Ensihoitaja vastaa, kysy kysymyksesi :) !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
JOs epilepsiaa sairastava saa kohtauksen ja kutsutaan ambulanssi, niin saako silti jäädä kotiin? Siis jääkö kohtauksen saanu kotiin, jos sitä toivoo ja on suht ok kunnossa? Vai viettekö useammin sairaalaan?

[QUOTE="anna";25710430]Kuinka pääsette kerrostaloon, jossa ei ole ovisummereita ja alaovi on jo lukossa?[/QUOTE]

Aluksi koputellaan oveen, että josko joku esim. naapuri tulisi avaamaan jos tämä ei toimi niin joko omilla autosta löytyvillä murtovälineillä tai brankkareiden avulla ! Riippuu kuinka kiire on päästä rappuun sisään. Muutaman kerran on potkastu rapun lasi rikki

[QUOTE="hmm";25710459]Onko "hoitointo" korkeemmalla jos kyseessä lapsipotilas?[/QUOTE]

No sanotaanko, että lapsi potilas on aina jotenkin henkilökohtaisempi kuin esim. vanhus. Toki samalla tasolla hoidetaan niin vauvasta vaariin, mutta tottakai sitä yrittää aina pidempää mm. elvyttää lasta kuin sitten vanhusta.

Miksi teillä on töissä eräs hyvin töykeä, törkeä ja jopa alentava ja nöyryyttävä, miespuolinen työntekijä, kuka kuvittelee, että ambulanssin saa tilata vain silloin, jos ei kykene liikkumaan ollenkaan ja potilaan pitää päättää itse mennäänkö sairaalaan (kun ensin potilas on kuunnellut suu auki haukut!!!).

Jos tuon tollon nimen tietäisin, niin valittaisin pomollensa. Lisäksi sillä on pakkomielteenä katsoa ylhäältä alas asuntosi joka nurkkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja mites tää;25710461:
JOs epilepsiaa sairastava saa kohtauksen ja kutsutaan ambulanssi, niin saako silti jäädä kotiin? Siis jääkö kohtauksen saanu kotiin, jos sitä toivoo ja on suht ok kunnossa? Vai viettekö useammin sairaalaan?

No eihän me voida ketään pakottaa mukaan jos itse pystyy pitämään itsestään huolta, mutta kyllä me ollaan viimoiseen asti aina yritetty saada potilas mukaan jos on jonkin sortin sairaskohtaus takana. Epilepsiassa kun voi vielä jälki seurauksia tulla. Ja mitä tarkoitat SUHT kunnossa? Mutta useimmiten otetaan mukaan.

Miksi teillä on töissä eräs hyvin töykeä, törkeä ja jopa alentava ja nöyryyttävä, miespuolinen työntekijä, kuka kuvittelee, että ambulanssin saa tilata vain silloin, jos ei kykene liikkumaan ollenkaan ja potilaan pitää päättää itse mennäänkö sairaalaan (kun ensin potilas on kuunnellut suu auki haukut!!!).

Jos tuon tollon nimen tietäisin, niin valittaisin pomollensa. Lisäksi sillä on pakkomielteenä katsoa ylhäältä alas asuntosi joka nurkkaa!

Missä päin suomea tälläinen JUNTTI työskentelee?

No eihän me voida ketään pakottaa mukaan jos itse pystyy pitämään itsestään huolta, mutta kyllä me ollaan viimoiseen asti aina yritetty saada potilas mukaan jos on jonkin sortin sairaskohtaus takana. Epilepsiassa kun voi vielä jälki seurauksia tulla. Ja mitä tarkoitat SUHT kunnossa? Mutta useimmiten otetaan mukaan.

Eli teille ei makseta x-keikoista?

Ootko yksityisellä vai esim. pelatuslaitoksella?

Mulla on suht tuore epilepsia, pari kohtausta takana ja kummallakin kerralla oon viety ambulanssilla. Nyt on lääkitys ja lääkärin kanssa juttelin asiasta. Sanoi, että jos on suht kunnossa eli tietää, kuka on, missä on, pystyy puhumaan jne ni voi myös jäädä kotiin. Kun on pari pientä lasta, mutta hyvä tukiverkostot, niin jäisin mielummin kotiin ku lähtisin sairaalaan.Kohtaukset on tähän asti ollu suht helppoja eli oon kohtauksen jälkeen vähän nukkunut ja se on ollu siinä.

