Eikö lapset voi muka syödä häissä samaa kuin muutkin? Tuli kyselyä lasten omasta menusta häävieraalta...

  • Viestiketjun aloittaja Järkkäilijä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="janna";25678485]tuo maidonpuute muakin ihmetyttää. Oletko aivan varma, että juhliin ei ole tulossa ketään joka ei voi viiniä juoda? Tällöin aika tylsää ruokajuomana saada vain vettä :D Itse en koskaan juo ruokajuomana alkoholia, sehän pilaa ruoan maun. hyh. Maitoa sen olla pitää. Kyllä olis meidän häissä tullut myös napinaa jos ei ois maitoa saanut ja ihan syystä :D[/QUOTE]

Vai pilaa viini ruoan maun ja vesi ei kelpaa, vaan pitäisi olla maitoa... :headwall:

Tilaatko ravintolassakin aina maitoa ruokasi kanssa?
 
Järkkäilijä
[QUOTE="janna";25678485]tuo maidonpuute muakin ihmetyttää. Oletko aivan varma, että juhliin ei ole tulossa ketään joka ei voi viiniä juoda? Tällöin aika tylsää ruokajuomana saada vain vettä :D Itse en koskaan juo ruokajuomana alkoholia, sehän pilaa ruoan maun. hyh. Maitoa sen olla pitää. Kyllä olis meidän häissä tullut myös napinaa jos ei ois maitoa saanut ja ihan syystä :D[/QUOTE]

En ole varma, mutta mielestäni hiilihapollisen kivennäisveden, tavallisen veden ja mehun pitäisi riittää vaihtoehdoiksi, jos ei tahdo viiniä juoda. Ja kaikkia ei kai voi ikinä miellyttää.

Mä en ole ikinä oikein itse päässyt sisälle maidon juontiin juhlaruoan kanssa, eikä sitä näin ollen nyt ole tarjolla. En ole kyllä ikinä edes tainnut nähdä maitoa tarjolla juhlissa.
 
"janna"
[QUOTE="vieras";25678522]Vai pilaa viini ruoan maun ja vesi ei kelpaa, vaan pitäisi olla maitoa... :headwall:

Tilaatko ravintolassakin aina maitoa ruokasi kanssa?[/QUOTE]

Ravintolassa mä tilaan limsaa ruoan kanssa kun viinit ei todellakaan uppoa. Ja vaikka uppoaisikin niin en saa alkoholia juoda epilepsian takia.
Vettä en juo koskaan ruoan kanssa, en edes ravintolassa.
 
"janna"
Alkuperäinen kirjoittaja Järkkäilijä;25678547:
En ole varma, mutta mielestäni hiilihapollisen kivennäisveden, tavallisen veden ja mehun pitäisi riittää vaihtoehdoiksi, jos ei tahdo viiniä juoda. Ja kaikkia ei kai voi ikinä miellyttää.

Mä en ole ikinä oikein itse päässyt sisälle maidon juontiin juhlaruoan kanssa, eikä sitä näin ollen nyt ole tarjolla. En ole kyllä ikinä edes tainnut nähdä maitoa tarjolla juhlissa.
juomavaihtoehtoja tulikin lisää? Ensin unohtui mehu ja nyt tuli lisää hiilihapollinen vesi :D Eli mehu on tarjolla sekä lapsille että aikuisille?
 
"vieras"
[QUOTE="janna";25678553]Ravintolassa mä tilaan limsaa ruoan kanssa kun viinit ei todellakaan uppoa. Ja vaikka uppoaisikin niin en saa alkoholia juoda epilepsian takia.
Vettä en juo koskaan ruoan kanssa, en edes ravintolassa.[/QUOTE]

Ok. Ymmärtänet kuitenkin, ettei maito ole juhlajuoma. Ethän sitä ravintolassakaan tilaa...
 
fdggfg
Ovatko nämä vanhemmat valittaneet menustanne vai vain kysyneet onko lapsille eri menu tai onko esim. maitoa saatavilla? Kyllä saattaisin itsekin tätä kohteliaasti hääparilta tiedustella että osaan esim itse ottaa maidon mukaan jos sitä ei ole. Ruikuttaminen on typerää.
 
