Lastensuojelu ilmoitus ja heidän hampaisiin joutuminen harmittaa todella=(

• Viestiketjun aloittaja Harmittaa=(
  • Ensimmäinen viesti
Anteeksi nyt, mutta en oikein ymmärrä....
Lastensuojelu tarjoaa apua, perhetyöntekijää yms. Ja ihmisten mielestä tämä on törkeää ja ihan oikeusasiamieheen pitäisi ottaa yhteyttä.
Jos oikeaa avuntarvetta ei ole niin "ei kiitos" pitäisi olla riittävä vastaus eikä tarvi enää sen jälkeen jäädä ahdistelemaan jatkuvalla tuputtamisella.

harmittaa=(
Jos oikeaa avuntarvetta ei ole niin "ei kiitos" pitäisi olla riittävä vastaus eikä tarvi enää sen jälkeen jäädä ahdistelemaan jatkuvalla tuputtamisella.
Niin minäkin oletin että riittäisi mutta sitä vain tuputetaan ja tuputetaan=(
Ja pitää yhteydenpitoa jatkaa että onko lapsi jo terve,onko muut terveitä,ota nyt perhetyöntekijä sinne siitä ole sinulle mitään haittaa ja koitat selittää että en tarvitse kun meillä on arki omaan tyylin kelloitettu niin tulee sanomista takaisin tyyliin sinulla on salattavaa =(
Minun puolesta voivat tehdä vaikka yllätyspistoikaita joka päivä ja jutella lasten kanssa ei ole salattavaa.Ahdistaa vain ottaa vieras ihminen omaan kotiin vain kun joku päättänyt että tarvitsen apua kun olen yksinhuoltaja =(

On se aika hurja alkaa meidän yhtäkiä vaihtamaan viikolle rytmiä että saadaan johonkin väliin joku perhetyöntekijä mahdutettua,kahdella isomalla on harrastukset molemmilla kaksi kertaa viikossa,pienen kanssa käydään kerhoilemassa aina niinä päivinä kun menen töihin myöhempään,viikonloppuisin tuskin tuollainen kotiin tulee ja niinäkin voi olla että joku sukulainen tulee extemporee päivän varoituksella meille kyläilemään joten silloin tehdään taas kaikkea ulkoilun yms ulkona syömisen merkeissä lasten ja aikuisten kesken.

Eli tuntuu ahdistavalta miettiä mihin väliin tungen tuollaisen 3 tunniksi kaksi kertaa viikossa kuten minulle ehdotettu että tulisi töiden jälkeen yms avuksi mutta meillä tosiaan on omassa elämässä se oma rytmi minkä mukaan mennään.

"oikku"
Eihän voi olla niin, että kun ap ei oikeasti tarvitse apua, eivätkä lapset myöskään, olisi otettava sosiaalitoimesta avustaja ihan vaan sosiaalitanttojen mieliksi ja sen takia, että pääsevät urkkimaan perheen oloja.

"madame"
Niinpä.

Kuten jo totesin: hoitaja ei voi tietää kenen kootut selitykset ovat totta ja kenen ei. Sen selvittäminen on lastensuojelun tehtävä - hoitajan tehtävä & velvollisuus on ilmoittaa lastensuojeluun.
No mutta ihan sama vaikka ap ois tekassut jutun,niin mikä syy hoitajalla oli ilmoittaa lastensuojeluun yhtään mitään,ei mikään!

Lasta ei oltu pahoinpidelty eikä laiminlyöty, äitihän pyysi lääkettä lääkäristä ja käsittääkseni päivystyspakkauksia on,joten mikä oli ongelma? Hoitajan k:päisyys,totta!

"madame"
No koska sosiaaliviranomaiset toimii törkeästi ja sosiaaliylitarkastaja on silloin oikea paikka ottaa yhteyttä!

Ihmiset ei vissiin ymmärrä sitä että sosiaalitoimeenkin mahtuu ihme tyyppejä,jotka eivät tosiaan tee työtä ammattitaidolla, kuten ap:n tapauksessa.

• Tykkää
Reactions: Wolt
harmittaa=(
[QUOTE="madame";25751337]No koska sosiaaliviranomaiset toimii törkeästi ja sosiaaliylitarkastaja on silloin oikea paikka ottaa yhteyttä!

