Auttakaa valitsemaan täytekakkuun sopiva kostuke ja täyte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton leipuri

Vieras
Aion tehdä huomenna täytekakun. Googletuksesta ei nyt ole oikein apua kun ohjeita ja blogeja on niin kauheasti. Teen siis normaalin 6 munan täytekakkupohjan. Mitä laittaisin väliin kun pakastemarjoja ei ole? Entä millä kostuttaisin? Mikään liivatejuttu ei varmaan näillä taidoilla onnistu. Kaunis kiitos jo etukäteen :)

Päärynäpaloja, anansta ja persikkaa paloina. Teet niistä rahkan ( kermaa ja maitorahkaa) ja tulee raikas kakku ja vaihtelua niihin iän ikuisiin banaanimössökakkuihin.

olin myöskin peukalo keskellä kämmenä kunnes löysin kinuskikissan sivut ja olen siitä lähtien loistanut synttäritarjottavilla =D . Googleen kinuskikissa ja teet ohjeiden mukaan ja et voi epäonnistua =D !

Helppo ja hyvä (Itse oon kyllä jo vähän kyllästynyt, kun kaikki aina pyytää tätä)

Ohuita banaaniviipaleita+ vaniljakreemiä johon sekoitettu daim-murskaa.
Kostutus vaniljasokerilla maustetulla maidolla.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiO;25781957:
olin myöskin peukalo keskellä kämmenä kunnes löysin kinuskikissan sivut ja olen siitä lähtien loistanut synttäritarjottavilla =D . Googleen kinuskikissa ja teet ohjeiden mukaan ja et voi epäonnistua =D !

No mä kävin kanssa tuolla ja menin vaan ihan sekaisin.. Ei tarvis olla mitään erikoista kunhan vaan olis syötävää.

[QUOTE="meee";25781958]Helppo ja hyvä (Itse oon kyllä jo vähän kyllästynyt, kun kaikki aina pyytää tätä)

Kostutus vaniljasokerilla maustetulla maidolla.[/QUOTE]

Kuulostaa ihanalta! Mut tiedän tunteen, kun aina pitää tehdä sitä samaa..

[QUOTE="meee";25781958]Helppo ja hyvä (Itse oon kyllä jo vähän kyllästynyt, kun kaikki aina pyytää tätä)

Kostutus vaniljasokerilla maustetulla maidolla.[/QUOTE]

Tää kuullostaa hyvältä! Saisko vähän tarkempia ohjeita. Koska kostutus ja täyttö, tarjoilua edeltävänä päivänä jo? Mitä vaniljakreemi tarkkaan ottaen on? Voiskohan Daim-murskan vaihtaa Pätkikseen? Kuinka paljon vaniljasokeria maitoon? (Joo tiedän, oon ihan onneton)

- puolukkakerma ja kinuskikastike
- lemon curdia ja lakuvaahtoa
- vanilja- ja pääsynävaahto( tehtynä mehusta)
Jos tekisit suklaakakun niin väliin makea mansikkahillo ja kaakaokerma

Ei siellä sekasin menet ku valitset kakun ja teet sen mukaan, kai huomasit että oli ihan kuvalliset teko-ohjeet. Olen onnistunut purstuksissakin niin etten olisi ikinä kuvitellutkaan ja vieraat meinaa kielensä tiputtaa =D . Kaikki piirakatkin tuolla, suositteluni annan kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti?;25781990:
Ei siellä sekasin menet ku valitset kakun ja teet sen mukaan, kai huomasit että oli ihan kuvalliset teko-ohjeet. Olen onnistunut purstuksissakin niin etten olisi ikinä kuvitellutkaan ja vieraat meinaa kielensä tiputtaa =D . Kaikki piirakatkin tuolla, suositteluni annan kyllä

Joo-o... Hienot on sivut mut on taitaa olla liian kunnianhimoisia ohjeita mulle. Tai ehkä täytyy palata asiaan aamulla :)

Osta omenahilloa, sitruunalimua, 250 g pakastemansikkapussi, vispikermaa ja valkosuklaata (määrä riippuu paljonko haluat kermatäytettä).

