Kuka tunnustautuu lentokonehirviömammaksi?

Lukiko joku viikonlopun iltapäivälehdestä kaameimmista lentomatkustajista? Pari lentoemoahan siinä totesi, että tyypillisin hirviömatkustaja ei olekaan kännissä örveltävä mies vaan kullannupun äiti joka kuvittelee maailman pyörivän oman lapsen navan ympärillä. Joka jopa lätkäisee paskaisen vaipan lentoemännän ruokakärryyn! Yök. Ei ole ikinä tullut mieleenkään... Kuka teistä on hirviömamma? Oletteko nähneet hirviömammoja lentokoneessa?
 
"shihtzu"
En ainakaan tunnusta olevani, en anna lasten kävellä koneen käytävillä ja käyn vaihtamassa lapsen vaipan vessassa, vaikka siellä ahdasta onkin ja pistän vaipan sinne roskiin.
 
"vieras"
Aika paljon on tullut matkustettua, enkä nyt ehkä sanoisi nähneeni ihan hirveän usein hirviömammoja. Toki niitä on, jotka antavat lastensa juosta pitkin käytäviä, mikä on aika ärsyttävää. Kerran meidän edessä istui yksi venäläisperhe, joka antoi lapsensa seistä siinä penkillä koko ajan - ei muuten niin kamalaa, mutta sillä lapsella oli hirveät ilmavaivat, ja se vaan piereksi koko ajan siinä seistessään, ja haju tuli tietenkin suoraa linjaa meidän nenään. Alkoi olla jo oksennuksessa pidättämistä.

Mua ahdistaa eniten joutua jonkun tosi lihavan ihmisen viereen, kun se vie väistämättä myös minun tilaani. Harva lentoyhtiö kehtaa pakottaa tosi lihavia ostamaan kahta paikkaa.
 
no ilmeisesti heitä on. koska ennen kuin lentomme lähti lomakohteesta helsinkia kohti, niin lento emo kuulutti, että lennolla on paljon lapsia, ja pyysi vanhempia vahtimaan lapsia niin, että eivät loukkaa käytävällä itseään kun kulkijoita on paljon siinä. no lapset käyttäyty viksusti mutta käytävän toisella puolen istui mummo, joka valitti ja narisi koko ajan jostakin. sillä oli jatkuvasti joko kylmä tai kuuma ja pappa sitten laitto väliin takkia ja väliin otti sitä pois. vessassa ihmiset laukkasi sen mielestä ihan turhan takia, kun häiritsee kun aina joku menee ohi. elokuvatkin olivat huonoja ja ruoka ala-arvoista mummon mielestä
 
1
Alkuperäinen kirjoittaja hirviökö;25700009:
En ole matkustanut lasten kanssa lentokoneessa, mutta mikä siinä on niin ärsyttävää jos lapsi kävelee tai jopa juoksee käytävällä?
No et ole vissiin paljon matkustanut lentokoneessa muutenkaan.

Lentokoneen käytävä on ahdas ja lentoemännillä ja stuerteilla on kuumat ruoka- ja kahvikärryt hoidettavanaan... joten ei se konki oikein baanaksi sovellu.

Mää myös inhoan sitä että selkänojaa potkitaan, lentokoneessa, tai autossa.
 
"vieras"
No et ole vissiin paljon matkustanut lentokoneessa muutenkaan.

Lentokoneen käytävä on ahdas ja lentoemännillä ja stuerteilla on kuumat ruoka- ja kahvikärryt hoidettavanaan... joten ei se konki oikein baanaksi sovellu.

Mää myös inhoan sitä että selkänojaa potkitaan, lentokoneessa, tai autossa.
Sen potkimisen lisäksi on hiton ärsyttävää, kun takana istuva lapsi intoutuu renkkaamaan sitä tarjotintaan alas ja ylös, auki ja kiinni, mikä tietenkin tuntuu suoraan omassa selkänojassa. Ja vanhempien mielestä se on vaan hauskaa...
 
lasten mamma
[QUOTE="nea";25700052]Joo kyllä kävelytän lapsia käytävällä ainakin kerran lennon aikana. En tietenkään juuri silloin kun ruokakärry tai muu kärry tulossa kohdalle.[/QUOTE]

No ei kai toi nyt vielä hirviöksi tee? Kai nyt aikuinenkin lennon aikana joskus joutuu kävelemään... ja jos on riski esim. laskimotukoksiin niin lääkäri jopa määrää liikuskelemaan lennon aikana. Mutta kohtuus kaikessa.
 
