Käytättekö te hiirtä vasemmalla vai oikealla kädellä? Entä kummassa kädessä rannekello?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Tuli mieleen kun eräs tuttava kysyi olenko vasenkätinen kun käytän hiirtä vasemmalla kädellä. Olen siis oikeakätinen, mutta monessa asiassa vähän "sekakätinen".

Jossain poliisisarjassa todettiin uhrin olevan vasenkätinen kun hänellä oli kello oikeassa kädessä. Mullakin on AINA kello oikeassa ranteessa jos rannekelloa käytän :).

Silloin kun kelloa käytin, se oli aina vasemmassa. Olen oikeakätinen. Hiirtäkin käytän oikealla. Oikeakätinen mieheni käyttää töissä hiirtä vasemmalla kädellä, vaikka on oikeakätinen. ihanvaan, ettei rasitu pelkästään oikea.

Hiirtä käytän oikealla kädellä, rannekelloa en käytä,mutta jos käyttäisin niin oikeassa kädessä.
Kirjoitan vasemmalla ja mie oon vasenkätinen.

Viimeksi muokattu:
Entäs sitten syöminen? Tiedän että käytöstapojen mukaisesti haarukan pitäis olla vasemmassa kädessä ja veitsen oikeassa. Kyllä mä niin pystyn jotenkin syömään, mutta kamalan vaikeeta on. Aina vaihdan ensitöikseni haarukan oikeaan ja veitsen vasempaan käteen. Noloa kyllä, mutta olen ajatellut yhtä noloa olevan se räpeltäminen kun välineet on toisinpäin.

Olen oikeakätinen. Käytän hiirtä oikealla kädellä. Rannekelloa olen käyttänyt jatkuvasti siitä lähtien, kun 6-vuotiaana ekan kelloni sain, ja kello on aina ollut vasemmassa ranteessa kellotaulu ranteen "sisäpinnalla" eli kai "alaspäin".

Syön aina haarukalla ja veitsellä haarukka vasemmassa ja veitsi oikeassa kädessä. En voi sietää amerikkalaistyylistä pelkällä haarukalla syömistä. Pikku lapsilla se vielä on jotenkin OK, muttei aikuisilla!

Olen oikeakätinen, käytän hiirtä oikealla ja kello on vasemmassa kädessä. Mutta mailapelejä pelaan rightin mailalla kun taas ymmärtääkseni valtaosa oikeakätisistä pelaa esim. jääkiekkoa leftinä.

En käytä kelloa enää, mutta silloin kun käytin, kello oli oikeassa kädessä ja oikein päin. :D
Hiirtä käyttelen oikealla kädellä, enpä silloin datailun aloittaessani edes yrittänyt vasurina käyttää vasemmalla hiirtä. Myöhemmin kokeilin, eikä se oikein luonnistu samalla tavalla kuin oikealla kädellä.

En käytä kelloa enää, mutta silloin kun käytin, kello oli oikeassa kädessä ja oikein päin. :D
Hiirtä käyttelen oikealla kädellä, enpä silloin datailun aloittaessani edes yrittänyt vasurina käyttää vasemmalla hiirtä. Myöhemmin kokeilin, eikä se oikein luonnistu samalla tavalla kuin oikealla kädellä.

Mä taas olen varmaan aina käyttänyt hiirtä kummassa tahansa kädessä, siis niin kauan kuin se on ollut langaton. Mutta jotenkin luontevampi se on vasemmassa kädessä.

Yhteistyössä