Ihmiset ei vissiin ymmärrä sitä että sosiaalitoimeenkin mahtuu ihme tyyppejä,jotka eivät tosiaan tee työtä ammattitaidolla, kuten ap:n tapauksessa.[/QUOTE]

työnantajani kanssa juteltiin asiasta ja hän sanoi kanssa että kannattaa kysyä asiaa
lastensuojelua ylempänä olevalta taholta asiasta.

On pieni firma missä olen töissä ja jutellaan asioista yleensäkin jos joku ihmettelee miksi
työnantajalle olen puhunut.

minmin
[QUOTE="vieras";25750670]Oliko niin, että huostaanottopäivän kulut ovat 200 e/vrk sihen asti kun lapsi täyttää 18 ja sen jälkeen 2 jälkihuolto vuotta, jotka ovat jo vähän edullisempia?

Se on veronmaksajalle eli sinulle ja minulle kallista. Joissakin kunnissa ei ole yksinkertaisesti rahaa tehdä huostaanottoja.[/QUOTE]

Ei. Huostaanotto itsessään ei maksa mitään, vaan sijaishuolto, ja sijaishuoltopaikat määrittelevät vuorokausihintansa itse. Maksu loppuu kun sijaishuolto päättyy, on se lapsi sitten minkäikäinen tahansa! Jos lapsi jää asumaan sijaishuoltopaikkaan 18 täytettyään, maksusta sovitaan uudestaan ja tehdään jälkihuoltosopimus. Jälkihuolto päättyy kun nuori täyttää 21 vuotta.

"vieras"
[QUOTE="madame";25751291]No mutta ihan sama vaikka ap ois tekassut jutun,niin mikä syy hoitajalla oli ilmoittaa lastensuojeluun yhtään mitään,ei mikään!

Lasta ei oltu pahoinpidelty eikä laiminlyöty, äitihän pyysi lääkettä lääkäristä ja käsittääkseni päivystyspakkauksia on,joten mikä oli ongelma? Hoitajan k:päisyys,totta![/QUOTE]

Tottakai hoitajalla on velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun jos äiti kertoo, ettei ole rahaa tai saati puhelinta jolla voisi soittaa ja pyytää rahaa vanhemmilta lainaan. Ei ole hoitajan velvollisuus tarkistaa asioiden paikkaansa pitävyyttä, vaan lastensuojelun. Eihän hoitaja voi olla varma puhuuko äiti totta vai ei ja siinä vaiheessa kun ei ole rahaa lääkitä tai ruokkia lasta, on kyse laiminlyönnistä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"madame"
[QUOTE="vieras";25754058]Tottakai hoitajalla on velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun jos äiti kertoo, ettei ole rahaa tai saati puhelinta jolla voisi soittaa ja pyytää rahaa vanhemmilta lainaan. Ei ole hoitajan velvollisuus tarkistaa asioiden paikkaansa pitävyyttä, vaan lastensuojelun. Eihän hoitaja voi olla varma puhuuko äiti totta vai ei ja siinä vaiheessa kun ei ole rahaa lääkitä tai ruokkia lasta, on kyse laiminlyönnistä.[/QUOTE]

Kukaan ei oo sanonut että äidillä ei oo ollut rahaa ruokkia lasta! (monella ihmisellä on ruokaa pakkasessa/kuivakaapissa).

Ja tiedätkö että jos lapsen puute johtuu taloudellisesta ongelmasta on sosiaaliviranomaisilla velvollisuus korjata asia=Myöntää harkinnan varaista toimeentulotukea.

Minun mielestä jokatapauksessa hoitaja menetteli väärin sillä äidillä oli hyvä syy rahattomuuteen.

Mutta vielä enenmmän väärin on menetellyt sosiaaliviranomaiset!

Niin ja hei tässä kunnassa kaikilta ketkä saa toimeentulotuke pitäisi ottaa lapset pois, ja syy on sosiaaliviranomaisten, koska tässä kunnassa ei olla pariin vuoteen käsitelty toimeentulotukihakemuksia lain määräämässä ajassa!

Lopputulos on siis se että monellakaan ei ole varaa hakea esim.lääkkeitä tms.

(asiasta on ollut paikallislehdessä) olen itse avustanut kantelun tekemisessä yms. Mutta silti tilanne on tämä.

aattele täällä lapset ei saa lääkkeitä koska sossut ei noudata lakia ja tee päätöksiä!

