* NELJÄTTÄ kuumeilevat tam/hel 2012 *

Päivää!!!

Mä en osaa olla poissa täältä :D Kävin mä "ilmoittautumassa" jo tonne "meidän" odottajien pinoon, mutta siellä on kyllä todella hiljaista :/

Yleisesti ottaen kyllä mäkin olen kiinnostunut lukemaan toisten ongelmista ja päihkäilyistä. Voipa niistä jopa saada jotain itselleenkin irti :) Ja olenhan mäkin täällä pähkäillyt kaikkea mahdollista :whistle:

Voi kurjuus Vaavihaave, tsemppiä tähän kiertoon!
Wandii :LOL: oli kyllä hieman epäselvästi esitettyki nuo ikäerot :ashamed: ja mä täällä opetan tuolle omalle pienimmälle ja karvaiselle sanaa "EI!" Omat katsoo vierestä kauhuissaan kun äitee roikkuu pikkusen haukun niskavilloissa ja kellistelee sitä koko ajan :snotty:

Mutta nyt ottamaan taas aurinkokylpyä kaikkien lasten kanssa pihalle :heart:

Ehdottomasti kaikki vaan nippailunsa, murheensa, intonsa ja empimisensä tänne purkamaan! Sitä varten varmaan pinossa ollaan? Kuka muu nyt tänne itsensä änkeis jos hissukseen vaan isännän kanssa haluaisi vauvaa työstää.? Et jatketaan vaan samaan malliin, eiks vaan?;)
Ja siitä kun puhe..taitaa kroppa heräillä, pientä eloa tuntunut munasarjoissa. Eli ovis loppuviikosta voisi olla mahdollinen..Mielenkiintoista!

Ihanaa, ylihuomenna lähtö reissuun, jossa ollaan yötä. Elikkä pahimmat vatvomispäivät oon ihanan ystävän huomassa ja shoppailemassa. Testaan siis (negan) perjantaina dpo 9, syteen tai saveen, perskules! :D
Siihen asti ihmettelen omia nippailuja, joita on jälleen ollu. Mutta siis ihan varmasti on tämmöstä aina, mutta ei siis vaan niin tajua sitä, kun ei tarkkaile. Voi elämä! :)

Lähen nälkäisenä tästä kauppaan pienimmän hirmulaisen kanssa. Täälläkin ihana ilma. :) Metrinen hanki vaan välkkuu auringossa.

hetkinen, enhän mä tarkoittanut ettei omista murheistaan tänne saa kertoa.... ilmeisesti naiset käy kuumana kiertoineen... siispä henkäiskää nyt hyvänen aika syvään ennenkuin käytte kimppuuni...

mä olen ollut viikolla 7 kun kävin kolmosesta varhaisultrassa. ilmeisesti on paikkakunta-kohtaista. se on mun kokemukseni. ja mun mielestä useat raskaustestit on kalliita siihen verrattuna, että kerralla maksan esim tuon päälle 40 euroa.

mutta mielipiteitä vartenhan nämä palstat ovat eivätkö vain?

itelläni aikoinaan oli myös keskenmeno-epäily. ja niin karua kuin se onkin, pari viikkoa piti odottaa että pääsi varmistamaan asian.
ei todellakaan helppoa odottaa odottaa ja odottaa. silloin en vaan tiennyt että olisin voinut sinne yksityiselle päästä vaikka maksaisi mitä.
että äiti maalle tsempit, TIEDÄN miltä se omassa päässä tuntuu, kun ei tiedä onko vaiko eikö.

tämä on vaan mun tapani käsitellä asioita.

Heippa kaikki!

Olen tätä ketjua käynyt jo niin monesti lueskelemassa, että ajattelin ilmoittaa itsestäni tänne jotain :) Eli neljättä kanssa kovasti kuumeilen, mutta varsinainen yritys on vielä kaukainen haave.. Miehen kanssa juuri viikonloppuna asiasta puhuttiin ja päätimme odottaa vielä jopa muutaman vuoden asian kanssa. Positiivista tässä oli kuitenkin se, että mies oli sinänsä ihan suostuvainen vielä neljänteen lapseen :) Ennestään meillä on pojat -05 ja -06 ja tyttö -09. Itse olen vähän yli kolmekymppinen ja vielä kotona lasten kanssa.