"pieras"
Voi olla, että tuo naudanfile ei välttämättä ole kaikille lapsille mieleen, kuitenkin aika "voimakas". Olisiko ollut täysin mahdoton idea tehdä lapsille esim. lihapullia tms. helposti syötävää ja varmasti maistuvaa?
Tämä oli yksi syistä miksi meidän häissä ei lapsia ollut... Halusimme tarjota vieraille hyvää ruokaa, meillä oli italialainen menu josta saimme paljon kehuja. Ja vain kuolleen ruumiini yli olisin tarjonnut lihapullia omissa häissäni.
 
Järkkäilijä
[QUOTE="janna";25678562]juomavaihtoehtoja tulikin lisää? Ensin unohtui mehu ja nyt tuli lisää hiilihapollinen vesi :D Eli mehu on tarjolla sekä lapsille että aikuisille?[/QUOTE]

Luen sen vissyn samaan veden kanssa, joten en sitä erikseen tuossa alkuperöisessä viestissä maininnut. Niin, mehu on siinä juomabuffassa tmuiden juomien kanssa tarjolla eli myös aikuiset saa sitä halutessaan ottaa.
 
kukin tavallaan
meidän perheemme varmaankin lukeutuu jokaisen juhlajärjestelijän kauhuin,kieltäydymme kohteliaasti jos lapsemme ei ole tervetulleita.
(ihan sillä että ei ole sukulaisia kelle ne hoitoon ja toisekseen mitä tässä sen enempää selittämään :D )

Meille on turha selittää että ne on aikuiseen ruokamakuun tehtyjä ruokia ja ei tiedä lapset niitä...
Kyllä,meidän lapsemme syö juurikin niitä.
Meidän lapset kuuluvat niihin lapsiin jotka laivan buffassakin tulee suosiolla heti katsomaan "aikuisten" pöydästä niin graavikalat kuin lammaspaistit tai ankkapateet :D
Sitten nämä eläkeläiset siellä lasten pöydässä mättää kaksin käsin sitä ranskiksia nakkeja ja lihapullia lautaselleen ja katselee kauhulla kun meidän muksuille maistuu ihan normi kunnon ruoka.

Meidän lapsemme on tottuneet syömään niin simpukoita sushia kuin etenoitakin ja enemmänkin meidän lapset kaipaa ruokaa jos näille pelkkiä lihapullia ranskisten kera antaisin :p
Mutta tokihan aina jokaisella perheellä on omat tapansa,osa ei vie lapsiaan edes ravintolaan kun ei muka osaa käyttäytyä eikä niille sellainen ruoka maita.
No eihän se voi masitua jos vanhemmatkin elää pitsoilla ja mäkkärin mätöillä.

Jouluna minua huvitti kun kaveri tuli lapsen kanssa meillä käymään kylässä ja meillä oli ruoka, ei he voineet syödä meillä.
Koska meillä ei ollut mitään syötäväksi kelpaavaa.
Ei kuulemma tykkää syödä maksalootaa,ei tykkää porkkanalootasta tai lantusta puhumattakaan.
Bataattilaatikkoa tai perunalaatikkoakaan ei voinut kuin nokareen maistaa kun se on pahaa.
Ihmetteli kuinka en ole edes lapsille lihapullia tehnyt.

Lihapullilla nakeilla ja muulla roska mätöllä jos suurin osa elää niin ei ihme että me erotumme joukosta :O
 
myötähäpeä
Kuoleeko se lapsi, jos ei saa saa yhdellä ateriallaan sitä maitoa tai ihan kaikki ruoat ei sovikaan lapsen suuhun? Kuoletko sinä itse? Voi hyvää päivää teidän kanssa. Eikö tuo nyt menisi hyvin kasvatustilanteestakin, että aina ei ole sitä lihapullaa ja maitoa.