Ja hei joka tapauksessa äiti oli vastuullinen kun myönsi asian ja pyysi lääkettä! Vastuuton äiti ois antanut asian vaan olla ja hakenut lääkkeet sitten joskus!

Että jos hyökkäisit oikeita epäkohtia vastaan.

"madame"
työnantajani kanssa juteltiin asiasta ja hän sanoi kanssa että kannattaa kysyä asiaa
lastensuojelua ylempänä olevalta taholta asiasta.

On pieni firma missä olen töissä ja jutellaan asioista yleensäkin jos joku ihmettelee miksi
työnantajalle olen puhunut.
Mä lulen että sä oot keksinyt koko jutun,muutenhan sä olisit jo soittanut kaikki ylemmät tahot läpi, ja tehnyt kantelun!

Vai mitä sosiaaliylitarkastaja sanoi? Miksi sä et ole jo asiaa hotianut?

"äiti"
Tuosta perhetyöstä kommenttia.Meillä lapsi oli palaamassa osastojaksota kotiin ja avuksi tarjottiin lastesuojelun perhetyötä kotiin.Siis hoitohenkilökunta kysyi lupaa lastensuojeluilmoituksen tekemiseen,että sitä perhetyötä edes voisi saada.Ennen kuin suostuimme mihinkään,niin pyysimme palaveriin mukaan tämän lastensuojelun hemkilön,että mitä apua heillä olisi tarjota.

Tilanne oli siis tämä,että minä ja mies molemmat oltiin töissä,erityilapsi koulussa ja loput lapset päiväkodissa.Perhetyöntekijä oli tullut meille lapsen kulupäivän jälkee tekemään pojan kanssa läksyjä je keskustelemaan minun kanssa,jonka pitäisi olla nukkumassa yövuoron jälkeen.sanoin heti,että ei tule onnistumaan tuollainen,että hulluksiko ne yrittää meitä tehdä.minun pitäisi valvoa ympäri vuorokaudet putkeen isännän iltavuoro viikkooina,että perhetyö voisi tulla meille tekemään läksyjä,jolloin myös minun pitäisi olla hereillä =0.

No sitten kysyttiin apuja pinempien katsomiseen tai pojan terapiaan saattamiseen niinä päivinä,kun miehellä iltavuoro ja itsellä ai autoa käytössä,niin ei kuulu heidän toimenkuvaan,kun he työskentelee kokok perheen kanssa.Sanoin sitten ei kiitos tälle hommalle,joka ei meidän rytmeihin ja rutiineihin sopinut alkuunkaan.

Sitten alettiin ehdottaa 3kuukauden perhekoulua lastenkodissa,kun ei sitä perhetyötä otettu vastaan.Lapset olis taxilla kuljetettu hoitoon yms.Kerroin sitte,että mitenköhän tämä taas onnistuu,kun minä yöllä tästä lähden kolisteleen keittiöön itselle aamupalaa ja kuka vahtii koululaisen perään koulun jälkee,kun hänen oleminen vieraassa paikassa oli kaaoottista.Ehdotettiin sitten että kirjottavat meille molemmille 3kk sairaslomaa,että voidaan asua siellä perheenä =0.Ihmettelin sitten että kuka maksaa laskut ja lainat sillä aikaa,kun palkka ei tipu,niin sanottiin vaan,että saataisiin sitten toimeentulotukea.No sanottiin suoraan,että ei kiitos,kun se ei riitä meidän muihin maksuihin mitä siinä hakemuksessa ei oteta huomioon.ilman lainaa olisi kyllä ollut aika lepposta viettää kokok perheen kanssa 3kk lomaa.

Onneksi poika pääsi lopulta pitkälle hoitojaksolle eri osastolle viisaampien lääkäreiden käsii ja diagnoosikin hänelle saatii ja oikea lääkitys,jolloin helpottui koko perheen elämä.Ja kaikki tämä rumba sen vuoksi,että vanhempia syyllistettiin pojan oirehdinnasta koko ajan.Tämä oli painajasimaista aikaa kokok perheelle ja muu suku oli jo hankkimassa meille asianajajaa,kun alkoi olla jo melkoisen painostava tunnelma sieltä lastensuojelun puolelta,vaikka asiakkaiksi meitä eivät koskaan saaneetkaan.

