Tyttäreni on LUKUTOUKKA! Kuulemma luokan kovin lukija!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiksun tytön mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fiksun tytön mamma

Vieras
Luokassa oli ollu galluppia eli opettaja oli kysynyt oppilailta, että luetteko kirjoja. Kuulemma kolme kättä oli vain noussut pystyyn mukaan lukien tyttäreni käsi. Opettaja kysyi, että mitäs kirjoja te luette yleensä. Tyttäreni oli luetellut lastenkirjoista aina romaaneihin asti. Tottahan se on, että tyttäreni lukee kirjoja ja kovastihan tuo lukeekin. Aina koulun jälkeen nenä kirjaan ja niinhän se iltapäivä kuluukin. Illalla sitten patistan sen nenän koulukirjoihin ja vähän vastahakoisesti sitten lukasee läksyt läpi ja tekee läksyt. Tottahan se on, että ei tuota tyttö kiinnosta tietokirjallisuus vaan kaikenmaan hömppäromaanit! Tyttäreni lukee tosi nopeaa ja kuulemma aina joutuu koulussa odottamaan peukaloita pyöritellen, kun muut vielä lukevat. On tuo tyttö nii fiksu. Viikon aikana saattaapi lukea 9 kirjaa ja ihan pitkiä kirjojakin esim. 100 sivua tai 150 sivua. Kirjastossahan meillä rampataan vähintään joka viikko, joskus 2 krt viikossa. Siinä samassa lainaan myös kuopukselle 5v. kirjoja.

[QUOTE="kepa";25682130]No niin, katsotaas saako provon kirjottaja kuinka monta vastausta...:)[/QUOTE]

Etkö usko, että tyttäreni on lukutoukka? Onko nykyään niin harvinaista ja outoa, jos 8-vuotias tyttö käytää vapaa-aikaansa kirjojen parissa??? Taidat itse olla sen Nico-Petteri pojan lähiömutsi, joka ei hoida poikaansa vaan Nico-Petteri kiusaa koko talon lapsia.

[QUOTE="kepa";25682130]No niin, katsotaas saako provon kirjottaja kuinka monta vastausta...:)[/QUOTE]

Kaikkea täällä provoksi epäilläänkin :D vai että lapsi lukee, ei voi olla totta. Mun lapsuuteni ja aikuisikäni on sitten ollut yhtä jatkuvaa provoilua. :o

Minä olisin huolissani lapsesta, joka lukee noin paljon. Se voi olla pakoa todellisuudesta. Ja ainakin sosiaalinen elämä ja kaverisuhteet tuosta kärsivät, lisäksi liikunnan harrastus olisi enemmän kuin tarpeen.

Itse olen ollut lapsena lukutoukka, tahti on ollut kirja tai kaksi päivässä, ja puhun todellakin kokemuksesta.

[QUOTE="poikia3";25682156]Minä olisin huolissani lapsesta, joka lukee noin paljon. Se voi olla pakoa todellisuudesta. Ja ainakin sosiaalinen elämä ja kaverisuhteet tuosta kärsivät, lisäksi liikunnan harrastus olisi enemmän kuin tarpeen.

Itse olen ollut lapsena lukutoukka, tahti on ollut kirja tai kaksi päivässä, ja puhun todellakin kokemuksesta.[/QUOTE]

Tytöllä on koulussa kavereita ja kuulemma kaveruussuhteet voivat hyvin. Kaverit eivät asu tytön lähellä, joten vapaa-aikana ei tosiaan tapaile heitä. Liikuntaa harrastaa koulussa sen 2krt. viikossa ja joskus käydään laskettelemassa eli noin kerran kuussa.

Mitä ihmeellistä tässä avauksessa on, että tämä olisi provo ?? En tajua, kyllähän moni jää koukkuun kirjoihin, minäkin jäin lapsena.

Varmaan lähinnä tuo tapa, millä asia on esitetty. Ja se että lasta kehutaan fiksuksi, kun lukee hömppäromaaneja... ei ihan täsmää :D

Mutta siis mun mielestä on hienoa, jos lapsi lukee, oli se sitten hömppää tai mitä tahansa muutakin. Itsekin luin tosi paljon pienenä ja edelleen aikuisena tykkään lukea. Mutta kyllä minä muutakin tein, kuin istuin nenä kiinni kirjassa. Sosiaaliset suhteet ja liikunta kun on lapsellekin elintärkeää hoitaa - sen lukemisen rinnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja fiksun tytön mamma;25682150:
Etkö usko, että tyttäreni on lukutoukka? Onko nykyään niin harvinaista ja outoa, jos 8-vuotias tyttö käytää vapaa-aikaansa kirjojen parissa??? Taidat itse olla sen Nico-Petteri pojan lähiömutsi, joka ei hoida poikaansa vaan Nico-Petteri kiusaa koko talon lapsia.

Äläpä vielä nuolaise! :D

Mä olin lapsena todellinen lukutoukka ja niin vain murrosiässä hakeuduin niiden "lähiömutsien Nico-Pettereiden" seuraan ja sössin asioitani oikein urakalla.
Enkä mä kyllä edes ymmärrä mitä hienoa siinä on, että on lukutoukka.

Mun 8 v tyttö on myös lukutoukka, mutta tekee läksyt kyllä mielellään (ja nopsaan - aina max. 10 minuutissa) ja viihtyy todella hyvin ulkona, kavereiden kanssa, liikunnan parissa, jne.

Olen tyytyväinen :). Jos hautautuisi vain kirjojen maailmaan niin en olisi tyytyväinen, en ollenkaan.

Mä olin myös kova lukemaan pentuna.Ja luen vieläkin paljon.Mutta mä tein koulun jälkeen ensin läksyt ja keskityin vasta sitten muihin kirjoihin.Se on oikeastaan ihan se ja sama lukeeko kirjoja vai Aku Ankkaa,kunhan lukee jotain.Mutta tässäkin taas voisi ajatella että liika on ehkä liikaa,jos ei mitään muuta elämää tavallaan ole.Hyvä että ap osaa olla kuitenkin ylpeä lapsestaan.Kaikki ei osaisi..

Mun 8 v tyttö on myös lukutoukka, mutta tekee läksyt kyllä mielellään (ja nopsaan - aina max. 10 minuutissa) ja viihtyy todella hyvin ulkona, kavereiden kanssa, liikunnan parissa, jne.

Olen tyytyväinen :). Jos hautautuisi vain kirjojen maailmaan niin en olisi tyytyväinen, en ollenkaan.

Sama täällä! Eikä kyllä ehdi lukea kuin keskimäärin 2-3 romaania viikossa, koska harrastaa paljon muutakin. Mutta hän ei ole ainakaan matikassa kovin hyvä, enemmänkin kyvykäs sosiaalisella puolella ja taideaineissa, sekä liikunnassa. Myös minä olen tyttäreeni hyvin tyytyväinen =)

• Tykkää
Reactions: Anatolia
meillä kans pian 8vuotias tyttö on kova lukemaan, tosin rajoitan sen verran, että tekee aina ensin läksyt ja leikkii ulkona, alkuillasta sitten on aikaa lueskella ihan niin paljon kuin tykkää.

Yhteistyössä