Voiko kääretorttuohjeella tehdä muffinseja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sompio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="noo";25649066]Miksi et tekisi kääretörttua sitten?[/QUOTE]

Ei ole sinne väliin kermaa tai mitään. Tai siis hilloa on, mutta kai se pelkästään on aika mautonta. Kun täytys laittaa omenahilloa. Mansikka ei käy.

En ole kokeillut muffinseja ilman rasvaa...Testaa ja kerro tulos :)
Onko sulla hilloa ja laktoositonta kermaa, tee se kääretorttulevy ja otat vaikka piparimuotilla levystä kuvioita, hilloa+pursotat kermavaahtoa päälle?

Muoks: kyllä se omppuhillo pelkästäänkin riittää levyn sisään.

Viimeksi muokattu:
No mä olen sen luokan leipuri :D että ei hajuakaan...
mutta eikö niissä rasvaakin ole aina, muffinsseissa.

nostetaas tätä ja pääsen tästä hyvin ansaittuun lepotilaan pian *heti kun malttaa poistua palstalta, menee ottamaan pienet unoset*

Alkuperäinen kirjoittaja lasipää edellä;25649079:
No mä olen sen luokan leipuri :D että ei hajuakaan...
mutta eikö niissä rasvaakin ole aina, muffinsseissa.

nostetaas tätä ja pääsen tästä hyvin ansaittuun lepotilaan pian *heti kun malttaa poistua palstalta, menee ottamaan pienet unoset*

Kaikki muffinsitaikinat, jotka löysin tarvi maitoa tai voita. Ja siis kumpaakaan ei ole laktoosittomana kaapissa.

Tämä nyt ei ole elämää suurempi asia, voit mennä hyvillä mielillä nukkumaan =)

Mä ehkä oottelen, että kauppa aukee ja haen sitä laktoositonta voita...

En ole kokeillut muffinseja ilman rasvaa...Testaa ja kerro tulos :)
Onko sulla hilloa ja laktoositonta kermaa, tee se kääretorttulevy ja otat vaikka piparimuotilla levystä kuvioita, hilloa+pursotat kermavaahtoa päälle?

Muoks: kyllä se omppuhillo pelkästäänkin riittää levyn sisään.

Uskaltaiskohan kokeilla... Toisaalta jos ne on mitäänsanomattomia, niin sitten täytyy lähteä kauppaan ostaan sitä laktoositonta kermaa ja tehdä niistä sitten leivokset ja hilloa/strösseliä päälle =) Ainakin lapsille kelpaa sitten jo =)

Tuli hyviä =) Nousi ihan tosi paljon, laitoin liian täyteen vuuat kun luulin, että lässähtää. Vähän kaakaojauhetta joukkoon niin kukaan ei tiedä että on kääretorttutaikina. Se kerma ja hillo päälle olis kyllä jees, jos jaksaa kauppaan mennä. Tai jäätelö :p

Tuli hyviä =) Nousi ihan tosi paljon, laitoin liian täyteen vuuat kun luulin, että lässähtää. Vähän kaakaojauhetta joukkoon niin kukaan ei tiedä että on kääretorttutaikina. Se kerma ja hillo päälle olis kyllä jees, jos jaksaa kauppaan mennä. Tai jäätelö :p

Hyvä että onnistui!
Tietty kerma tai suklaavaahto olis namia siihen päälle ;)

No me tehtiin muksun kanssa muffineita eilen ihan sellaisella perinteisellä lasi munia/jauhoja/sokeria-ohjeella, plus tietty kaakao ja leivinjauhe, ja söihän noita, ainakin tomusokeri/kahvikuorrutuksella, mutta ensi kerralla teen kyllä rasvan kera. Vähän kaipas niinku jotain mehevyyttä.

Yhteistyössä