Tätä nykyä erityslapsesta tuskin erityisyyttä juurikaan huomaa ja hän on 10 oppilas koulussa,kun hänelle löydettiin oikeanlainen kooulupaikka =).Ja suurin osa lapsen ongelmista liittyi juuri koulumaailmaan ei kotona olemiseen.

Tsemppia sulle AP.pidä puolesi.sinun ei ole pakko ottaa vastaan mitää,mikä sotkee omat rutiinisi ja aikataulut.Ei mekään sitä perhetyötä olisi mihinkään väliin saatu sovitettua,kun ehdotettiin,että tulisivat illalla,mutt ei sovi heidän toimenkuvaan =0.En kyllä ymmärrä mitä apua tuollaisesta perhetyöstä on sellaisille ihmisille,joilla perus asiat kunnossa.

Rauno,Reinon veli,Riston isä
eikai tuossa mitään kantelua tarvitse, saati mitään muutakaan... ehkä sairaanhoitaja on ollut huolissaan rahatilanteestasi ja sen takia ilmoittanut asiasta sosiaalihuollollle ja täten varmistaa että lapsi saa lääkkeensä. ja kun puhelin on kadoksissa niin miten muuten sosiaaliporukka pääsee juttelemaan, kun tulemaan käymään. eipä tässä mitään ihmeellistä.

"just"
Joskus vaan vanhemmat eivät näe sitä avun tarvetta, tai eivät kehtaa ottaa vastaan. Eli avohuollon tuikitoimet eivät kelpaa,jolloin voitais jo paljon auttaa; sitten itketään, kun lapset otetaankin huostaan

"just"
[QUOTE="madame";25751291]No mutta ihan sama vaikka ap ois tekassut jutun,niin mikä syy hoitajalla oli ilmoittaa lastensuojeluun yhtään mitään,ei mikään!

Lasta ei oltu pahoinpidelty eikä laiminlyöty, äitihän pyysi lääkettä lääkäristä ja käsittääkseni päivystyspakkauksia on,joten mikä oli ongelma? Hoitajan k:päisyys,totta![/QUOTE]

Mistä sä, tai kukaan meistä tietää syytä, mihin hoitaja on kiinnittänyt huomiota? Täällä voi sepustaa mitä sattuu, mutta totuuttaha me ei tiedetä!

"vierastus"
[QUOTE="vieras";25754058]Tottakai hoitajalla on velvollisuus ilmoittaa lastensuojeluun jos äiti kertoo, ettei ole rahaa tai saati puhelinta jolla voisi soittaa ja pyytää rahaa vanhemmilta lainaan. Ei ole hoitajan velvollisuus tarkistaa asioiden paikkaansa pitävyyttä, vaan lastensuojelun. Eihän hoitaja voi olla varma puhuuko äiti totta vai ei ja siinä vaiheessa kun ei ole rahaa lääkitä tai ruokkia lasta, on kyse laiminlyönnistä.[/QUOTE]

Tämä sossuun ilmoittelu on kyllä mennyt nykyään ihan törkeäksi :/

Jos ap pyytää päivystyspakkausta antibioottia yhdeksi päiväksi koska:
-lompakko ja puhelin on hävinnyt/varastettu
-saa rahaa vasta seuraavana päivänä koska
-pankki ei ole auki lauantaina/sunnuntaina

Niin miksi hoitajan pitää tehdä olettamus että ap ei kykene huolehtimaan lapsen hyvinvoinnista? Typerien oletusten tekeminen kertoo kyllä hoitajan typeryydestä.

Nyt hoitajan typeryydestä johtuen ap ei meinaa päästä eroon lastensuojelusta vaikka se ilmoituksen aihe on poistunut/ ilmoitukseen ei mitään aihetta ole ollut.

Kyllä minäkin olisin hiilenä ap:n pöksyissä ja ihan varmasti selvittelisin sosiaaliasiamiehen kanssa miten tilanne saadaan korjatuksi.

"bbb"
Anteeksi nyt, mutta en oikein ymmärrä....
Lastensuojelu tarjoaa apua, perhetyöntekijää yms. Ja ihmisten mielestä tämä on törkeää ja ihan oikeusasiamieheen pitäisi ottaa yhteyttä.
Lukemisen ymmärtämisessä Kenties ongelmia? Ihmisten mielestä on törkeää jos ehdotellaan lasten sijoitusta syystä, että lompakko ja kännykkä ovat varastettu. Näin minä ainakin kirjoituksia tulkitsen.

