Ei jumalauta kun ei mikään kelpaa.

• Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti
"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25703177:
Neith-
no mutta kun lasten kanssa ei aina mene niin kuin suunnitellaan, yksissä häissä minäkin olen lastenhuoneessa aikani viettänyt- toki sieltä lähdettiin välillä muuallekin, mutta lapsi nyt oli kuitenkin häissä siinä mielentilassa, että kovasti ujostutti eikä ainakaan suostunut jäädä isompien lasten keskelle 'yksinään' leikkimään.

Toki mennään juhlimaan hääparia, mutta ei jälkikasvuaankaan sovi unohtaa, vaikka aika kärjistetysti sanoitkin, että ei mennä viettämään aikaa lastensa kanssa.
Jos on perheenä lähdetty niin perheenä siellä ollaankin. Ei siitäkään olisi tullut kuin aloituksia palstalle, jos mä olisin kylmästi jättänyt tenavani sinne leikkikseen huutamaan mun perääni, ja lähtenyt viettämään parempaa aikaa ilman lastani muualle.

Kompromissi :attn:

Ja mä en ole aikuinen, joka kitisis ruuasta, lasten ruuasta, ohjelmasta, kutsun postimerkistä, lapsista/ei lapsista, häitten ajankohdasta tai juhlapaikasta.
Mutta en myöskään ole ikinä olettanut, että lapset eivät saisi leikkiksestä poistua eikä vanhemman siellä viettää yhtään aikaansa.

Mä puhun YLEISESTÄ VIIHTYVYYDESTÄ.
juu siis onhan tuossa toki se kultainen keskitie olemassa ja ihan loistavaa jos se toimii ja onnistuu :)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
..
Mun mielestä olisi aika loukkaavaa tulla häihin vieraaksi ja sitten hengailla lasten huoneessa koko ajan. Jotenki tuntuu ettei mikään kelpaa kenellekään. Itse aion mennä maistraatissa naimisiin lähisuvun läsnäollessa ja nyt jo jotkut "kaverit" valittanu, kun eivät pääse bileisiin..

a.p.
Joo, ei siis tarvinnut lasta sinne jättää, lapset sai ihan vapaasti olla myös itse juhlassa mukana. Ajattelin vain että lapsillakin olisi mukavampaa leikkiä sen ajan kuin kuunnella puheita...

Siellä oli tasan kolme lasta, kaksi 3-vuotiasta ja yksi 1v. Hoitajan kanssa olemme sopineet että lapset on hoitajan vastuulla silloin ku ne ovat siellä huoneessa.

Ja siis minä loukkaannuin siitä, että nämä äidit istuivat koko hääjuhlan ajan siellä ja juorusivat keskenään.

Joo, ei siis tarvinnut lasta sinne jättää, lapset sai ihan vapaasti olla myös itse juhlassa mukana. Ajattelin vain että lapsillakin olisi mukavampaa leikkiä sen ajan kuin kuunnella puheita...

Siellä oli tasan kolme lasta, kaksi 3-vuotiasta ja yksi 1v. Hoitajan kanssa olemme sopineet että lapset on hoitajan vastuulla silloin ku ne ovat siellä huoneessa.

Ja siis minä loukkaannuin siitä, että nämä äidit istuivat koko hääjuhlan ajan siellä ja juorusivat keskenään.
itse olen kerran ollut tällaisissa häissä, joissa oli lapsille omat ruokapöýtänsä ja herkkunsa ja sitten oli oikeen palkatut lasten hoitajat ja leikittäjät, eipä tuolla näkynyt lapsia heidän seurassaan, kyllä ne vanhempiensa kanssa nakotti siellä juhlasalissa.

a.p.
Ja jos oma lapseni ei viihtyisi muiden lapsien kanssa leikkimässä, niin tod. näk kävisimme vain tsekkaamassa lelut ja muuten lapsi saisi viettää aikaa minun kanssa eli katsomassa hääjuhlaa. En ikinä käyttäytyisi niin huonosti, että istuisin koko juhlan ajan leikkimässä lapseni kanssa.

789

Kyllä mäkin loukkaantuisin. Ois jäänny kotiinsa juoruumaan.
Onneksi meidän häihin ei oo lapsia tulossa, paitsi omat.
Vieraat haluavat suosiolla jättää lapset kotiinsa..

älä turhasta harmistu
Ihan tällainen tuli mieleen: Näkikö sieltä juhlatilasta siine leikkihuoneenseen HYVIN? Jos ei, niin en yhtään ihmettele jos aikuiset olivat ennnemmin siellä.

Ja sit toisekseen, useimmiten häissä tms. muissa juhlatilaisuuksissa on se joukko, joka viihtyy enemmin keskenään. Tälle ei mitään voi. Pääasia leinee että kaikilla on mukavaa kuin se että morsian saa paistatella loputtomassa ihailun valokeilassa.