Maito ei ole mikään elinehto, jos sitä ei ole, niin sitten juo muuta ja sillä sipuli. Ei siitä lähdetä ruikuttamaan. Siihen ei kuole. Ja maito ei ole tosiaan mitään juhla juomaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
:))
joo.. oon kans samaa mieltä, ettei lapsille tarvi omia ruokia. ei ne kotonakaan varmasti pelkkiä nakkeja ja lihapullia päivästä toiseen syö. kyllä luulis noista ruuista löytyvän jotain kaikille :)
 
et ole tosissasi
Ovatko nämä vanhemmat valittaneet menustanne vai vain kysyneet onko lapsille eri menu tai onko esim. maitoa saatavilla? Kyllä saattaisin itsekin tätä kohteliaasti hääparilta tiedustella että osaan esim itse ottaa maidon mukaan jos sitä ei ole. Ruikuttaminen on typerää.
Siis miksi ihmeessä ottaisit ylipäänsä sen maidon mukaan? :eek: Siis mitä? Kun on kuitenkin muuta juomaa olemassa. Mitä kamalaa tapahtuu, jos kerran olet/lapsesi on juomatta maitoa? Minusta tuo on tosi noloa roudata juhlaruokailuun omia maitoja. Kertoo aika paljon ihmisestä. Vietkö joka paikkaan aina omat täydennykset, jos ruoka tai juoma ei tyydytäkään täysin?
 
laturi
[QUOTE="vieras";25678639]Kas kun ei vaadita sitä maitoa vielä tuotavaksi samppanjalaseissa :O Ja hei, entäs jos joku haluaakin ihan välttämättä piimää? Sitähän on sit pakko olla kans![/QUOTE]

Saati ajattele jos se onkin kevyt maitoa, kun pikku Nico-Petterille piti olla rasvatonta maitoa tarjolla tai se ei ollukkaan laktoositonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toistepäin;25678454:
Onpa ihanaa, että lapset saavat samaa ruokaa häissä :) Me taas olemme olleet muutamissa häissä, missä lapsille oli varattu ainoastaan lastenruokabuffa, jossa taisi molemmissa olla kananugetteja ja nakkeja. Meillä lapset (2 ja 4v) olisivat halunneet samaa ruokaa kuin aikuiset ja jouduin jakamaan omat annokseni kolmeen osaan, kun en viitsinyt isompaa hässäkkää aiheuttaa. Eivät olleet siis varautuneet ollenkaan muuhun kuin lasten ruokaan lapsille.

Omat eväät vaan mukaan niille, joille ei mitään maistuvaa muka löydy buffeesta...

Mä oon kans sitä mieltä, että mielummin ei lapsille omaa ruokaa kuin, että lapsille varataan eineksiä.

Ja kun tarjottaviin sijoittaa myös ns. lasten ruokaa, pitää ottaa huomioon, että on myös aikuisia, jotka eivät osaa syödä muuta eli niitä lihapulien yms. pitäisi olla kokonaisuuteen sopiva lisuka, eikä erillinen herkku.

Mielestäni ap:n ruoista löytyi sapuskaa kaikille.
 
"mama"
Mä en koskaan oo käsittäny tuota kitinää vieraiden osalta, hääpari järjestää juuri näköisensä ja mieleisensä juhlan. Kouluikäinen taatusti syö jotain tuosta ruokalistasta ja pienemmälle minä varaisin vaikka pilttipurkin kassiin jos tuntuu ettei mikään tarjotuista ruuista maistu. Pitääkö kaikesta tehdä niin vaikeaa?
 