Paljon paljon plussatuulia teille kaikille ja toivottavasti ette pahastu tällaisen vauvakuumeisen taustailijan olemassaolosta.. Toivottavasti voin "virallisesti" ilmoittautua joukkoonne mahdollisimman pian (eli kumpa rakas mieheni lämpenisi vauva-ajatukselle jo suunniteltua aiemmin).

t. ainomaija

ainomaijalle vinkkiä ja tervetuloa!

Tämä on siis niin toimivaksi todettu linkki. Käytte katsomassa vauvaa söpöimmässä iässä eli 6kk-1,5vuotta. Sit vaan kotimatkalla sanot "huoh, oli se vaan suloinen!" Kyllä se sitten jo aikaisemmin lämpenee tai sit kääröä syliin vaan. Kaikki naapureiden, tuttavien ja sisarusten kääryläiset hyötykäyttöön. :D

Meillä kolmannesta oli suurin piirtein maailmansota. Neljänteen mies suostui ihan heti ja suurin syy oli se, että tommonen reilun vuoden ikäinen kävellä tepsuttava ja jokeltava pallero on aaaaaivan ihanan suloinen. Sit kun se karsee kahden vuoden uhma hyökkää päälle, niin kaik on myöhäst jo ja pullat uunissa... :D Tai näin täällä toivotaan.

Niin siinä sitten kävi...heti ku lakkas yrittämästä niin tärppäs :D
Ny sitä sitte vain odotellaan :heart:
Tänään olis pitäny menkat alkaa, joten malttamattomana hain testin oitis.
Mun oli ihan pakko päästä johonkin hehkuttamaan asiaa, mutta odotus puolelle en ihan vielä uskaltaudu.
Toivon kaikille plussatuulia :)

ainomaija tervetuloa, kyllä se siitä ajan kanssa :)

kokkeli onnea, mitäs mä sanoin :D

aivan loistavaa saada konkreettinen esimerkki tänne tästä, et kun lakkaa yrittämästä niin tärppää...
tunnen yhden, joka miehensä kanssa yritti monta vuotta saada kolmatta. ei onnistunut ei, ja lopulta päätyivät valinnan eteen: joko hoidot tai sitten lakataan yrittämästä.
valitsivat jälkimmäisen, ja pari kuukautta myöhemmin olikin mamma paksuna :D lääkäri sanoi sille että sen stressi-tila kropassa oli niin suuri, ettei siihen ois välttämättä hoidotkaan tehonneet.
ihmeellistä miten jonkun asian päässä pyöritteleminen vaikuttaa koko kehoon. päältäpäin ei näe mitään mitä sisäpuolella tapahtuu---- aika vaikuttavaa toisaalta...

mä en niinkään ajattele edes laskettua aikaa, ainoastaan sen perusteella että mihinköhän valtakunnan toppatakkiin sitä sitte mahtuu jos talvella on viimeisillään :D
toisaalta ois kiva jos edes joku lapsista syntyis muulloinkin kuin välillä joulu-maaliskuu.... :D helppo siis ihmisten laskea mikä on perheen aktiivisin vuodenaika :LOL: hahahahah

ihana kun on saanut pitkästä aikaa kunnon yöunet. meninkin jo ysiltä nukkumaan, heti kun pienin sammui. enkä oo kai kertaakaan herännyt.

ajatelkaas, kohtahan voi jo ensimmäiset narsissit ostaa pihalle :heart: kevät tulee! se jos mikä piristää varmasti kaikkia! oikeestaa narsissei vois ostaa jo nytkin, nostaa vaan sisälle yöksi jos on luvassa yli -10 pakkasta. kyllä ne niin väriä tuo... taidankin hakea tänään muutaman :)

ja jos vielä jollain jäi hampaankoloon mun kirjoittamani aiempi kommentti, niin pyydän anteeksi. taisi tulla kiireessä huonot ja töksähtävät sanavalinnat. semmosta sattuu jokaiselle joskus eikö :)

menkkojaan loppuvaksi odottava fourth gift....