"..."
"Ei jumalauta kun mikään ei kelpaa" niinpä, nykyajan morsiammille ei mikään kelpaa. Jos lapset ovat juhlassa, on se häiritsevää, jos lapset ovat leikkihuoneessa se on eristäytymistä. Jos vanhemmat ovat vahtimassa lapsiaan on se törkeää, jos eivät niin on sekin törkeää. Vaikeaa on vieraillakin miellyttää näitä minä minä minä-morsiammia. Olisit laittanut ohjelapun, että mikä on sopivaa käytöstä Teidän juhlassanne.

• Tykkää
Reactions: teajohanna

olikohan nää vanhemmat oikeen tajunneet asiaa että lasta vahditaan siellä :/

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja En kestä;25703231:
Mun häihin ei tarvi kenenkään väkisin tulla. Oletan, että jos kutsutut ovat paikalle tulleet, niin heitä edes jollain tasolla kiinnostaa.

Ja miksi ihmiset olettaa, että ketään kiinnostaa kenenkään muutkaan juhlat tässä tapauksessa? Voidaan siis hyvin olla viettämättä vaikkapa kastejuhlia, hautajaisia tai synttäreitä – turhaa kaikki, kun ketään ei kiinnosta.
Aivan! Mistään ei jää paitsi.

[QUOTE="Neith";25703144]eikös sinne häihin juurikin mennä juhlimaan sitä hääparia, ei viettämään aikaa lastensa kanssa? :O
eikös silloin ole vain kaikkien kannalta reilua että kutsun tullessa postilaatikosta ilmoittaa ettei tule kun ei kiinnosta ne häät..
se on jännä miten hääparin pitäisi tehdä sitä sun tätä, tarjoilla kaikkea mahdollista nakeista-karppiruuan kautta vegaani-raakaravinto-nirsoilu ruokiin, perinne ruokia unohtamatta ja sitten vähän välimerellistä ravintoa myös.. hankkia ohjelmaa lapsille mutta silti ei voida olettaa että vanhemmat siitä huolimatta osallistuisi niihin häiden juhlimiseen, lapsia ei myöskään voi jättää kotiin.. mahdoton yhtälö[/QUOTE]

Oli häät, syntymäpäivät tai vaikka hautajaiset, niin ei sielä edes voi kokoajan seurustella juhlittavan kanssa. Mitä isommat pippalot, sitä vähemmin ehtii itse juhlakalua tavata. Häissä yleensä seurustellaan muiden häävieraiden kanssa ja mitä väliä sillä on seurustellaanko lastenhuoneessa vai salissa? Tietty häissä on kukan heitot ja valssit, mutta nehän on sellaisia hetkiä, jolloin lapset ja kaikki on paria katsomassa.

älä turhasta harmistu
Oli häät, syntymäpäivät tai vaikka hautajaiset, niin ei sielä edes voi kokoajan seurustella juhlittavan kanssa. Mitä isommat pippalot, sitä vähemmin ehtii itse juhlakalua tavata. Häissä yleensä seurustellaan muiden häävieraiden kanssa ja mitä väliä sillä on seurustellaanko lastenhuoneessa vai salissa? Tietty häissä on kukan heitot ja valssit, mutta nehän on sellaisia hetkiä, jolloin lapset ja kaikki on paria katsomassa.
Tätä yritin sanoa tuossa pari viestiä aiemmin.

Ja jos oma lapseni ei viihtyisi muiden lapsien kanssa leikkimässä, niin tod. näk kävisimme vain tsekkaamassa lelut ja muuten lapsi saisi viettää aikaa minun kanssa eli katsomassa hääjuhlaa. En ikinä käyttäytyisi niin huonosti, että istuisin koko juhlan ajan leikkimässä lapseni kanssa.

Omat lapseni on ujoja ja eivät vieraassa paikassa jää edes tutun hoitajan kanssa. Kuitenkin jos leikkihuone on järjestetty, lapset sinne ruinaavat. Heille ei riitä käydä hetken leluja katsomassa vaan haluavat olla pidempään. En viitsi alkaa pilaamaan toiseten häitä lapsen huudolla, joten luultavasti suuremman osan aikaa olisin sielä leikkihuoneessa. Toki houkuttelisin heidä tärkeimpien juttujen kohdalla hääjuhlaakin katsomaan.

"vieras"
Ihmisille on ilmeisesti vaikeaa kunnioittaa muita ja hyväksyä se että he ja heidän perheensä ei ole aina tapahtumien ytimessä :)

Häät ovat morsiusparin juhla ja he ovat halunneet kutsua läheisensä juhlistamaan tärkeää päiväänsä heidän kanssaan. Mun mielestä tässä ei ole mitään epäselvyyttä. Joko menet paikalle ja käyttäydyt ihmisiksi tai olet menemättä.

On kummallinen tapa esittää vaatimuksia siitä miten muut ihmiset haluavat järjestää OMAT häänsä/hautajaisensa/ristiäisensä/synttärinsä. Apinallakin on sen verran käytöstapoja että jos ei kuvio miellytä niin osaa pitää turpansa kiinni ja poistua hiljaa takavasemmalle.