Kostuta leikatut pohjat sitruunalimulla (noin 1-1 1/2 dl), sulata mansikat, kaada ylimääräinen neste pois ja soseuta ne. Levitä mansikkasosetta pohjan päälle. Vatkaa vispi löysähköksi vaahdoksi esim. 3 dl ja lisää siihen sulatettu valkosuklaa (tuohon määrään noin 100-130 g). Levitä kermavaahtoa mansikkasoseen päälle ja levitä omenahilloa sen kakkupohjan päälle, joka tulee kerman päälle. Taas vähän kostutusta (ei tarvii paljon, kun mansikkasose on kuitenkin löysää), valkosuklaa-kermavaahtoa ja sen päälle tulevan pohjan päälle taas omenahillo. Eli kerrokset menevät näin: pohja, mansikkasose, valkosuklaa-kermavaahto, omenahillo/seuraava kakkukerros.

Tää kuullostaa hyvältä! Saisko vähän tarkempia ohjeita. Koska kostutus ja täyttö, tarjoilua edeltävänä päivänä jo? Mitä vaniljakreemi tarkkaan ottaen on? Voiskohan Daim-murskan vaihtaa Pätkikseen? Kuinka paljon vaniljasokeria maitoon? (Joo tiedän, oon ihan onneton)

Tän voi tehdä ihan samana päivänä, kun ei tarvitse hyydyttää.
Vaniljakreemijauhetta löytyy sieltä missä on muutkin leivonta-ainekset (läpinäkyvässä pussissa). Pussin kyljessä on ohje, mutta jauhe vatkataan sähkövatkaimella maitoon ja siihen 2 isoa daimia murusina sekaan.
Ja yksi daimi koristeluun. Hellapoliisin sivuilta ohje bongattu joskus aikoinaan ja näköjään mittasuhteet ja vähän muuttuneet alkuperäisestä ohjeesta :)

Kai mä olen joku puoli tl laittanut ja noin 2,5dl maitoa, riippuen vähän kakun koosta. Tosiaan toi spritekin toimii, mutta mä en osta ikinä limua, niin on vaihtunut vaniljamaidoksi.

Hellapoliisi - Daim-kermakakku

[QUOTE="meee";25782018]Tän voi tehdä ihan samana päivänä, kun ei tarvitse hyydyttää.
Vaniljakreemijauhetta löytyy sieltä missä on muutkin leivonta-ainekset (läpinäkyvässä pussissa). Pussin kyljessä on ohje, mutta jauhe vatkataan sähkövatkaimella maitoon ja siihen 2 isoa daimia murusina sekaan.
Ja yksi daimi koristeluun. Hellapoliisin sivuilta ohje bongattu joskus aikoinaan ja näköjään mittasuhteet ja vähän muuttuneet alkuperäisestä ohjeesta :)

Kai mä olen joku puoli tl laittanut ja noin 2,5dl maitoa, riippuen vähän kakun koosta. Tosiaan toi spritekin toimii, mutta mä en osta ikinä limua, niin on vaihtunut vaniljamaidoksi.

Hellapoliisi - Daim-kermakakku[/QUOTE]

Tää oli riittävän simppeli, kiitos paljon! Ja kiitos muillekin vinkkejä antaneille, meinas jo ihan epätoivo iskeä. Täytyis varmaan vähän useammin leipoa niin ei tulis tällästä paniikkia :)

Pätkistäyte:

2,5 dl vispikermaa

200 g vanilja tuorejuustoa (tai siis se sunnuntai rahkavalmiste, joka vastaa tuorejuustoa)

140g (1 pussi) Pätkiksiä

Sulata Pätkikset mikrossa (ei sula kuin suklaa, vaan jää sellaiseksi tahmaksi)i ja sekoita joukkoon tuorejuusto (sekoittuu kyllä tohon tuorejuustoon). Vaahdota vispikerma ja sekoita Pätkisjuustoseokseen.

Jos tykkäät, voit laittaa kakun väliin esim. just sitä mansikkasosetta. Antaa vähän raikkautta ja sopii mintun maun kanssa. Kostutukseen voi käyttää vaniljalla maustettua maitoa.

Toinen helppo ja hyvä hyydytettävä täyte ilman liivatetta:
Purkki vaahdotettua vaniljakastiketta ja 1 sulatettu fazerinsininen sekaisin. Hyydytys yön yli ja koristelu ennen juhlia.

Ihan mitä vaan täytteeksi kunhan ei banaania! Ei muussattua, palaa, viipaletta... Mikään ei pilaa tytekakkua paremmin kun iänikuinenainainenällöbanaani! Ystävän hääkakussa oli täyttenä mansikkakreemiä ja siinä pieni vivahde sitruunaa, Oli melkinen hitti se kakku. :)

Yhteistyössä