Ja kyllä se on mielestäni törkeää, eikä sosiaalitoimi ole toiminut oikein. Olettaen että ap puhuu totta.

"vieras"
[QUOTE="madame";25754108]Kukaan ei oo sanonut että äidillä ei oo ollut rahaa ruokkia lasta! (monella ihmisellä on ruokaa pakkasessa/kuivakaapissa).

Ja tiedätkö että jos lapsen puute johtuu taloudellisesta ongelmasta on sosiaaliviranomaisilla velvollisuus korjata asia=Myöntää harkinnan varaista toimeentulotukea.

Minun mielestä jokatapauksessa hoitaja menetteli väärin sillä äidillä oli hyvä syy rahattomuuteen.

Mutta vielä enenmmän väärin on menetellyt sosiaaliviranomaiset!

Niin ja hei tässä kunnassa kaikilta ketkä saa toimeentulotuke pitäisi ottaa lapset pois, ja syy on sosiaaliviranomaisten, koska tässä kunnassa ei olla pariin vuoteen käsitelty toimeentulotukihakemuksia lain määräämässä ajassa!

Lopputulos on siis se että monellakaan ei ole varaa hakea esim.lääkkeitä tms.

(asiasta on ollut paikallislehdessä) olen itse avustanut kantelun tekemisessä yms. Mutta silti tilanne on tämä.

aattele täällä lapset ei saa lääkkeitä koska sossut ei noudata lakia ja tee päätöksiä!

Ja hei joka tapauksessa äiti oli vastuullinen kun myönsi asian ja pyysi lääkettä! Vastuuton äiti ois antanut asian vaan olla ja hakenut lääkkeet sitten joskus!

Että jos hyökkäisit oikeita epäkohtia vastaan.[/QUOTE]

Kuten jo sanoin, ettei ole hoitajan velvollisuus tarkistaa asian paikkaansa pitävyyttä vaan lastensuojelun, jos aihetta ei ole, niin eihän siinä ole mitään "hätää".

"vieras"
[QUOTE="vierastus";25754186]Tämä sossuun ilmoittelu on kyllä mennyt nykyään ihan törkeäksi :/

Jos ap pyytää päivystyspakkausta antibioottia yhdeksi päiväksi koska:
-lompakko ja puhelin on hävinnyt/varastettu
-saa rahaa vasta seuraavana päivänä koska
-pankki ei ole auki lauantaina/sunnuntaina

Niin miksi hoitajan pitää tehdä olettamus että ap ei kykene huolehtimaan lapsen hyvinvoinnista? Typerien oletusten tekeminen kertoo kyllä hoitajan typeryydestä.

Nyt hoitajan typeryydestä johtuen ap ei meinaa päästä eroon lastensuojelusta vaikka se ilmoituksen aihe on poistunut/ ilmoitukseen ei mitään aihetta ole ollut.

Kyllä minäkin olisin hiilenä ap:n pöksyissä ja ihan varmasti selvittelisin sosiaaliasiamiehen kanssa miten tilanne saadaan korjatuksi.[/QUOTE]

Sen takia, koska ei ole hoitajan velvollisuus tarkistaa asian paikkaansa pitävyyttä vaan lastensuojelun, jos ap kertoo ettei ole rahaa ostaa lääkkeitä, niin ei se ole hoitajan velvollisuus tarkistaa onko ap:llä todellakin lompakko hävinnyt vai rahat muutoin vaan finaalissa, ettei pysty lääkkeitä ostamaan.

"vierastus"
[QUOTE="vieras";25754248]Sen takia, koska ei ole hoitajan velvollisuus tarkistaa asian paikkaansa pitävyyttä vaan lastensuojelun, jos ap kertoo ettei ole rahaa ostaa lääkkeitä, niin ei se ole hoitajan velvollisuus tarkistaa onko ap:llä todellakin lompakko hävinnyt vai rahat muutoin vaan finaalissa, ettei pysty lääkkeitä ostamaan.[/QUOTE]

Mutta onko hoitajan velvollisuus tehdä olettamuksia vailla faktaa? Kun ap on kertonut syyn niin silloin sen syyn pitäisi riittää hoitajalle.

Käsitän ap:n tekstejä lukiessani että iso harmistuksen aihe on nyt se ettei lastensuojelusta hän tunnu eroon pääsevän.
Kun puhutaan niistä oletuksista ja luuloista.
-hoitaja oletti että ap ei pysty huolehtimaan lapsesta ja soitti sosiaalipäivystykseen.
-lastensuojelu olettaa että koska ap on yksinhuoltaja joka käy töissä niin hän tarvitsee apua lastenhoitoon ja yrittää tyrkyttää ap:lle ptt:ä.

Koko hässäkkä jonka keskelle ap joutui lapsineen on pelkkää oletusta ja luuloja.
Kun ap sanoo ettei tarvitse mitään apua lastensuojelulta niin silloin sen pitäisi riittää. Koko ilmoitus olisi pitänyt kuitata lastensuojelun taholta aiheettomaksi sen jälkeen kun ap on kertonut lastensuojelulle miten asiat olivat.
Minua harmittaisi todella paljon jos samaan tilanteeseen joutuisin kuin ap.

"vieras"
[QUOTE="vierastus";25754353]Mutta onko hoitajan velvollisuus tehdä olettamuksia vailla faktaa? Kun ap on kertonut syyn niin silloin sen syyn pitäisi riittää hoitajalle.

Käsitän ap:n tekstejä lukiessani että iso harmistuksen aihe on nyt se ettei lastensuojelusta hän tunnu eroon pääsevän.
Kun puhutaan niistä oletuksista ja luuloista.
-hoitaja oletti että ap ei pysty huolehtimaan lapsesta ja soitti sosiaalipäivystykseen.
-lastensuojelu olettaa että koska ap on yksinhuoltaja joka käy töissä niin hän tarvitsee apua lastenhoitoon ja yrittää tyrkyttää ap:lle ptt:ä.

Koko hässäkkä jonka keskelle ap joutui lapsineen on pelkkää oletusta ja luuloja.
Kun ap sanoo ettei tarvitse mitään apua lastensuojelulta niin silloin sen pitäisi riittää. Koko ilmoitus olisi pitänyt kuitata lastensuojelun taholta aiheettomaksi sen jälkeen kun ap on kertonut lastensuojelulle miten asiat olivat.
Minua harmittaisi todella paljon jos samaan tilanteeseen joutuisin kuin ap.[/QUOTE]

Ainoa fakta mikä hoitajalla on ollut, on se ettei ap:llä ollut rahaa ostaa lapselle lääkkeitä.

Aplle
Olen myös kolmen lapsen yksinhuoltaja. Olen huomannut sen, että silmätikkuna tässä on. Joka paikassa on aina tuputettu noita ls-apuja, vaikka olen kerta toisensa jälkeen sanonut, että kiitos vaan, minulla on omat tukiverkostoni ja hoitoapuni, en tarvitse sitä lastensuojelulta. Ja että miksikö tästä loukkaannutaan, joku ihmetteli. Minä en todellakaan ole hankkinut yhtään lastani sen takia, että olisin yhteiskunnan holhottavana ja lastensuojelun asiakkaana! Minä olen itsenäinen ja aikuinen ihminen, minä en halua että minun kotiini ja lasteni lähelle tulee muita kuin minun läheisiäni.

Olen itsekin sosiaalialalla, joten tiedän kyllä näitä tapauksia, jotka eivät näe itsessään ongelmia. Ihan järkyttävän leiman saa otsaansa sen vuoksi, että on yksinhuoltaja. Minun oma elämäni on aina ollut kunnossa, ei päihteitä, en edes ryyppää, ei mt-ongelmia, lapset ovat aina hyvin hoidettuja, ruokittuja, puhtaita ja kauniissa vaatteissa, samoin koti. Mutta jos minä, kolmen lapsen yksinhuoltaja jonain päivänä kulkisinkin tukka pystyssä ja sanoisin, että hitsi kun väsyttää kun nuorin heräili yöllä, niin eiköhän siitä joku tekisi ls-ilmoituksen, kun äiti on niin uupunut. Perhana, kyllä minuakin saa joskus väsyttää, minä en silti ole enkä halua olla mikään sossutapaus. Joissain paikkakunnilla tämä holhoushalu on ihan järkyttävä, tämä kokemus minulla on Jyväskylästä itselläni. Tekee mieli vaihtaa kaupunkia asenteitten takia!

• Tykkää
Reactions: Wolt

Yhteistyössä