Mutta eiii...nykyään se menee näin: "MUTKU MÄ HALUUN ETT MEIDÄN JESSIINA-ALESSANDRA-LUMIBELLA-ILONA PÄÄSEE MUKAAN KU SE NIIIIIIIIN PETTYIS KUN EI SAIS LAITTAA UUTTA PRINSESSAMEKKOO!!! MÄ HALUUN ETT KAIKKI NÄKEE MEIDÄN IHANAN PRINSESSAN KUN SE TEKEE NIIN HIENOSTI KUPERKEIKKAA KIRKON KÄYTÄVÄLLÄ JA LAULAA NIIIIIIIN KAUNIISTI,MÄ HALUUUUUUUUUUUN!!!!!!!!!!!"

Ja vitun väliä sillä mitä se isäntäpari haluaa. Olipahan taas paskat,kuivat ja kylmät häät kun ei kaikki mennykkään nyt vierasperheen mielen mukaan.

Komps
[QUOTE="vieras";25703732]Ihmisille on ilmeisesti vaikeaa kunnioittaa muita ja hyväksyä se että he ja heidän perheensä ei ole aina tapahtumien ytimessä :)

Häät ovat morsiusparin juhla ja he ovat halunneet kutsua läheisensä juhlistamaan tärkeää päiväänsä heidän kanssaan. Mun mielestä tässä ei ole mitään epäselvyyttä. Joko menet paikalle ja käyttäydyt ihmisiksi tai olet menemättä.

On kummallinen tapa esittää vaatimuksia siitä miten muut ihmiset haluavat järjestää OMAT häänsä/hautajaisensa/ristiäisensä/synttärinsä. Apinallakin on sen verran käytöstapoja että jos ei kuvio miellytä niin osaa pitää turpansa kiinni ja poistua hiljaa takavasemmalle.

Mutta eiii...nykyään se menee näin: "MUTKU MÄ HALUUN ETT MEIDÄN JESSIINA-ALESSANDRA-LUMIBELLA-ILONA PÄÄSEE MUKAAN KU SE NIIIIIIIIN PETTYIS KUN EI SAIS LAITTAA UUTTA PRINSESSAMEKKOO!!! MÄ HALUUN ETT KAIKKI NÄKEE MEIDÄN IHANAN PRINSESSAN KUN SE TEKEE NIIN HIENOSTI KUPERKEIKKAA KIRKON KÄYTÄVÄLLÄ JA LAULAA NIIIIIIIN KAUNIISTI,MÄ HALUUUUUUUUUUUN!!!!!!!!!!!"

Ja vitun väliä sillä mitä se isäntäpari haluaa. Olipahan taas paskat,kuivat ja kylmät häät kun ei kaikki mennykkään nyt vierasperheen mielen mukaan.[/QUOTE]

TÄYS KOMPPAUS TÄLLE!

Ja jotenkin menee yli hilseen nuo kommentit, että morsiamet on itsekkäitä minä-minä-minä-morsiamia, jos toivovat että vieraat myös osallistuvat siihen juhlaan, jota he ovat tulleet viettämään. Onhan se ihan kiva nähdä niitä kutsuttuja ihmisiä, muutenhan se on sama jättää heidät kutsumatta?

Yksikin täällä kirjoitti, että "morsian haluaa paistatella koko ajan valokeilassa" – mitä helvettiä sitten? Kai sitä nyt yhden päivän saa olla miehensä kanssa onnellisena yhden juhlan valokeilassa, jutella kaikkien vieraiden kanssa ja nauttia omasta hääpäivästään.

Vai pitäisikö pysytellä nurkassa, pääasia että kaikilla muilla on kivaa?

ei lapsia häihin
[QUOTE="kkkk";25703262]siis lapsethan kuuluu olla siellä mukana juhlimassa vanhempiensa ja muiden kanssa ja keskellä, eihän häissä muuten ole edes oikeanlaista tunnelmaa! en yhtään ymmärrä tätä nykymeininkiä, jossa lapset eristetään "oikeista vierasta" joko kotiin tai jonnekin eri huoneeseen!
eihän lapset edes opi olemaan missään, jos ne aina siivotaan pois.[/QUOTE]

Niin toki, kännisen Pentti-sedän ja boolilasin vieressä.... :D

En ymmärrä itsekään niitä äitejä, jotka ei joitain 4-5 -vuotiaita uskalla jättää hetkeksikään leikkimään keskenään edes valvotuissa olosuhteissa, vaan pitää ängetä matkaan. Minkä ihmeen takia?? Sitten vaan mietitään, että kun jotkut lapset vaan on niin arkoja... No miksiköhän??!!

Hyvä idea aloittajalta, mutta jätä jatkossa kokonaan lapset kutsumatta, jos haluat juhlat ilman valituksia.

Yhteistyössä