Siis kenen mielestä kebab vaikkapa salaatilla on epäterveellisempää kuin makkarakeitto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuuhisHarmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielenkiintoinen ketju. Itse pidän kebab-annosta pikaruokalassa epäterveellisempänä kuin itse tekemääni makkarakeittoa. Mutta se johtuu ihan siitä, että sen kebapin kera valkosipuli tai kermaperunoiden ja syön kaikkinen kastikkeineen itseni ähkyyn. Makkarakeittoni sen sijaan syön ruisleivän kanssa ja en ota niin isoa annosta.

Kai tääkin on ihan makuasia :laugh: Mutta mä olen yhä sitä mieltä että 2 vuotta sit pakastetut ei tasan ole terveellisempiä kuin ulkomailta tuodut tuoreet.

Ei se ole makuasia, vaan ihan fakta, että vitamiinit säilyvät kauemmin pakastetuissa vihanneksissa kuin tuoreissa. Tietty jos syöt sen porkkanan suoraan pellosta, on se terveellisempää, mutta jos se porkkana on lojunut muutaman viikon varastossa ja kaupan hyllyllä, ei niistä vitamiineista ole enää paljoa jäljellä kun vertaat suoraan pellosta pakastettuun.

Kai tääkin on ihan makuasia :laugh: Mutta mä olen yhä sitä mieltä että 2 vuotta sit pakastetut ei tasan ole terveellisempiä kuin ulkomailta tuodut tuoreet.

Saako kaupasta ulkolaista tuoretta lanttua ja porkkanaa tähän aikaan vuodesta? Millä varmistat että se on tuoretta? En ole itse tuota tarjontaa edes tsekannut, kun luotan Marttoihin, ja siihen, että pakkanen säilyttää vitamiinit hyvin.

Mun makkarakeitto vois sisältää lisäaineetonta makkaraa, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, perunaa, purjosipulia, kaikki rehut luomua.
Suolaa, mustapippuria, yrttejä. Luultavasti laittaisin voita vielä sekaan, jotta keitolla jaksais vähän kauemmin. Ei leipää. Täysmaitoa lasi.

Mun makkarakeitto vois sisältää lisäaineetonta makkaraa, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, perunaa, purjosipulia, kaikki rehut luomua.
Suolaa, mustapippuria, yrttejä. Luultavasti laittaisin voita vielä sekaan, jotta keitolla jaksais vähän kauemmin. Ei leipää. Täysmaitoa lasi.

Mun kebabannos vois sisältää luomunaudanjauhelihaa, mausteita, extra virgino -oliiviöljyä. Salaatti vois sisältää jotain vihreää, jotain keltaista, jotain punaista, jotain tuoreyrttiä, kaikki luomuna. Salaatinkastike voisi olla luomukermaviiliin tai -jogurttiin tehty, yrteillä maustettu. Toiseksi kastikkeeksi luomutomaateista keitetty, vahvasti luomumausteilla maustettu. Juomaksi kivennäisvesi. Sitä ei tosin taida saada luomuna, dääm.

No jos olettaa että kukaan ei elä pelkällä makkarasopalla tai pelkällä kebabilla niin MITÄ VÄLIÄ? :D

Parasta on syödä vaihtelevasti eri ruokia, välillä voi herkutella kebabillakin joka on takuulla terveellisempi vaihtoehto kuin hampurilainen ja limu mäkkärillä. Joihin niihinkään ei kyllä kuole jos silloin tällöin syö. :D

Yhteistyössä