[QUOTE="vieras";25710568]Eli teille ei makseta x-keikoista?

Ootko yksityisellä vai esim. pelatuslaitoksella?[/QUOTE]

No eihän palkkaa makseta keikkojen mukaan ! Ite olen pelastuslaitoksella.

[QUOTE="vieras";25710584]Osittainen kolleegasi; voisitko kuvitella meneväsi sisätautiosastolle töihin?[/QUOTE]

Ehkä sitten joskus, nyt nautin vielä sairaankuljetuksesta, katsotaan sitten joskus =) ei se tietenkään huono vaihtoehto ole !

Miten pitkästi olet koulutettu? Mua on aina kiinnostanut ambulanssityö, mut en edes tiedä miten siihen pääsis :)

Opiskelin ensin lähihoitajaksi jossa suuntauduin ensihoitoon, heti valmistumisen jälkeen pyrin AMK josta vuosi sitten valmistuin sairaanhoitaja-sairaankuljettajaksi :)
Kyllä itse olen viihtynyt ammatissani ja tämä ammatti ollut haaveenani jo pikku tytöstä asti :) ! EI muuta kuin alalle opiskelemaan, oletko käynyt toisen asteen tutkinnon? Yksi vaihtoehtohan on myös pelastusopisto tai pelastuskoulu, josta valmistutaan palomies-sairaankuljettajiksi :)

Opiskelin ensin lähihoitajaksi jossa suuntauduin ensihoitoon, heti valmistumisen jälkeen pyrin AMK josta vuosi sitten valmistuin sairaanhoitaja-sairaankuljettajaksi :)
Kyllä itse olen viihtynyt ammatissani ja tämä ammatti ollut haaveenani jo pikku tytöstä asti :) ! EI muuta kuin alalle opiskelemaan, oletko käynyt toisen asteen tutkinnon? Yksi vaihtoehtohan on myös pelastusopisto tai pelastuskoulu, josta valmistutaan palomies-sairaankuljettajiksi :)

Niinpä tietysti :( Eli se olis muutettava muualle, jos mielii ambulanssiin muuta kuin potilaana :D On kaksikin toisen asteen koulua käytynä, mutta väärän alan tuohon hommaan. Kiva et sä olet unelma-ammatissasi!!

Niinpä tietysti :( Eli se olis muutettava muualle, jos mielii ambulanssiin muuta kuin potilaana :D On kaksikin toisen asteen koulua käytynä, mutta väärän alan tuohon hommaan. Kiva et sä olet unelma-ammatissasi!!

Mitä tutkintoja sulla on alla? Miksi toiselle paikkakunnalle? o.O
Älä luovuta jos ala kiinostaa, itse olen joutunu käymään läpi pitkän ja kivisen tien saavuttaakseni tämän :) Välissä tulin raskaaksi, synnytin pienen keskosen jonka vuoksi opinnot venyivät aikalailla. Nyt yritän yhdistää perhe elämää ja ammattia onneksi mies on ymmärtäväinen ja poika huutaa aina kun töihin lähen ''äiti pelasta taas monta ihmistä ja aja sataa'' :D

Mitä tutkintoja sulla on alla? Miksi toiselle paikkakunnalle? o.O
Älä luovuta jos ala kiinostaa, itse olen joutunu käymään läpi pitkän ja kivisen tien saavuttaakseni tämän :) Välissä tulin raskaaksi, synnytin pienen keskosen jonka vuoksi opinnot venyivät aikalailla. Nyt yritän yhdistää perhe elämää ja ammattia onneksi mies on ymmärtäväinen ja poika huutaa aina kun töihin lähen ''äiti pelasta taas monta ihmistä ja aja sataa'' :D

Sanotaan että lukio ja yksi tekninen ala. Omalla paikkakunnalla ei ole oikein opiskelumahdollisuuksia, vaan pitäisi lähteä varmaan ainakin 300km päähän, joka ei perheelliselle ole mahdollista. Ihana lapsi sulla ja varmasti oli rankkaa tuolloin keskosaikana.

Yhteistyössä