Koulunkäyntiavustajan työ on välillä vähän pyllystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kka

Vieras
Haastavia lapsia ja haastavia vanhempia. Niistä on tämä työ tehty. Ja pitäisi olla sekä jämäkkä että diplomaattinen, mut toisinaan ei jaksais.

Onhan noita ihania lapsia, jotka kerta toisensa jälkeen tulevat halaamaan ja kertovat asioitaan koska luottavat. Ja luottamustahan se kiukuttelukin on. Mut aina ei vaan jaksais.

Nää on näitä päiviä taas.

Minä taasen pidän juurikin siitä, että tavallaan en ole 'vastuussa' vanhemmille työssäni koulunkäynninohjaajana. :) Haastavuutta on juu. Millaisessa luokassa työskentelet?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25658174:
Minä taasen pidän juurikin siitä, että tavallaan en ole 'vastuussa' vanhemmille työssäni koulunkäynninohjaajana. :) Haastavuutta on juu. Millaisessa luokassa työskentelet?

Niin no se luokka jossa oon, ei ole se probleema. Koulupäivän jälkeinen ip-toiminta sen sijaan on se haastavampi juttu, ja siellähän me ohjaajat ollaan enemmän vastuussa vanhemmille kuin mitä koululuokassa. Ryhmä koostuu monen ikäisestä, ja vanhemmat ovat myös moninaisia. Tekis mieli oikein purkautua, mutta vaitiolovelvollisuus sitoo. Onneksi on työkaveri töissä jonka kanssa puidaan ja saadaan vertaistukea.

Kyllä on nyt huonosti asiat kun työasiat on mielessä kotonakin.

Niin no se luokka jossa oon, ei ole se probleema. Koulupäivän jälkeinen ip-toiminta sen sijaan on se haastavampi juttu, ja siellähän me ohjaajat ollaan enemmän vastuussa vanhemmille kuin mitä koululuokassa. Ryhmä koostuu monen ikäisestä, ja vanhemmat ovat myös moninaisia. Tekis mieli oikein purkautua, mutta vaitiolovelvollisuus sitoo. Onneksi on työkaveri töissä jonka kanssa puidaan ja saadaan vertaistukea.

Kyllä on nyt huonosti asiat kun työasiat on mielessä kotonakin.

Olen itsekin ip-toiminnassa :) mutta joo, työt kannattaa jättää sinne työpaikalle.

Välillä on tosiaan päiviä että haluaa mennä kaappiin piiloon omia ajatuksiaan:headwall: Seuraa työt kotiin vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta. Vaan sitten on niitä ihania päiviä kun joku lapsi suoriutuu jostain jutusta hyvin ja näkee sen ilon lapsen silmissä =) Tällä hetkellä työskentelen koulussa mutta osa miusta kaipaa iltsikan puolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25658232:
Olen itsekin ip-toiminnassa :) mutta joo, työt kannattaa jättää sinne työpaikalle.

Ennen tuo onkin onnistunut, mut viime aikoina oon monesti yllättänyt itseni pohtimasta niitä asioita vapaa-ajallakin. Ja montaa lajia sitä on tullut kuitenkin reilun kymmenen vuoden aikana nähtyä.

Välillä on tosiaan päiviä että haluaa mennä kaappiin piiloon omia ajatuksiaan:headwall: Seuraa työt kotiin vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta. Vaan sitten on niitä ihania päiviä kun joku lapsi suoriutuu jostain jutusta hyvin ja näkee sen ilon lapsen silmissä =) Tällä hetkellä työskentelen koulussa mutta osa miusta kaipaa iltsikan puolelle.

Meillä on onneksi harvinainen etuus, saamme työnohjausta kerran kk ulkopuoliselta taholta ja sen lisäksi meillä on ns tiimipalaveri viikoittain jolloin voi purkaa asioita mieleltä. Käymme toki myös päivän päätteeksi läpi oman tiimin kanssa tiivistelmänä päivän kulkua, jos vain aikataulu antaa periksi.
Toki, meillä on hiukan erilaisempi tuo luokkakin kuin useimmilla ja päivässä ehtii tapahtua vaikkas ja mitä,,, :D

Yhteistyössä