Pukeeko teidän 5-6vuotiaat päälle, mitä äiti sanoo vai onko jotain mitä eivät suostu käyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja "jassåå"
  • Ensimmäinen viesti
"jassåå"
Meidän 5,5v käyttää tasan niitä vaatteita mitä haluaa. Jotain vaatteita on, mitä ei suostu pukemaan. Harmittaa kun on uusiakin vaatteita paljon, joista osasta on vaan päättänyt, että minä en tuota käytä. Jos 5,5v laittaa kaikin keinoin vastaan ja riisuu itte sitten väkisin vaatteen pois, niin mitäs siinä teet..
 
"minn"
Samanikäinen tyttö meillä ja on jo kauan valinnut omat sisävaatteensa. Alkuun saattoi olla kolmekin hametta päällekkäin, mutta hiljalleen tyyli hioutuu. Harvoin äidin ehdotukset menee läpi.
 
"vieras"
Pukee yleensä mitä äiti esille laittaa lukuunottamatta jotenkin hankalia vaatteita. Lapsi hikoilee herkästi ja kaikki paksut vaatteet jää laittamtta. Samoin jos jokin kiristää tai on vaikea saada päälle.
 
gmgm
Meillä tyttöä 6v ei kiinnosta ollenkaan mitä hänellä on päällään ja pukee mitä olen laittanut valmiiksi. Poika n. 4v taas on tarkka vaatteistaan ja haluaa olla mukana päättämässä mitä laittaa päälleen.
 
"..."
6v.tytölle on kyllä vielä kelvannut kaiki. Paitsi joistain vaatteista on luovuttu, jos ovat tuntuneet ikäviltä. Yritän kyllä ostaakin aina kivannäköisiä ja miellyttäväntuntuisia vaatteita.
 
Tyttö kohta 6v pukee nätisti kun annan pari vaihtoehtoa ja saa niistä valita. Joskus valitsee itse, toisinaan joudumme valinnoista neuvottelemaan. Pari vaatetta on joista ei jostain syystä tykkää, ilmeisesti väri vikana... Kaupassa usein kysyn ostanko jonkun vaatteen vai ei.
 
"Mintus"
Eskarissa oleva tyttäreni laittaa helposti äidin valitsemat vaatteet, kunhan saa joka päivä hameen tai mekon. Koko talvena ei ole housuja käyttänyt. En viitsi pakottaa, onhan se kivan näköistä kun tyttö pukeutuu tyttömäisesti.
 
har
Meidän eskaripoikaa ei paljon kiinnosta mitä päälleen pistää eli laittaa juuri sen mitä valmiiksi laitan tai sitten ottaa itse kaapista pinon päällimmäiset. Ja kaikki on toistaiseksi kelvannut mitä olen ostanut. Ainoastaan juhlapukeutumisestaan on tarkka ja kaupoille lähtiessä saattaa vaatia kauluspaidan ylleen ;)
 
"äitipäiti"
Meidän 6v saa valita itse vaatteensa, kun minä vaan sanon vähän että minkä paksuista ja tyylistä. Hänelle on ollut hyvinkin vaikeaa pitää jotain tiettyjä vaatteita ja paljon on jäänyt vaatteita käyttämättä. Mutta aikamme väännettyä päätin että näin on helpompaa ja kun kyse ei ole mistään oman pään pitämisestä vaan jotkut vaatteet ei vaan tunnu hyvältä hänen päällään.
 
halipupu harmaana
Onneksi pukevat molemmat pojat vajaa 5v. ja 7v. aika hyvin sitä mitä ostan ja ostan yleensä aika mukavia vaatteita, niin niitä on lapsen kivempi pitää. Farkkuja ei ole vanhempi suostunut käyttämään vasta kuin nyt ekaluokan syksyllä, mutta nuoremmalle on farkutkin kelvanneet ns. paremmiksi housuiksi kauppa ja kyläreissulle.

Tytöillä tuo vaatetietous on varmaan enemmänkin pinnalla, pojat on helpompia tässä asiassa, tosin vaatteita on vaikemapi löytää, valikoimat kaupoissa poikien kohdalla pienenee pienenemistään.
 
dsiu
Meillä 6 v pukee kyllä mitä minä olen valinnut, mutta on sillä joitakin lempparivaatteita jotka joskus haluaa laittaa. Ei oo mitään sellaista mitä ei suostus laittamaan.
 
Meidä 6v poika on vaatteiden kanssa aivan mahdoton.
Housut saavat olla mustat tai harmaat(kollarit) tai sitten farkut. Paidoissa on hyvin tarkka, mitkä kelpaavat (huppareissa pitää olla taskut, ei saa olla auto kuvia tai muita "lapsellisia" kuvia, kuvattomatkaan eivät meinaa kelvata).
Itse valitsee kaapista vaatteensa.

Sisävaatteissa olen antanut periksi, käyttäköön, mistä tykkää. Ulkovaatteista ollaan käyty melkoista taistelua, kun herran mielipide esim. takin väristä vaihtuu hyvin tiheään.
 
Meidän eskaripoikaa ei paljon kiinnosta mitä päälleen pistää eli laittaa juuri sen mitä valmiiksi laitan tai sitten ottaa itse kaapista pinon päällimmäiset. Ja kaikki on toistaiseksi kelvannut mitä olen ostanut. Ainoastaan juhlapukeutumisestaan on tarkka ja kaupoille lähtiessä saattaa vaatia kauluspaidan ylleen ;)
Suunnilleen näin täälläkin poika 6v. Kylään mennessä haluaa laittaa esim. kauluspaidan farkkujen kans, ei toki aina.
Eskarissa menee ne mitä kaapissa on ja en juurikaan kysele mitä vaatetta ostan, yleensä värikästä ja joustavaa leikkivaatetta. Ulkovaatteista sovitaan yhdessä enemmän---hinta/laatu/sopivuus jne.
 

Yhteistyössä