Järkkäilijä
Ovatko nämä vanhemmat valittaneet menustanne vai vain kysyneet onko lapsille eri menu tai onko esim. maitoa saatavilla? Kyllä saattaisin itsekin tätä kohteliaasti hääparilta tiedustella että osaan esim itse ottaa maidon mukaan jos sitä ei ole. Ruikuttaminen on typerää.
On siis tullut pientä valitusta siitä, että ei kuulemma löydy lapsille sopivaa ruokalistasta ja toisaalta on kysytty, että millainen menu sitten on varattu lapsille? Eli ilmeisesti on oletettu, että lapsillekin olisi oma menu ja annettu ymmärtää, että pitäisi ainakin jotain lastenruokaa järjestää erikseen.
 
"Hih"
Kuule hei sä tuut kuulemaan vaikka ja mitä kommentteja sun hääjärjestelyjen sopivuudesta lapsille.. Älä ota nokkiis! Meillä paras kitinä oli se ettei hääpaikan lapsihuoneessa ollut lastenvahtia jotta vanhemmat voisivat nauttia meidän hääruokailun keskenään! Siis siellä oli sen seittemän sortin tekemistä lapsille mutta vanhempien olis pitäny ite olla siellä mukana jos ei uskaltanu jättää niitä yksin. No mä siellä huseerasin sitte leikittämässä pikkupilttiä sen aikaa että tämä pariskunta sai ruokansa syötyä.. Mitä siitä vaikka multa ruoka jäi kesken ja mun aviomieheni oli meidän pöydässä yksin..

Lapset syö mitä on pöydässä PISTE!
 
"harmaa"
Meidän häissä tarjottiin lapsille samaa ruokaa kuin muillekin :)
Laitoimme kutsun mukana ruokalistan joka oli noutopöytä tyylinen.
Ja näin halusimme vieraiden tutustuvan siihen siksi ennakkoon jos oli jotakin erikoisempaa allergiaa jotta osaisimme ennakoida mm gluteenittomat ym allergiset.
Tarjoilu koostui niin kylmistä kuin kuumista ruuista niin kasvis kuin lihaa ja kalaa,eli jokaiselle ainakin piti olla jotakin.
Vaan eikös eräs hienompi opettajaperhe tullut häissä minulta ja mieheltäni kyselemään etteikö meillä nyt ole edes lasten pöytää kun ei heidän teinit ole näitä ravintolatason ruokia syömään, arvaa olinko vähän että TÄ? :O
Nälkäisinä sitten teinit poistui häistämme luultavasti lähi snäkärin kautta kotiinsa :D
 
hath
lapset syö samaa kuin aikuisetkin tai sitten voi juhlan jälkeen mennä mäkkärin kautta. Vesi kelpaa ruokajuomaksi oikein hyvin. Ihmeellisiä vaatimuksia taas. Meillä on ainakin lapset opetettu siihen, että sitä syödään mitä on tarjolla tai ollaan syömättä. Ei ole koskaan ollut erikoisia lastenruokia hääpöydässä ja hyvin on pärjätty, vaikka esikoinen on HYVIN kranttu ruokiensa kanssa. Siis HYVIN kranttu/nirso.
 
käytöstavat?
Mä en voi ymmärtää tuollaista tarjottavista valittamista, mielestäni se on todella junttimaista ja epäkohteliasta. Kaikilla on toki erilaiset makumieltymykset, mutta silti pitäisi osata käyttäytyä ja syödä sitä, mitä on tarjolla, jopa lasten. Kaikkea ei toki ole pakko syödä, mutta ei silloin kyllä aleta vaatimaan niitä lihapulliakaan! Minusta se kuuluu ihan peruskäytöstapoihin. Kotona voi toki taas syödä vaikka vain lihapullia. Ja jos hääpari ei halua tarjota maitoa ruoan kanssa, niin sitten juodaan jotain muuta. Minusta sekin on jotenkin vähän outoa ja kömpelöä, että edes juhlaruokaa ei voisi nauttia ilman sitä hemmetin maitoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä