On tämä tupakoinnin lopettaminen ihanaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Pyörryttää, päätä särkee ja korvat vinkuu jatkuvasti. Vituttaa, suussa maistuu ihan verelle ja olen yskinyt varmaan jätesäkillisen limaa, söpöä :xmas: Tai mistäs miä tiedän johtuuko tämä kaikki edes tuosta lopettamisesta vai olenko muuten vaan sairas tai sekoamassa :D

Eka kuukausi oli mulle pahin ja ekat pari viikkoa pahimmat. Ja oli tosi ällö kun yski niitä limaklönttejä alkuun :( Mut nyt oon ollut ilman röökiä kohta 1v3kk :) Poltin 13 vuotta lukuun ottamatta odotus ja imetysaikoja.

Nostan hattua ja isosti! Apinanraivoa vain päälle ja sitkeetä päättäväisyyttä, onnistut kyllä kun itseesi uskot :)!

Mikä sinut ajoi lopettamaan eli mikä on motivaatiosi? Lopetitko kertaheitolla vai käytätkö avustavia menetelmiä tukenasi, esim. Nicoretten- tuotteita?

Hyvä tulee :)!

Nostan hattua ja isosti! Apinanraivoa vain päälle ja sitkeetä päättäväisyyttä, onnistut kyllä kun itseesi uskot :)!

Mikä sinut ajoi lopettamaan eli mikä on motivaatiosi? Lopetitko kertaheitolla vai käytätkö avustavia menetelmiä tukenasi, esim. Nicoretten- tuotteita?

Hyvä tulee :)!

Ihan kertaheitolla, en käytä mitään =) Motivaationa oli oikeestaan just tuo kun tajusin että herranjestas, olen alle kolmekymmentä ja vetänyt röökiä 15 vuotta :O Ja se terveys tietysti.. Kiitos tsempeistä, kyllä tää varmaan tästä. Muuten ei oo hätää mutta pää on kun ampiaspesä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;25733633:
15 vuotta ja olen vasta 28 : /

Se on pitkä aika. :O Mie poltin 7½ vuotta, seki tuntuu ihan liian paljolta.

Paras vinkki mitä oon kuullu on se, että ottaa asenteekseen sellasen "Nyt en polta, mutta en kiellä iteltäni tupakkaa kokonaan. Saan polttaa jos oikeasti tarvin."-ajattelun. Sitä sitte huomaa, että ku harkitsee tarkkaan tarviiko tupakkaa pahoissaki tilanteissa ni ei tuu poltettua.

Ja niin, jos näet unia, joissa poltat, ni käytä niitä voimavarana. Mulle ainaki tuli niissä ihan hirveä morkkis aina ja vihasin itteäni ku olin polttanu. :D Tajusin, että niin käy moninkertasesti vahvempana jos poltan hereillä ollessani.

Tsemppiä!

Mulla on nyt kaksi viikkoa savuttomuutta takana. Pikkuhiljaa alkaa helpottaa. Se verenmaku suussa johtuu todennäköisesti siitä, että sulla on ientulehdus. Tupakka supistaa verisuonia yhtälailla suussa kuin muuallakin. Näin se ns. piilottaa ientulehduksen ja kun lopetat, verisuonet normalisoituu ja verenvuoto alkaa. Nyt vain panostat hampaiden harjaamiseen, ientulehdus paranee vain harjaamalla. Älä säiky verenvuotoa, harjaat vain vaikka vuotaa. Tsemppiä! :)