No ei kai toi nyt vielä hirviöksi tee? Kai nyt aikuinenkin lennon aikana joskus joutuu kävelemään... ja jos on riski esim. laskimotukoksiin niin lääkäri jopa määrää liikuskelemaan lennon aikana. Mutta kohtuus kaikessa.
eiköhän sillä häiriö käyttäytymisellä kuitenki tarkoiteta sitä, että lapset juoksee ja huutaa käytävällä ja hyppivät ja riehuvat siinä muista ihmisistä piittaamatta
 
"Ansku"
Kun itsekin käyttäytyy asiallisesti, niin saa todella hyvää palvelua lentokoneessa!
Matkustan lasten kanssa mummolaan kolme kertaa vuodessa ja ulkomaille kerran vuoteen, joten kokemusta on. Olen toki huolehtinut itsekin, että lapsella on tekemistä mukana, omiä eväitä, joiden parissa aika kuluu. Vauhdikkain keskimmäisenikin jaksaa muutaman tunnin lennot, kun suunnittelen matkan hyvin. Juoksutan ennen koneeseen nousemista niin, että jaksaa sitten paremmin istua. Olen kertonut lapsille etukäteen, ettei koneessa voi kulkea muuta kuin wc-käynnit. Lapselle iänmukaista mieluista puuhaa tai sellaista mitä ei usein muuten tehdä. Joku uusi peli tai rakentelujuttu, mitä puuhastellaan matkan aikana. Jne.
Kun huomioi toiset, on kaikilla mukava matka!
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
Mä en ole nähnyt hirviövanhempia lennoille. Yhdellä lennolla tosin meidän edessä on istunut perhe joka antoi muksunsa seisoa penkillä ja osan lennosta se suunnilleen roikkui penkiltänsä meidän puolelle pummien meidän muksun eväitä (joo, en antanut vieraalle lapselle syötäviä kun nykyään ei tiedä mitä allergioita lapsilla on eikä vanhemmat olleet suomalaisia). Hiukka ärsytti kun vanhemmat ei laittaneen lastansa istumaan kunnolla. Mä toivoin muutamaa ilmakuoppaa niin olisvat varmasti laittaneet jälkikasvunsa vöihin :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25699995]Kerran meidän edessä istui yksi venäläisperhe, joka antoi lapsensa seistä siinä penkillä koko ajan - ei muuten niin kamalaa, mutta sillä lapsella oli hirveät ilmavaivat, ja se vaan piereksi koko ajan siinä seistessään, ja haju tuli tietenkin suoraa linjaa meidän nenään. Alkoi olla jo oksennuksessa pidättämistä..[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta, mitä vanhemmat olisivat voineet tehdä tuossa tilanteessa? Siis piereskelyn suhteen. Kieltää ilmavaivaista piereskelemästä? Siitä saa ihan hirvittävät krampit ja luuletko tosissaan että joku lapsi oikeasti pystyisi siihen? Veisi lapsensa jatkuvasti piereskelemään vessaan (ja me saisimme lukea sen sijaan ramppaavasta perheestä, joka valloittaa harvoja vessoja tauotta).
 
"vieras"
Jos on hirviöihminen, on sitä sitten joka paikassa...

Olen itse joutunut työni vuoksi matkustamaan paljon. Lapsettomanakaan ei lapsista ole ollut lennoilla haittaa, eli en ole hirviövanhempia nähnyt. Kerran muistan kun vauva itki aivan täysillä kipuitkua nousut ja laskut ja se oli riipivää kuultavaa, itsekin istuin monta penkkiriviä taaempana kyyneleet silmissä, niin kurjalta pienen olo kuulosti. Ja huomautuksena, että lapsetkin osaavat kirkua/kiljua/huutoitkeä todella ärsyttävällä äänellä, mun mielestä, hakiessaan huomiota tai kiukutellessaan.

Omat lapset olivat 6- ja 8-vuotiaita ekalla lentomatkallamme. Juttelimme paljon millaista koneessa on ja mitä siellä tehdään. Katselimme kuvia ja mietimme yhdessä puuhastelua. Lento oli periaatteessa sellaiseen kellonaikaan, että olisivat voineet nukkuakin mutta eihän he malttaneet tietenkään ;). Poika oli innoissaan lentämisestä, se oli hänestä uuuberhienoa, tyttö taas odotti kärsimättömästi perillepääsyä, lento oli vain väline siihen. Pojalle melkein taas lento oli perillepääsyä tärkeämpi ;). Meidän lapset ovat jaksaneet koneessa kiukuttelematta istua tai puuhailla paikallaan jotakin. Vessassa toki käydään jos on tarvetta, penkkiä lasketaan hieman jos otetaan torkut (ei ääriasentoon mutta hiukan, niin, ettei tarvitse pilkkiä).

Emme ole lennoilla hirviöperheisiin törmänneet, enemmän keski-iän ylittäneet tai vanhat ihmiset siellä koneessa narisevat tai käyttäytyvät töykeästi.
 
