No niin rahasotkut selvisivät! Huomenna alkaa vyyhdin purku....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön kyykkyyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön kyykkyyn

Vieras
No niin ihmettelin tässä tänään miksi kela on maksanut vain muutamalta päivältä rahaa joten menin Kelalle.Sinne oli tullut lausunto,että hakija xxxx on kieltäynyt töistä! Olin,että mitä vattua!

Menin kelalta suoraan työvoimatoimistoon selvittämään asiaa ja siis virkailijan luokse jonka luona viimeksi kävin ajanvarauksella.

Virkalija tutki konetta ja totesi: joo sulle on postitettu kirje tammikuun lopussa ja siis työnosoitus kyseessä ( piiiittttkä pesti )

Minä siihen,että en ole saanut mitään kirjettä!
Virkailija sanoi aika kärkkäästi,että sinulle on postitettu kirje ja,koska olet jättänyt reagoimatta kirjeeseen on rahat katkaistu ja KARENSSIA LUVASSA!

Minä kysyin,että minkä takia ette ole voineet soittaa minulle kerta puh numero on tiedossa????? ja aina asioidessa kysellään osoitetta myöten,että onhan ajantasalla.
Virkailijan vastaus: emme soittele,koska ihmisiä ei TAVOITA puhelimitse!!!!?

MINÄ: ööö just...eipä tavoita ei..Ei ainakaan jos ei siis soita.

No pidemmittä puheitta olen tehnyt selvityksen työkkäriin asiasta ja "karenssi" komitea kokoontuu seuraavalla viikolla.
Yritän nyt huomenna saada sos.toimeen ajan perusteena HÄTÄTAPAUS!

Ei rahaa ja laskut painaa päälle =(

Kaiken kaikkiaan jäi sellainen maku,että vika on minun,koska HE ovat postittaneet työn.osoitus kirjeen! Eli työkkärin virkailijan mielestä vika on minun ja karenssia tulee =( voi vattuamarja.....
Työt olisin ottanut vastaan jos olisin saanut kirjeen,koska tuskinpa kukaan on vapaaehtoisesti työtön ja vapaaehtoisesti ottaa karenssia.
Rahatilannekkin olisi kohentunut tässä taloudessa...

Joo olen syyllinen,koska vak,duunia ei ole ja siis olen pohjasakkaa....huoh

Voi ei :(
Meillä katoaa niin järkyttävät määrät postia että vois käydä samalla lailla, ja on se nyt kumma ettei edes yritetä soittaa ja selvittää asiaa vaan lätkäistään karenssi suoraan. Alkoi vituttaa sun puolesta.
Toivottavasti asia selviää pian.

Niimpä, työkkäri ja Kela kun saavat mielivaltaisesti toimia kuten haluavat. Jos asiakas tekee inhimillisen virheen, on helvetti irti, eikä sitä voida mitenkään eikä millään muodoin korjata, mutta auta armias jos nämä kyseiset tahot tekevät virheen, hehän eivät kovaa mitään, ei edes asiakkaan asetamista todella tiukkaan taloudelliseen ahdinkoon.

• Tykkää
Reactions: as if ja Scindapsus
ne virkailijat ei ol emistään vastuussa, sinun syyksi tuo menee ihan varmasti. Olisi jo ennenkuulumatonta jos työvoimatoimisto tai kela myöntäisi virheensä ja peruisi lausntonjsa jostakin kielteisestä asiasta, koskaan ei ole niin käynyt eikä käy.

Alkuperäinen kirjoittaja missä kirje;25773839:
itse lähtisin selvittelemään, että missä se kirje on. Postista kannattaa kysellä!

tavallista postia. Tän kirjeen olis pitänyt olla esim. kirjattu kirje niin sen pystyis jäljittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön kyykkyyn;25773771:
No niin ihmettelin tässä tänään miksi kela on maksanut vain muutamalta päivältä rahaa joten menin Kelalle.Sinne oli tullut lausunto,että hakija xxxx on kieltäynyt töistä! Olin,että mitä vattua!

Menin kelalta suoraan työvoimatoimistoon selvittämään asiaa ja siis virkailijan luokse jonka luona viimeksi kävin ajanvarauksella.

Virkalija tutki konetta ja totesi: joo sulle on postitettu kirje tammikuun lopussa ja siis työnosoitus kyseessä ( piiiittttkä pesti )

Minä siihen,että en ole saanut mitään kirjettä!
Virkailija sanoi aika kärkkäästi,että sinulle on postitettu kirje ja,koska olet jättänyt reagoimatta kirjeeseen on rahat katkaistu ja KARENSSIA LUVASSA!

Minä kysyin,että minkä takia ette ole voineet soittaa minulle kerta puh numero on tiedossa????? ja aina asioidessa kysellään osoitetta myöten,että onhan ajantasalla.
Virkailijan vastaus: emme soittele,koska ihmisiä ei TAVOITA puhelimitse!!!!?

MINÄ: ööö just...eipä tavoita ei..Ei ainakaan jos ei siis soita.

