Raskaus ja superherkkä hajuaisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Raskausviikkoja 16, ja edelleen mun nokkaani jokainen haju tuntuu tuoksuvan/haisevan kymmenkertaisena. Siis mielestäni meidän kodissa haisee koko ajan pahalle, milloin haisee tiskirätti, milloin vessa, milloin roskis. Pahiten haisee mielestäni koirat, jos niillä on vähänkin jäänyt pissaa takapuoleen tai toinen on lorauttanut johonkin niin puunaan esim. lattioita viiteen kertaan ja silti minusta haisee pahalle.

Mies ei taas haista mitään. Mä olen suunnilleen ollut vaihtamassa lattioita koska olen kuvitellut että saumoihin tms. on jäänyt esim. koiranpissaa. Siis voiko raskausaikana muka olla näin herkistynyt hajuaisti, vai onko miehellä hajuaistissa vikaa?? :D

ja kaikki pesuaineetkin haisee mun nenään tosi pahalle, lähinnä sille pissalle taas taikka myrkylle. Ei tule sellaista raikasta tuoksua niinkuin ennen muistaakseni.

Kyllä mulla oli hajuaisti tosi herkkä kaikissa raskauksissa. Toiset hajut sai pahoinvoinnin yltymään tosi kovaksi. Esim. astianpesukoneen haju, kun se avattiin heti kun se oli valmis :$ Yäk! Anoppikin oppi varoittamaan ennen kuin avasi koneen niin poistuin keittiöstä :D

Raskausaikana kaikki hajut on ollu yhtä tuskaa. Esim.uudet feikki croksit, hitto mikä löyhkä. Mut muistetaan edelleen siinä kaupassa. Oksensin sillä sekunnilla kauppakärryssä olevaan kylmälaukkuun.

• Tykkää
Reactions: rootis
Mulla molemmista tytöistä oli raskausaikana aistit herkillä. Kuopuksesta niin pahasti että jääkaappia en voinut kuvitellakaan avaavani muuten kuin pitämällä nenästä kiinni. Sama roskisten tyhjentämisen kanssa ja kaupassa käydessä kiersin lihatiskit kaukaa. :x

Joo, se lämmin sitruunainen löyhkä on jotain sanoinkuvaamattoman hirveätä. :X
Minua ällöttää se muutenkin, vaikka en ole raskaanakaan.
Jotain ihme jäämiä tuo kone jättää, kun varsinkin juomalasit haisevat ihan karmivalle. Itse asiassa koko astiakaappi löyhkää sille samalle. :x
Minun on aina pakko huuhdella astiat konepesun jälkeen.

Miulla oli kans. :) Siitä oikeestaan ensimmäiseksi arvasinkin olevani raskaana, kun kaikki hajut tuntui voimistuvan kymmenkertaisiksi. Mutta en kyllä muista, että hajut olisivat pahoinvointia aiheuttaneet... olin varmaan niin huonovointinen jo valmiiksi, ettei mitkään löyhkät siinä enää vaikuttaneet. :D

Minua ällöttää se muutenkin, vaikka en ole raskaanakaan.
Jotain ihme jäämiä tuo kone jättää, kun varsinkin juomalasit haisevat ihan karmivalle. Itse asiassa koko astiakaappi löyhkää sille samalle. :x
Minun on aina pakko huuhdella astiat konepesun jälkeen.

eeiiiii.

en ole ns. viherpiiperö mutta korjauta se astianpesukoneesi pikinmiten !!! hirveetä energiantuhlausta !! ottaa ihan raivoon tuollainen...

Minä en raskausaikana huomannut pahoja hajuja, mutta oli ihanaa mennä loppuraskaudesta heti aamulla markettiin, kun kauppa aukesi. Kun astuin ovesta sisään niin haistoin jo ovelle toisella puolella kauppaa olevan hedelmätiskin banaanit ja appelsiinit, sekä tuoreet leivät <3

Ihmiset!! Miten pahoilta osa haiseekaan :X Joko on ihan liikaa hajusteita (hajuvettä, vaatteet pesty hajusteellisilla pesuaineilla). HYI! Ja nyt viimeisimpänä oon ruvennut haistamaan ihmisten hengityksiä :( Siis aiemmin en oo, tai ehkä, jos jonkun hengitys on haissut tosi pahalle, mutta nyt haistan lähes jokaisen, kenen kanssa puhun :( Ei kiva!

Jääkaappi haisee tosi pahalta, yäk. Paistettu kananmuna + jauheliha, HYIII!!! Ja saa aikaan pahan olon, tai pahentaa pahoinvointia.

Alkuperäinen kirjoittaja silmään.ja.sydämeen.sattuu;25667445:
eeiiiii.

en ole ns. viherpiiperö mutta korjauta se astianpesukoneesi pikinmiten !!! hirveetä energiantuhlausta !! ottaa ihan raivoon tuollainen...
Ongelma on edelleen, vaikka konekin on vaihtunut + olen kokeillut eri pesuaineita. Sorry! :ashamed:

Yhteistyössä