En ole ihan hirviömammoja nähnyt, mutta sellaisia kyllä, jotka pitävät itseään ja vauvaansa tai taaperoaan ainoina tärkeinä matkustajina koneessa. Toisaalta olen nähnyt myös ilman lapsia matkustavia, jotka hermostuvat ihan vain siitä että vieressä istuva matkustaja on lapsi, ihan siitä riippumatta miten lapsi käyttäytyy. Lapsi ei voisi käyttäytyä niin, etä se vierustoverille kelpaisi.
 
"teajohanna"
Niin. Sehän mua vähän hämmästytti, kun itsekin olen lennellyt suht paljon, että en itse ole mitään tällaista hirviömammameininkiä nähnyt... Että mistä syystä ne lehden haastattelemat lentoemot tämmöistä toi esiin? Missä reiteillä niitä hirviömammoja on?
 
en ole lentokoneessa lasteni kanssa ollut, junassa kyllä useinkin.. mutta eipä junassa ole melskaavat lapset haitanneet ollenkaan.. ja usein konduktööri on kehunut lapsiani hyvästä ja huomaavaisesta käytöksestä=). kai se lentokin joskus on edessä.. eli eiköhän siinä pärjää suunnilleen samoilla eväillä kuin pitkällä junamatkallakin.. melua vain sen verran mitä olet valmis hyväksymään muilta=)
 
Tavallista maalaisjärkeä mielestäni voi käyttää myös lentokoneessa. Ollaan ainakin itse pärjätty hyvin, sillä että ollaan vaadittu lapselta samanlaista istumista kuin esim. autossa. Vyöt pidetään kiinni kun istutaan, vessassa saa käydä ja dvd& peli juttuja ollaan suosittu. Miksi käyttäytyisin eritavalla lentokoneessa kuin missään muuallakaan? Toisen lapsen kanssa olikin hankalampi tilanne kun enimmäistä kertaa oli 10 viikkonen ja toisen kerran 3 kk. Itki tosi paljon, mutten saanut rauhoittumaan. Toisaalta en voinut sille mitään, ja kuitenkin olin maksava asiakas ihan niin kuin muutkin.
 
hirviömamma
kerran olin hirviömamma, kun maidän tyttö sai alle 3-vuotiaana lentokoneessa väsyneenä ( lentokentällä odotettiin 3h myöhässä olevaan konetta ja oli 30 asteen helle ja ilmastointi vähän niin ja näin ) hirveät raivarit jostakin mitättömästä asiasta. Pidin lasta kiinni sylissä ja annoin huutaa ( koska tiedän, että ei mikään muu tuohon auttanut). Kyllä tuli vihaisia katseita ja muutama tuli sanomaankin, että anna lapselle sitä ja tätä, että on hiljaa. Eipä siihen mikään auta, kun väsyneenä lapsi huutaa. Nukahti sitten. kai minä sitten olin hirviömamma.
 
"Virta"
No kyllä on mulle ainakin aika rasittavia perheitä lennoille sattunut. Ihme melskaamista ja riehumista, valitusta siitä, ettei ole sylilapsen kanssa päässyt paikalle, missä olisi vieressä tyhjää, viisi vuotias takanani koko yölennon painelemassa sitä näyttöä (ilmeisesti pelasi jotain, olisi vanhemmat voineet opastaa kaukosäätimen käytössä) jne.
 
hirviöäiti
me oltiiin kerran yhden kamalan akan mielestä varmaan hirviöperhe: lapseni istuivat oikein nätisti ja kun sitten alettiin ruokaa jakamaan, lapseni avasi sen pöydän (yhden kerran siis avasi) niin tämä edessä istuva akka kääntyi ja alkoi sättimään lastani, että pitääkö sitä koko ajajn hakata sitä pöytää siellä? ja sen mies vierestä kääntyi ja molemmat alkoi rähistä mun 7-vuotiaalle, joka oli jännityksestä istunut kuin patsas koko ajan paikallaan.
oli aivan raivoissani ja sanoin heille asiasta, nämä tuhisi ja rähisi vielä siinä ja sanoin sitten asiasta lentoemolle ja tämä edessä istuva akka yritti sitten perua touhujaan ostamalla mun lapsille suklaapatukoita (!)
en huolinut sen patukoita, mutta lentoemo komensi mut sitten ottamaan ne vastaan. vitutti ja ärsytti koko loppumatkan, jonka kruunasi Finnairin ylimielinen lentoemäntä, joka törmäsi tahallaan mun jalkaan voimalla niillä vitun kärryillään, koskapa luuli tietenkin, että me oltiin syyllisiä ja tämä rikas akka siinä edessä oli syytön.
sitä ennen oli vielä pahoitellut sille akalle, että Kreetalle ei pääse, kuin turisilennoilla ja joutuu ykkösluokan matkustajakin meidän surkimusten joukossa matkustamaan.
Finnairin lentoemot on tosi huonoja.
 
hirviökö
No et ole vissiin paljon matkustanut lentokoneessa muutenkaan.