Onnea kovasti kokkeli!:heart::flower: Nyt niitä plussia satelee! :)

Tervetuloa ainomaija ihanaa, et ryhmä kasvaa. Meillä on kans tämä neljäs ollu vähän hankala saada "istutettua" miehen mieleen. Mä oon esikoisen ja kolmosen kohdalla antanu 6kk mietintä aikaa ja kyllä se joka kerta on tuottanut tulosta :) Vaikka mies edelleen meinaa, et kolme on hyvä niin eipä se hanttiinkaan ole noin niinku muuten laittanu ;) If you know what I mean.. :D

Meillä on prinsessat kovasti kipeinä :( Ihan jäätävä yskä kummallakin ja vanhemmalla taitaa olla lämpöäkin.

Mietin, et olisko tää nyt ollu tässä. Veriset vuodot näemmä nyt loppui, eikä mahaakaan kolota mitenkään. Ja 101% varma etten ainakaan raskaana ole. Olisko se sitten kuitenkin tyhjentynyt itsellään? Hitaasti, mutta kumminkin. :) Hope so.

ni niih.. eli siis kp 30/28!!! :O missä mun menkat luuhaa?? en nyt pistäis mitään hillitöntä toivoa kiertoon missä seksiä on ollu kerran tai kaks (siinä onkin sitten ukolle vähän selittämistä tiedossa).. :D siis kyllä mä veikkaan että kyllä ne menkat vielä tulee, nippailusta päätellen; mut siis kipuja on mutta ei vuotoja.. :/ ja meidän pienin 11:kk:tta vierotti ittensä jostain syystä tissistä tällä kierrolla, ei siis huoli tissiä.. :O omituiseks menee siis... :O tosin pelotan kyllä tädin liikkeelle, kun huomenna testaan; sillä se ihan varmaan tulee! ;) tottakai "oireita" on, mutta vauvakuumeinenhan niitä saa taiottua ilman raskauttakin.. ;)

Onnea Kokkeli! <3

tervetuloa joukkoon monen kirjavaan Ainomaija. :D

Minäkin olen puoli väkisin työntänyt tuon "kuumeen" taka-alalle. Aika hyvin on ajatukset pysyneet pois kun olen huomisia häitä järjestänyt. Kerran päivässä olen käynyt kurkkimassa kuulumisia eli ei kokonaan voi olla täältä pois. ;)
Meillä siis huomenna häät. Naimisiin mennään maistraatissa pienesti. Paikalle tulee mun parasystävä, minun äiti ja isä sekä tietenkin muksut. <3 Oikeastaan kukaan muu ei taida tietääkkään koko hommasta. :LOL:
Siinäpä saavat taas ystävät, sukulaiset ja kylänmiehet pähkäiltävää. Parasystäväni jää meille hoitamaan lapsia ja me miehen kans lähdetään kaksin minihäämatkalle.

Hellunmartta yk 3 5/28-38

Paljon onnea kokkeli :heart: Mä kävin jo ilmomassa itseni tonne neljänsiä odottavii, mutta siellä aika hiljaista taitaa olla...

Onnea myös Hellunmartalle huomisen hääpäivän johdosta :heart:

Täällä nyt ihmetellään ja odotellaan, jotenkin uskomaton olo ja varsinkin kun oireita ei ole enää :confused: Tai niin... eihän ne menkat ole alkanut :D Pientä väsymystä on havaittavissa 8 tunnin yöunienkin jälkeen, mutta.... kai tämä tästä...

Äiti maa vieläkö olet ajatellut testataa ennen tuota lääkäriä?

Mä täällä kauhulla odotan iltapäivää ja tulevaa lumen työntö hommaa :headwall: Eikö olisi jo riitäänyt? Onhan se ihan kivaa hyötyliikuntaa, mutta ei kyllä jaksaisi enää. Eilen oli niin valtavan kaunis päivä ja ulkona olisi voinut olla vaikka kuinka ja miten paljon vaan tankkaamassa aurinkoenergiaa itseensä ja lapsiin!!

