miten saan avattua pesukoneen ja ongittua sinne hukkeneen kaarituen rummun alta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lady"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lady"

Vieras
Eli edestä täytettävä pesukone. Rintsikoiden kaarituki irtosi ja meni rummusta läpi ja on rummun ja pesukoneen rungon välissä. Pääsenkö mitenkään a aamaan pesukonetta, kun se pitää nyt inhottavaa raapivaa ääntä?

Mulle kävi kans samalla tavalla pari vuotta sitten. Mieskään ei saanu sitä auki, joten jouduttiin tilaamaan korjaaja. Ja se oli aika kallis homma. Sen jälkeen oon ollu tosi varovainen rintsikoiden pesun kanssa.

Rintaliivien kaarituen/kaaren erittäin helppo ja nopea poisto ohjevideo you tubessa nimeltä: How to remove bra wires and other objects from washing machines. Sain itse ko. selkeän videon helpon ohjeen mukaan poistettua kaarituen pesukoneen sisältä, kun oli mennyt pesun aikana rahinaa pitäen rummun ja lämmittimen väliin lämmittimen kotelon sisään, jonne ne yleisimmin menevät. Kaari täytyy ehdottomasti aina poistaa koneesta ennen seuraavaa pesua, ettei hajota konetta vielä pahemmin. Poistoa varten irrota ruuveistaan ensin päälikansi ja takalevy ja ota valokuva lämmitinmötikän 4 johdosta, että osaat laittaa johdot lopuksi takaisin oikeille paikoilleen. En ymmärrä koneen tekniikasta mitään, mutta paksulla rautalangalla (päähän tein koukun) ja videon selkeiden ohjeiden mukaan poisto oli todella helppo ja nopea tehdä. Jos et pääse käsiksi itse lämmitinmötikkään irrottaksesi sen, pyydä jotakin avuksesi nostamaan rumpua edestäpäin luukun kautta ylöspäin, ei vahingoita konetta.

Tässä myöskin ihan kotimainen video kaarituen poistoon. Ei ole paha homma, jos yhtään on työkaluja pitänyt käsissään.

Yhteistyössä