Omien sisarusten määrä& vanhempien sisarusten määrä=kuinka monta lasta tulet saamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä en ymmärrä tätä logiikkaa? Multa kysyttiin joskus e-neuvolassa että onko lasten hankinta suunnitelmissa ja vastasin että ei vielä. Sit kysyi että monta sisarusta mulla on (1½) ja kuinka monta vanhemmilla (2&1) ja sanoi sitten että se antaa vähän osviittaa siitä kuinka monta lasta tulet saamaan. Wtf? Eikös niitä saada ihan niin paljon kuin tehdään..

Kaipa se antaa vähän osviittaa hedelmällisyydestä sekä sosiaalisista syistä vain yhden/useamman lapsen hankkimiseen. Voisin kuvitella, että isossa perheessä kasvaneet olisivat myötämielisempiä useammalle lapselle, näin yleistyksenä (ei tarvii tulla sanomaan, miten olet ainokainen ja nyt haluat säästää oman lapsen siltä kohtalolta tekemällä sille sata sisarusta tvs.).

Mä itse tulen nelilapsisesta perheestä, vanhempani molemmat kolmilapsisesta. Veljelläni on nyt kolme lasta, siskoillani kummallakin kaksi. Itse toistaiseksi villi ja vapaa.

Tjaa... Toisaalta monet mun tietämistä suurperheissä kasvaneista haluaa vain pari lasta, jotta huomio riittäisi heille kaikille.

Mulla niin, että itselläni on vain 1 sisarus (veli). Isälläni on vain 1 sisarus (sisko), äidilläni on 5 sisarusta (tasaisesti tyttöjä ja poikia). Miehelläni on 2 siskoa. Anopilla 3 sisarusta ja apella 2 sisarusta.

Meillä on 2 lasta ja täynnä on lapsiluku.

Meillä neljä lasta. Itsellä ja miehellä yksi sisarus. Molempien vanhemmilla sekä äidillä että isällä 3-5 sisarusta.

Ehkä toi huomionhalu hyppää yhden sukupolven yli? Itse aina halusin ison perheen, kun mulla vain yksi veli, eikä koskaan ole oltu hänen kanssa ystäviä. Omat lapset sitten haluavat varmaan taas sen 1-2...

Minulla on 1 sisarus, äidilläni on 2 sisarusta, isälläni on 7 sisarusta, miehellä on 1 sisarus, miehen isällä 4 sisarusta ja miehen äidillä 3 sisarusta.

Toiveissa on 2-3 lasta.

Mäkään en siinä mielessä ymmärrä tuota logiikkaa, että olen törmännyt niin erilaisiin ajatuksiin perhekoosta. Yksi, joka kasvoi kolmen sisaruksen kanssa, halusi myös suuren perheen. Kun taas toinen, jolla oli kaksi täyssisarusta ja yksi puolikas, halusi vain yhden lapsen. Ja sama homma ainokaisten kohdalla. Toiset haluaa vain yhden, toiset ehdottomasti useamman.

Mulla ja miehellä on molemmilla kaksi sisarusta. Ja me ihan yhteisestä päätöksestä päädyttiin vain yhteen lapseen.

:laugh:
Eipä tule kyllä meillä toteutumaan, kyllä nuo kolme riittää, tuon laskukaavan mukaan pitäisi tulla lähemmäs 20 tai jos miehenkin puolelta pitää laskea, niin kolmisenkymmentä.

mulla kolme sisarusta, äidilläni 7 ja isälläni 3. Miehelläni yksi sisar, anopilla 7 sisarusta ja appiukolla 8. Meillä yksi lapsi ja toista yritetään.. Siihen saa lapsiluku jäädä. En ymmärrä minäkään tuota ap:n kuulemaa juttua.

Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;25785730:
Minulla on kuusi sisarrusta. Äidillä oli kymmenen, isällä yhdeksän. Itselläni on seitsemän lasta. Eli näiden perusteella meillä on "sukuvikana" suurehko perhe. :)

Teillä siis tämä "kutsutaan ihan vaan lähimmät" tarkoittaa vähän muuta kuin esim. meikäläisellä :D. Jos kutsuttais mun suvusta ihan vaan lähimmät, se tarkoittaisi mun vanhempia ja mun sisaruksia perheineen. Joka tekisi yhteensä 14.

Musta on ihan hienoa, että suurperheitä on ja muodostuu jatkossakin. Mehän kuoltais sukupuuttoon, jos kaikki noudattaisi samaa yhden lapsen politiikkaa kuin me :).

Ei ole neuvolan täti kuullut ehkäisystä? Ilmeisesti oletetaan, että jos lapsia on vähän, on syy hedelmättömyydessä... No, jotkut tekee yhden ja käyttää ehkäisyä vaihdevuosiin asti.

Teillä siis tämä "kutsutaan ihan vaan lähimmät" tarkoittaa vähän muuta kuin esim. meikäläisellä :D. Jos kutsuttais mun suvusta ihan vaan lähimmät, se tarkoittaisi mun vanhempia ja mun sisaruksia perheineen. Joka tekisi yhteensä 14.

Musta on ihan hienoa, että suurperheitä on ja muodostuu jatkossakin. Mehän kuoltais sukupuuttoon, jos kaikki noudattaisi samaa yhden lapsen politiikkaa kuin me :).
Juu. :D Mä kyllä olen meidän sisarruksista ainoa jolla on noin paljon lapsia, ja varmaan tulen olemaankin. Muilla on yhteensä kahdeksan. Tosin kaksi nuorinta on vielä lapsettomia. :)

Niin siis tarkoitti sitä että kun lähisuvussa on 2-3 lapsen perheitä niin mulle tulis sen perusteella se 2-3 lasta, ei siis kaikkien sisarukset yhteenlaskettuna. Aloitus oli vähän harhaanjohtava, pikaisesti kirjoitin :D

Hmm... Äiteellä 6 sisarusta, isällä 1.... Anopilla 4 ja apilla 11. Mulla 3 sisarusta. Kyllähän tuota olen ainakin numero 3 mieltynyt, mutta aika näyttää saako sitä ees yhtä. : D

Yhteistyössä