Lentokoneen käytävä on ahdas ja lentoemännillä ja stuerteilla on kuumat ruoka- ja kahvikärryt hoidettavanaan... joten ei se konki oikein baanaksi sovellu.

Mää myös inhoan sitä että selkänojaa potkitaan, lentokoneessa, tai autossa.
Olen matkustanut lentokoneessa. Pointti oli, että kävely tai iiiiik, juokseminen, ei automaattisesti ole toista häiritsevää. "Ärsyttäää minua" ei ole mikään syy. En mä opeta lastani olemaan niin kuin ei olisikaan vain koska hän ärsyttää jotain toista ihmistä. Se ongelma on sen toisen ihmisen korvien välissä silloin. Toisen häiritseminen tai vaaran aiheuttamien on eri asia ja se ei tietenkään ole koskaan tai missään oikein!
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
onkohan noin..
Alkuperäinen kirjoittaja hirviöäiti;25700258:
me oltiiin kerran yhden kamalan akan mielestä varmaan hirviöperhe: lapseni istuivat oikein nätisti ja kun sitten alettiin ruokaa jakamaan, lapseni avasi sen pöydän (yhden kerran siis avasi) niin tämä edessä istuva akka kääntyi ja alkoi sättimään lastani, että pitääkö sitä koko ajajn hakata sitä pöytää siellä? ja sen mies vierestä kääntyi ja molemmat alkoi rähistä mun 7-vuotiaalle, joka oli jännityksestä istunut kuin patsas koko ajan paikallaan.
oli aivan raivoissani ja sanoin heille asiasta, nämä tuhisi ja rähisi vielä siinä ja sanoin sitten asiasta lentoemolle ja tämä edessä istuva akka yritti sitten perua touhujaan ostamalla mun lapsille suklaapatukoita (!)
en huolinut sen patukoita, mutta lentoemo komensi mut sitten ottamaan ne vastaan. vitutti ja ärsytti koko loppumatkan, jonka kruunasi Finnairin ylimielinen lentoemäntä, joka törmäsi tahallaan mun jalkaan voimalla niillä vitun kärryillään, koskapa luuli tietenkin, että me oltiin syyllisiä ja tämä rikas akka siinä edessä oli syytön.
sitä ennen oli vielä pahoitellut sille akalle, että Kreetalle ei pääse, kuin turisilennoilla ja joutuu ykkösluokan matkustajakin meidän surkimusten joukossa matkustamaan.
Finnairin lentoemot on tosi huonoja.
Ohoh. Miten tahallaan törmätä niillä kärryillä jalkaan, jos jalat pidetään siellä omalla paikalla..??
 
"Virta"
Alkuperäinen kirjoittaja hirviöäiti;25700258:
me oltiiin kerran yhden kamalan akan mielestä varmaan hirviöperhe: lapseni istuivat oikein nätisti ja kun sitten alettiin ruokaa jakamaan, lapseni avasi sen pöydän (yhden kerran siis avasi) niin tämä edessä istuva akka kääntyi ja alkoi sättimään lastani, että pitääkö sitä koko ajajn hakata sitä pöytää siellä? ja sen mies vierestä kääntyi ja molemmat alkoi rähistä mun 7-vuotiaalle, joka oli jännityksestä istunut kuin patsas koko ajan paikallaan.
oli aivan raivoissani ja sanoin heille asiasta, nämä tuhisi ja rähisi vielä siinä ja sanoin sitten asiasta lentoemolle ja tämä edessä istuva akka yritti sitten perua touhujaan ostamalla mun lapsille suklaapatukoita (!)
en huolinut sen patukoita, mutta lentoemo komensi mut sitten ottamaan ne vastaan. vitutti ja ärsytti koko loppumatkan, jonka kruunasi Finnairin ylimielinen lentoemäntä, joka törmäsi tahallaan mun jalkaan voimalla niillä vitun kärryillään, koskapa luuli tietenkin, että me oltiin syyllisiä ja tämä rikas akka siinä edessä oli syytön.
sitä ennen oli vielä pahoitellut sille akalle, että Kreetalle ei pääse, kuin turisilennoilla ja joutuu ykkösluokan matkustajakin meidän surkimusten joukossa matkustamaan.
Finnairin lentoemot on tosi huonoja.

No niitä jalkoja ei ole tarkoitus pitää käytävällä! Eikä se lentoemo mitään voi, kun kärryllä vähän vaikea väistää...
 

Yhteistyössä