ajatuksia tuo teissä, jotka luitte Valavuoren kommentin herätti?

Itseäni lähinnä nauratti, noin puhuu juurikin ne lapsettomat... Toivottavsti Valavuoren ajatukset muuttuvat hieman realistisimmaksi, kun heidän vauvansa syntyy.
Tuli muuten mieleen, että eivätkai he ota vastaan lapsilisää, vanhempainpäivärahaa tai äitiyspakkausta, ovathan nekin tukia...? :confused:

Toivottavasti ainakin antavat ne hyväntekeväisyyteen, heillä kun on ilmeisesti talous (muttei ne ajatukset) kunnossa..=)

Lapsilisästä ei voi kieltäytyä.

[QUOTE="vieras";25800446]Mistä sitä kodinhoitotukea voi saada? Kelalta oon saanu kotihoidontukea, mutta tuo kodinhoidosta saatava tuki on ihan uus juttu.[/QUOTE]

Kelasta kai. Meidän kelassa oli ainakin hyllymerkintä "kodinhoidontukihakemukset". Harmi kun ei tullut otettua, tarttisin tosiaan tukea tähän kodin hoitamiseen...

Niin paljon toivoisin, että he jäävät molemmat työttömiksi ja joutusivat painimaan kotihoidontuen kanssa. Sit voisin laittaa meneen herralle "fanipostia" ja muistuttaa siitä kondomin käytöstä.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Sinällään totta. Jos ei ole varaa kasvattaa lasta ilman valtion rahaa (Lapsilisää ei tietenkään lasketa), niin ei pidä niitä lapsia hankkia. Tässä asiassa en näe sossupummeihin mitään eroa.

Aika tuomitsevaa, saa kai Aleksi olla tuota mieltä jos haluaa :O Ja joku vielä toivoo toiselle työttömyyttä, mitä helv*ttiä?

Tartteeko kaikkien olla kotiäitien kanssa samaa mieltä joka asiasta, ettei täällä kukaan vaan vetäisi hernettä nenään?

Lisäys edelliseen, nostan todellakin hattua miehelle, joka haluaa hankkia lapsia vasta sitten kun talous on kunnossa eikä maailma kaadu muutamaan sataseen.

Viimeksi muokattu:
Voihan Valavuori olla sitä mieltä, että lapset on hoidettava kouluikään asti kotona, mutta itsellä pitää rahaa olla niin paljon, ettei siihen yhteiskunnan tukia tarvita. Jos tarvitaan, niin parempi jättää lapset tekemättä. Ja hän voi olla tota mieltä omalla kohdallaan, haluaa itse elättää perheensä, mutta ei yleisesti.

Sinällään totta. Jos ei ole varaa kasvattaa lasta ilman valtion rahaa (Lapsilisää ei tietenkään lasketa), niin ei pidä niitä lapsia hankkia. Tässä asiassa en näe sossupummeihin mitään eroa.

Samaa mieltä.MOnet olettaa, että sossu ja kela maksaa kaiken.
Ja siis, yritetään hankkia kallista kämppää ja sittenkiukutellaa kun sossu ei maksakkaa kaikkea.EIkä saa upouusia kalliita vaunuja. Kotona maataan perse homeessa, ja oletetaan että kaikki saadaan ilmaseks-

Valavuori varmasti tarkoitti tuolla kommentilla marginaaliryhmää eli henkilöitä jotka elävät kodinhoidontuella ja pukkaavat aina uutta lasta ettei tarvitse mennä töihin. En ole kyllä vieläkään eläissäni tavannut ketään kuka tuosta syystä olisi hankkinut monta lasta pienellä ikäerolla..

Mites sitten asumistuki jne...? Melkolailla kaikki myö ihmiset jonkinmoisia tukia saadaan. Ja anteeksi, en huomannut muita saman aiheen ketjuja.

Joskus tuntuu, että haluaako Valavuori provosoida saadakseen edes jonkinmoista julkisuutta, tuntuu että hänen mottonsa on "any publicity is good publicity"... ;)

Aika tuomitsevaa, saa kai Aleksi olla tuota mieltä jos haluaa :O Ja joku vielä toivoo toiselle työttömyyttä, mitä helv*ttiä?

Tartteeko kaikkien olla kotiäitien kanssa samaa mieltä joka asiasta, ettei täällä kukaan vaan vetäisi hernettä nenään?

Ja Aleksi on sitä mieltä, että jos sattuu tuleen tilanne, että tarvii nostaa kotihidontukee, niin olis kannattanu käyttää kondomia? Mä olen kyl sitä mieltä, että herran kannattais ihan ite harkita sen kumin käyttöö ainakin siihen asti, kunnes tuo mielipide tosta muuttuu.

Ja toisekseen kenenkään ei tarvi olla kenenkään kanssa samaa mieltä ja jokainen saa vetää herneet nenään mistä tahtoo.

Muista en tiedä, mut mä oon maksanu veroni kuten kuuluu ja näen olevani oikeutettu sillon tota rahaa nostamaan, mikäli jään kotiin lapseni kanssa, enkä roudaa häntä 9 kuisena hoitoon.

• Tykkää
[QUOTE="nelli";25800589]miksi sitä sitten täytyy erikseen hakea?[/QUOTE]

Minä olen lukenut, että se on lakisääteinen asia, josta ei voi kieltäytyä. Mm. Jari Sarasvuo on näin sanonut, että olisivat kieltäytyneet siitä, mutta se ei ollut mahdollista.

Joo, ihan sama muuten mutta minkälainen ihminen toivoo toisille työttömyyttä tai muuta paskaa ihan vaan mielipide-erojen takia? Tosi asiallista ja aikuista.

Sellanen ihminen, joka ei voi ymmärtää, että kukaan suoltaa suustaan jotain noin tyhmää.

Lisäys edelliseen:
Sekä sellainen joka loukkaantuu sydänjuuriaan myöten siitä, että joku on sitä mieltä, että hänen rakkain ihmisensä ei olis saanut syntyä sen takia, että äiti nostaa vaivasta reilua kolmeasataa valtiolta kuukaudessa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Onhan tuossa ideaa.

Ja siitä Valavuoren työttömyydestä...
Jos Valavuori ja hänen puolisonsa jäisivät molemmat työttömiksi (varmaankin epätodennäköistä, puolisokin korkeasti koulutettu jne.) niin ehkä heillä kuitenkin olisi vaikka säästöjä pahan päivän varalle?

Yhteistyössä