Milloin kannattaisi ottaa yhteyttä sinne neuvolaan? Vaikka edellisen neuvolakäynneistä ei ole kuin hetki niin ei sitä nyt kyllä enää muista ja silloin taisin soittaa jo aika aikaisin niin sain sovittua kesäloman ajankohdankin samoihin niin ei heti tarvinnut töistä myöhästellä aamulla :LOL:

Nyt lepäämään kun tyttelikin vielä koisii...

hellunmartta onnea hääpäivään :) ja romanttista häämatkaa, olkoon se hedelmällinen ;)

natusani monesko viikko sulla on? mulle on sanottu neuvolassa, että yhteys heille jos testi on plussaa ja menkat kaksi viikkoa/enemmän myöhässä.

KOKKELILLE Onnittelut! Mahtavaa! Odotukseen iloa! :)

AINOMAIJALLE Tervetuloa joukkoomme!! :)

Täällä alkanut taas arki ja tytöt kerhossa. Pikkuveli nukkuu ulkona lumipyryssä. Hitsi mä jo ajattelin että kevät tekee tuloaan.. Pääsee sitten ainakin kerran vielä oikein kunnon lumitöihin..

Korvapuusti

Ps. Yritän huomenna tehdä maalis/huhtikuun pinoa :)

natusani:Todellakin aijon :D Ihan vaan uteliaisuuden nimissä. :LOL: Meillä saa ottaa nla:aan heti yhteyttä kun plussa on saatu mut ekan ajan saa rv 7-8. Mä oon aina soittanu heti, mä jotenkin tykkään, et jos on ns. hoidettavia asioita niin ne poistetaan päiväjärjestyksestä heti. :)

Hellun Martalle oikein ihanaa juhlapäivää ja romanttista lomaa :heart:

Ja todellakin olisi toi lumen tulo riittänyt, mä oon NIIN kesän lapsi, et inhoan sydämestäni tommosta keliä ja kylmää muutenkin..

Tää aamu on taas ollu tosi kumma. Huonoa oloa on punkenut esiin vähän väliä.. Tein aamupala leivän ja se oli parin minuutin päästä pöntössä.. :headwall: Mun kroppa koettaa väkisin tehdä minusta ihan hullua..

fg mulla on nyt jotain 4+2/3 kun noi mun kierrot on vähän vaihdellu ja kyllä mä tänään jo sinne neuvolaan tänään yritin soittaa, ei kukaan ollut vaan paikalla :D Meillä olis 12.pvä nuorimman 1-v neuvola, mutta en sinne asti kyllä tota uuden tulokkaan varausta jätä... sitten olisi jo kuitenkin 7+jtn (+) ja meillä on kunta ainakin aikaisemmin tarjonnut tuon "alkuraskauden" ultran (10 vko:lla tarkistetaan onko kaikki ok, aika ja montako sikiötä) Neuvolalääkäri suorittaa tämän ja neuvolalääkäri on "vain" 2x vko mahdollinen.... hmmm.... haenkohan tekosyitä? ;)

Äiti maa sun kroppas yrittää kertoa sulle vaan että kyllä kyytiläinen siellä on :heart:

Tän pvä:n lumen lykkiminen otti hieman "pannuun", aiheutti lievää etomista jo tuo urheilusuoritus :x

Hmm...ikinä en ole ovista tikuttanut ja aiemmin kun on tärpännyt, niin jotenkin olen olettanut, että melko pian menkoista on tärppi käynyt. Tämä siis omassa päässä......
Nyt taas katsoin ovulaatiolaskurista, että arvioitu ovis olis kiertojen mukaan 5.3 ja parhaat ajat touhuta 2-7.3. Miksihän kroppaa huutaa touhuilemaan?|O Pitäisköhän luottaa luonnon kutsuun..:LOL:

