siis kun ajat autolla liikenne ympyrästä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepss

Vieras
ja poistusessa laitat vasemmalla kädellä vilkun,niin pidätkö vasenta kättä silti ratissa vai pelkästään oikealla kädellä käännät rattia ja vasen irti ratista ja vaihdat vilkun sillä??.. kun siis autokoulun ope käskee tehdä niin että kun poistuessa laitan vilkun ni vasen käsi ei saa olla samalla ratissa:O musta paljon luontevampaa pitää silti ratista kiinni sillä vasemmalla käsellä ko vaihtaa vilkkua ko et yks käsi vaan olis siiinä..:/ monta kertaa sit mentiin ympyrästäja oikeen harjoiteltiin..sit kattelin tänään et esim mun äiti,sisko ja isäkin tekee samalla tavalla ko mä olisin tehny..

Miksi se käsi pitäis ratista irrottaa? En mä koskaan irrota kättä ratista vilkuttamista varten. Siinähän se menee luontevasti varsinkin silloin kun kääntää samalla oikealle. Oliko sillä autokoulunopettajalla joku erityinen syy tähän?

Tee nyt vaan sen opettajan mieliks niin kun käskee ja inssissä kans. Sitten kun sulla on kortti ei kukaan sua enää neuvo vaan teet niin kuin parhaiten onnistuu. Opettajan kaa ei kannata lähteä inttämään näistä asioista, ei kerrassaan mitää hyötyä, joudut vaan ottamaan lisätunteja.

Hmm, en ole koskaan kiinnittänyt huomiota, mutta luullakseni molemmat kädet ratissa. Eihän sitä nyt kai yleensäkään irroteta kättä ratista vilkun laittamisen ajaksi.

[QUOTE="ööö";25716614]Kyllä mun kaikissa neljässä erimerkkisessä autossa olen pystynyt laittaa vilkun päälle, ilman että kättä tarvitsee irrottaa ratista... Olet pienikokoinen ?[/QUOTE]

mä olen pienikokoinen ja autokoulussa oli tyyny penkin alla.
siitä asti, nyt reilu 20 vuotta olen ajanut monenlaisia autoja täysin ilman korokkeita.

mun sormet kyllä yltää ratista vilkulle hyvin. :)

Kyllähän se käsi pysyy siinä ratilla: Olet poistuessasi väistämisvelvollinen suojatietä pitkin kulkevien suhteen, joten saatat ympyrästä poistuessassi joutua hiljentämään ja vaihtamaan vaihteen pienempään. Vaihtaessasi manuaalivaihteisella (oletan sinullakin olevan sellainen autokouluajossa) oikea kätesi tekee vaihtamisen. Pitäisikö tällöin molempien käsien olla irti ratista? No ei.

Oletko kysynyt opettajaltasi, että miksi vasemman käden pitäisi käyttää vain vilkkua? Joku hyvä peruste häneltä varmaan löytyy... Millainen persoona hän on?

[QUOTE="vieras";25716378]Miksi se käsi pitäis ratista irrottaa? En mä koskaan irrota kättä ratista vilkuttamista varten. Siinähän se menee luontevasti varsinkin silloin kun kääntää samalla oikealle. Oliko sillä autokoulunopettajalla joku erityinen syy tähän?[/QUOTE]

Kai nyt sentään laitat vilkun päälle ennenkuin alat kääntymään?

Täytyy sanoa, etten pysty palauttamaan mieleen, kuinka itse toimin kiertoliittymässä.

[QUOTE="ööö";25716614]Kyllä mun kaikissa neljässä erimerkkisessä autossa olen pystynyt laittaa vilkun päälle, ilman että kättä tarvitsee irrottaa ratista... Olet pienikokoinen ?[/QUOTE]

Mie oon nakkisormi lyhykäinen eikä oo vielä sellasta autoa alla ollu missä ois pitäny irrottaa ulottuakseen viiksiin. Eikä kyl ajokoulussakaan käsketty niin tehdä.

Uusimmat

Yhteistyössä