Miten merkkaatte päiväkotiin työajan/lasten hakuajan, jos työaikaa ei ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opettaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opettaja"

Vieras
Tuli toisesta ketjusta mieleen, että miten minun opettajana tulee ilmoittaa päiväkotiin se, milloin lapsi haetaan, kun opettajallahan ei mitään kellokorttia ole? (Olen siis vielä kotona.) Olen suunnitellut tekeväni työt aina koululla, enkä esim. tarkastaisi koskaan kokeita/suunnittelisi tunteja/viestittelisi vanhempien kanssa iltaisin, joten tekisin kuten ennenkin ja hoitaisin kaikki työasiat töissä. Ennen lapsia lähdin välillä töistä kolmen aikaan tai ennen, välillä viiden aikaan. Eli pitäisikö sitten laittaa päiväkotiin kompromissina tieto, että haetaan lapset esim.neljätä ja sitten pitäisin huolen siitä, että myös saan hommat tehtyä?

Mä olen opiskelijana laittanut hoitoajan klo 8-16.

Lapsi ei kyllä juuri koskaan ole tuota aikaa, vaan vien yleensä ysiltä ja haen yleensä 14-15. Muutaman kerran lapsi on kyllä haettu vasta just ennen klo 17, mut näistä on sanottu aamulla tarhassa.

Mä olen opiskelijana laittanut hoitoajan klo 8-16.

Lapsi ei kyllä juuri koskaan ole tuota aikaa, vaan vien yleensä ysiltä ja haen yleensä 14-15. Muutaman kerran lapsi on kyllä haettu vasta just ennen klo 17, mut näistä on sanottu aamulla tarhassa.

Siis yritätkö sanoa että olet sanonu vasta sinä aamuna et joo meidän lapsi onkin sit tänään viiteen hoidossa?

Laitat sen hoitoajan sinne viiteen ja keskustelet päiväkodin kanssa et useimmiten pääset varmaan hakemaan aikaisemmin, mutta väliin saattaa tulla näitä pitempiäkin päiviä.

Mulla on opiskelijana hoitoaika lapsille 7.30-17.00, mutta useimiten hoitoaika on 9-16. Hoitoaika kuitenkin noin merkittynä mahdollistaa jouston pidempinä päivinä ja minulle mahdollisuuden opiskella "virka-aikaan", jolloin illat, viikonloput ja yöt jää vapaiksi. Kuten suurimmalla osalla työssäkäyvilläkin.