Hmm...ikinä en ole ovista tikuttanut ja aiemmin kun on tärpännyt, niin jotenkin olen olettanut, että melko pian menkoista on tärppi käynyt. Tämä siis omassa päässä......
Nyt taas katsoin ovulaatiolaskurista, että arvioitu ovis olis kiertojen mukaan 5.3 ja parhaat ajat touhuta 2-7.3. Miksihän kroppaa huutaa touhuilemaan?|O Pitäisköhän luottaa luonnon kutsuun..:LOL:
Kyllä mulla ainakin halut on kovimmat jo useampi päivä ennen ovulaatiota. Just ovispäivänä ei kyllä ole halut huipussa, kun mahaa juilii niin perkeleesti. Niinhän sen pitäis mennä, että ne simpat ois siellä odottamassa sitä munista. Niissä oli joku aikarajaki, minkä ajan pitää olla sisässä, ennenkuin ne pystyy hedelmöittämään. Olisko ollut 7 tuntia. Ja hengissähän ne pysyy niillä huudeilla useamman päivän.
Täällä ainakin toivotaan, että hengissä on pysytty, kun meni vähän touhuilut meillä pikkusen aikaiseen, joten ihan tuoreita kavereita ei h-hetkellä tainnu olla liikenteessä... :D
Että eikun petiin vaan. ;)

Täällä odotettavissa kahden päivän nettihiljaisuus ja sitten se eka r-testi dpo 9. Ja sit vois seuraavaan negaan oottaa pari päivää ja sit alkaiski jo menkat.

Onnea Kokkeli!

Hellun martalle ihanaa hääpäivää!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista & vinkeistä + tsempistä. Mukavaa, että saan minäkin täältä huudella ja olla mukana, vaikkei meillä vielä yritys ja piinailu ym. kiva (?) ole vielä ajankohtainen. Tosin joka kuukausi elättelen pieniä toiveita, että olisi käynyt ns. vahinko, koska kuukautisten ekoina päivinä emme käytä kortsuja.. Muutoin kyllä sitten liiankin tunnollisesti, että eipä tässä paljon toiveita ole.

Moikka kaikille!

Kokkeli: ONNEA! Ihanaa, ihanaa :)

Hellun martta: Ihanaa ja ikimuistoista hääpäivää<3

Äiti maa: Minusta on ihana lukea kaikenlaisia juttuja, joten jatka vain :) Kyllähän täälä on paljon ihmisiä erilaisien juttujen kanssa. Minäkin roikun täälä, vaikka ei tällä mun kropalla vauvoja tehäkään :(

Meillä ekalla ja tokalla on n.2,5v ikäeroa. Se toimi ja oli helppoa, ja tytöt on tosi läheisiä, eikä ollu mustasukaisuutta. Tokalla ja kolmannella on n.3,8v ja sekin toimi, mulla oli helppoa kun isot jo niin isoja että sai keskittyä vain vauvaan. Toki nyt tuo kuolus on hiukan "yksinäinen" tai huomaa että se tarvitsee äitiä tai isiä leikkimään kun nuo leikkivät pikkuisina keskenään. Oltas haluttu pienempi ikäero ekalle ja tokalle, mutta raskaus ja vauvan sairaala-aika oli niin kammoja, ettei uskallettu :(
Reissu oli ihana :) eilen illalla tultiin kotiin, ja tänään mies lähti tossa 04.00 työreissuun josta tulee sitten ma tai ti. Mulla lääkäri siirtyi ja se on vasta joskus parin viikon päästä. Mä en nyt tikkuttele mittään tai laittele kiertopäiviä yms. Mutta olisi ihanaa saada olla teidän kanssa ja purnata kun on mieli maassa oman kropan toimimattomuuden takia :(

JA tervetuloa ainomaija :) peukut sinulle pystyssä, että mies heltyy nopsaan.

Keiju-81: No hei, tottakai pysyt justiinsakkin siinä etkä mihinkään taustalle katoa! :heart: :)

Aina bullakannattaa vastata luonnon kutsuun. Itellä sama kun Wandiilla ei tod hotsita kaikista kipeipänä päivänä kyllä ne puuhat..

Yhteistyössä