No ei tietenkään, ku se on vielä vähän parempaa lihaa (jos siis sisäfilettä), eikä sitä ole nuijittu sitkeäksi kengänpohjaksiMiten ihmeessä lehtipihvi eroaa naudan fileestä? Eikö sitä filettä voisi sanoa lehtipihviksi niin lapselle maistuu paremmin?
Ja miksi ihmeessä monet tuntuvat kuvittelevan portviinikastikkeen olevan voimakkaan makuista?? Ei todellakaan ole.
Naudanliha on koostumukseltaan vähän erilaista kuin vaikka nakki, ja portviinikastike taatusti erinmakuista kuin kermakastike. En sanonut että mahdotonta, mutta ei se nyt kovin monen lapsen suosikkilistalle nouse? enpä ainakaan ole kuullut koskaan.Naudan liha on "voimakasta" ja nakit+lihapullat ovat lasten ruokaa? Portviinisoosi on ihan mahdotonta(?!). Joku irvaili, että onneksi lapset syövät punkkukastiketta ja äyriäisiä.
No niin... itse huokaan, että ONNEKSI! Ja uskon, että tämä johtuu siitä, ettei meillä olla koskaan puolellakaan lauseella annettu ymmärtää, että on erikseen lasten ja aikuisten ruoat.
Ja kaikkea maistetaan joka ruokailulla.
Pöh, niin junttimaista pilata hieno kattaus jollain helvetin lihapullilla ja nakeilla, jos ei kelpaa niin olkoot syömättä!!! olihan siellä kalaa ja kaikkee muutakin jos ei hellantuuteleille kelpaa naudanliha!Voi olla, että tuo naudanfile ei välttämättä ole kaikille lapsille mieleen, kuitenkin aika "voimakas". Olisiko ollut täysin mahdoton idea tehdä lapsille esim. lihapullia tms. helposti syötävää ja varmasti maistuvaa?
Mä en kyllä saanut sitä käsitystä, että ap on juurikin lasten takia valinnut nuo neutraalihkot ruoat. Mistä sä niin luit? Hän sanoi, että jotta maistuisi kaikille, ei puhunut varsinaisesti lapsista mitään. Luulen, että tarkoitti enemmänkin aikuisia.Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;25680283:Eikai kukaan sinne portviini-kastiketta käskenykään laittaa. Miten naudan sisäfilee on huonompi vaihtoehto kuin lehtipihvi, joka on useimmiten tehty porsaan ulkofileestä ja on hieman sitkeämmän puoleista, toisin kuin taas naudan sisäfile oikein kypsennettynä? Nii ja se oikea vastaus tähän on hinta, ei maku.
Itse olen kyllä huomannut, että nuo nakit ja lihapullat on vähän alkaneet vähentyä sieltä lasten ruokalistoilta. Onko kyse sitten lisäaineiden välttelystä, vai mistä, siihen en ole selvyyttä vielä saanut
Mun mielestä on hienoa, että lasten lista on monipuolistunut ihan hirveesti, on kanaa, pastaa, kalaa, mutta myös niitä lihapullia ja muussia, jolloin jokainen löytää lapselleen sopivan vaihtoehdon, kun menee ravintolaan.
Häämenussa ei kuitenkaan voi, eikä pysty miellyttämään jokaista. Neutraalit maut ruoissa takaa sen, että ne varmasti maistuvat lapsillekin, jos ne ei lapsille kelpaa niin sitten on melkoisen kumma. Ap:n häihin kuitenkin oli tulossa lapsivieraita n. 10kpl ja aikuisia monen kertaisesti, ei silloin lähdetä ruokalistaa suunnittelemaan niiden lasten kautta, vaikka lapsetkin tässä oli hienosti otettu huomioon, juuri noissa ruokien neutraaleissa mauissa.