No pidemmittä puheitta olen tehnyt selvityksen työkkäriin asiasta ja "karenssi" komitea kokoontuu seuraavalla viikolla.
Yritän nyt huomenna saada sos.toimeen ajan perusteena HÄTÄTAPAUS!

Ei rahaa ja laskut painaa päälle =(

Kaiken kaikkiaan jäi sellainen maku,että vika on minun,koska HE ovat postittaneet työn.osoitus kirjeen! Eli työkkärin virkailijan mielestä vika on minun ja karenssia tulee =( voi vattuamarja.....
Työt olisin ottanut vastaan jos olisin saanut kirjeen,koska tuskinpa kukaan on vapaaehtoisesti työtön ja vapaaehtoisesti ottaa karenssia.
Rahatilannekkin olisi kohentunut tässä taloudessa...

Joo olen syyllinen,koska vak,duunia ei ole ja siis olen pohjasakkaa....huoh

varaudu todella siihen, että tulet saamaan sen karenssin. Vaikka lähettäisit heille minkälaista todistusta yms. se ei tule menemään läpi. Niin olin minäkin karenssissa, kun työntarjoaja teki virheen eikä suostunut oikaisemaan sitä. Siinä ei auttanut vaikka oli ihan todiste toisen tekemästä virheestä.

Ne tädit noissa laitoksissa todennäkösesti kuulee niin paljon p**kaa päivittäin ja mitä omituisempia selityksiä, että ei ne usko enään totuutta, vaikka sitä halolla koittas niitten päähän takoo. :( Paska tilanne toi on kyllä! Toivottavasti nyt sossusta auttavat, kun noin pässit karenssin lykkäs.

toisaalta, mistä se virkailija voi olla varma, että et ole kirjettä saanut? Tuolla saa varmaan aika paljon kaikenlaista selitystä kuulla :( harmi sinun kannaltasi. Tuskin valitukset menee läpi, koska miten sen todistaa, että kirjettä ei ole perille tullut?

[QUOTE="voi";25773990]toisaalta, mistä se virkailija voi olla varma, että et ole kirjettä saanut? Tuolla saa varmaan aika paljon kaikenlaista selitystä kuulla :( harmi sinun kannaltasi. Tuskin valitukset menee läpi, koska miten sen todistaa, että kirjettä ei ole perille tullut?[/QUOTE]

Aivan naulan kantaan!
Kyseisen työpaikka olisi ollut kokopäiväinen ja töitä yli 12kk ajaksi mahd.pidempäänkin.Et voi kuvitella miten paljon suututtaa,että kaikki oli kiinni yhdestä kirjeestä!

Työvoimatoimisto ei soittele asiakkaille,koska ei tavoiteta ihmisiä,mutta on ihmeellistä,että lehtimyyjät kyllä tavoittavat ja soittelevat aivan alvariinsa.

Toivon todella,että sos.toimi voi auttaa karenssin yli.
Toimeentulotuki tosin saattaa aleta -20% tai -40% mutta ei auta valittaa.

Elämä tai siis elämänlaatu voi todellakin olla kiinni yhdestä kirjeestä!
Varoituksena kaikille...ei pahalla.

Minusta todella alkeellista vielä nykyään, että ilmoitetaan kirjeellä. ottaen huomioon, että lähes kaikilla on sähköposti ja kännykkä. Lähetteäisivät vaikka tekstiviestin. Sehän tulee ainakin perille ja siitä saisi todisteenkin, että sellainen on lähetetty.

Yhtä alkeellista kun se, että menin hakemaan passia ja se piti poliisilaitoksella maksaa käteisellä. Missä enää käytetään VAIN käteistä. Ei missään. Eiköhän olisi aika jo tulla tälle vuosituhannelle kunnan virastojen!!!

Etkö vaan voi MENNÄ OIKEISIN TÖIHIN JA MAKAA VEROA, niinkun muutkia?
Tollasia loisia sympatiseeraa.
Molin sivuilla on 12000 työpaikkaa vailla tekijää.

Tässä tuppulassa ei ole töitä todellakaan kaikille!!!!!!
Täällä jopa perus lannan luontiin on 20 hakijaa.
ja turha sanoa muuta helsinkiin tms.
Sinäkö maksat asumisen? Perus duunarin palkoilla ei juhlita.....pässi

Alkuperäinen kirjoittaja työtön kyykkyyn;25774159:
Tässä tuppulassa ei ole töitä todellakaan kaikille!!!!!!
Täällä jopa perus lannan luontiin on 20 hakijaa.
ja turha sanoa muuta helsinkiin tms.
Sinäkö maksat asumisen? Perus duunarin palkoilla ei juhlita.....pässi

Olisit edes perus duunari, muttä sä olet loinen!

ÖÖÖÖ. Jos työpaikka niin mieleinen olis ollu niin et sitten oo kovin tarkasti seurannu MOL:n sivuja, sieltähän ne löytyvät vapaat paikat vai??
Luulis et tekis jotain itekki työllistymisen eteen eikä vaan oottelis kotona kirjeitä!!!!

Yhteistyössä